- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (47 opinii)
- 2 Był senator skazany na więzienie (208 opinii)
- 3 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (482 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (217 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (106 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (132 opinie)
Śmiała koncepcja zmian przy wysepce we Wrzeszczu
Przełożenie ruchu tylko na jedną stronę wysepki, schowanie samochodów pod nowym skwerem oraz współdzielona przestrzeń dla pieszych, tramwajów i autobusów - to niektóre założenia w koncepcji zmian przestrzeni przy wysepce we Wrzeszczu k. Galerii Bałtyckiej przygotowanej przez Pawła Mrozka z FRAG. Pojawiła się też śmiała propozycja zmian na al. Grunwaldzkiej i al. Zwycięstwa, które miałyby zostać zwężone z trzech do dwóch pasów.
- Warsztaty BRG i pewne wizje studentów z Politechniki Gdańskiej zainspirowały mnie do działania. To jedyne takie miejsce we Wrzeszczu z zachowanymi gabarytami urbanistycznymi sprzed wojny i jednocześnie dość specyficzne, bo z ruchem tramwajowym w szczelinie między budynkami. To od zawsze nie był układ docelowy i przetrwał dziesięciolecia tylko przez jakieś dziwne zbiegi okoliczności. Ma ogromny potencjał, który warto wykorzystać - mówi Paweł Mrozek.
Zaproponowana przez niego idea zakłada przełożenie ruchu na al. Grunwaldzkiej na jej północną nitkę (jezdnię bliższą Galerii Bałtyckiej). Wówczas tory tramwajowe zostałyby przeniesione z centralnej części wysepki na obecną południową jezdnię, gdzie powstałby ciąg pieszo-jezdny.
Paweł Mrozek zakłada, że tzw. woonerf mógłby sięgać aż do Garnizonu. Co ważne, przełożenie ruchu tylko na jedną stronę wysepki nie musiałoby oznaczać ograniczenia przepustowości al. Grunwaldzkiej, ale z pewnością wiązałoby się z likwidacją obecnego chodnika i miejsc postojowych oraz przebudową skrzyżowań i przeplotem z torowiskiem tramwajowym. Jednocześnie północną nitkę, na której odbywałby się ruch w obu kierunkach, można by przykryć płytą i stworzyć na poziomie +1 skwer.
- Likwidacja chodnika byłaby pozorna, bo cały ruch pieszy przeniósłby się na drugą stronę wysepki, gdzie powstałaby szeroka i atrakcyjna przestrzeń współdzielona z tramwajami i autobusami - podkreśla projektant. - Warto zauważyć, że już teraz mieszkańcy wysepki to wyłącznie lokatorzy mieszkań komunalnych bez możliwości wykupu mieszkania na własność. To oznacza, że miasto zakłada zmiany w tym miejscu i systematycznie się do nich przygotowuje, przenosząc mieszkańców w inne miejsca - dodaje.
Jak podkreśla, uporządkowanie przestrzeni wokół wysepki mogłoby zostać sfinansowane nie tylko przez miasto, ale też inwestorów zewnętrznych. Przeniesienie ruchu samochodowego i torowiska tramwajowego uwolniłoby bowiem bardzo atrakcyjne działki pod kątem inwestycyjnym. Pojawiłaby się pierzeja, usługi w parterze, ogródki kawiarniane.
- Jako autor tej pracy jestem świadomy tego, że nie jest to projekt łatwy i szybki do realizacji, ale podobnie jak wiele innych projektów pokroju Wyspy Spichrzów, Młodego Miasta czy właśnie Garnizonu, jest możliwy do realizacji przy wsparciu władz miasta, które otworzą się na możliwość znalezienia prywatnego partnera do takiego przedsięwzięcia. W nadchodzących czasach, taki właśnie projekt mógłby być wizytówką rozwoju tego miasta i jednym z ambitnych celów, jakie stawiamy sobie jako mieszkańcy - dodaje Mrozek.
Aleja Grunwaldzka dwupasmówką?
O jeszcze bardziej radykalne zmiany na al. Grunwaldzkiej apeluje na łamach Gazety Wyborczej Trójmiasto dziennikarz Michał Jamroż. Wicenaczelny trójmiejskiego oddziału "GW" uważa, że narodowa kwarantanna spowodowana epidemią koronawirusa to z jednej strony - wielkie wyzwanie dla miast, by utrzymać jakość transportu publicznego na dotychczasowym poziomie, a z drugiej - idealny moment na "oddanie miast rowerzystom i pieszym". Pierwszym krokiem do rewolucji miałoby być zwężenie al. Grunwaldzkiej i al. Zwycięstwa z trzech do dwóch pasów.
- Ze zbliżającego się ogromnego problemu zdają sobie sprawę miasta na całym świecie i podejmują bardzo zdecydowane i odważne działania. Ich cel jest jeden: nie pozwolić, aby odejście mieszkańców od transportu publicznego zamknęło ich w samochodach. Wszędzie robią to samo: oddają ulice pieszym i rowerzystom. Oddają rowerzystom pasy ruchu na wielopasmowych drogach, tworzą współdzielone ulice, wprowadzają ograniczenia prędkości, zamieniają ulice w deptaki - napisał Jamroż w swoim artykule.
A jakie jest wasze zdanie na ten temat? Zachęcamy do dyskusji w komentarzach i oddania głosu w naszej ankiecie.
Miejsca
Opinie (506) ponad 10 zablokowanych
-
2020-05-04 07:31
Opinia wyróżniona
Ciekawa koncepcja. (24)
Zdecydowanie więcej zieleni. Więcej też ziemi w obrębie drzew, żeby miały skąd czerpać wodę.
Na schodach lubi sobie młodzież posiedzieć (patrz schody przy forum Gdańsk), nie robiłbym ich betonowych.
Druga rzecz, przepełnione-cięższe busy szybko rozpieprzą te betonowe kafle (jak te podwyższone przystanki na przeróbce).
Szkoda, żeZdecydowanie więcej zieleni. Więcej też ziemi w obrębie drzew, żeby miały skąd czerpać wodę.
Na schodach lubi sobie młodzież posiedzieć (patrz schody przy forum Gdańsk), nie robiłbym ich betonowych.
Druga rzecz, przepełnione-cięższe busy szybko rozpieprzą te betonowe kafle (jak te podwyższone przystanki na przeróbce).
Szkoda, że taka inwestycja strasznie sparaliżowałaby centrum Wrzeszcza na długi okres czasu. W końcu droga ta jest główną przejazdówką do/z biznesu w Oliwie i nie tylko.- 246 73
-
2020-05-04 13:50
opinia wyróżniona bo po myśli gospodarza,ha,ha,-jaki gospodarz takie pomysły
- 3 2
-
2020-05-04 10:29
ta droga jest może główną przejazdówką do/z biznesu w Oliwie i nie tylko dla pojazdów (18)
ale gdyby policzyć ludzi, którzy się poruszają do/z biznesu w Oliwie i nie tylko inaczej nie samochodem, mogłoby się okazać, że zmiana taboru i zwiększenie częstotliwości SKM oraz innych form transportu zbiorowego mogłoby być przesłanką zmniejszenia liczby pasów ruchu ulicy Grunwaldzkiej zgodnie z propozycjami redaktora Jamroża i kol. Mrozka.
ale gdyby policzyć ludzi, którzy się poruszają do/z biznesu w Oliwie i nie tylko inaczej nie samochodem, mogłoby się okazać, że zmiana taboru i zwiększenie częstotliwości SKM oraz innych form transportu zbiorowego mogłoby być przesłanką zmniejszenia liczby pasów ruchu ulicy Grunwaldzkiej zgodnie z propozycjami redaktora Jamroża i kol. Mrozka. Jeśli się zabiera głos na temat rozwiązań komunikacyjnych we współczesnych miastach, nie można myśleć głównie lub - co gorsza - wyłącznie - o ruchu samochodów. Jeśli się tak myśli, to znaczy że trzeba poszerzyć wyobraźnię. ;-) Stan pandemii może paradoksalnie w tym radykalnie pomóc.
- 17 12
-
2020-05-04 11:31
miało być "inaczej niż samochodem"
staram się edytować, ale literówki się zdarzają ;-)
- 1 0
-
2020-05-04 11:12
Cóż trzeba przyznać, że samochód... (16)
jest jedyną opłacalną opcją dla ludzi mieszkających z poza centrum miasta.
Inna forma transportu? SKM? Tego typu rozwiązania są bliższe osobom do pewnego (można tak to nazwać) statusu społecznego, który to w centrum biznesu jest w miarę wysoki.
Wyobrażasz sobie 40+ letniego wysokiej rangi pracownika OBC wożącego się do pracyjest jedyną opłacalną opcją dla ludzi mieszkających z poza centrum miasta.
Inna forma transportu? SKM? Tego typu rozwiązania są bliższe osobom do pewnego (można tak to nazwać) statusu społecznego, który to w centrum biznesu jest w miarę wysoki.
Wyobrażasz sobie 40+ letniego wysokiej rangi pracownika OBC wożącego się do pracy SKM'ką? Co z przedstawicielami handlowymi? Reprezentatywnie rowerem do inwestora?
Dodatkowo za dużo w naszym społeczeństwie jest osób wygodnickich, nawet tych młodszej daty. Wsiada się w samochód i dojeżdżasz do celu. Zbiorkomem już tak wygodnie to nie wygląda bo trzeba się liczyć z tym, że przestrzeń jest już publiczna.- 13 22
-
2020-05-05 18:08
Niektórzy worka też samochodem dzieci i osoby niepełnosprawne..
- 0 0
-
2020-05-05 01:12
Nie kumam jak można takie bzdury gadać :)
- 0 0
-
2020-05-04 12:38
(2)
no tak, słoikowej szlachcie na kredycie i z leasingiem , nie wypada jeździć SKM' ką
- 13 8
-
2020-05-04 21:49
Godzina komunikacją, a 20-30 minut samochodem, nie ma porównania... ALE także jestem za likwidacją dodatkowych pasów ruchu, bo one nie zmniejszają korków, wiecie co jest zmniejsza? Mniejsza ilość świateł. Nie obchodzi mnie czy górą czy dołem, czy bokiem ale prawda jest taka, że przez najtańsze rozwiązanie jakim jest sygnalizacja wszyscy tracą, piesi, kierowcy, rowerzyście i komunikacja zbiorowa.
- 2 0
-
2020-05-04 13:52
Akurat ci nie ślinili się całą komunę do niedostępnych czterech kółek
I nie uważają samochodu za oznakę luksusu.
- 4 4
-
2020-05-04 11:46
Wytłumacz mi lepiej czemu jeszcze istnieje taki zawód jak przedstawiciel handlowy.
Zamiast załatwić wszystko przez Internet, wysyłają ludzi, dając im takie warunki, że muszą zasuwać cały dzień z 2x dozwoloną prędkością, bo nie zarobią.
Niestety nie ma większej zarazy na drogach...- 20 1
-
2020-05-04 11:29
Widziałem wielu businessmenów jadących w NYC metrem do pracy (9)
w Londynie takoż. Nie szukaj problemów do rozwiązania lecz skup się na szukaniu rozwiązań do problemów. Poszerzaj wyobraźnię. To najważniejsze.
- 20 8
-
2020-05-06 01:28
I cóż z tego
że widziałeś? A ja widzę nieudolność naszych włodarzy i co z tego wynika? Przy okazji. W tej koncepcji wyłania się nowa zabudowa Wrzeszcza. Gdzie by tu jeszcze cos zbudować?
- 1 0
-
2020-05-04 22:58
Ale nie wszedzie dojezdza skm. (1)
Jak niby z Suchanina miałabym dojechać skm do oliwy? Tylko samochodem albo autobusem. Uwielbiam takich fantastów co wszystkich wsadzaja do skm, nawet jeśli z miejsca A do miejsca B nie ma torowiska.
- 6 1
-
2020-05-05 00:12
I o tym musisz myśleć planując zakup/wynajem mieszkania.
- 0 5
-
2020-05-04 15:31
Właśnie pandemia udowodniła, że liczy się tylko samochód (5)
Wszystka komunikacja publiczna stała, potem jeździła w okrojonych maksymalnie godzinach, potem zajęte co drugie krzesło. Bo w zbiorkomie można łatwo się zarazić, jest też problem w razie absencji/strajku pracowników, multum problemów technicznych i mega wysokie koszty realizacji i utrzymania.
Co by nie mowić samochód jest najekonomiczniejszymWszystka komunikacja publiczna stała, potem jeździła w okrojonych maksymalnie godzinach, potem zajęte co drugie krzesło. Bo w zbiorkomie można łatwo się zarazić, jest też problem w razie absencji/strajku pracowników, multum problemów technicznych i mega wysokie koszty realizacji i utrzymania.
Co by nie mowić samochód jest najekonomiczniejszym środkiem przemieszczania i najefektywniejszym. I jeszcze państwo na kierowcach sobie ostro zarabia (jak na palaczach i pijaczach) - akcyza, podatki ubezpieczenia- 15 5
-
2020-05-04 23:42
no, nie jest takim naj...
z wyjątkiem jednego - najwygodniejszym dla właściciela.
Ale utrudnianie życia właścicielowi nie jest właściwą drogą.- 0 0
-
2020-05-04 20:10
zapomniałeś pisząc o tych wszystkich "najlepszych" cechach samochodu
o tym , że jest on najbardziej terenochłonny. Jak wszyscy chcą jechać samochodem do pracy, to wszyscy stoją (w korkach). I to byłoby na razie na tyle.
- 4 2
-
2020-05-04 15:42
Pandemia udowodniła, że 60% pracowników może w ogóle nie wychodzić z domu... (2)
Skoro wszyscy według Ciebie przesiedli się na samochody, to gdzie te korki?
- 10 7
-
2020-05-06 01:30
Wszyscy którzy musieli
Kto mógł zostać w domu lub stracił pracę nie zasila korków
- 0 0
-
2020-05-04 21:23
Ha ha ha wlasnie
- 2 2
-
2020-05-04 08:31
szkoda że kosztów już nie policzył. Za cudz to sie fajnie koncepcje robi. (3)
Przecież realizacja tego to by był koszt kilku miliardów zł. Ale rozumiem że ktoś chce zaistnieć więc robi auto promocje szkoda tylko, że oderwaną od rzeczywistości. Gdyby popracował komercyjnie to by zrozumiał, że trzeba patrzeć na koszty takich pomysłów.
A już pomijam fakt, że jest to bardzo nie praktyczne. Piętrowe ogromne schody zajmujące mnóstwo miejsca ale już o niepełnosprawnych ten fantasta z FRAG zapomniał.- 27 27
-
2020-05-04 09:38
Chyba jesteś z Gdyni,
wystarczyło by kilka stówek na farbę i pędzel ;)
- 3 8
-
2020-05-04 09:12
miliardów? chyba Cię poniosło. (1)
- 21 17
-
2020-05-04 23:16
biorąc pod uwagę konieczność zbudowania "gdzieś"
nowej trasy komunikacji "dołem" lub schowanie jej pod ziemią - nie, nie poniosło.
Grzebanie w ziemi obecnie jest najdroższą robotą i operator "białoruśki" zawsze musi wyjść na swoje...
To bardzo proste założenie, wyeliminować istniejącą funkcjonalność i zastąpić ją czymś pod gusta publiki. Nie licząc kosztów alternatywy. Wszystkienowej trasy komunikacji "dołem" lub schowanie jej pod ziemią - nie, nie poniosło.
Grzebanie w ziemi obecnie jest najdroższą robotą i operator "białoruśki" zawsze musi wyjść na swoje...
To bardzo proste założenie, wyeliminować istniejącą funkcjonalność i zastąpić ją czymś pod gusta publiki. Nie licząc kosztów alternatywy. Wszystkie pomysły z jednego gniazda, burzenie kładek na Zaspie, burzenie estakady na Okopowej, "uspokajanie" Podwala Przedmiejskiego a teraz Wrzeszcz i Wysepka...
Ktoś ma rewolucyjną biegunkę...
A o przebudowie Stoczniowców czy Cienistej i przerzuceniu ich za tory przez Olszynkę aby stworzyć alternatywę, to się nikt nie zająknie. Bo to pokaże skalę problemów i kosztów.
Lepiej zasypać tunele dla pieszych zostawić ludzi (mieszkańców) z problemem "jak dojechać do roboty" i połączyć Dolne Miasto z Głównym (dla turystów).
Ale za to oddzielić Wschód od Zachodu miasta.
Populizm (wybiórczy) w czystej formie.- 4 2
Wszystkie opinie
-
2023-10-07 09:02
A dlaczego nie stawia się budynków
Usługowo,handlowo,hotelowo,produkcyjno,itd itp tam gdzie całych wielkich osiedli ,śpisz,pracujesz, nie jeździsz w ta i spowrotem
- 0 0
-
2020-05-04 07:09
Kierofczyki się zapłaczą (16)
św przepustowoś najważniejsza na świecie
- 94 183
-
2023-10-07 08:56
Się zapłacze bo jestem stara
A nadal muszę pracować i dojeżdżać 30 km, a może ty będziesz mnie woził ryyksza jak lubisz rowerek
- 0 0
-
2020-05-04 08:35
Tak roferczyku, przepustowość jest ważna (7)
Mamy 21 wiek, a ty zostałeś na etapie wieku 19.
- 26 13
-
2020-05-04 13:23
samochód to wiek 20. Zauważ, że już minął. (5)
- 2 4
-
2020-05-04 18:46
Tylko, że po 20 wieku przyszedł 21, a nie 19 (4)
Nie każdy prowadzi wolne życie emeryta, a dla ludzi mobilnych samochód jest niezbędny
- 7 2
-
2020-05-04 20:16
w dobrze zarządzanym mieście niekoniecznie (2)
na odległość do 7 km rower jest najszybszy
- 2 3
-
2020-05-05 00:23
To może.... (1)
To może zrobią karetki rowerowe??? Rowerowe radiowozy, rowerowe taksówki i rowerowe autobusy??? Straż pożarna z rowerowym wozem..... Żyjemy w Europie, a nie w Indiach. Może wszyscy mamy się przerzucić na ryksze???
- 3 1
-
2020-05-05 12:59
I używasz tego argumentu, żeby usprawiedliwić blokowanie im wszystkim przejazdu swoim szrotem?
Niezłe nagięcie rzeczywistości...
- 0 2
-
2020-05-05 00:27
Jeżeli samochód jest Ci niezbędny do czegokolwiek innego niż wykonywany zawód
To albo mieszkasz w miejscu z infrastrukturą do d*py, albo jesteś przyspawany do fotela.
- 0 2
-
2020-05-04 10:58
Kaszubie: przepustowość dla pojazdów czy dla ludzi
proszę tu nie marudzić, że w pojazdach są też ludzie. Są, ale więcej niż jeden człowiek tylko w co czwartym samochodzie osobowym. Carpooling nie załatwi sprawy. Samochód prywatny pozostanie najbardziej terenochłonnym pochłaniaczem przepustowości i przestrzeni miejskich.
- 5 5
-
2020-05-04 09:43
(2)
Ignorancie nie tylko kierowcy korzystają z tego rejonu miasta, my mieszkańcy też mamy prawo do oddychania i niekoniecznie chcę oddychać spalinami tysięcy samochodów stojących w korku aby przejechać na płn czy płd a reszta do galerii. Kto pozwolił na tą inwestycję w centrum miasta? te badziewie powinno być przy obwodnicy tak jak ch matarnia i byłby spokój.
- 7 11
-
2020-05-04 19:30
(1)
chcesz oddychać świeżym powietrzem to wypad na obrzeża Gdańska, a najlepiej na wieś. I wtedy będziesz samochodem do roboty dojeżdżał, albo w kunia
- 2 1
-
2020-05-05 00:24
albo ulubionym rowerem...
- 0 0
-
2020-05-04 16:17
...
Nie stać na samochód, brak umiejętności, żeby zrobić prawko, brak pracy, rodziny i zobowiązań, ale za to ma zdrowie i czas, żeby pieszo popylac między miastami i się wymądrza... Żałosne...
- 7 1
-
2020-05-04 13:33
witam
Czy naprawdę nie potrafisz sklecić zdania po polsku poprawnie?
- 2 0
-
2020-05-04 07:39
(1)
ważniejsza niż betonowe "skwery" miasto dla ludzi a nie grupek wybranych
- 16 20
-
2020-05-04 08:25
Chwila
twierdzisz, że tylko kierowcy to ludzie?
- 15 6
-
2023-10-07 08:54
Zniszczcie stare miasto do konca
A po co w ogóle jezdnie,chodniki,tramwaje,autobusy? Zabudujcie całą grunwaldzką bo jest na czym zarobić, ruch puśćcie partyzantów, z drugiej strony Kilińskiego, a że korek od Oruni do Sopotu to nieważne, kasa deweloperów się liczy!!! Świat oszalal
- 0 0
-
2023-01-18 17:00
Grafik Paweł Mrożek zrobił piękne, ale bezsensowne grafiki.
Pewnie nie wie, że po obu stronach "Wysepki" są jezdnie głównej arterii komunikacyjnej Wrzeszcza, Gdańska i całego Trójmiasta.
- 1 0
-
2020-05-04 07:08
dajcie spokój z tą lewicową ideologią, nie wszyscy mogą jeździć rowerami, miasto potrzebuje tez dróg (28)
- 335 109
-
2023-01-18 01:00
daj spokój z tą prawicową ideologią
nie wszyscy mogą oddychać dobrze poza domem. Miasto też potrzebuje dworu
- 0 1
-
2020-05-04 07:55
nie wszyscy mogą jezdzić rowerami - to fakt (12)
ale każdy musi samochodem - to drugi fakt.
drogi zastana dla tych co muszą ale zimniejszy sie przepustowość aby ci co nie musza nie korzystali. Rozwiazanie idealne.- 22 19
-
2020-05-04 10:49
musi to na Rusi (11)
nie każdy musi samochodem. Wielu nawet nie może jeździć samochodem i to nie dlatego, że ich nie stać (bo często stać ich na to). Jak zostaną stworzone odpowiednie warunki, a kierowców obciąży się wszystkimi kosztami, które generują (opłaty parkingowe!) to wielu się przesiądzie dobrowolnie. Wielu już się przesiadło.
- 7 15
-
2020-05-04 12:43
obciążyć ! (8)
rowerzystów kosztami budowy ścieżek rowerowych ,
- 16 8
-
2020-05-04 13:54
Haha, dobre (7)
Rowerzyści płacą za budowę ścieżek rowerowych w podatkach.
Kierowcy płacą za budowę autostrad za miastem, a jeszcze trzeba do tego dorzucić :D- 3 8
-
2020-05-04 18:44
(3)
kierowca też płaci podatki nie tylko te związane z paliwem tak więc większość pieniędzy idąca na ped**arzy idzie z kieszeni posiadaczy pojazdów
- 6 0
-
2020-05-07 10:21
Kierowcy płacą za około 30% kosztów, jakie powodują
W transporcie zbiorowym dla Warszawy (Gdańsk nie publikuje takich danych) koszt podróży 1 pasażera to 2,20 zł, bilet jednorazowy kosztuje 3,40zł. W Gdańsku koszt podróży jednego pasażera na pewno jest sporo niższy.
Natomiast pieszy w swoich podatkach płaci wielokrotnie więcej niż kosztuje utrzymanie chodnika i pozostałe opłaty poboczne (także te zewnętrzne).
W cyklu, kto na kogo płaci to tak, piesi płacą za kierowców (1 zł kierowcy to ponad 2 zł od pieszego) i piesi wraz z kupującymi bilety normalne płacą za bilety ulgowe (około 1 zł ulgi to 1zł od tych grup).- 0 1
-
2020-05-05 00:23
Czemu tak brzydko się wyrażasz o kierowcach?
Tak, czy siak, dopłacamy do podatku w paliwie, żeby utrzymać infrastrukturę samochodową, więc podatki kierowcy zwyczajnie wychodzą na minus.
- 0 0
-
2020-05-04 22:13
Skąd wiesz?
- 0 0
-
2020-05-04 17:13
Kierowcy w podatkach płaca tak samo jak rowerzysci, wiec sorry Batory - skucha. HEHE (2)
- 2 1
-
2020-05-04 17:33
kierowcy płacą więcej (1)
bo największa część ceny za paliwo to podatki
- 10 1
-
2020-05-05 00:24
A ile z tych podatków, mój Drogi, idzie na drogi w mieście?
Nic? Cóż na niespodzianka...
A ile miliardów idzie na remonty dróg w mieście?- 0 1
-
2020-05-04 11:36
no tak
napisałem musi a miało być nie musi :)
- 2 0
-
2020-05-04 11:22
Gdyby tylko egzekwowanie przepisów jakoś działało
A tak, każdy kawałek trawnika, albo dojazdu do garaży jest zawalony samochodami ludzi których stać na samochód, ale na parking już nie...
- 9 2
-
2020-05-04 11:43
(2)
daj spokój z tą szatańską ideologa, nie wszyscy muszą jeździć samochodami, można iść na pieszo, albo jechać autobusem
- 3 8
-
2020-05-04 17:36
powiedz to swojej schorowanej babci (1)
niech idzie pieszo
- 9 1
-
2020-05-05 00:25
Powiedz schorowanej babci, że ma siedzieć na hemoroidach w korku 2h
Bo paru zdrowych Januszy koło 50 jest przyspawanych do fotela i robią korki...
- 1 3
-
2020-05-04 12:13
80% auto to blachoszroty 20 letnie wiec ich nanic nie stac !! Nowy rower jest drozszy!! (1)
- 5 7
-
2020-05-04 23:40
Moja jedna opona kosztuje więcej niż 90% roweroszrotu
- 1 0
-
2020-05-04 10:03
przecież w koncepcji FRAGu zostaje przekrój bez zmian (3)
jedyna zmiana to przeniesienie jezdni w miejsce obecnego torowiska (chociaż IMHO lepiej by wyszło, gdyby torowisko i jezdnię zamienić miejscami aż do Wojska Polskiego - w ten sposób zamiast trzech przeplotów byłby jeden)
- 5 1
-
2020-05-04 10:25
(2)
Owszem byłoby lepiej tak pociągnąć ale prawdopodobnie pod wiaduktem tramwaj się nie zmieści. Trzeba by obniżyć torowisko i zrobi się kolejny dołek na deszcz.
- 2 0
-
2020-05-04 13:22
nie można zagłebiać się w ziemię - płynie tam Strzyża
- 6 1
-
2020-05-04 10:53
Zmieścić to się jeszcze zmieści
Wiadukt nie ma żadnych ograniczeń w formie znaków drogowych już od prawego pasa jezdni w kierunku Gdańska - więc jest tam co najmniej 540cm. Nawet, gdyby zaszła konieczność obniżenia zawieszenia sieci (można ją obniżyć do 380cm, ale nie byłoby tu takiej potrzeby).
- 2 0
-
2020-05-04 07:17
To nie kupuj (3)
Samochodu
- 17 39
-
2020-05-04 11:21
Kup miejsce parkingowe, potem samochód, proszę bardzo.
Nie używaj go kiedy nie ma takiej konieczności.
Gdyby wszyscy się do tego zastosowali, nie byłoby korków.- 6 16
-
2020-05-04 08:12
A Ty nie korzystaj z internetu
Co to za porady?
- 18 7
-
2020-05-04 07:46
kup se tramwaj i wyprowadź się od rodziców
- 31 9
-
2020-05-04 10:47
nie wszyscy mogą prowadzić samochody
drogi już są - jak obecnie widać można uznać, że są przewymiarowane. Warto rozważyć sens ich zwężania. Temu służy spokojna wymiana opinii bez insynuowania komuś motywacji ideologicznych.
- 6 12
-
2023-01-17 21:46
Śmiała koncepcja zmian przy wysepce ..
Projektanci bez wizji, mają coś nie tak z gł.... Prawie wszystkie "usprawnienia drogowe we Wrzeszczu" to jeden wielki niewypał. Jeśli ktoś nie zna miasta lub jest "projektantem z przypadku" to ciągle są problemy komunikacyjne. Zwężenie ul. Grunwaldzkiej do dwóch pasów - to absurd. Połączenie Al. Wojska Polskiego z ul. Grunwaldzką - to następny absurd. Zamiast zrobić rondo na skrzyżowaniu Al. WP z Grunwaldzką (przejazd na ul. Braci Lwoniewskich na Zaspę, to trzeba jechać do Galerii żeby zawrócić w stronę Wrzeszcza - tworząc następne korki. Teraz ta koncepcja "wysepki" : budynki owszem ładne, ale rozwiązanie komunikacyjne ? Przecięcia torów tramwajowych z jezdnią dla samochodów, Jeszcze ma tam zmieścić się skwerek i droga dla rowerów. Czy wszyscy pracownicy Urzędu Miejskiego jeżdżą do pracy na rowerach, może będzie taki nakaz. Może będzie taniej zatrudnić projektanta z zagranicy ?
- 2 0
-
2020-05-25 20:29
Podtopienia!
Jak widać nie myśli sie juz o podtopieniach. Najlepiej zalać betonem kolejny fragment Gdańska! Paranoja!
- 2 0
-
2020-05-07 14:13
Gdańsk miasto deweloperów
Z tego co widać cała przebudowa robiona pod deweloperów na koszt mieszkańców Gdańska.
- 2 2
-
2020-05-06 17:21
Powodzie
Fajnie,ale czy ptojektańci wzięli pod uwagę powtarzające się od kilkunastu lat lipcowe powodzie i podtopienia w tym miejscu?
- 2 1
-
2020-05-06 17:08
Średnio
Zero zieleni, sam beton. Poczekajmy do większych ulew i znowu będzie problem z zalanymi ulicami, jak to zwykle bywa koło ulicy 3 maja. Pomysł bardzo średni, a w takim razie gdzie mają się samochody podziać, jak będzie projekt robiony? Bocznymi uliczkami? Ktoś bardzo nie pomyślał.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.