• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słowackiego i Rakoczego z dodatkowymi pasami do skrętu?

Szymon Zięba
17 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.

Stworzenie podwójnego lewoskrętu z ul. Słowackiego w ul. PotokowąMapka i podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w BulońskąMapka poprawi bezpieczeństwo i rozwiąże problem korków w godzinach szczytu - uważa Agnieszka Owczarczak, gdańska radna, która zwróciła się z wnioskiem o reorganizację ruchu do miejskich urzędników.



Jak oceniasz propozycje stworzenia dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu?

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia tego roku zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. Havla na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Prawoskręt powstał, ponieważ w godzinach szczytu jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Działo się tak, ponieważ wielu kierowców skręcało w prawo w al. Armii Krajowej i mieli oni do dyspozycji tylko jeden pas.

Z podobnym problemem borykają się kierowcy w innych rejonach Gdańska. W godzinach szczytu mają oni problem z opuszczeniem Słowackiego, gdy chcą skręcić w lewo w ul. Potokową. Korki powstają także na wysokości skrętu w prawo z ul. Rakoczego w Bulońską. W obu tych przypadkach uczestnicy ruchu mają do dyspozycji po jednym pasie.

Lewoskręt na Chełmie kosztował ponad 900 tys. zł



Gdańska radna chciałaby - wzorem rozwiązania z Chełmu - dołożyć kierowcom po jeszcze jednym pasie.

- W tych dwóch miejscach tworzą się w godzinach szczytu zatory, a prawoskręt z ul. Rakoczego w ul. Bulońską powoduje dodatkowo blokowanie skrzyżowania z ulicami Piecewską i Żylewicza, gdzie regularnie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - argumentuje Agnieszka Owczarczak.
Na razie nie wiadomo, w jaki sposób do propozycji radnej odniosą się miejscy urzędnicy. Na odpowiedź mają dwa tygodnie. Zdecydowanie zbyt wcześnie także, by szacować koszt ewentualnej inwestycji.


Nieco światła może jednak na to rzucić wydatek poniesiony na budowę prawoskrętu na al. Havla: to zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego, a koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. zł.

Opinie (177) 2 zablokowane

  • To jakaś paranoja (5)

    Lobby samochodowe widać nie śpi

    • 15 27

    • W porównaniu do rowerowego to jest1/1000 (4)

      • 9 6

      • Budowa tych pasów do skrętu pochłonie więcej milionów niż cały program budowy dróg rowerowych na najbliższe pięć lat.

        • 6 4

      • porównanie jest takie: (2)

        że będzie tam po 6 pasów szerokich prostych dla kierowców
        a dla rowerzystów wąski kręty paseczek na chodniku..

        taaa rowerzyści mają tak dobrze

        • 7 1

        • Paseczek na chodniku? Prędzej zrobią ciąg pieszo-rowerowy, by piesi i rowerzyści wzajemnie na siebie wpadali. A na tym ciągu jeszcze parkujące samochody, bo przecież kierowcom ciągle mało. I nagle objawia się radna, która domaga się dodatkowych udogodnień dla kierowców! Wstyd!!!

          • 5 3

        • To i tak dla rowerzystów za dużo

          • 0 5

  • To samo na Orońców Wybrzeża

    To samo na Obrońców Wybrzeża , skręt w lewo w Chłopską przy galerii. Tylko koszt wymalowania strzałek bo pasy są :-)

    • 8 0

  • UM !!!!! (4)

    A dodatkowy prawoskręt z Potokowej w Słowackiego ? Zrobili ścieżkę pewnie za dwie bańki dla 20 rowerów dzianie a auta stoja w korku i truje. To klasyczny polski paradoks.

    • 16 10

    • (1)

      zezłomuj to nie będzie truć. proste

      • 5 3

      • Auto

        Jestem kurierem który pewnie dostarcza tobie paczki. Polecam wyprowadzić sie na wieś.

        • 0 1

    • (1)

      Smierdzacy samochod w miescie to dopiero bzdura

      • 3 1

      • Auto

        Miasto ma to do siebie. Polecam wieś

        • 1 0

  • Dla kierofczyków wszystko. To się nazywa zrównoważony transport po gdańsku (3)

    dla kierowców po 8 szeroki, pięknych prostych pasów dla pieszych i rowerzystów wspólny, wąski kręty chodniczek z jednej strony....

    ciekawe jak się to ma do szumnie wprowadzonego "gdańskiego standardu ulicy miejskiej"

    • 11 29

    • To nie jest żaden zrównoważnony rozwój. (2)

      Na 1 km jezdni budują 100 km dróg rowerowych. Wprowadzają kolejne szykany, ograniczaja miejsca postojowe. To nie jest równowaga tylko terroryzm cyklistow.

      • 3 10

      • Jakie 100? O czym ty piszesz? Gdańsk ma ledwie kilkanaście km dróg rowerowych. Reszta to zwykłe chodniki z nakazem jazdy po nich rowerem.

        • 8 2

      • Gdzie jest te 100 km dróg rowerowych? Podaj chociaż 10 km zbudowanych w ostatnim czasie.

        • 5 1

  • czyli wiadomo którędy Pani Przewodnicząca wraca z pracy...

    • 7 9

  • Słowackiego w Potokową problemem jest przepustowość ronda i fakt czekania na zielone światło... (2)

    ...dla stojących na rondzie w Potokową, już po skręcie w lewo i ustawieniu się do jazdy na wprost, dodatkowy pas nic nie zmieni w kontekście długości czekania na skrzyżowaniu, sprawi jedynie, że czekający na skręt w lewo, nie będą blokowali lewego pasa na wprost do obwodnicy, reasumując skrzyżowanie opuści tyle samo samochodów skręcających w lewo co teraz; zyskają natomiast Ci jadący na wprost

    • 11 1

    • Wystarczy przeprogramować sygnalizację, żeby po ruszeniu samochodów ze skrzyżowania nie zapalało się od razu czerwone na Słowackiego dla jadących na wprost do obwodnicy i w lewo w Potokową. Kiedyś tak działała sygnalizacja i nie było korków.

      • 0 5

    • To nie jest rondo! Co z Was za kierowcy, a chcecie już organizację ruchu poprawiać.

      • 1 3

  • Wyjazd z obwodnicy (4)

    W Matarni zjazd z obwodnicy w kier. Wrzeszcza . Jest miejsce , pochylcie się nad tym tematem

    • 8 2

    • tam już zlikwidowali drogę rowerową by kierowcom dobrze zrobic. (2)

      zrobili piękne pasy rozbiegowe, a 99% kierowców i tak stoi centralnie na przejściu dla pieszych. echhh

      • 1 4

      • Chyba mówisz o czymś innym (1)

        • 1 0

        • zjazd z obwodnicy jadąc od Gdyni w stronę Wrzeszcza

          zlikwidowali drogę rowerową by zrobić pas rozbiegowy z którego kierowcy nie korzystają

          • 1 0

    • Tam jest tyle miejsca na pas rozbiegowy, aż dziwię się, że jeszcze nie powstał.

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    popieram + z obwodnicy ze strony karczemek do slowackiego prawoskret zrobic porzadny

    • 67 11

    • Tam wystarczy zrobic pas rozbiegowy

      I będzie si, miejsca tam jest wystarczająco. O wszystkich trzech pomysłach już dawno pisałem w zeszłym roku.

      • 2 0

    • No a ja wciąż nie mogę się doprosić chodnika na potokowej wzdłuż zbiornika Nowiec II

      GZDiZ na mój wniosek stwierdził zasadność jego budowy, jednak inwestycja "będzie realizowana".

      • 0 0

  • To nie przejdzie...

    Super zasadny pas rozbiegowy przy zjeździe z obwodnicy od strony Gdyni na Matarnię nie został powielony dla tych co zjeżdżają od strony Gdańska Centrum a radni proponują lewoskręty na Słowackiego? Ha. Ha. Ha.

    • 1 0

  • a Ci się tylko modlą o ten asfalt i stoją w korkach (1)

    zamiast żyć

    • 8 3

    • Najlepsze jest jechanie autem na siłownie ;)

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane