- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Śmierć 8-letniego Kamilka. Policjant odsłania kulisy działania instytucji
Około 30 dzieci z Gdańska, które nie miały właściwej opieki w domach, czeka na miejsce w ośrodkach pomocowych. Na razie jednak ich sprawy są zawieszone w próżni, bo albo brakuje personelu, albo punkty są przepełnione. Po śmierci 8-letniego Kamilka z Częstochowy policjant z Gdańska odsłania kulisy słabego działania instytucji, których zadaniem jest dbanie o to, by nie doszło do podobnych tragedii.
- Śmierć 8-letniego Kamilka. Co zrobić, by nie doszło do kolejnej tragedii?
- Jakie są największe bolączki systemu? Policjant wylicza
- Zapal znicz dla Kamilka. Akcja w Gdańsku
Śmierć 8-letniego Kamilka. Co zrobić, by nie doszło do kolejnej tragedii?
Po tragedii najważniejsze osoby w państwie stawiają pytania, jak mogło dojść do tego, że chłopiec był maltretowany, obrażenia były widoczne, a mimo to - nie podjęto skutecznych działań, by odseparować dziecko od oprawców.
Głos w sprawie postanowił zabrać doświadczony policjant z Gdańska, który na co dzień m.in. współpracuje z ośrodkami opieki.
- Warto podzielić się faktami, przez które dzieją się takie tragedie, jak w Częstochowie ze skatowanym Kamilkiem. Dziś około 30 dzieci czeka w Gdańsku na miejsca w ośrodkach pomocowych, ale takich miejsc nie ma, albo nie ma wykwalifikowanego personelu, który w tych miejscach mógłby się tymi dziećmi zająć - mówi funkcjonariusz.
Jakie są największe bolączki systemu? Policjant wylicza
- Głównym powodem, który powoduje, że takie sytuacje się zdarzają i niestety zdarzać się będą, jest niedofinansowanie instytucji zajmującymi się takimi patologiami: pracownicy socjalni, którzy zajmują się rodzinami, zarabiają średnio około 3500-4500 zł netto. W takich miastach jak Gdańsk nie jest to kwota wypłaty, która zachęci nowych ludzi do pracy z rodzinami patologicznymi, którzy często muszą oglądać rzeczy, na widok których zwykły człowiek najczęściej odwraca wzrok.
- Kolejną instytucją, która jest niewłaściwie finansowana, jest policja. Zarobki funkcjonariuszy, którzy jako pierwsi są na miejscu na interwencji, też są niskie - młodzi ludzie nie chcą przychodzić do tego zawodu, bo jest to zawód bardzo obciążający psychicznie, a to właśnie ci policjanci decydują na miejscu o tym czy trzeba wprowadzić procedurę Niebieskiej Karty czy też nie.
- Dzielnicowi w Gdańsku są obciążeni często dwoma rejonami służbowymi (a tymczasem razem z pracownikami MOPR powinni nadzorować sytuację rodziny, w której jest podejrzenie jakiejś patologii), więc nie mają czasu na to, aby zrobić należyte rozpoznanie w środowisku takiej rodziny. W gdańskiej policji, niestety, najważniejsza jest liczba wylegitymowanych ludzi dziennie. Tylko dzięki pracownikom socjalnym i policjantom w Gdańsku, którzy wykonują swoje zawody z pasją, jeszcze nie doszło do tragedii, takiej jak w Częstochowie.
- Ostatnim problemem jest opieszałość sądów. Sędziowie powinni w takich sprawach podejmować decyzje "na już", a niestety często bywa tak, że podobne postępowania dotyczące umieszczenia dziecka w pieczy zastępczej czy ośrodku ciągną się miesiącami. I - biorąc pod uwagę wymiar sprawiedliwości - nigdy nikt przed nikim za swoje błędne decyzje nie odpowiada.
- Politycy przerzucają się oskarżeniami kto jest winny tragedii z Częstochowy. Tymczasem problem polega na tym, że jeżeli ludzie decyzyjni w tym kraju nie usiądą do stołu, aby znaleźć rozsądne rozwiązania, to takie sytuacje będą się niestety zdarzały - podsumowuje mundurowy.
Co istotne, zastępca prokuratora generalnego poinformował, że w sprawie śmierci chłopca, w wątku prawidłowości działania instytucji państwowych i samorządowych, analizowane będą decyzje m.in. sądów, policji, MOPS-ów, placówek dydaktycznych. Prokuratura zawnioskuje również do urzędów wojewódzkich o przeprowadzenie kontroli służbowej w placówkach pomocowych. Działanie prokuratury obejmie również zweryfikowanie, czy rodzeństwo chłopca również nie było poddawane przemocy domowej.
Zapal znicz dla Kamilka. Akcja w Gdańsku
Na koniec warto przypomnieć, że w najbliższą sobotę, między godziną 12:50 a 13, w dniu pogrzebu chłopca, na Placu Solidarności w Gdańsku zebrać się mają osoby, które planują zapalić symboliczny znicz ku pamięci chłopca.
- W momencie, kiedy będzie odbywał się pogrzeb Kamilka w Częstochowie, kto chce, może zapalić znicz lub puścić balonik do nieba - napisali organizatorzy wydarzenia.
Komisariaty policji w Trójmieście
Miejsca
-
Plac Solidarności Gdańsk, pl. Solidarności
Miejsca
Opinie (305) ponad 20 zablokowanych
-
2023-05-11 17:41
Opinia wyróżniona
standard (11)
oczywiście, jak zawsze w takiej sytuacji - zawiodło Państwo.
prawda jest taka, że ten system tworzą ludzie i to oni zawodzą.
Ludzie, którzy są blisko tych rodzin. Że niskie zarobki pracowników pomocy społecznej? każdy powinien więcej zarabiać.
Że do policji nikt nie chce iść? bo praca mało ambitna i bez prestiżu społecznego - sami się uleczcie z postkomunistycznej historii.
To nie Państwo zawiodło- 157 82
-
2023-05-15 12:49
Co to w ogóle za tłumaczenie, że zarabiamy/zarabiają za mało to nie zauważyli?!
To jakby ktoś kogoś na ulicy zastrzelił to też by nie widzieli bo zarabiają za mało? Dzieciak skatowany, posiniaczony, na pewno się wydzierał jak go ten zwyrodnialec na piecu sadzał i nikt tego nie słyszał? Bo za mało siana na rękę?!
- 0 0
-
2023-05-12 13:54
Okazuje się, zgodnie z tym co powiedział człowiek będący szefem tych wszystkich instytucji pomocowych, że mało ludzi, źle opłacani a na dodatek kazano im zając się sprawdzaniem czym ludzie, którzy wzięli 3 tys. dodatku węglowego, palą, to jak maja zajmowac sie dziecmi czy ich rodzinami
- 2 1
-
2023-05-12 09:47
historii nie zmienisz
natomiast jeśli nie rozumiesz, że wszędzie znajdzie się czarna owca, nie rozumiesz, że w społeczeństwie nie ma czegoś takiego, że tobie się należy bo są też inni i nie jesteś najważniejszy, jeżeli to że ktoś ma lepiej wprawia ciebie w szal to nie nadajesz się do życia (nie chce mi się wymieniać wszystkiego)
Chcesz normalnego życia? To niechnatomiast jeśli nie rozumiesz, że wszędzie znajdzie się czarna owca, nie rozumiesz, że w społeczeństwie nie ma czegoś takiego, że tobie się należy bo są też inni i nie jesteś najważniejszy, jeżeli to że ktoś ma lepiej wprawia ciebie w szal to nie nadajesz się do życia (nie chce mi się wymieniać wszystkiego)
Chcesz normalnego życia? To niech przełożeni nie kryją zwyroli tylko rzetelnie oceniają i wyciągają konsekwencje, nie udawaj cwaniaka bo wymyślisz sobie na swój sposób jak działa prawo i udajesz wszech wiedzącego choć tak nie jest, kozaczenie nigdy nie wychodzi na dobre, później się dziwicie, że policjant używa siły skoro ciężko wam dać dowód a zamiast tego wymyślacie cuda- 1 0
-
2023-05-12 08:01
nie rozumiesz co to jest system (1)
ludzie są różni, natomiast rozwiązanie systemowe to coś co powinno zadziałać bez względu na to jacy są ludzie. To są odpowiednie procedury, które ściśle mówią kto i co w danej sytuacji ma zrobić, tak jak to wygląda w samolotach.
I tak, pieniądze to bardzo istotna kwestia, bo jak na coś nie ma środków to ludzi jest za mało, co uniemożliwialudzie są różni, natomiast rozwiązanie systemowe to coś co powinno zadziałać bez względu na to jacy są ludzie. To są odpowiednie procedury, które ściśle mówią kto i co w danej sytuacji ma zrobić, tak jak to wygląda w samolotach.
I tak, pieniądze to bardzo istotna kwestia, bo jak na coś nie ma środków to ludzi jest za mało, co uniemożliwia skuteczne działanie systemu nawet jak sam system jest ok, albo są to ludzie z przypadku, oczywiście są też ludzie o naturze społecznika ale system nie może opierać się na społecznikach.
I tak, zawiodło Państwo.- 13 2
-
2023-05-12 12:27
Nie ma propcedury, która każe myśleć np.nauczycielce,
która dowiedziała, że dziecko chodziło długo z nieleczonym złamaniem ręki (matkę wysłała na siłę z nim do lekarza, choć już wtedy powinna wezwać Policję, zobaczyliby inne obrażenia na ciele dziecka), a potem nagle matka zgłasza nieobecność usprawiedliwioną poparzeniem się herbatą i nauczycielka ...nic. Zero wrażliwości, zero wyobraźni. Nauczyciel nie jest tylko wykładowcą wiedzy,a jest pedagogiem - przede wszystkim.
- 4 0
-
2023-05-11 23:57
Znasz system ktorego nie tworzą ludzie?
Banialuki
- 7 0
-
2023-05-11 18:51
Dziecko nie żyje więc nie wiem co się stało (3)
Może Kamilka pobili w szkole? Ale nie, wszyscy chcą kary śmierci dla jego opiekuna
- 3 57
-
2023-05-12 13:55
Jesteś naprawdę taki głupi czy tylko udajesz?
- 3 0
-
2023-05-11 22:36
Wszystko w rękach lewicowego wolnego sądu
To wrażliwi ludzie i uniewinnią ojczyma
- 9 10
-
2023-05-11 19:11
d**ilu nie pisz już nic więcej
- 36 2
-
2023-05-11 18:17
Jeśli mówimy tylko o tej konkretnej sytuacji to opieka społeczna kilkukrotnie składała wnioski o umieszczenie Kamilka w placówce opiekunczej-za każdym razem sąd te wnioski odrzucał....
- 46 1
-
2023-05-11 17:12
Opinia wyróżniona
(20)
Najbardziej zawiedli opiekunowie.
- 297 0
-
2023-05-11 20:40
To oni byli opiekunami? Ci oprawcy?
- 6 1
-
2023-05-11 19:56
Tych
Pomiń to czuby powinni być zamknięci najbardziej zawinił sąd i sędziowie że im nie odebrali dziecka i za to powinni też siedzieć
- 15 1
-
2023-05-11 19:17
biedny sąd, kto go ukarze
- 13 0
-
2023-05-11 18:00
Nieprawda bo policja.to przez tych przyglupow dziecko nie zyje,bo skoro widzieli co sie dzieje to odrazu oowinni zabrac do domu (7)
Dziecka
- 14 19
-
2023-05-12 12:30
nauczycielka, ktora wiedziała, że dziecko chodziło z nieleczonym złamaniem i bólem długo...nie zareagowała slysząc o poparzeniu
- 4 0
-
2023-05-11 18:05
Policja nie może zabrać dziecka rodzicom, Mops też nie ma takiego prawa (5)
tylko sąd rodzinny może o tym zdecydować.
- 30 7
-
2023-05-12 18:03
a powinna
- 1 0
-
2023-05-11 18:18
Oczywiście że ma takie uprawnienia
Później sąd decyduje ale zabrać mogą natychmiast
- 18 6
-
2023-05-11 18:09
Babce która w Gdańsku mieszkała z dzieckiem w namiocie odebrali w jeden dzień (2)
A ten chłopczyk był katowany latami
- 33 1
-
2023-05-12 12:29
decyzją sądu
- 1 0
-
2023-05-11 23:51
I jaki był krzyk
Że kochającej mamusi zabiera się dziecko i nie pozwala trzymać na mrozie w szemranym towarzystwie w zadymionym namiocie
- 14 3
-
2023-05-11 17:31
Instytucje i sądy (8)
Niestety do likwidacji ,coś nowego potrzebne to jest nagminne.
- 27 11
-
2023-05-11 18:15
Ojczym chciał go ukarać, nie chciał go zabić (5)
Tzw wolny sąd weźmie to pod uwagę i da mu zawiasy
- 10 22
-
2023-05-11 22:07
(1)
weź gościu/babo won stąd co za bzdury piszesz
- 7 8
-
2023-05-11 22:26
Gość pisze, co powie "wolny sąd". Ostatnio obniżył karę dla kierowcy, który jechał 134 km/ godz. i na pasach wjechał w pieszego.
- 13 3
-
2023-05-11 20:12
(2)
Ukarać polewając wrzątkiem ! Stuknij się w swój głu.i łeb ,jeżeli jeszcze go masz i przestań bredzić ! A najlepiej polej się wrzątkiem po głowie i zobaczysz czy to przyjemność i kara !!!
- 18 2
-
2023-05-12 12:28
Obawa, czy sąd nie dostanie nagle jakiegoś zaświadczenia o pomroczności jasnej ojczyma, depresji, chorobie alkoholowej...
- 3 0
-
2023-05-11 22:35
Wolny sąd jest wrażliwy, lewicowy
Ojczym musi założyć koszulkę z napisem konstytucja i powiedzieć, że głosuję na platformę
- 10 13
-
2023-05-11 17:36
Taaa, sąd polowy pryszczatych zwolenników Konfederacji. (1)
- 27 10
-
2023-05-11 17:38
Skoro się nie sprawdza instytucja to do likwidacji!
Czemu mamy płacić na ich utrzymywanie ?
- 18 7
-
2023-05-11 17:21
Opinia wyróżniona
co z rodzeństwem tego chłopca? czy zostali już odebrani tej chorej rodzince? (18)
mam nadzieję, że są już w bezpiecznym miejscu
- 195 1
-
2023-05-11 23:44
Tylko te dzieci ...
Z dala od rodziny patologicznej.Żadna babcia czy ciotka...
- 18 0
-
2023-05-11 18:52
Matka jest zawsze matką (13)
Dzieci ją kochają. Nie powinni rozdzielać rodziny!
- 2 128
-
2023-05-11 20:17
(7)
To nie matka ! Która patrzyła i pozwalała na katowanie swojego małego synka !!!
- 43 2
-
2023-05-11 22:38
Kochała syna i partnera (5)
Musiała wybierać. Matka ma zranione serduszko, bo straciła kochanego mężczyznę i dziecko.
- 2 34
-
2023-05-12 12:24
oczywiście
nigdy wina kobiety, ta rura powinna dostac taki sam wyrok jak ojczym. Ale wszyscy znamy realia, poplacze sie w sądzie i dostanie zawiasy
- 11 0
-
2023-05-12 09:54
(1)
Idź się leczyć! kochająca matka zawsze wybierze dziecko i będzie go bronić za wszelką cenę!
- 11 2
-
2023-05-12 18:06
w tym przypadku wolała gacha
- 5 0
-
2023-05-11 22:54
(1)
co z ciebie za człowiek ? już większej głupoty nie czytałem
- 15 2
-
2023-05-11 23:47
Chodzi o to
Że madka durna i wybrała .... zamiast dziecka.
- 12 1
-
2023-05-11 21:18
dokładnie
Nie wierzę też że nie znęcali się nad pozostałymi dziećmi. To, że teraz stracą do nich prawo, to najlepsze co te dzieci mogło spotkać - mają jeszcze szansę na adopcję przez normalną rodzinę, mam nadzieję, ze pato wujki i ciocie nie będą próbowały temu zapobiec.
- 37 1
-
2023-05-11 20:08
(4)
Tak jasne. W tym przypadku madka polka super Star. Przyzwoliła na katowanie swojego dziecka. Co ty masz w głowie poza powietrzem.
- 61 2
-
2023-05-11 22:51
pewnie łupinki po orzeszkach
- 7 2
-
2023-05-11 22:37
Moja matka mnie molestowała i co powiesz? (2)
- 8 12
-
2023-05-12 13:18
Masz godność
I tej godności nie może ci nikt zabrać ani zniszczyć! I mimo iż przeszedłeś coś tak okropnego ( jak potraktowanie Ciebie jak przedmiotu lub kogoś kto nie ma prawa się sprzeciwić). Lecz gdy zdecydujesz, że działania te były w stanie tego dokonać, decyzją tą zranisz siebie. Zawsze jednak możesz postanowić utworzyć swój wizerunek na tak wspaniały na
I tej godności nie może ci nikt zabrać ani zniszczyć! I mimo iż przeszedłeś coś tak okropnego ( jak potraktowanie Ciebie jak przedmiotu lub kogoś kto nie ma prawa się sprzeciwić). Lecz gdy zdecydujesz, że działania te były w stanie tego dokonać, decyzją tą zranisz siebie. Zawsze jednak możesz postanowić utworzyć swój wizerunek na tak wspaniały na jaki tylko zapragniesz A to wymaga łaskawości i bycia dobrym dla innych ( na początek przynajmniej w myślach).
Ps. Prawdopodobnie matka również była ofiarą. I nie odkryła , że jedynym sposobem na dowartościowanie siebie jest dowartościowanie innych. W tym zwłaszcza dzieci.- 2 1
-
2023-05-12 12:41
To przestępstwo i dramat
- 8 0
-
2023-05-11 17:25
Tak. Już wcześniej ograniczyli jej prawa rodzicielskie (2)
- 22 0
-
2023-05-11 19:45
Ograniczyli prawa i mieszkali razem nadal...
- 20 1
-
2023-05-11 18:04
ojciec też miał już jakieś dzieci zabrane i w domu dziecka
- 10 0
Wszystkie opinie
-
2023-05-11 17:01
A gdzie był rząd, który stoi na straży rodziny? (9)
- 52 53
-
2023-05-11 17:13
Rodzice
- 9 3
-
2023-05-11 17:48
Jak to gdzie? (1)
Przecież to była wzorcowa rodzina dla tego rządu. Im więcej dzieci, tym lepiej!
- 21 8
-
2023-05-11 18:09
no dla klechów , bo prostakami cudownie się manipuluje
- 10 7
-
2023-05-11 18:17
Stoi na straży (1)
świętej rodziny, ale NIE dziecka.
- 16 8
-
2023-05-11 18:40
Najważniejsze, żeby sie urodziło
a potem... albo będzie miało szczęście i trafi na normalnych rodziców, albo nie... państwa to nie interesuje, byle "nie zabierać dziecka biologicznym rodzicom".
- 17 6
-
2023-05-11 18:19
Rzucił 500+ (1)
I radźcie sobie sami.
- 17 8
-
2023-05-11 18:51
Gdyby nie to 500+ w tej "rodzinie" nie byłoby większości tych małych dzieci
Ewentualnie urodziłaby i w ciągu roku wylądowałyby szczęśliwie w domu dziecka, skąd miałyby przynajmniej szansę na adopcję przez normalną rodzinę, jak to było kiedyś. Miałam kiedyś przyjaciółkę adoptowaną w wieku 2 lat z rodziny patologicznej, która trafiła do rodziny nauczycielskiej i dziś ma normalne życie. Największe osiągniecie programu 500+ to to, że patola walczy dziś o swoje dzieci w sądzie, bo każde dziecko to kasa na picie.
- 16 4
-
2023-05-11 18:32
A gzie ma być rząd ?
Nie pij już
- 6 8
-
2023-05-12 09:55
Rząd stoi tylko na straży płodów, potem niech się dzieje co chce ...
- 6 3
-
2023-05-11 17:04
i gdzie są ci wszyscy przeciwnicy adopcji dzieci przez pary homoseksualne? (47)
którzy krzyczą, że chłopak dziewczyna normalna rodzina? no gdzie? Czy dwóch kochających się mężczyzn albo dwie kochające się i szanujące kobiety nie byłyby lepszą rodziną dla tych dzieci?
- 95 122
-
2023-05-11 17:07
Wyjątkowo odrażający komentarz (6)
Propaganda homo żeruje nawet na tragedii dziecka. Jesteś obrzydliwy/a
- 63 46
-
2023-05-11 17:08
twoja nienawiść jest obrzydliwa (5)
ja zadaję pytania, a nie sieje propagande
- 30 42
-
2023-05-11 17:10
Małżeństwa tak, adopcje nie. (3)
- 15 29
-
2023-05-11 18:34
Ani jedno ani drugie (2)
Niech do Holandii wyjadą
- 11 12
-
2023-05-11 22:33
Dokładnie
- 2 6
-
2023-05-14 07:01
Do Watykanu
Tam bezpieczniej
- 1 1
-
2023-05-11 20:20
Jesteś chora i powinnaś się leczyć ! A nie myśleć o adopcji dzieci ! Adopcja = kobieta i mężczyzna ! Nic innego !
- 6 9
-
2023-05-11 17:12
Ja tu jestem i jestem temu przeciwny (2)
Adoptuj sobie z chłopakiem kota
- 35 16
-
2023-05-11 17:13
(1)
sam sobie adoptuj kota
- 11 24
-
2023-05-11 17:18
No to psa albo rybki
- 22 6
-
2023-05-11 17:16
Nie czas na ideologię (5)
Podpierasz swoje poglądy na tragedii dziecka, żeby zrobić szum. Brak merytoryki u ciebie, tylko granie na ludzkich emocjach. Gratuluję podejścia do życia. Nie pozdrawiam
- 33 11
-
2023-05-11 17:18
(3)
orientacja seksualna i odbieranie możliwości opieki nad dzieckiem w kochającej rodzinie ,za to oddawanie dzieci patologii, która się nad nimi znęca, ale jest hetero więc wszystko "gra", to nie ideologia.
- 14 23
-
2023-05-11 17:24
Przecież nikt nie twierdzi że oddawanie dzieci patologii jest ok
Takie sofizmaty zachowaj sobie na swoje tęczowe fora dyskusyjne
- 22 7
-
2023-05-11 17:30
masz całkowitą rację,
- 2 10
-
2023-05-11 18:00
Mnostwo par hetero ma problem z adoptowaniem dziecka ze wzgledu na komplikacje prawne, a ty sie o homo martwisz. Wy i tak dzieci z surogatek albo dawcow spermy rodzicie.
- 14 7
-
2023-05-11 17:31
merytoryki?
serio?
- 2 0
-
2023-05-11 17:16
oczywiście że tak, również jestem tego zdania
- 2 8
-
2023-05-11 17:17
Takim panom jak Mark J. Newton i Peter Truong? (2)
No raczej nie
- 15 6
-
2023-05-11 17:24
nie wiem kto to (1)
wygląda na to ,że to nie Polacy. Za to wiem kt oto Dawid B., hetero Polak z krwi i kości, który katował Kamila.
- 11 11
-
2023-05-11 17:31
Nie wiesz kto to ale masz internet i możesz łatwo sprawdzić
- 9 4
-
2023-05-11 17:18
Nie
- 6 1
-
2023-05-11 17:23
(15)
Jestem ! Nie, nie będą lepsze. Dziecku jest potrzebny normalny dom, a nie zabawa w dom. Kochające się i szanujące ? Nie znasz żadnej takiej pary. Ja znam ( znałem ) kilka takich par i wiem jak to wyglada od środka. Dlaczego psychologowie się nie wypowiedzą na temat tych ludzi, ich miłości i wzajemnym szacunku? Bo to będzie hejt i nie pasuje do dzisiejszego scenariusza. Czytaj dalej propagandę i ślepo wierz w taki związek. Dwie lezby wychowujące chłopczyka albo dwóch gejów wychowujące dziewczynkę ? A może jednej płci ? Wiesz do czego to zmierza? Wystarczy mieć odrobine rozumu zeby to ogarnac. Albo mieć w d dzieci i ich psychikę.
- 25 9
-
2023-05-11 17:25
(9)
no do czego to zmierza? Wyjasnij, bo nie wiem co się kryje w twoich fantazjach.
- 5 22
-
2023-05-11 17:36
(8)
Fantazjach? Idz do psychologa jak cię to tak interesuje i zapytaj wprost. Co jest nie tak z tymi ludźmi, ze wiążą się w pary homoseksualne a nie heteroseksualne ? Z wielkim uczuciem na całe życie, to nie ma nic wspólnego.
- 15 8
-
2023-05-11 18:01
Drodzy heteroseksualni (7)
Generalnie nie mam nic do Was, szanuje Was i Wasze uczucia, natomiast szczerze napiszę, że nie chciałabym mieć dwóch rodziców tej samej płci. Niestety na ten czas społeczeństwo nie jest jeszcze na to przygotowane, dzieci w szkole z pewnością śmiałyby się ze mnie, a i ja dziwnie bym się czuła w domu rodzinnym, w którym rodzice mieliby to samo między nogami. Zburzyłoby to pewną hierarchię, uważam że rolę w życiu są podzielone między kobietą, a mężczyzną. Są rzeczy i zawody wykonywane przez mężczyzn i tylko ojciec jest w stanie nauczyć je swoje dziecko, oraz to samo jest z matką, tak wiec mając rodziców tej samej płci, coś by mnie w życiu omijało, czegoś bym się nie nauczyła, tak sądzę. Pozdrawiam
- 12 9
-
2023-05-11 18:07
Mój wpis jest do homoseksualnych :) (1)
- 9 4
-
2023-05-11 18:37
Bardzo mądry wpis. Czytając do heteroseksualnych, pomyślałem ze to zwykła manipulacja homoseksualnej kobiety. Czekałem na reakcje. Pozdrawiam.
- 1 3
-
2023-05-11 18:55
(3)
A jak dziecko wychowuje się bez ojca (bądź matki) to myślisz, że nie nabędzie odpowiednich umiejętności/wartości? Wiele tysięcy dzieci wychowuje się bez jednego rodzica i mają się świetnie
- 6 6
-
2023-05-11 19:45
Nie wiem co dla ciebie znaczy swietnie ?
- 5 5
-
2023-05-11 21:16
Dzieci bez jednego rodzica nie mają się świetnie
To błąd w Twoim myśleniu, jeśli wychowuje je matka brakuje im Ojca i odwrotnie
- 6 2
-
2023-05-12 17:46
To ma swoją nazwę - patologia !
- 0 1
-
2023-05-11 19:49
Idąc tym tropem
Należałoby zabrać wszystkie dzueci rodzicom samotnym- rozwiedzionym, tam gdzie małżonek umarł w wypadku lub na jakąś chorobę, albo pracuje z daleko od domu, bo dziecko nie ma wzorca drugiej płci, przecież sama wiesz ze to bzdura
- 7 7
-
2023-05-11 17:48
(4)
Nie przemówisz ludziom do głów.Ja się z tobą zgadzam,nie dlatego,że jestem wykształcona ale po prostu znam związki jednopłciowe i w takich " rodzinach" jest szacunek,wspieranie i zwierzęta ( tu również szacunek wobec mniejszych przyjaciół).
Dla większości społeczeństwa nadal model rodziny to 2+2 (+-) pranie brudów za zamkniętymi drzwiami i niedziela w kościele- 11 17
-
2023-05-11 17:57
Jak jesteś taka wykształcona, to czytaj ze zrozumieniem.
- 13 6
-
2023-05-11 18:11
Zgadzam się, też mam kilka znajomych par jednopłciowych (1)
Są ze sobą już tyle lat, ich związki są o dziwo silniejsze. Kilka par hetero które znam po kilku latach rozwód, podziały, nienawiść. Oczywiście zdarzają się i pary hetero, którym wyszło, ale jednak to mniejszość, bo albo są w nieszczęśliwych związkach, albo się rozwodzą. Odnoszę wrażenie, że wśród homo jak już się znajdą, to już ze sobą są i są. Oczywiście nie mówię o małolatach
- 8 18
-
2023-05-11 19:18
Jedna jaskółka wiosny nie czyni
To jest jakiś nędzny promil a ty wysnuwasz z tego tezy
- 10 1
-
2023-05-11 20:28
I twoja puenta ! Zwierzęta tylko w parach jedno płciowych ! Dziecko to nie instrument !
- 3 1
-
2023-05-11 17:23
Adoptowana (1)
Jestem adoptowana i gdyby ktoś dał mi wybór rodziców adopcyjnych to NIGDY nie chciałabym być adoptowana przez parę homoseksualna.
- 22 7
-
2023-05-11 17:36
Mogłabyś rozwinąć swoją myśl?
Bo głos takiej osoby (o ile prawdziwy) jest ciekawy i może wnieść wiele do dyskusji. Warto by się wówczas jeszcze podzielić w jakim wieku doszło do adopcji i jakie podejście do religii/kwestii społecznych przejawiali oryginalni/adopcyjni rodzice.
- 5 6
-
2023-05-11 17:34
Urodź sobie dziecko i możesz wychowywać (2)
A nieda się haha ,no widzisz jaki ty żałosny jesteś.
- 10 6
-
2023-05-11 18:11
Wszystko się da (1)
- 2 9
-
2023-05-11 18:14
No to do dzieła
- 7 1
-
2023-05-11 17:41
Serio?? Czy to jest w tym najważniejsze
Istone jest to że ludzie sa chorzy psychicznie a przy tym bezkarni , a mały bezbronny chłopczyk nie dostał pomocy z nikąd. .. :(
- 8 1
-
2023-05-11 17:48
Ja jestem przeciw
- 6 0
-
2023-05-11 19:53
Oczywiście że masz rację. Nie jedna rodzina hetero nie powinna mieć dzieci
- 2 2
-
2023-05-11 20:21
Adoptuj sobie z twoją partnerką , albo partnerem chomika ! Nigdy dziecko !!!
- 5 3
-
2023-05-14 20:22
Rzadko się zdarza by pary, które nie mogą mieć dzieci (z tego czy innego powodu), robiły im krzywdę po zaadoptowaniu - przeważnie są dobrymi rodzicami, bo tego pragnęli i mają w końcu możliwość. No ale lepiej nie pozwalać i czytać o patologii zabijającej swoje bądź czyjeś dzieci, co nie? Tak po polsku, ma być po staremu, nawet jeśli są lepsze rozwiązania, ma zostać jak było bo tradycja i bóg tak nakazuje! Jak tu nie mówić / pisać, że ludzie u władzy, którzy są mocno wierzący, nie robią za cywilizacyjny hamulec? A wiecie co, tak się zastanawiam czy taka parka nie zdecydowałaby się na aborcję po wpadce, ale oczywiście jest to niezgodne z religijnym prawem katotalibanatu, więc Kamil urodził się niechciany, a niestety w patologicznych rodzinach niechciane dziecko bardzo obrywa i jest winione za wszystko. Religia to rak - i nie kłamcie, że nie - stąd przecież wasze uprzedzenie do homoseksualistów, bo wasz bóg ich nienawidzi. Tak w dużym skrócie - to wy, obrońcy życia i piewcy moralności, waszą natarczywością, wścibskością i rządzą dominacji doprowadzacie bezpośrednio lub pośrednio do cierpienia niewinnych dzieci. Można temu było zapobiec, ale nie zgadzacie się na żadną opcję, bo dla was liczą się wasze 4 litery na "sądzie ostatecznym".
- 1 0
-
2023-05-11 17:06
W kraju dalej komuna, jeśli chodzi o cały system. (4)
A Ziobrzyk jak zawsze pod publiczkę święte oburzenie udaje.
- 68 30
-
2023-05-11 17:15
Przecież u nas dzieci są chronione od poczęcia do narodzin. Potem radzą sobie same. (3)
- 16 10
-
2023-05-11 18:31
Nie wiem, kto cię zminusował (2)
Nie pierwszy to raz, gdy widzimy, że państwo polskie nie broni ofiar przemocy i nie zapobiega takim tragediom. Co nam teraz po populistycznych komentarzach polityków, że "chciałbym przywrócić karę śmierci"? Czy to zwróci życie któremuś z tych dzieci, które zmarły? Czy zapobiegnie kolejnej tragedii? Nie. Będzie kolejna. I znów usłyszymy po niej te same populistyczne hasła z których nic nie wyniknie.
- 12 4
-
2023-05-11 18:55
Minusuję tzw. narodowi katolicy (1)
Bo matka-polka jest symbolem tego kraju na wzór matki z jasnej dziury
Obojętnie jakie warunki ma dziecko i jak jest wychowywane - ma być przy mamusi
Matka-polka ma prawa niemal boskie
Reszta nie jest ważna.- 4 9
-
2023-05-11 22:42
Lubisz dzielić i szczuć?
- 6 4
-
2023-05-11 17:11
(21)
Za każdy razem jak korzystałem z MOPS, panie siedziały przed komputerami i sobie kawkowały. Więc 3500-4500 netto to pensja aż nadto jak za degustację kawy.
- 80 45
-
2023-05-11 17:13
to niech płacą im mniej, na pewno będzie większa chęć do pracy
i na pewno zatrudnią za to lepszych specjalistów
- 24 3
-
2023-05-11 17:15
A miały ci dywan rozwijać przed nogami?
- 30 7
-
2023-05-11 17:20
Wymóg na pracownika MOPS/MOPR to wyższe wykształcenie. Jak nie stać państwa na godną płacę dla wykształconych ludzi, można zawsze zrobić półroczny kurs na pracownika socjalnego dla osób ze średnim wykształceniem i nauczyć ich tego samego, co kogoś po wyższej szkole budowy jaskiń.
- 15 8
-
2023-05-11 17:20
(4)
Ciekawe dlaczego korzystałeś z mops...
Ja jakoś nigdy tam nie byłem.- 23 7
-
2023-05-11 17:56
Tobie mops kojarzy się tylko z patologią? (1)
Oj, cieniutki jesteś!
Poczytaj trochę jaki zakres ma ta instytucja!- 11 12
-
2023-05-11 18:40
No więc jaki ma, że ja się odwiedza kilka razy?
Dają gazelle biznesu czy nagrody za najwyższy podatek dochodowy?- 8 5
-
2023-05-11 18:57
(1)
Ja byllem również kilka razy w życiu, w dwóch ośrodkach, w dwóch miastach, w różnych województwach, choć nigdy we własnej sprawie. I odniosłem wrażenie dokładnie takie samo, jak autor komentarza. Petent przeszkadza w kawie i plotach. Zbyć jak najszybciej. Na realną pomoc nie ma co liczyć, jeśli nie jst się "oblatanym w te klocki" albo nie przyjmuje pozycji służalczej (z kawą i czekoladą co najmniej oczywiście dla Pań Urzędniczek)
- 12 8
-
2023-05-11 20:35
Kawa i czekolada to już łapówka i można iść do więzienia za to ! Widać żeś stary i dalej tak myślisz jak za komuny !
- 4 5
-
2023-05-11 17:22
jedni pracują i się przejmują, próbując zrobić coś dobrego, a inni nie
nie ma co generalizować
- 16 0
-
2023-05-11 17:42
ciekawe czy kawka z prywatnych zasobów czy też socjal urzędu?
- 4 12
-
2023-05-11 17:51
A Ty jako ich klient pobierasz świadczenia za co? Płodzenie dzieci i przerzucanie kanałów w tv?
- 12 4
-
2023-05-11 18:05
Za dyrdymaly 4000 na reke i jeszcze naja czelnosc krowy narzekac.szok (1)
- 2 15
-
2023-05-11 22:45
Lubisz obrażać?
- 5 1
-
2023-05-11 19:01
Nie nasz pojęcia o czym piszesz (1)
Zdajesz sobie sprawę, że praca ta nie odbywa się tylko w terenie, że jest mnóstwo papierologii, która tez jest obligatoryjna. Znasz ustawy o pomocy społecznej? Dobrze, ze panie piją kawę, herbaty, czy wodę (nawadnianie to jedna z podstawowych potrzeb człowieka!), rozumiem że ty w robocie 8 godzin o suchej gębie siedzisz.
- 17 3
-
2023-05-11 19:51
On nie pracuje.
Tylko wymaga- 8 1
-
2023-05-11 19:20
Dziwne, bo korzystałem (byłem niestety zmuszony korzystać) z OPS (nie w 3M) przez ponad 5 lat i tego nigdy nie stwierdziłem (3)
Szykany, prześladowanie, poniżanie, upokarzanie, szy derstwa ze mnie (zasiłek na buty zimowe? dostał pan zasiłek, to niech pan je sobie z niego kupi), dogadywanie (emeryturę ma pan dostać? Pewnie taką, że nadal tu pan do nas będzie przychodził i ośrodek będzie musiał pana utrzymywać), próba doprowadzenia do mojego kalectwa odmową przyznania 8 zł 50 gr na środki opatrunkowe po usunięciu nowotworu łagodnego skóry, permanentne łamanie wobec mnie przepisów, wszystko prowadzące do tego, że ich nazwałem Ośrodek Prześladowania Społecznego, a jeśli 2 lata na emeryturze pożyję, to chyba cud będzie - ale "kawkowania" tam nie stwierdziłem nigdy, żebym miał choć 2 minuty czekać, bo ta mną się zajmująca kawę pije czy kończy pić.
- 7 5
-
2023-05-11 19:46
Tytułem wyjaśnienia dla nie znających realiów w Polsce: czemu taka odpowiedź na pytanie o zasiłek na buty zimowe
(rozleciały się po prostu, tzn. jeden) była szy derstwem? Bo jeśli z nędznego zasiłku kupiłbym buty, to musiałbym nie zapłacić za prąd i gaz. A to wkrótce skutkowałoby ich odcięciem. Nie miałbym możliwości te 3-4 razy dziennie nawet herbaty się napić albo odgrzać obiad, aby zjeść ciepły. Czy pisać na komputerze - maszynie do pisania, pisma do sądu starając się ratować swe życie. Niestety, kiedyś podnosiłem wykształcenie i kwalifikacje, bardzo dobrze pracowałem, z zarobionych pieniędzy nie latałem na Malediwy czy do Portugalii, a wykupiłem stare mieszkanie z PRL. Gdybym połowę tej kasy na wykupienie przepił, byłbym w ośrodku pomocy społecznej życzliwie traktowanym i troskliwie hołubionym podopiecznym. Z racji posiadania mocno uszkodzonych organów wewnętrznych. Byłby zasiłek stały, zasiłki na buty i stale na leki. Może i na nową kurtkę zimową by się znalazł. Nawet już nie pytałem.
- 4 0
-
2023-05-11 20:37
(1)
Narzekacz któremu wszystko się należy !
- 2 4
-
2023-05-11 21:26
Pomawiasz. Raz, to nie "wszystko", a tylko to, co tam jakoś bez problemu dawano innym. W tym ludzkie traktowanie
Gdzie widziałem, że do sąsiedniego pokoju przychodzi al koholik i jest traktowany poprawnie i uprzejmie. A po drugie, należało się z moich niegdyś płaconych bardzo wysokich podatków. Mi nie dawano. Mi oddawano, co uprzednio w podatkach wpłaciłem. No tylko jak oddawano... Doprowadzić u mnie do utraty połowy ręki z powodu braku 8,50 zł? Podejście co do tego, jakiego u nich doświadczyłem: "skoro jest taka wspaniała szansa, nie można jej przegapić". Uratowała mnie niezamożna rencistka, dała mi 20 zł. Sama z siebie, bez proszenia. Mogłem oczywiście wszystko spisywać i wysłać skargę do ministerstwa. Tylko efekt byłby jedynie taki, że nic by to nie dało, a mnie dawno by nie było wśród żywych, tak na pewno by mi za to dano "popalić" w ośrodku.
- 4 1
-
2023-05-11 19:27
Rozumiem, że ty w pracy nie pijesz ani kawy, ani herbaty, tylko pracujesz, pracujesz, pracujesz...
Rąk od roboty nie odrywasz nawet na minutę?
- 11 2
-
2023-05-11 20:33
To może idź ty tam do pracy ! Zamiast brać pieniądze z Mopsu !! Do roboty się weź !!!
- 7 1
-
2023-05-11 17:11
czyli dajcie wincyj piniendzy i nikt za nic nie odpowiada, to dopiero policjant Amerykę odkrył
stara śpiewka i norma istnienia urzędów i instytucji państwowych
- 51 12
-
2023-05-11 17:12
Opinia wyróżniona
(20)
Najbardziej zawiedli opiekunowie.
- 297 0
-
2023-05-11 17:31
Instytucje i sądy (8)
Niestety do likwidacji ,coś nowego potrzebne to jest nagminne.
- 27 11
-
2023-05-11 17:36
Taaa, sąd polowy pryszczatych zwolenników Konfederacji. (1)
- 27 10
-
2023-05-11 17:38
Skoro się nie sprawdza instytucja to do likwidacji!
Czemu mamy płacić na ich utrzymywanie ?
- 18 7
-
2023-05-11 18:15
Ojczym chciał go ukarać, nie chciał go zabić (5)
Tzw wolny sąd weźmie to pod uwagę i da mu zawiasy
- 10 22
-
2023-05-11 20:12
(2)
Ukarać polewając wrzątkiem ! Stuknij się w swój głu.i łeb ,jeżeli jeszcze go masz i przestań bredzić ! A najlepiej polej się wrzątkiem po głowie i zobaczysz czy to przyjemność i kara !!!
- 18 2
-
2023-05-11 22:35
Wolny sąd jest wrażliwy, lewicowy
Ojczym musi założyć koszulkę z napisem konstytucja i powiedzieć, że głosuję na platformę
- 10 13
-
2023-05-12 12:28
Obawa, czy sąd nie dostanie nagle jakiegoś zaświadczenia o pomroczności jasnej ojczyma, depresji, chorobie alkoholowej...
- 3 0
-
2023-05-11 22:07
(1)
weź gościu/babo won stąd co za bzdury piszesz
- 7 8
-
2023-05-11 22:26
Gość pisze, co powie "wolny sąd". Ostatnio obniżył karę dla kierowcy, który jechał 134 km/ godz. i na pasach wjechał w pieszego.
- 13 3
-
2023-05-11 18:00
Nieprawda bo policja.to przez tych przyglupow dziecko nie zyje,bo skoro widzieli co sie dzieje to odrazu oowinni zabrac do domu (7)
Dziecka
- 14 19
-
2023-05-11 18:05
Policja nie może zabrać dziecka rodzicom, Mops też nie ma takiego prawa (5)
tylko sąd rodzinny może o tym zdecydować.
- 30 7
-
2023-05-11 18:09
Babce która w Gdańsku mieszkała z dzieckiem w namiocie odebrali w jeden dzień (2)
A ten chłopczyk był katowany latami
- 33 1
-
2023-05-11 23:51
I jaki był krzyk
Że kochającej mamusi zabiera się dziecko i nie pozwala trzymać na mrozie w szemranym towarzystwie w zadymionym namiocie
- 14 3
-
2023-05-12 12:29
decyzją sądu
- 1 0
-
2023-05-11 18:18
Oczywiście że ma takie uprawnienia
Później sąd decyduje ale zabrać mogą natychmiast
- 18 6
-
2023-05-12 18:03
a powinna
- 1 0
-
2023-05-12 12:30
nauczycielka, ktora wiedziała, że dziecko chodziło z nieleczonym złamaniem i bólem długo...nie zareagowała slysząc o poparzeniu
- 4 0
-
2023-05-11 19:17
biedny sąd, kto go ukarze
- 13 0
-
2023-05-11 19:56
Tych
Pomiń to czuby powinni być zamknięci najbardziej zawinił sąd i sędziowie że im nie odebrali dziecka i za to powinni też siedzieć
- 15 1
-
2023-05-11 20:40
To oni byli opiekunami? Ci oprawcy?
- 6 1
-
2023-05-11 17:15
(2)
Jasne
Może zamiast służyć partii, gonić za babciami, siedzieć na podnośniku itp. milicja powinna zająć tym czym powinna?- 61 19
-
2023-05-11 22:53
Sprawdź co policjanci robią na co dzień
A nie wyjeżdżasz z jakimś podnośnikiem. Jeszcze zapomniałeś o wycinaniu konfetti. Ale codziennie podejmowanych jest tysiące interwencji i większość profesjonalnie ogarnięte pomimo tego że tych policjantów liniowych brakuje. Poza tym w tym przypadku zawinił Sąd itp a nie Policja
- 2 5
-
2023-05-12 11:58
Milicję masz w swojej Rosji, tu jest Polska trollu.
- 1 0
-
2023-05-11 17:21
Opinia wyróżniona
co z rodzeństwem tego chłopca? czy zostali już odebrani tej chorej rodzince? (18)
mam nadzieję, że są już w bezpiecznym miejscu
- 195 1
-
2023-05-11 17:25
Tak. Już wcześniej ograniczyli jej prawa rodzicielskie (2)
- 22 0
-
2023-05-11 18:04
ojciec też miał już jakieś dzieci zabrane i w domu dziecka
- 10 0
-
2023-05-11 19:45
Ograniczyli prawa i mieszkali razem nadal...
- 20 1
-
2023-05-11 18:52
Matka jest zawsze matką (13)
Dzieci ją kochają. Nie powinni rozdzielać rodziny!
- 2 128
-
2023-05-11 20:08
(4)
Tak jasne. W tym przypadku madka polka super Star. Przyzwoliła na katowanie swojego dziecka. Co ty masz w głowie poza powietrzem.
- 61 2
-
2023-05-11 22:37
Moja matka mnie molestowała i co powiesz? (2)
- 8 12
-
2023-05-12 12:41
To przestępstwo i dramat
- 8 0
-
2023-05-12 13:18
Masz godność
I tej godności nie może ci nikt zabrać ani zniszczyć! I mimo iż przeszedłeś coś tak okropnego ( jak potraktowanie Ciebie jak przedmiotu lub kogoś kto nie ma prawa się sprzeciwić). Lecz gdy zdecydujesz, że działania te były w stanie tego dokonać, decyzją tą zranisz siebie. Zawsze jednak możesz postanowić utworzyć swój wizerunek na tak wspaniały na jaki tylko zapragniesz A to wymaga łaskawości i bycia dobrym dla innych ( na początek przynajmniej w myślach).
Ps. Prawdopodobnie matka również była ofiarą. I nie odkryła , że jedynym sposobem na dowartościowanie siebie jest dowartościowanie innych. W tym zwłaszcza dzieci.- 2 1
-
2023-05-11 22:51
pewnie łupinki po orzeszkach
- 7 2
-
2023-05-11 20:17
(7)
To nie matka ! Która patrzyła i pozwalała na katowanie swojego małego synka !!!
- 43 2
-
2023-05-11 21:18
dokładnie
Nie wierzę też że nie znęcali się nad pozostałymi dziećmi. To, że teraz stracą do nich prawo, to najlepsze co te dzieci mogło spotkać - mają jeszcze szansę na adopcję przez normalną rodzinę, mam nadzieję, ze pato wujki i ciocie nie będą próbowały temu zapobiec.
- 37 1
-
2023-05-11 22:38
Kochała syna i partnera (5)
Musiała wybierać. Matka ma zranione serduszko, bo straciła kochanego mężczyznę i dziecko.
- 2 34
-
2023-05-11 22:54
(1)
co z ciebie za człowiek ? już większej głupoty nie czytałem
- 15 2
-
2023-05-11 23:47
Chodzi o to
Że madka durna i wybrała .... zamiast dziecka.
- 12 1
-
2023-05-12 09:54
(1)
Idź się leczyć! kochająca matka zawsze wybierze dziecko i będzie go bronić za wszelką cenę!
- 11 2
-
2023-05-12 18:06
w tym przypadku wolała gacha
- 5 0
-
2023-05-12 12:24
oczywiście
nigdy wina kobiety, ta rura powinna dostac taki sam wyrok jak ojczym. Ale wszyscy znamy realia, poplacze sie w sądzie i dostanie zawiasy
- 11 0
-
2023-05-11 23:44
Tylko te dzieci ...
Z dala od rodziny patologicznej.Żadna babcia czy ciotka...
- 18 0
-
2023-05-11 17:23
Trudne sprawy, szkoła
- 17 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.