Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
8 czerwca 2021
(325 opinii)
Słup trakcyjny na al. Adamowicza, o który lusterkami wadzą tramwaje N8C, zostanie przesunięty dopiero przy okazji budowy linii tramwajowej Nowa Warszawska. Urzędnicy argumentują tę decyzję aspektami ekonomicznymi oraz m.in. tym, że "dortmundy" w okolicy pojawiają się sporadycznie. O konkretną datę skorygowania ustawienia słupa jednak trudno: przetargu na Nową Warszawską wciąż nie udało się rozstrzygnąć. Szacunkowy koszt przesunięcia elementu trakcji to ok. 50 tys. zł.
Przy wyjeździe z pętli na Chełmie trzeba złożyć lusterko. Tekst z 2007 roku
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej
2020-09-08 07:24
Opinia wyróżniona
Skoro tramwaje zahaczają lustrsmi bocznymi o słup?
Widać ewidentnie , że trzeba to poprawić a nie zasłaniać się zgodnością z projektem
2020-09-08 07:37
Oni tego rysunku nawet nie czytają
2020-09-08 13:45
A budowa nie była w formie zaprojektuj i wybuduj? Jeśli tak, to winowajca jest jeden NDI-bazola
2020-09-08 14:16
poprawić trzeba, z tym wszyscy się zgadzają. Kłótnie są o to, kto za poprawę zapłaci.
2020-09-08 07:20
Opinia wyróżniona
i wyświetlacze w kabinie. Mało wystają i nie kolidują z lusterkami innych pojazdów ciężarowych. Moze to było by tańsze i prostsze
2020-09-08 15:27
Fakt są kamery ale one też wystają ok 30 cm i jednak kolidują z lusterkami innych pojazdów tak jest w nowym actrosie
2020-09-08 23:13
Duzo przecuez nie brakuje. Moze nie bedzie w pionie ale bedzie praktycznie i na pewno taniej niz przestawiac o kilka cm
2020-09-09 07:09
proponuję do słupa przyczepić "trytytkamki" poduszkę typu "jasiek" , wtedy lustera nie będą scierały farby ze słupa , albo można też do lusterek tramwajowych doczepić gumki recepturki aby po odgięciu na słupie same wracały do pierwotnej pozycji, następnie zrobić zdjęcie takiego wynalazku i zamieścić w folderze dla turystów o Gdańsku, tuż obok zdjęcia usmiechniętej pani Dulkiewicz , aha i jeszcze podpis pod zdjęciem takie rzeczy zobaczysz tylko w Gdańsku
2020-09-08 07:25
Można wyciąć zawadzającą część słupa. Taką mam koncepcję.
2020-09-10 20:12
OD koncepcji to tutaj jestem ja - to jest tramwaj on zawsze wejdzie na slup - sorry kot i na drzewo:)
2020-09-08 07:28
inwestycja za gruby szmal i jak zwykle fuszera na maksa dziękujemy!!!
2020-09-10 15:56
i jeszcze nazwa patrona tej alei okropne
2020-09-08 07:05
powinien w ratach zapłacić za przesunięcie słupa
2020-09-10 14:31
nie w ratach tylko od razu całość.
2020-09-08 08:46
ZTM nie ma nic do tego
2020-09-08 07:01
Mało kto wie ale linię wybudowano wg obowiązujących polskich norm, które są już przestarzałe. Pesa wiedząc jaka jest sieć tramwajowa w Polsce projektując tramwaj od podstaw dostosowała swoje pojazdy do starych norm. W Olsztynie wybudowano nową sieć wg europejskich norm dlatego m.in. tramwaje w Olsztynie są szersze i torowisko zbudowane inna technologią.
2020-09-10 10:32
Bo w Olsztynie budowano sień tramwajową od zera. Tutaj niestety mamy istniejącą sieć torowisk które są wykonane według starych standardów .
2020-09-08 07:04
Słup w nocy samoistnie się przesunął, przekupiony przez Kacpra, żeby skompromitować Olę. Wszystko dobrze?
2020-09-09 12:48
Wcale bym się nie zdziwił.
2020-09-08 08:26
W świetle tego co napisał Jacek trudno się czepiać.
Z pewnością to co warto zrobić, to zawalczyć o możliwie szybkie wprowadzenie w Polsce obowiązywania normatywów europejskich.
Ale jeśli chodzi o czas przejazdu tramwaju na tym krótkim odcinku, to jest on mocno niezadowalający.
2020-09-08 20:23
Mają ułomności jak inne (słynna krzywizna banana i awans marchewki do rangi owocu), mają również podłoże polityczne ukryte! Kopalnie zostały zamknięte za 8 miliardów euro - dlaczego?
- zostałbym zbanowany dopowiadając.
Jeżeli składy N8C kursowały przed budową trasy Adamowicza to inżyniery potrafiący czytać dokumentację techniczną mogłoby się wydawać że wiedzą co robią i w związku z tą wiedzą powinni płacić motorniczym za każde naciśniecie przycisku składającego lusterko. Nie chodzi o "pracę" naciskania ale o zakodowanie więcej elementu uwagi motorniczego.
2020-09-08 08:41
Szybka degradacja torowiska i konieczność remontu za 5 lat to wina niedouczonych inżynierów, którzy myślą, że jak robią drogi dla samochodów, to potrafią także budować tory.
A nad tym wszystkim góruje władza miasta, która wybrała priorytet dla samochodów, kosztem transportu zbiorowego. Ten tramwaj będzie nieefektywny przez lata.
2020-09-08 17:36
Zjeżdżasz pod ulicę i wsiadasz w wagon. Jest sieć linii i ich trasa nie wygląda jak ta od SKM. Kolej miejska jest do tego alternatywą, bo w centrach ogranicza je zbyt gęsta zabudowa.
Co do tramwajów to szybciej mi jechać autobusem przez ulice nie nadające się do takiego ruchu, niż jechać na około tramwajem i stawać co 100-200 metrów na przystanku, a potem czekać na biały pionowy tetris.
2020-09-08 17:48
Czyżby mieszkaniec Bohaterów Getta próbujący lobbować?
Przejedź się tramwajem tam, gdzie nie musi przez pół miasta omijać garstki ludzi, których nie stać na parking, a potem wróć autobusem.
Porównaj czasy i sam wyciągniesz wnioski.
2020-09-08 10:01
Idź się leczyć póki nie jest za późno!
2020-09-08 09:41
Czy wszystko dobrze musialbys zapytac swojego lekarza.
2020-09-08 08:07
Tramwaje projektowane są przez drogowców (a nie inżynierów torowych) do przepisów z 1985r napisanych pod tramwaje 102N.
2020-09-08 16:19
inne
2020-09-08 09:37
Nie są przestarzałe, są po prostu inne. Co może być starego w szerokości i wysokości pojazdu?:D. Główna różnica pomiędzy polską normą a zaleceniami projektowymi (jeżeli już mówimy o tramwajach niemieckich bo z nimi jest problem -i za zachodnią granicą skrajnia tramwajowa nie jest w ogóle ujednolicona jak u nas i wymagania są typowo pod konkretnego użytkownika) jest taka, że u nas zakłada się lusterka w obrysie pojazdu a za Odrą , że wystają poza (co zresztą widać konstrukcyjnie). Co nie zmienia faktu, że wypadałoby znać skrajnie taboru jaki się posiada:).
2020-09-08 10:53
Mowa jest o projektowaniu infrastruktury, a nie taboru. Tak, polskie przepisy projektowania są przestarzałe, choćby pod względem nacisków na oś (nowe tramwaje są sporo cięższe), czy wyliczania przechyłek według wzorów z dróg (które są uproszczeniami dla wzorów kolejowych, dziś już zbyt dużymi uproszczeniami).
Inżyniera budownictwa nie obchodzi skrajnia taboru, bo w projektowaniu używa się skrajni budowli.
2020-09-08 11:25
No więc ponawiam pytanie co ma szerokość i wysokość obiektu ciągłego i punktowego w ramach rozumienia skrajni budowlanej do przestarzałości danej normy? Przecież nikt nie narzuca projektantom norm dot. obliczeń geometrii toru, przechyłek i obciążeń (powinni stosować najnowsze), natomiast narzuca wymiary skrajni, żeby budowla była kompatybilna z daną infrastrukturą już istniejącą, ale także w niektórych przypadkach .patrz Kraków zostaje narzucona dodatkowo skrajnia taboru niekompatybilnego z obowiązującymi przepisami (krakowiak).
2020-09-08 11:43
Do skrajni nic nie ma. Skrajnię tramwajową stosujemy taką samą od lat (dla odmiany skrajnia kolejowa nie ma jeszcze nawet dekady). Natomiast sama skrajnia budowli mogłaby ulec aktualizacji, żeby móc stosować większy i nowoczesny tabor (ot problemem jest wykonanie peronu z krawędzią przy taborze).
Rozporządzenie narzuca metody obliczania geometrii itd. i tu zasady są bardzo przestarzałe.
2020-09-08 12:29
Rozporządzenie czy wytyczne MAGTiOŚ? Rozporządzenie z tego co wiem mówi tylko o pochyleniach, a nie o metody, obliczenia itp. O tym z tego co wiem mówią wytyczne, które są tylko wytycznymi.
2020-09-08 08:31
Wszystkie normy od ok. 20 lat sa zharmonizowane z unijnymi i zaczynaja sie od PN-EN ...
2020-09-08 08:46
Tramwaje budowane są o rozporządzenia z czasów PRL, które napisano do bardzo dobrej na ówczesne lata książki z 1970 r. (A więc czasy, kiedy wyprodukowano gdańskie Duewagi).
2020-09-08 09:23
głupoty piszesz. Niemieckie tramwaje robione są pod konkretne miasta (wymogi danych przewoźników, Neuwagi jeszcze do tego się różnią konstrukcyjnie pomiędzy danymi miastami Kessel ma chyba promień minimalny łuku 18 m a Dortmund 25 m, albo na odwrót), nie mają norm a ogólnokrajowe zalecenia (REST). Tramwaje w Polsce projektowane są z zastosowaniem polskich norm PN-K, tylko nieliczne miasta używają innych skrajni (Olsztyn i Kraków przez Krakowiaka).
2020-09-08 10:48
Myślałem, że rozmawiamy o infrastrukturze, ale widocznie zbyt duży skrót myślowy i zostałem źle zrozumiany.
Dziękuję za doprecyzowanie, jak wygląda zagadnienie od strony taboru.
Natomiast co do pojazdów produkowanych w Niemczech dla ich miast - oczywistym jest, że nikt nie stosuje polskich zapisów.
2020-09-08 09:01
Prawda?
2020-09-08 08:29
wiecznie nieczynna?
2020-09-08 09:28
A przez ciekawość zajrzałem. Pięć kursów rano od 5:30 do 8:30, cztery popołudniu od 14 do 16.
Fajny dojazd dla studentów...
2020-09-08 08:27
Tylko czemu szyny w Olsztynie pękają jak paluszki w paczce. Tam prezydentem jest rzekomo doctor budownictwa A wszystkie inwestycje robione ma jechał pies.
2020-09-08 08:44
A winnym był zły zapis w przetargu. Przy nowej linii już poprawili zapisy - uczą się na błędach, czego nie można powiedzieć o GD.
2020-09-08 19:23
Plastikowe rury pod Wisłą są teraz problemem tego kraju.
2020-09-10 08:37
za lecha kaczynskigo
2020-09-08 07:01
Bareja wiecznie żywy....kto odpowiada za taką fuszerkę?
2020-09-08 08:38
od koncepcji to jestem tutaj ja...
Lepiej posadźmy tego kota na słupie, niech się odszczekuje swoim prześladowcom w pańskiego dworu...
2020-09-10 07:32
kota na słupie.
2020-09-08 10:32
Ja np rano czuje się mężczyzną a wieczorem kobietą. Czy mam zmienić płeć?
2020-09-08 21:43
Jak mam coś naprawić w domu to czuję się kobietą, a jak mam uprasować czy posprzątać to mężczyzną, a jak wykąpać to kotem. Jak żyć?
2020-09-08 21:16
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale to są naprawdę o wiele poważniejsze rzeczy, niż mieści się w twojej małej głowie. Żarty na ten temat, to robienie innym wielkiej przykrości. Pomyśl o tym czasami.
2020-09-08 11:35
Bo trzeba zarezerwować 1/2 h na ubieranie, czesanie, malowanie
2020-09-08 21:40
nie byłoby tramwaju to nie byłoby problemu!
2020-09-08 07:11
w ramach gwarancji i rekojmi winni to zrobic od razu!
glupie tlumaczenia, nie poparte zadnym sensownym i logicznym argumentem..
2020-09-08 07:37
Wykonali zgodnie z projektem
2020-09-08 07:54
A w projekcie mieli jakiej całkowitej szerokości są wszystkie dopuszczone pojazdy na trasie ? Może ktoś im powiedział ,że Dortmundy nie będą na tej trasie jeździć i aby się nie przejmowali tematem.
2020-09-08 12:05
a skoro zostały zachowane - to ewidentnie winny jest ten, który wydał PoLSKI certyfikat dopuszczający te tramwaje na terenie PL!
2020-09-08 19:27
A może kto w Gdańsku wydał zgodę na zakup i wdrożył do taboru wiedząc ,że mogą nie spełniać polskich norm ? To są wyliczenia np. na łuku i wyliczenia powinny być precyzyjne a nie ,że tramwaj może stracić lusterko.
2020-09-08 07:05
Słup pomimo wielu próśb i gróźb nie chce być solidarny z lusterkami i nie chce się przesunąć
2020-09-08 14:47
Piszesz dla pisania.
Faktem jest jednak, że to nie ona za to odpowiada.
2020-09-08 14:51
Za rekordową dziurę budżetową nie odpowiada Morawiecki.
Za respiratory nie odpowiada Szumowski.
Za wybory nie odpowiada Sasin.
Kaczyński już w ogóle za nic nie odpowiada, chociaż to jego pomysły.
Ale za każdą pierdołę, którą skopią podwykonawcy winien jest prezydent miasta...
2020-09-08 16:19
Klasyczny problem drzazgi w oku.
2020-09-08 07:22
kacperek a kuwetę sprzątnąłeś rano, że znowu tu kwiczysz?
2020-09-08 07:08
Twoja koleżanka?
2020-09-08 13:30
tylko one szorują o słup
2020-09-08 14:12
tak to wszystko wina dziadka Tuska!!!
2020-09-08 13:26
a na skrzyżowaniu Adamowicza Kartuska zamiast choinki światełek RONDO załatwiło by sprawę a tak mamy wieczny korek
2020-09-08 12:46
2020-09-08 09:41
ale trzeba korygowac, a nie udawac, ze moze poczekac.
2020-09-08 12:20
2020-09-08 11:10
2020-09-08 07:05
Jaja jak berety. Ważne są marsze w obronie lpg A nie bzdety.
2020-09-08 10:47
Portal z tym nic nie robi.
2020-09-08 10:37
2020-09-08 09:41
Winnych brak :)
2020-09-08 10:25
... noga nogę podstawia:(
2020-09-08 09:53
albo sterroryzowały stróża na budowie i przeniosły fiundament pod słup
2020-09-08 08:27
2020-09-08 08:38
problem w tym że projektant wykonał projekt zgodnie z przepisami.
Dlatego nikt za to nie poniesie odpowiedzialnosci
2020-09-08 09:43
Trzeba poprawic i koniec
2020-09-08 09:41
Dobrze sie bawicie w tych urzedach za nasze pieniadze?
2020-09-08 07:50
miarki zabrakło....
2020-09-08 07:50
2020-09-08 07:07
Producent tramwajów.
2020-09-08 09:08
to wielka porażka! Jej kiepską przepustowość z Kartuską wspomaga dolny odcinek Myśliwskiej, bez chodnika, bez pobocza dla pieszych ale z dopuszczonym ruchem dwukierunkowym oraz ul. Piekarnicza z prowizornym od 20 lat rondem. Więc pytam się po co było wydawać miliony ? na taką alternatywę komunikacyjną?
2020-09-08 10:47
powstało za czasów osiedla Trzy Dęby tak na jakiś czas, dzisiaj przez sam środek ronda jest wydeptana ścieżka przez pieszych
2020-09-09 20:35
Wirtualne ronda nie mają znaczenia dla komunikacji, może chodzi o rondel?
Pewnie niektórzy zaliczyli "dzwona" na skrzyżowaniu Piekarnicza/Rakoczego i wciąż im się wydaje że byli na rondzie.
2020-09-08 13:32
no to czekamy dalej
2020-09-08 10:48
Chęć zrobienia lini tramwajowej na ul, Warszawskiej to ściema i mydlenie oczu ludziom którzy kupili mieszkania na południu Gdańska. Władze Gdańska nie chcą tego zrobić i zrzucają winę na firmy startujące w przetargach. Szkoda, że nie ma w naszym mieście kogoś kto by to bezstronnie zbadał.
2020-09-09 20:04
No przecież Adamowicz pozwał Płażyńskiego że tramwaj z południa to jego pomysł. I wygrał. Szkoda że tych pomysłów nie realizował.
2020-09-08 14:00
To samo jest od wielu lat z Nową Jabłoniową, niby coś się dzieje, ale widoków nie ma żadnych na jej powstanie.
2020-09-08 16:00
My tym słupem otwieramy oczy niedowiarkom ....
2020-09-09 20:01
A jak się lusterka połamią to się zrobi protokół znieszczenia...
2020-09-09 09:54
2020-09-09 20:00
Wały nie aleja...
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.