• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słowackiego bez odwołań

ms
21 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Tak jeszcze w tym roku będzie wyglądał lotniskowy odcinek Trasy Słowackiego.



Gdańskie Inwestycje Komunalne mają powód do zadowolenia: już kolejny przetarg organizowany przez tę firmę udało się rozstrzygnąć bez odwołań.



Jak wykorzystać oszczędności, jakie przynoszą miejskie przetargi?

Tym razem chodzi o lotniskowy odcinek ul. Nowej Słowackiego, pomiędzy ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska, a skrzyżowaniem z ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska

Ponieważ do północy z piątku na sobotę do spółki nie wpłynęło żadne odwołanie, dokumentacja przetargu zostanie w poniedziałek wysłany do kontroli Prezesa Urzędu Zamówień.

Przypomnijmy, że najkorzystniejsza ofertę złożyła w przetargu spółka Wakoz, która zadeklarowała wykonanie prac za kwotę nieco ponad 31 mln zł, w czasie 7,5 miesiąca od podpisania umowy. Ta oferta jest o 46 mln zł tańsza niż kosztorys inwestorski, który przewidywał, że roboty budowlane pochłoną 77,9 mln zł.

W ramach inwestycji drogowej na Matarni i w Rębiechowie planowana jest m.in. przebudowa istniejącej jezdni ul. Słowackiego i budowa drugiej jezdni na odcinku od portu lotniczego do ul. Spadochroniarzy. Fragment drogi o długości 1,4 km będzie przebiegać po nowej trasie - na północ od istniejącej aktualnie nitki. Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę przejazdu kolejowego wraz z przebudową torów kolejowych.

Do rozstrzygnięcia został jeszcze przetarg na budowę najtrudniejszego, bo podwodnego odcinka Trasy Słowackiego, biegnącego w tunelu pod Martwą Wisłą i łączącego okolice Marynarki Polskiej z ul. Sucharskiego.

Tak za dwa lata pobiegnie Trasa Słowackiego od lotniska, przez Wrzeszcz i Zaspę do al. Legionów, oraz od al. Hallera do Martwej Wisły i do ul. Sucharskiego.

ms

Opinie (152) 2 zablokowane

  • piękny punkt kolizyjny

    Jakoś nikt nie zainteresował się skrzyżowaniem ul. Budowlanych z nową Słowackiego. Mozna tylko współczuć wszystkim jadącym od strony i w stronę Rębiechowa i Banina.
    Tam już są niezłe korki, a po zwiększeniu ruchu do i z lotniska przy braku nowego rozwiązania tego skrzyżowania to będzie horror.

    • 0 0

  • za dwa lata czyli po mistrzostwach Europy!!!!!!!!!

    Jak z lotniska na ME dojadą oficjele zagraniczni i kibice?
    JEDYNA MOŻLIWOŚĆ TO ZAKAZ PORUSZANIA SIĘ MIESZKAŃCOM GDANSKA WŁASNYMI SAMOCHODAMI I KONWOJE POD ESKORTĄ POLICJI NA SYGNALE. WON HOŁOTA Z DROGI!!!!!!!!PIERWSZY ZGŁASZAM TEN POMYSŁ BO NIE DA SIĘ TEGO PROBLEMU INACZEJ ROZWIĄZAĆ!!!
    A REALIZACJA TYCH PREZENTOWANYCH PLANÓW PRZEBUDOWY I ROZBUDOWY TRASY SŁOWACKIEGO ZAKOŃCZY SIĘ W ROKU 2020 KTRÓRYMŚ!!!!!

    • 0 0

  • trochę mi to kaktusem

    na dłoni zajeżdża

    • 0 0

  • skoro zaoszczędzili ok 40 mln (10)

    to może by tak połatać Świętokrzyską, Raduńską, Okopową, Małomiejską, Starogardzką może i mostek na końcu, Niepołomicką, Kartuską od skrzyżownia z Łostowicką w górę?? Myślęl, że 10 mln by starczyło

    • 75 8

    • i jeszcze Krasnoludków

      • 0 0

    • (2)

      Ja bym teraz na miejscu urzędników odłożył te 40mln na lokatę, bo za 2 lata będą musieli naprawiać te odcinki. W końcu wybrali najtańszą opcję :D

      • 16 4

      • Nie będzie odkładania

        Będzie mniejszy kredyt...

        • 1 0

      • W pełni popieram. Myślę, że kosztorysanci Wakozu jak zwykle się pomylili i nie uwzględnili w kosztorysie wielu robót lub materiałów, stąd cena niższa niż z baz cen i KNR'ów. Wakoz poniesie wielkie straty na tej robocie lub będzie mocno ciął koszty, co jest bardziej prawdopodobne i odbije się na jakości.

        • 0 1

    • Miasto zaoszczędiło w ten sposów...

      ... że zamiast BMW kupiło Opla.
      Tych pieniędzy nie ma, więc miasto na nic innego ich nie wyda.

      Każdy z nas też może tak oszczędzać np. kupując mieszkanie w bloku zamiast 500m willi za miastem ;)

      • 0 1

    • Ja poproszę jeszcze o remont Rakoczego i Bulońskiej! (4)

      • 7 4

      • to nie koncert życzeń (1)

        • 5 1

        • a szkoda.........

          • 5 2

      • +1 (1)

        • 3 3

        • +2

          • 2 3

  • Dlaczego Pan Prezydent milczy w sprawie Trasy Słowackiego od ETC do al. Hallera (9)

    • 47 15

    • Droga (5)

      Ten odcinek nie powstanie, gdyż trasa została wytyczona przez Rzeczypospolitej - Jana Pawła II - Czarny Dwór. Żeby zbudować łącznik od Hynka do Hallera, trzeba by wyburzyć domy przy Krzemienieckiej i Kopalnianej, pożegnać się z biurowcami (Krajowy Rejestr Statków) i do tego wybudować nowe skrzyżowanie na Hallera i skierować ruch aż do Uczniowskiej, co skróciło by trasę o 1000 metrów. Warto? A może lepiej zmodernizować coś w śródmieściu?

      • 17 4

      • Polski Rejestr Statków

        To tak dla ścisłości , a nie krajowy

        • 0 0

      • (1)

        Wszystko to prawda tylko Czarny Dwór ma po jednym pasie w każdym kierunku. Będzie wąskie gardło.

        • 1 0

        • Droga

          Czarny Dwór zostanie w ramach Trasy Słowackiego rozbudowany do 2x2.

          • 1 0

      • Tylko jak ktoś patrz dalej niż do kolejnych wyborów...

        to zauważy że będzie to główna trasa wylotowa z górnego trójmiasta (od Wrzeszcza na północ) w kierunku Warszawy i Elbląga.
        Zapcha się na 100% w pierwszym miesiącu, bo jakiś "myślący inaczej" wywala kasę na dwupasmową "pokazówkę" na lotnisko ( bo przecież ruch tam ogromny, Jubojety startują tam co 5 minut ), zamiast zrobić łącznik pomiędzy Hallera a ETC.
        A tak zapchana dalej będzie Kościuszki i Hallera, bo trasa idzie w "pole".

        • 0 1

      • true, true

        jak w temacie

        • 2 0

    • Milczy, bo to już zadanie dla następnego

      • 1 1

    • Bo odcinek od ZŁotej Karczmy do ronda oddali w 2001 roku , teraz misja 10 lat i be arobic kolejny, milczy dlatego bo drogi robi sie tu raz na dekadę,

      • 4 3

    • Przeciez wiadomo że ten odcinek może powstanie po 2020 r.

      • 7 4

  • Władze miasta nabrały wody w usta i milczą... (18)

    na co przeznaczone zostaną miliony z zaoszczędzonych wszystkich przetargów.
    Czas najwyższy zbierać na utrzymanie ECS i stadionu po 2012 roku.

    • 32 50

    • nie milczą, tylko dawno to powiedziały (15)

      oszczędności spowodują, że miasto zaciągnie mniejszy dług, co w konsekwencji sprawi, że będziemy płacić mniejsze odsetki od zadłużenia. To rozsądna polityka

      • 28 3

      • (10)

        od jakiego zadlużenia? podobno to pieniądze z UE?

        • 4 25

        • Żadna inwestycja nie jest finansowana w 100 % z UE (8)

          Finansowanie waha się od 37 do 85 %

          • 14 2

          • (7)

            nie wiem jak jest w dużych inwestycjach budowlanych, ale przy "drobnych" wydatkach zadarza się 100%

            • 0 7

            • Taaak, a które projekt są w 100% (4)

              finansowane z UE????

              • 0 0

              • zapytaj osób, które zajmują sie funduszami UE. (3)

                Wiekszość projektów UE współfinansuje, ale zdarzają sie projekty (osobiście znam drobne, nie na skalę artykułu) finansowane całkowicie przez UE.

                Nie musze wam nic udowadniać, bo piszę o faktach.
                Jeśli macie takie życzenie, to brnijcie dalej w ignorancji - wasz problem.

                • 0 1

              • przykro mi... (2)

                ale się mylisz.... są projekty które otrzymują finansowanie 100% (np. z POKL dla organizacji społecznych), ale z tych 100% tylko 85% daje UE! Pozostałe 15% dokłada budżet państwa.

                • 0 0

              • nie jest mi przykro (1)

                Dziwię się, że jesteście niedoinformowani, bo z postów domyslam się, że pracujecie z tymi funduszami. Odróżniam projekty, do których dokłada nasz kraj. Nie będę wymieniać projektów 100% UE, bo stykam się z nimi zawodowo, a o szczegółach pracy z zasady nie piszę. Pozdrawiam.

                • 0 2

              • juz starozytni wiedzieli, ze

                generalnie rzecz biorac nie udowadnia sie nieistnienia czegos co nie istnieje ;-)
                z tymi twoimi wyimagowanymi projektami finansowanymi w 100% przez UE jest tak samo (z czego nawet sam sobie zdajesz sprawe)

                • 3 1

            • bzdura (1)

              • 7 1

              • to się wysiliłeś ;)

                podaj informację z której wynika że dofinansowanie NIE MOŻE wynieść 100%

                • 2 4

        • załóżmy że inwestycja pochłonie 100 mln zł

          to jeśli masz szczęście i dobrze przygotowany projekt UE da ci 70 proc. na to, ale raczej da ci 50, albo i 30 proc. Wtedy musisz mieć na inwestycję nie tylko od 70 do 30 mln zł (wkład własny), ale też tyle, ile da Unia, bo ona płaci po fakcie, czyli de facto oddaje ci zainwestowane pieniądze. TY najpierw musisz je wyłożyć, czyli wziąć na to kredyt w banku.

          • 16 1

      • buhahahahah (3)

        zaciągnijmy kredyt żeby spłacić poprzedni, i koleś jeszcze gada że to jest rozsądne, gratulacje!. Może wiesz co, weź mi kredyt, to rozsądne.

        • 3 14

        • @dobrytyp - ale to własnie jest opłacalne

          Dobrze dobrane kredyty refinansowe ( kredyt spłacający wcześniejszy kredyt ) potrafią obniżyć ogólne koszta kredytu w znacznym stopniu.

          Jest to normalna praktyka jaką stosują osoby nieco rozgarnięte w dziedzinie finansów.

          • 1 0

        • gupiś kmiocie, możesz pośmiać się ze swojejnie niewiedzy!

          • 6 1

        • hej, daj mi swój dowód, to ci wezmę kilka kredytów...

          • 2 0

    • rząd mówi stop inwestycjom samorządowym.. ehh... (1)

      Miastom grozi finansowa blokada
      Gdyby weszły w życie nowe propozycje resortu finansów, samorządy musiałyby ciąć inwestycje
      W środę samorządowcy po raz kolejny mają się spotkać z przedstawicielami resortu finansów m.in. w sprawie planów dotyczących ograniczenia ich deficytu. A im bliżej końca tych rozmów, tym mocniej włodarze miast apelują do ministra, by wycofał się ze swojej propozycji, bo może ona zadziałać jak finansowa gilotyna na inwestycje. Chodzi o pomysł stopniowego zmniejszania dziury w lokalnych budżetach od 4 proc. dochodów w 2012 r. do 1 proc., począwszy od 2015 r.

      Faza realizacji inwestycji

      Skutki wejścia w życia takiej regulacji miałyby dwa wymiary. Pierwsze negatywne efekty dotyczyłyby samorządów, które dopiero niedawno zaczęły inwestycje i na 2012 r. zaplanowały spory deficyt, wyższy niż 4 proc. dochodów. W takiej sytuacji są np. Gdańsk, Katowice czy Toruń.

      Danuta Kamińska, skarbnik Katowic, podkreśla, że by zejść do poziomu 4 proc. dochodów w 2012 r., miasto musiałoby ściąć deficyt o ok. 177 mln zł z 237 mln zł zaplanowanych, co jej zdaniem oznaczałoby rezygnację z części inwestycji.

