• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słowackiego i Rakoczego z dodatkowymi pasami do skrętu?

Szymon Zięba
17 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.

Stworzenie podwójnego lewoskrętu z ul. Słowackiego w ul. PotokowąMapka i podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w BulońskąMapka poprawi bezpieczeństwo i rozwiąże problem korków w godzinach szczytu - uważa Agnieszka Owczarczak, gdańska radna, która zwróciła się z wnioskiem o reorganizację ruchu do miejskich urzędników.



Jak oceniasz propozycje stworzenia dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu?

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia tego roku zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. Havla na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Prawoskręt powstał, ponieważ w godzinach szczytu jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Działo się tak, ponieważ wielu kierowców skręcało w prawo w al. Armii Krajowej i mieli oni do dyspozycji tylko jeden pas.

Z podobnym problemem borykają się kierowcy w innych rejonach Gdańska. W godzinach szczytu mają oni problem z opuszczeniem Słowackiego, gdy chcą skręcić w lewo w ul. Potokową. Korki powstają także na wysokości skrętu w prawo z ul. Rakoczego w Bulońską. W obu tych przypadkach uczestnicy ruchu mają do dyspozycji po jednym pasie.

Lewoskręt na Chełmie kosztował ponad 900 tys. zł



Gdańska radna chciałaby - wzorem rozwiązania z Chełmu - dołożyć kierowcom po jeszcze jednym pasie.

- W tych dwóch miejscach tworzą się w godzinach szczytu zatory, a prawoskręt z ul. Rakoczego w ul. Bulońską powoduje dodatkowo blokowanie skrzyżowania z ulicami Piecewską i Żylewicza, gdzie regularnie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - argumentuje Agnieszka Owczarczak.
Na razie nie wiadomo, w jaki sposób do propozycji radnej odniosą się miejscy urzędnicy. Na odpowiedź mają dwa tygodnie. Zdecydowanie zbyt wcześnie także, by szacować koszt ewentualnej inwestycji.


Nieco światła może jednak na to rzucić wydatek poniesiony na budowę prawoskrętu na al. Havla: to zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego, a koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. zł.

Opinie (177) 2 zablokowane

  • I jeszcze bardziej zkrucić

    Zielone dla pieszych bo za rzadko można na starsze osoby trąbić jak przechodzą.

    • 1 2

  • Od razu trzy pasy dołóżcie

    Będziecie mieli więcej miejsca do stania

    • 6 3

  • (1)

    Na skrzyżowaniu Bulońskiej z Rakoczego nie jest potrzebny żaden dodatkowy prawoskręt. Wystarczy umożliwić skręt w prawo ze "środkowego pasa". Na przykład tak jak przy dawnym ETC. Skręt z Rzeczypospolitej w Hynka. Koszt to wymalować pasy, postawić znaki i wymienić jeden element w sygnalizacji świetlnej. Zapewne trochę taniej niż 900 000 zł.

    • 7 2

    • I zakorkować środkowy pas w kierunku CH Morena

      Kompletnie oderwany od rzeczywistości pomysł. I auta będą stać i korkować środkowy pas, bo w tym czasie gdy można jechać prosto, to w prawo mamy czerwone i pieszy idzie przez przejście. Nie pochwalam tego pomysłu

      • 0 1

  • Za każdym razem gdy oddawana jest nowa droga do użytku to pasy do skrętu sa zbyt krótkie...

    lub brak dodatkowego pasa, przykład Al. Adamowicza lewoskręt w Warszawską, jest miejsce by był dłuższy, czemu nie robi sie tego od razu kiedy wiadomo, że będzie zbyt krótki do panującego ruchu...
    A tak za kilka lat znow płacenie za projekt i wykonawstwo zamiast od razu zrobic porządnie

    • 5 0

  • Prawoskręt z Ul Słowackiego w Potokową bardziej wydłużony lub podwójny ,też potrzebny od zaraz.

    • 1 0

  • Najpierw tunel pod Pachołkiem to odkorkuje Słowackiego

    Potem dobra polityka urbanistyczna i komunikacyjna tak by ograniczyć codzienne podróżowanie własnym samochodem z odległych osiedli do centrum miasta.

    • 0 3

  • Przydałyby się dodatkowe pasy. Czekam aż w Gdyni przebudują skrzyżowanie Al. Zwycięstwa z ul. Stryjską!!!!!!!!!

    • 2 0

  • (2)

    Po co wyrzucać pieniądze, zmniejszyć ruch poprzez ustanowienie Gdańska w całości miejscem płatnego parkowania i wrócimy do normalnosci

    • 6 4

    • (1)

      Chyba coś pomyliłeś, to nic nie zmieni, przecież mieszkańcy muszą gdzież parkować swoje pojazdy.Lepszym rozwiązaniem byłby zakaz wjazdu do centrum miasta dla mieszkańców spoza obwodnicy. Jakkolwiek ten pomysł jest również abstrakcyjny.

      • 0 1

      • Jak będzie płatne wszędzie to darmowo (10zł) masz tylko pod domem.

        I wtedy nie jeździsz wszędzie samochodem to nie ma korków.

        • 1 0

  • a kiedy

    dodatkowy pas włączania z obwodnicy na Słowackiego wzdłuż OBI? Bardzo by pomógł włączyć się do ruchu.

    • 2 0

  • Trzeba było bliżej Central Park budować!

    Minęły 3 lata i już problem! buahaha gdańskie urzędasy...

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane