• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skrzyżowanie na Przymorzu - koniec kłótni?

am
21 sierpnia 2002 (artykuł sprzed 21 lat) 
Na 14 września zaplanowane jest oddanie do użytku wyremontowanego skrzyżowania ulic Kołobrzeskiej i Chłopskiej. Dzisiaj plac budowy zostanie przekazany koncernowi firm Gravel-Sztopkanel-Rajbud, a jutro mają się tam rozpocząć prace. Te kroki zostaną podjęte bez względu na to, że konkurencyjna firma Tor-Krak złożyła odwołanie do Urzędu Zamówień Publicznych w Warszawie.

Mieszkańcy czekają na to skrzyżowanie już kilka miesięcy. Planowo prace miały zakończyć się w maju. Niestety pierwszy wykonawca, krakowska firma Kalem, zbankrutował. Konieczne było rozpisanie kolejnego przetargu. Ten natomiast został unieważniony przez Urząd Zamówień Publicznych w Warszawie. Trzeci przetarg wygrało konsorcjum firm WPRD Gravel-Sztopkanel-Rajbud. Został on jednak oprotestowany przez Tor-Krak. ZKM przyjął ten protest, który zdaniem Antoniego Szczyta, dyrektora Wydziału Infrastruktury w Urzędzie Miasta Gdańska był uzasadniony, gdyż błędnie podano wartości w tabelce, rozpatrzył ponownie oferty trzech startujących w przetargu firm i jeszcze raz wybrał gdańskie konsorcjum.

- Przedstawiło najtańszą ofertę i daje najdłuższą gwarancję na wykonane prace - argumentował Jerzy Zgliczyński, dyrektor ZKM.

Prezes Tor-Krak Wiesław Niedziela nie zgodził się z decyzją zakładu i złożył odwołanie do Urzędu Zamówień Publicznych.

- Miasto ciągnie błąd dalej - powiedział "Głosowi". - Nie można jednak tłumaczyć tak poważnej oferty błędem w tabelce. Dwa konsorcja mogły zrobić wszystko zgodnie z zasadami i podać dobrą wartość, a trzecia firma przedstawiła zaniżony zakres robót. A skoro w ofercie brakowało jednego kilometra torów, to automatycznie cena usługi była niższa.

Prezes Niedziela nie może pogodzić się z pewnymi faktami. Jeśli bowiem ZKM uznał jego protest, to dlaczego wybrał ponownie tego samego wykonawcę. Podkreślił, że nie po to przejechał całą Polskę, aby teraz dać za wygraną.

- Niejedna oferta mojej firmy została odrzucona z braku przecinka, ale takie są reguły przetargu - podkreślił. - Ktoś przecież czytał i sprawdzał ofertę gdańskiego konsorcjum i powinien wyłapać, że tabele są nieprawidłowo wypełnione. Pierwszy raz spotykam się z taką organizacją przetargu.

Dyrektor Szczyt poinformował wczoraj "Głos", że protest krakowskiej firmy nie dotarł do ZKM-u w ustawowym terminie, czyli do poniedziałku, tak więc dzisiaj nastąpi przekazanie placu budowy konsorcjum Gravel-Sztopkanel-Rajbud. Od czwartku na torowisku i skrzyżowaniu rozpoczną się prace, które mają się zakończyć 14 września.
Głos Wybrzeżaam

Opinie (33)

  • My tu o Realu a tu proszę..

    Niespodzianka tory wam położą a i może Real stanie prędko . Po co te kłótnie , swary a Urząd Miejski taki prędki nawet nie zakończyliśmy dyskusji o REALu i oszołomie Kiżewskim.

    • 0 0

  • Cos się ruszyło

    Nareście cos się ruszylo tylko ciekawe czy naprawdę będzie dotrzymany ten termin?. Pewnie znów beda jakieś jaja, a mieszkacy znów beda przeklinac .... bo ile można

    • 0 0

  • Porażka

    Osobiście uważam żę za to co sie stało na tym skrzyżowani jest ktoś odpowiedzialny i ten ktoś powinien podać się do dymisji. W mieście takim jak Gdańsk wydawało mi się to niemożliwe, a jednak. Podziwiam tylko tych ludzi, którzy codzien się przesiadają, jedynie pomrukując sobie pod nosem. Gratuluje wladzom że przymykaj na to oko, bo przetarg można tak sporządzic by był atrakcyjny dla wszystkich, znam z autopsji.

    • 0 0

  • Mówią 14 września, a może niech jeszcze określą, którego roku ?!?! Pożyjemy zobaczymy.. Szczerze mówiąc ja już się przyzwyczaiłam i staram się omijać to skrzyżowanie z daleka.

    • 0 0

  • już mi się znudziło to skrzyżowanie. Jak zrobią to się uśmiechnę, o tak :)

    • 0 0

  • normalnie

    za tego typu przepychanki powinny poleciec głowy - ze stołków oczywiście. Cała sprawa rzuca cień na zarząd miasta i osoby odpowiedzialne za przetarg z ZKMu. W takim przypadku jeżeli osby odpowiedzialne nie mogą sobie poradzić z przetargiem i zakończeniem prac , to powinny zostać przeniesione na mniej odpowiedzialne stanowiska. Świadczy do o amatorszczyźnie ludzi prowadzących tą sprawę i daje przykład na podobne działania w przyszłości przy okazji innych przetargów.
    ps. jeżdżę tamtędy codziennie

    • 0 0

  • No to

    ja nie jestem taka pewna, czy to skrzyzowanie bedzie naprawde skonczone. Wyczytalam ze firma Gravel........
    wygrala przetarg bo podala zanizona dlugosc torow,
    a tym samym mniejsze koszty. W rzeczywistosci gdy zaczna budowac to koszty budowy wzrosna o ta brakujaca
    dlugosc toru i co wtedy. Chyba ze wybuduja tory z 1 kilometrowa przerwa, a ten odcinek podrozujacy tramwajami beda musieli pokonac pieszo :)).

    • 0 0

  • i niosąc tramwaj wspólnymi siłami na plecach :)

    • 0 0

  • albo szybszy remont, zaorać wszystko co się da

    albo szybszy remont, zaorać wszystko co się da, posiać trawę, zasadzić kilka drzew i niech ludzie chodzą sobie wygodnie :-).

    • 0 0

  • A moze

    tramwaje beda wyposazone w liny i podrozni beda zmuszeni
    pomoc motorniczemu w przeciagnieciu go :))) , na zasadzie
    baba z wozu koniom lzej :)).

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane