• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słowackiego i Rakoczego z dodatkowymi pasami do skrętu?

Szymon Zięba
17 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.

Stworzenie podwójnego lewoskrętu z ul. Słowackiego w ul. PotokowąMapka i podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w BulońskąMapka poprawi bezpieczeństwo i rozwiąże problem korków w godzinach szczytu - uważa Agnieszka Owczarczak, gdańska radna, która zwróciła się z wnioskiem o reorganizację ruchu do miejskich urzędników.



Jak oceniasz propozycje stworzenia dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu?

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia tego roku zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. Havla na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Prawoskręt powstał, ponieważ w godzinach szczytu jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Działo się tak, ponieważ wielu kierowców skręcało w prawo w al. Armii Krajowej i mieli oni do dyspozycji tylko jeden pas.

Z podobnym problemem borykają się kierowcy w innych rejonach Gdańska. W godzinach szczytu mają oni problem z opuszczeniem Słowackiego, gdy chcą skręcić w lewo w ul. Potokową. Korki powstają także na wysokości skrętu w prawo z ul. Rakoczego w Bulońską. W obu tych przypadkach uczestnicy ruchu mają do dyspozycji po jednym pasie.

Lewoskręt na Chełmie kosztował ponad 900 tys. zł



Gdańska radna chciałaby - wzorem rozwiązania z Chełmu - dołożyć kierowcom po jeszcze jednym pasie.

- W tych dwóch miejscach tworzą się w godzinach szczytu zatory, a prawoskręt z ul. Rakoczego w ul. Bulońską powoduje dodatkowo blokowanie skrzyżowania z ulicami Piecewską i Żylewicza, gdzie regularnie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - argumentuje Agnieszka Owczarczak.
Na razie nie wiadomo, w jaki sposób do propozycji radnej odniosą się miejscy urzędnicy. Na odpowiedź mają dwa tygodnie. Zdecydowanie zbyt wcześnie także, by szacować koszt ewentualnej inwestycji.


Nieco światła może jednak na to rzucić wydatek poniesiony na budowę prawoskrętu na al. Havla: to zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego, a koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. zł.

Opinie (177) 2 zablokowane

  • chyba nie tędy"droga" - nowe pasy ruchu

    to tylko zachęci kolejnych kierowców do wyboru tej trasy w porach szczytu. Nowa i Stara Słowackiego od Wrzeszcza do Ronda de La Salle i tak jest zakorkowana. Powodem jest coraz większa liczba mieszkańców, którzy zamieszkali na górnym tarasie (osiedla przy obwodnicy) i codziennie uparcie dojeżdżają do pracy w Oliwie i na Przymorzu , do tego jeszcze wożą swoje "bachory" do szkół i przedszkoli. Brakuje dobrego połączenia tramwajowego i SKM z tych osiedli do Oliwy - takiego na 20 minut jazdy.

    • 1 0

  • czy ktos zaznie myslec???

    Czy ktos zacznie myslec nie mozna bylo zrobic tak od razu kto tam siedzi jakis i....a

    • 0 1

  • jeszcze jeden pomysł

    bardzo potrzebny dodatkowy prawoskręt z Potokowej w Słowackiego (też prawie zawsze zakorkowany) - lub światło zielone tylko do skrętu (teraz jednocześnie zielone mają piesi)

    • 0 0

  • uzależnieni od samochodów mieszkańcy Gdańska i wiosek otaczających

    Rzeczywiście uważacie, że trzeba zalać asfaltem resztki trawników? Zachęcić kolejne osoby do wyboru samochodu, żeby był jeszcze większy hałas i jeszcze więcej spalin? Żeby jeszcze więcej osób wjechało do miasta, żeby zalać kolejne miejsca pod parkingi?

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane