Fakty i opinie

Słowackiego i Rakoczego z dodatkowymi pasami do skrętu?

Stworzenie podwójnego lewoskrętu z ul. Słowackiego w ul. PotokowąMapka i podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w BulońskąMapka poprawi bezpieczeństwo i rozwiąże problem korków w godzinach szczytu - uważa Agnieszka Owczarczak, gdańska radna, która zwróciła się z wnioskiem o reorganizację ruchu do miejskich urzędników.



Jak oceniasz propozycje stworzenia dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu?

oba pomysły są dobre i powinny zostać zrealizowane 84%
dobrym pomysłem jest stworzenie tylko podwójnego prawoskrętu z Rakoczego w Bulońską 4%
dobrym pomysłem jest stworzenie tylko podwójnego lewoskrętu ze Słowackiego w Potokową 4%
nowe pasy nie są potrzebne - obecna organizacja jest dobra 8%
zakończona Łącznie głosów: 1664
Przypomnijmy: Pod koniec grudnia tego roku zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. Havla na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Prawoskręt powstał, ponieważ w godzinach szczytu jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Działo się tak, ponieważ wielu kierowców skręcało w prawo w al. Armii Krajowej i mieli oni do dyspozycji tylko jeden pas.

Z podobnym problemem borykają się kierowcy w innych rejonach Gdańska. W godzinach szczytu mają oni problem z opuszczeniem Słowackiego, gdy chcą skręcić w lewo w ul. Potokową. Korki powstają także na wysokości skrętu w prawo z ul. Rakoczego w Bulońską. W obu tych przypadkach uczestnicy ruchu mają do dyspozycji po jednym pasie.

Lewoskręt na Chełmie kosztował ponad 900 tys. zł



Gdańska radna chciałaby - wzorem rozwiązania z Chełmu - dołożyć kierowcom po jeszcze jednym pasie.

- W tych dwóch miejscach tworzą się w godzinach szczytu zatory, a prawoskręt z ul. Rakoczego w ul. Bulońską powoduje dodatkowo blokowanie skrzyżowania z ulicami Piecewską i Żylewicza, gdzie regularnie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - argumentuje Agnieszka Owczarczak.
Na razie nie wiadomo, w jaki sposób do propozycji radnej odniosą się miejscy urzędnicy. Na odpowiedź mają dwa tygodnie. Zdecydowanie zbyt wcześnie także, by szacować koszt ewentualnej inwestycji.


Nieco światła może jednak na to rzucić wydatek poniesiony na budowę prawoskrętu na al. Havla: to zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego, a koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. zł.

Opinie (177) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Jeszcze zamiast skrzyżowania Kartuska - Adamowicza przydało by sie Rondo (12)

    Kierowcy bez sensu stoją na światłach a terenu jest wystarczająco

    • 37 40

    • a co z wiaduktem na Armii Krajowej nad Łostowicką ? (5)

      • 19 9

      • No tak, ta sama skala inwestycji...

        • 5 1

      • A co ma być? Nie powstanie

        • 6 2

      • Tymczasowo (1)

        wystarczyłoby aby wydłużyli lewoskręt z Armii Krajowej jadąc od strony obwodnicy w Łostowicką. Z kolei jadąc Armii Krajowej od strony Gdańska przydałby drugi lewoskręt z Armii Krajowej w stronę Chełmu. Mały koszt inwestycji a bardzo by to pomogło rozładować poranne korki na Armii Krajowej (w stronę Gdańska) i popołudniowe (w stronę obwodnicy).

        • 6 3

        • Tu rozładujesz a stanie wzrośnie przed 3 Maja

          Właśnie dobrze że korkuje się przed Havla, bo wtedy mieszkańcy Chełmu i Ujeściska mają mniejszy korek przed Forum.

          • 1 2

      • Wiadukt na Armii krajowej nad Łostowicką to świetny pomysł !!!

        Nie rozumiem dlaczego nie może ten wiadukt powstać tak prosta rzecz a mocno odkorkuje AK !

        • 3 1

    • Obawiam się że byłoby dużo wypadków, ponieważ tam jeżdżą tramwaje.

      • 4 2

    • to samo bylo na wszytkich wybudowanych drogach w oststnich latach (1)

      partacze na etapie projatkowania.. ci wszyscy inzynierowie co nie maja ani umiejetnosci ani wyobrazni.
      powinni zostac pociagnieci do odpowiedzialnosci za tego typu projekty, ktore juz po chwili wymagaja przerobek.

      • 6 3

      • oj tam daj zarobić :)

        • 0 0

    • Wtedy na wylocie ronda w dół Kartuskiej byłyby światła dla tramwaju (1)

      A to by z kolei zatkało całe rondo. A gdyby świateł do tramwaju nie było, to będzie dużo wypadków.

      • 2 2

      • są miejsca gdzie jest tramwaj i nie ma świateł a tylko ostrzegawcze

        rondo spowalnia ruch i każdy zwolni a tramwaj nie jeżdzi tak często jak dziesiątki samochodów stoją na światłach

        • 3 3

    • bardzo dobry pomysł

      kto celowo projektuje swiatła jak mozna zrobic rondo? czy to chodzi o to aby pozniej rozdawac kontrakty na utrzymanie świateł? i wydawac bez sensu kase skoro mozna bez kosztowo

      • 2 0

  • lewoskręt ze słowackiego? (10)

    A niby po co? przecież samo skrzyżowanie ma ograniczona pojemność a osobnego zielonego tylko dla ruchu w lewo nie ma.
    Wypełni się skrzyżowanie w oczekiwaniu na zielone, zmienią sią światła i finał. Nikt więcej nie pojedzie.

    • 40 68

    • Przecież światła można dopasować (2)

      • 3 9

      • można to zrobić i teraz

        • 8 2

      • tu dopasujesz to komuś skrócisz

        • 0 0

    • (1)

      wszędzie to lewactwo - nie możemy zrobić prawoskrętów?

      • 9 3

      • tam już jest prawoskręt:P

        • 1 0

    • Zanim włączono Tristara to im więcej samochodów stało na pasie w lewo tym dłużej świeciło się zielone światło. Tak było w godzinach szczytu.

      • 1 7

    • (1)

      ale samochody oczekujące na skręt zbiją się do 2 pasów i korek się skróci a co za tym idzie na początku tego lewoskrętu nie będą blokować pasa do jazdy na wprost. do tego jak będą dwa pasy to będzie wiadomo jak stanąć na skrzyżowaniu i nie będzie takiego bajzlu jak jest tam teraz...

      • 11 2

      • jak kto jest przyklejonym do lewego pasa to może przeszkadzać

        jak się jedzie prawym nie ma tego problemu.

        • 3 5

    • (1)

      Jakbyś jeździł codziennie rano tą trasą do pracy to byś wiedział dlaczego i byś nie zadawał głupich pytań.

      • 3 1

      • Wróć i przeczytaj raz jeszcze

        • 1 2

  • (3)

    Nie sądziłem że radni mogą zaproponować coś mądrego, sam się zastanawiam czemu u nas w kraju rzadko się stosuje podwójne skręty

    • 85 12

    • bo mistrzowie kierownicy tego nie ogarniają i ciągle uważają że po skręcie mogą zając dowolny pas i potem mamy takie kwiatki że z lewego pasa wjeżdża po skręcie na prawy itd..

      • 7 2

    • mądre

      pewnie trochę pomoże dla jadących w okolice Bulońskiej z Wrzeszcza. Ale dodatkowym efektem będzie zatkanie i tak zatkanej Jabłoniowej. Tam wymiata i zatrzymuje ruch z dwóch stron to "tymczasowe" kilkuletnie rondo o średnicy koła ciężarówki :) Nie wiem, czy urzędnik podejmujący decyzję o jego powstaniu i trwaniu widział jak ono działa?

      • 3 1

    • jeszcze by się przydał dodatkowy pas na lewoskręt z alei żołnierzy wyklętych na grunwaldzką

      pas jazdy na wprost powinien zostać zmieniony na lewo+prosto

      • 3 1

  • Dlaczego tak późno? (3)

    Robić, robić jak najszybciej.

    • 74 10

    • (1)

      Wystarczy popatrzeć jak mocno usprawniło ruch dołożenie pasa zjazdu z obwodnicy z kierunku Gdynia w Słowackiego przy Ikei. Zawsze tam były korki w godzinach szczytu z teraz nic, a to wszystko przez kilka metrów asfaltu.

      • 1 0

      • To jest zupełnie inny przypadek. Ty mówisz o pasie włączenia, który umożliwia płynne włączenie się do ruchu (dopasowanie prędkości auta włączającego się do nurtu słowackiego). Na skrzyżowaniach masz światła, auta ruszają z zatrzymania. Dodatkowy pas ruch zwiększy przepustowość o marne 10% przy tym samym schemacie puszczania zielonego światła. Zobaczcie jakie połacie terenu zamierzacie wyasfaltować. Straszne marnowanie terenu. Megalomania niczym z lat 80 w USA, gdzie dzisiaj redukuje się liczbę pasów ruchu.

        • 1 0

    • budowa

      bo dopiero ruszła budowa nowego bloku i deweloper pewnie posmarował :)

      • 0 1

  • Wkoncu normalny pomysł (2)

    • 77 13

    • Dodatkowo powinna być możliwość wyjazdu na wprost Marusarzówny (dla jadących do Rakoczego) - tak jak było wcześniej

      Obecnie wszystkie te auta blokują Bulońską w 2 strony. Synchronizacja świateł jest też do bani, więc de facto auta stoją na 3 światłach zanim pojawią się w punkcie wyjazdu. Abstrahując od czasu, ile spalin idzie do atmosfery?

      • 6 0

    • .

      Normalny bo to droga radnej z domu i do domu. Radna mieszka na Mysliwskiej.

      • 0 0

  • Ja nie chcę dodatkowych pasów (7)

    Bo w końcu i tak każdy z nich się zakorkuje. Chcę dodatkowych środków na komunikację miejską

    • 58 73

    • To i tak nie pojedziesz

      Jeśli pasy się zakorkują samochodami to komunikacja miejska nie pojedzie

      • 5 12

    • A ta komunikacja to niby nie stoi teraz w korkach? (1)

      • 2 7

      • szynowa nie stoi

        a autobusy to jest komunikacja wiejska a nie miejska

        • 7 1

    • to se płać (1)

      autobusy powinny byc finansowane z biletow

      • 4 11

      • drogi też powinny być finansowane z biletów na te drogi

        • 0 0

    • komunikacja miejska nie zapewni serwisu drzwi - drzwi

      trzeba zadbać nie tylko o nią (głównie szynową, nie stojącą w korkach) ale także o komfort docierania do jej przystanków przez pieszych (a także, w przypadku SKM i PKM także rowerzystów) i użytkowników innych urządzeń transportu osobistego takich jak np. hulajnogi elektryczne.

      • 0 0

    • absolutnie zgoda

      tak jest, stop blachosmrodom

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Potrzebne jest przedłużenie prawoskrętu z Piekarniczej na Rakoczego (6)

    W godzinach szczytu część prawego pasa jest pusta bo kierowcy stoją w tak długim korku że nie mogą do tego prawego pasa (prawoskrętu) dojechać.

    • 76 14

    • Tak to jest jak miasto pozwoliło tam wybudować mordor to jest mordęga. Nie ma tu spójności w planie przestrzennym miasta. Wszystkie drogi z południowo-zachodniej części miasta wpadają do Rakoczego a potem Słowaka. Co po tej Al. Adamowicza skoro Ci wszyscy ludzie i tak cisną do Słowackiego, a na Słowaku i tak potężny ruch.

      • 18 1

    • a dlaczego nie ma tam warunkowego skrętu w prawo (zielonej strzałki przy czerwonym świetle)? (2)

      W tej chwili nawet jak auta jadą do przodu to nie można skręcić w prawo :/

      • 2 8

      • Przecież jest strzałka. Gaśnie tylko jak jest zielone dla pieszych jakieś 10s.

        • 3 1

      • Strzałka jest, ale tak jak wyżej zostało napisane - często do tego prawoskrętu nie można dojechać, bo tak długi jest korek aut chcących jechać w lewo i na wprost....

        • 1 0

    • Lepiej zrobić dodatkowy lewoskręt.

      Wiem, że na oko to syn piekarza w szpitalu umarł, ale "na oko" jakieś 80% ruchu, to ruch w lewo włączony w 3-pasmówkę. Chodnik jest tu bardzo szeroki, może by się udało.

      • 3 1

    • A co z prawoskrętem z Potokowej w Słowackiego?

      • 3 0

  • koniecznie.

    • 10 2

  • znów będzie afera z budową tych dróg jak z placem do dorosłych? (2)

    znów zapłacą tyle ile chcą niemcy, nieważne ze X razy za drogo? peło to cdu
    czytaj www radio gdansk

    • 17 45

    • to zalezy czy pieniadze znowu zostana zdefraudowane czy nie

      • 2 1

    • niemcy? człowieku zastanów się co piszesz? ale tak, jeśli tylko tvpis i radio gdańsk Ci w duszy gra

      naprawdę,aż tyle kompleksów masz?

      • 0 3

  • Ten prawoskręt w Bulońską powinien powstać podczas przebudowy tego skrzyżowania kilka lat temu. (4)

    • 103 11

    • Mam dla Ciebie złą wiadomość - to już chyba nie kilka a kilkanaście xD (2)

      Pamiętasz wjazd na bulońską od strony przychodni? I stawanie na skrzyżowaniu "pomiędzy" pasami? :)

      • 6 1

      • (1)

        Przejazd przez skrzyżowanie to była istna loteria. Ale uczyla pokory i myślenia.

        • 3 1

        • Jaka loteria. Trzeba było poprostu odczekać i tyle. Ale jak ktoś przeceniał swoje umiejętności to kończyło się dzwonem

          • 3 0

    • prawoskręt bulońska

      Moim zdaniem ten pas się korkuje głównie dlatego, że co niektóre cwaniaki wyjeżdżają ze skrzyżowań wybierają pas do jazdy na wprost jadą na sam koniec wolnym pasem potem się wciska na prawo skręt jakby myślał, co niektóry, że tak działa metoda na suwak.. Przez to kolejka się zatrzymuje i blokuje skrzyżowanie bo burak się wcisnął. Jeździłem już od strony Żylewicza i od strony piekarniczej i gdyby nie te milordy to ruch odbywałby się na pewno płynniej niż jest to teraz. Coś czuje, że drugi pas zrobi przez pierwsze pół roku taki chaos bo Ci od skrajnego prawego będą z przyzwyczajenia wjeżdżać na lewy pas i zajeźdzać drogę innym.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.