      – Dla nas to nie do przyjęcia. Od pięciu lat oszczędzaliśmy i kumulowaliśmy środki, mamy niski wskaźnik zadłużenia.

      Przygotowywaliśmy się w ten sposób do przedsięwzięć współfinansowanych z funduszy UE. Teraz te projekty wchodzą w fazę realizacji, ogłaszane są przetargi, wykonawcy wchodzą na place budów – zaznacza Kamińska. – Nie możemy tak po prostu ich odwołać ani przesuwać realizacji, choćby ze względu na umowy o dofinansowanie z UE, nie mówiąc o karach wynikających z rozwiązania umowy i odpowiedzialności za środki publiczne. Nie zmienia się zasad gry w trakcie gry – dodaje
      Co z kolejną unijną perspektywą

      Toruń zaplanował na 2012 r. prawie 200 mln zł deficytu, a według nowych wskaźników mogłoby to być raptem ok. 40 mln zł. – Musielibyśmy zmniejszyć nasze potrzeby o ok. 160 mln zł. Ok. 10 mln zł oszczędności moglibyśmy uzyskać w wydatkach bieżących, ale pozostałe 150 mln zł – tylko z ograniczenia inwestycji – wskazuje Magdalena Flisykowska-Kacprowicz, dyrektor wydziału budżetu i planowania finansowego w Toruniu.

      – Rozpoczęte przedsięwzięcia trzeba kontynuować, musielibyśmy więc zrezygnować z projektów, które nie weszły w fazę realizacji – dodaje. I ma nadzieję, że zdrowy rozsądek zwycięży. – Resort finansów powinien wycofać się ze swoich propozycji, w najgorszym razie dać samorządom odpowiedni czas na dostosowanie – podkreślają samorządowcy.

      Pomysł cięcia deficytu ma też długookresowe skutki. Jak wynika z analizy "Rz", dziura budżetowa samorządów, a w konsekwencji wartość zaciąganych kredytów pod inwestycje, w 2015 r. mogłaby wynieść tylko ok. 2,1 mld zł. Podobne wyliczenia przedstawia Związek Miast Polskich. W tym roku może to być 10 – 18 mld zł.

      Po wejściu w życie nowych zasad Warszawa – największy samorząd w kraju – w 2015 r. mogłaby mieć tylko ok. 124 mln zł deficytu, Wrocław i Łódź – po ok. 36 mln zł, a Poznań – 24 mln zł. – Zakładając, że będą kolejne środki europejskie do wykorzystania, takie kwoty to zbyt mało, żeby uruchomić kolejne, ważne dla rozwoju naszych miast, inwestycje – komentuje Marcin Urban, skarbnik Wrocławia. – Proponowane rozwiązanie jest krótkowzroczne i przyniesie więcej szkód niż pożytku – dodaje.

      • 0 0

      • Eee tam...

        Miasto przestanie dopłacać do komunikacji miejskiej i już ma w "kieszeni" 500 mln do przodu ;)

        PS. Mnie do samochodu nikt nie doplaca ;(

        • 1 2

  • Ciekawe ile firm WAKOZ "wysadzi w powietrze"?????

    • 0 0

  • nie to żebym się czepiał, ale... (1)

    dokąd prowadzi ta ścieżka rowerowa ?

    • 2 1

    • do Intela, YDP i portu lotniczego

      • 1 0

  • Koszty (1)

    Jak to jest możliwe, że wykonawca jest w stanie wykonać tę samą pracę określoną w kosztorysie inwestorskim i wycenioną w nim na 77,9 mln. zł. za cenę 31 mln.? Różnica wynosi 46,9 mln. zł., czyli 1,5 raza taniej. Oznacza to, że albo wykonawca zamierza wykonać pracę niepełnowartościową i pieniądze społeczne zostaną zmarnowane, albo wycena dokonana w kosztorysie jest źle opracowana, co świadczy o braku umiejętności opracowującego. Nie trzeba dużej fantazji, żeby dostrzec konsekwencje w obu przypadkach. Być może, jest coś, czego nie wiemy, a co tłumaczy ten fenomen.

    • 3 1

    • Wejdź na stronę Wakozu w oferty pracy :) To powinno wyjaśnić dlaczego ich oferta jest aż tak tania.

      • 2 1

  • Budjemy lotnisko w Gdyni— Koskakowie !

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane