Śmiertelne potrącenie na przejściu w Brzeźnie. Kierowca TIR-a miał 2,5 promila
Do tragicznego w skutkach wypadku doszło przy ul. Krasickiego w Brzeźnie. Pijany kierowca ciężarówki potrącił na przejściu dla pieszych 70-letnią kobietę. Mimo prób reanimacji, nie udało się uratować jej życia.
Do wypadku doszło przed godz. 13. Jako pierwsi informowali o nim czytelnicy Trojmiasto.pl w Raporcie. Bardzo dziękujemy za wszystkie sygnały.
PILNE! 12:20 potrącenie pieszego Brzeźno?? (89 opinii)
Na ul. Krasickiego, na przejściu dla pieszych bez sygnalizacji, gdzie piesi mają pierwszeństwo, samochód ciężarowy potrącił 70-letnią kobietę. Kierował nim 44-letni mężczyzna.
- Okazało się, że miał 2,5 promila alkoholu. Został oczywiście od razu zatrzymany. Policjanci pracują na miejscu, zabezpieczają ślady i przepytują świadków zdarzenia - informuje Mariusz Chrzanowski z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-09-03 14:27
(111)
Nawet jak wchodzicie na przejście dla pieszych i macie pierwszeństwo, rozejrzyjcie się. Nigdy nie wiadomo, czy akurat nie jedzie tędy nawalony czubek
- 1411 68
-
2024-09-04 12:38
Dokładnie tak samo jak kierowcy, którzy jadąc przez krzyżówkę na zielonym zatrzymują się i rozglądają? (2)
No dalej, machamy
- 1 2
-
2024-09-06 02:07
słuchaj, nie chcesz to nie musisz, prawnego obowiązku nie masz, ale że to jest skrajnie i**otyczne podejście do sprawy to fakt. Ludzie popełniają błędy, różne błędy, a żadne prawo nie uchroni Ciebie przed konsekwencjami ich błędu.
Kierowca stale obserwuje sytuację na drodze, ale żeby się zatrzymywał na zielonym to jest niemożliwe posłuchaj, nie chcesz to nie musisz, prawnego obowiązku nie masz, ale że to jest skrajnie i**otyczne podejście do sprawy to fakt. Ludzie popełniają błędy, różne błędy, a żadne prawo nie uchroni Ciebie przed konsekwencjami ich błędu.
Kierowca stale obserwuje sytuację na drodze, ale żeby się zatrzymywał na zielonym to jest niemożliwe po prostu. Natomiast dla pieszego wchodzącego na pasy obrócić głowę w lewo a potem w prawo nie powoduje, że on musi zwolnić, że stworzy korek albo że go szyja rozboli, więc nie marudź może?
Nie chcesz to nie, kiedyś Twoja rodzina będzie mogła słusznie pozwać jakiegoś kierowcę o przetrącenie Ci kręgosłupa. Będziesz miał potem wiele czasu żeby napawać się tą radością.- 1 0
-
2024-09-04 13:30
Hmmm...
Nie rozmnażaj się
- 1 2
-
2024-09-04 11:16
Jak ktoś nie chce to niech się nie rozgląda.
Jego życie, jego sprawa i tak jest przeludnienie na świecie...
- 3 3
-
2024-09-03 23:25
Wiadomo. (3)
Tylko jak zwykle zwalanie winy na pieszego. A nie pijanego kierowcę. Dramat
- 7 20
-
2024-09-06 02:07
Skąd tyle dorosłych dzieci w narodzie? Jak już ustalimy, że tyo kierowca jest winny rozjechania pieszego na pasach, to już znaczy, że pieszy powinien w ogóle zamykać oczy zbliżając się do jezdni i udawać że nie widzi?
- 1 0
-
2024-09-04 07:27
(1)
Ogarnij się w końcu, ciole. To nie jest kwestia zwalania winy na pieszego, lecz troska o jego życie!
- 23 3
-
2024-09-04 13:59
Dziwna ta troska, próba zrzucenia winy na ofiarę po jej tragicznej śmierci.
Jednak szkoła polska dalej nie uczy logicznego myślenia. Skoro pijak łamał przepisy, to czego chcecie od tej kobiety? Gdyby wiedziała, że ma 2,5 promila i będzie łamał przepisy to by nie weszła na przejście, nie było widać z daleka, że to taki typ.
- 2 5
-
2024-09-03 22:19
Możesz stać na przystanku
I też może wjechać w ciebie pijany/naćpany kierowca. Jak twoje nazwisko i numer PESEL zostały zapisane w księdze śmierci nic nie pomoże
- 22 0
-
2024-09-03 21:04
Nie zwalqj winy na pieszą. (1)
Pijak ja zabił. Mów o pijaku za kierownicą a nie o pieszej.
- 22 13
-
2024-09-03 21:47
Bo pieszy ma zawsze i wszędzie pierwszeństwa!
Jakby co, to pijak pójdzie do więzienia. Warto poświęcić nawet własne życie, żeby pijak poszedł.
- 16 13
-
2024-09-03 21:03
Czemu nie apelujesz do przestępcy (4)
Aby nie pił tylko zwalasz winę na ofiarę na przejściu. To nie ona rozwalia tira a tir z pijakiem kierowcą ja zabił.
- 14 17
-
2024-09-06 02:09
Super. Spróbujmy Twojej super kwa mądrej metody.
Uwaga pijani, nieodpowiedzilani kierowcy! Od jutra macie przestać pić, ja żądam!
Teraz już nie musimy się rozglądać na przejściach dla pieszych, ustaliliśmy winnych, kazaliśmy im przestać źle robić i probnlem rozwiązany. :D- 2 0
-
2024-09-04 09:19
(1)
Człowieku, to nie jest zwalanie winy. Pieszy musi mieć pewność, że może przejść. Propaganda jest nośna - pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo. Taka propaganda daje efekty w postaci zabitych na przejściach.
Jeżdzę samochodem i widzę jak piesi przechodzą. Większość w ogóle nie ma kontaktu wzrokowego z nadjeżdzającym pojazdem. Ludzie, obserwujcie co się dzieje wokół przejścia!!!!!!- 12 1
-
2024-09-04 13:56
Jaka propaganda? Pieszy na przejściu, na chodniku ma pierwszeństwo.
Wiem, niektórym jaskiniowcom ciężko w to uwierzyć, ale to prawo istnieje od kilkudziesięciu lat. Kierowca ma zachować szczególną ostrożność w okolicach przejścia, to nie jest nowy przepis. Niektórzy piesi przechodzą w niedozwolonym miejscu, lub na czerwonym, ale to nie ten przypadek. ta kobieta nie wtargnęła, nie przechodziła na czerwonym, była na przejściu, ale miała pecha za kierownicą siedział pijanym morderca. to nie jest jej wina.
- 0 3
-
2024-09-03 21:48
Świetnie, że masz rację. Ona też miała rację.
- 27 3
-
2024-09-03 20:11
Dokladnie
Dokładnie, niestety dużo osób chodzi niczym święte krowy nie rozglądając się, z myślą że mają pierwszeństwo i koniec. Zaufanie jednak powinno być ograniczone.
- 26 15
-
2024-09-03 20:04
Krul
Nawet jeśli masz pierwszeństwo, a nawet zielone światło, to nie pchaj się pod większego, który jeszcze się nie zatrzymał...
- 30 7
-
2024-09-03 19:05
W Brzeźnie ul.Gdanska przechodzą od Biedronki i Lidla z gałami w telefonie i nawet nie okręci głowy czy samochodu nie ma....
- 33 9
-
2024-09-03 17:54
I uważajcie na siebie
Maseczki na twarz. Pamiętajcie bezpieczeństwo jest najważniejsze.
I nie sikaj komuś do kubka z kawą i nie przekraczaj prędkości.
Dzięki za rady.- 3 48
-
2024-09-03 17:31
ale co to da jak pijany czub moze we mnie wjechac nawet, gdy stoje na przystanku? odwalcie sie od pieszych! (7)
- 30 45
-
2024-09-03 17:58
Wjechał w ciebie?
- 5 17
-
2024-09-03 17:46
Nic to nie da, (5)
chodzi tylko o minimalizowanie ryzyka tam gdzie się da. Nie o zrzucanie winy tu chodzi, a o fizykę.
- 34 5
-
2024-09-03 18:02
Na każdym skrzyżowaniu gdy masz zielone to zatrzymujesz auto i sprawdzasz? (4)
- 7 24
-
2024-09-03 19:07
Przed przejazdem kolejowym... (2)
... ciekawe że przed przejazdem kolejowym każdy się zatrzyma (bo pociąg ma większe szanse niż my w samochodzie). Ale wchodząc na przejście dla pieszych tuż przed koła już nie. Respektuję przepis ale rozsądek powinien być chyba u każdego w głowie. Kierowca (nie powinien) ale może się zagapić. Połamane nogi w najlepszym przypadku nie są warte sekundy spojrzenia.
- 28 4
-
2024-09-03 22:41
Zagapić (1)
Już nawet nie chodzi o to że się zagapi. Dziś sam jechałem autem i na poboczu stało inne zaparkowane . Coś w koło niego się działo i odruchowo spojrzałem w tym kierunku czy tam jest ok i nikt nie potrzebuje pomocy. I tu uwaga do pieszych nie celowe zagapienie czy coś innego. Zawsze ale to zawsze powinno się na chwilę zatrzymać i ocenić czy na pewno auto które nadjeżdża widzi nas i hamuje i dopiero wtedy wchodzić.
Ale to już plaga idzie idzie zwrot o 45°bez zastanowienia wprost pod koła- 13 2
-
2024-09-06 02:12
90 stopni
- 0 0
-
2024-09-03 18:59
oczywiście
- 4 1
-
2024-09-03 17:31
Amen
- 3 4
-
2024-09-03 17:12
Kiedyś tak było
Zobacz w lewo prawo ,teraz fon i nie patrzy ,nieważne kogo wina ,ważne kto ginie ,z autem nikt nie wygra ,a widziałem babkę z wózkiem nawet.niespojrzała ,tylko fon i pcha się na ulicę ,dziecko pierwsze
- 43 15
-
2024-09-03 17:01
(1)
Ale do kogo mówisz? Kogo pouczasz?
- 8 27
-
2024-09-03 21:47
No ciebie , trafiło? Zrozumiałeś ?
- 9 3
-
2024-09-03 16:28
Policja skonfiskowała tira?
- 15 12
-
2024-09-03 16:23
Nawalony czy nie nawalony ale jedzie. Szczególnie niech uważają mistrzowie hulajnóg, mogę parę filmików powstawiać jak nagle pod maskę wjeżdżają mi tacy delikwenci
- 35 5
-
2024-09-03 16:03
Spojrzała się , widział ją, była przekonana , że się zatrzyma Tyle w temacie. (7)
- 29 18
-
2024-09-04 09:26
Masakra z Wami. Babka miała 70 lat - skąd wiesz, ile czasu jej zajmowało przejście przez jezdnię? Mogła wejść na nią jak był bardzo daleko i nie zdążyć zejść z jezdni, zareagować. Nie wiesz jak było, ja też nie wiem. Ale widzę że tu sami jasnowidze.
- 2 1
-
2024-09-03 20:10
(1)
To sobie odpowiedziałeś, była przekonana a nie upewniła się na 100% i wlazła prosto pod koła.
- 4 8
-
2024-09-04 00:22
Stosowała się zatem w 100% do zasady ograniczonego zaufania.
- 0 2
-
2024-09-03 19:52
(1)
Pewnie szła z parku albo z przystanku.
- 3 0
-
5 godz.
Ta pani Magda [Marianna } była z Nowego Portu.
- 0 0
-
2024-09-03 19:00
po czym
poznała że ją widzi?
- 8 2
-
2024-09-03 16:19
xxx
Byłes w jej głowie?
- 8 19
-
2024-09-03 16:05
obecnie ngdy newiadomo czy to nie kierowca ze wschodu a raczej na pruty bandyta za kierowca z za wschodniej granicy (4)
- 31 16
-
2024-09-03 16:34
A tymczasem najwięcej wypadków śmiertelnych po alkoholu powodują Polacy, nikt inny. (3)
- 28 23
-
2024-09-03 17:17
Nie kłam (2)
Wpisz w google statystyki,Polacy pracują ,mają rodziny i nie borą .
- 12 20
-
2024-09-04 13:53
Są też Polacy, którzy w pracy piją, czy pracują czy nie, czy mają rodziny czy nie.
Alkoholizm to choroba społeczna w Polsce.
- 4 0
-
2024-09-03 17:29
Szukasz frajerów na swoje brednie?
- 14 6
-
2024-09-03 15:35
To niezamierzone (30)
to na pewno niezamierzone, ale jest w tej wypowiedzi cień zrzucania winy na ofiarę.
Bo mogła spojrzeć, bo mogła się zatrzymać, rozejrzeć, bo pierwszeństwo nie gwarantuje przeżycia.
Niby prawda. Poniżej jest poztulat zlikwidowania przejścia w tamtym miejscu. Ale, z drugiej strony
samochody to nie lawina, to nie żywioł przyrody,to na pewno niezamierzone, ale jest w tej wypowiedzi cień zrzucania winy na ofiarę.
Bo mogła spojrzeć, bo mogła się zatrzymać, rozejrzeć, bo pierwszeństwo nie gwarantuje przeżycia.
Niby prawda. Poniżej jest poztulat zlikwidowania przejścia w tamtym miejscu. Ale, z drugiej strony
samochody to nie lawina, to nie żywioł przyrody, który pojawia się znikąd i zabija ludzi.
Nauczyliśmy się nazywać nieumyślne zabójstwo z użyciem samochodu jako narzędzia wypadkiem.
A gdyby poddać pod dyskusję alternatywne rozwiązanie: skoro kierowca nie jest w stanie zauważyć pieszego,
to może zlikwidować tam ruch samochodowy? Akceptujemy na przykład zakaz chodzenia z odbezpieczoną bronią palną, bo broń palna jest potencjalnie niebezpieczna. A niebezpieczne samochody są już w porządku?- 46 20
-
2024-09-06 02:15
ja myślę, że odwrotnie - warto czasem popatrzeć na problemy społeczne jak na żywioły poza naszą kontrolą. wtedy się dostrzega jak głupie jest to całe gadanie o "victim blaming".
victim blaming to jest oskarżanie ofiary o spowodowanie całej sytuacji, wręcz o zaszkodzenie sprawcy
a dzisiaj d**ile wołają victim blaming victimja myślę, że odwrotnie - warto czasem popatrzeć na problemy społeczne jak na żywioły poza naszą kontrolą. wtedy się dostrzega jak głupie jest to całe gadanie o "victim blaming".
victim blaming to jest oskarżanie ofiary o spowodowanie całej sytuacji, wręcz o zaszkodzenie sprawcy
a dzisiaj d**ile wołają victim blaming victim blaming gdy tylko ktoś zaczyna dyskutować o tym jak uniknąć stania się ofiarą.
bycie niewinnym to fajna sprawa, ale bycie żywym jest ważniejsze.- 1 0
-
2024-09-03 21:49
(1)
Szkoda, że tego nie zrobiła bo , by żyła. Nie ważne czyja wina , ważne życie , którego szkoda.
- 5 3
-
2024-09-04 13:51
NIe ważne czyja wina? Ręce opadają, i nie tylko ręce.
- 1 1
-
2024-09-03 18:09
Do wypadku nie doszłoby, gdyby tam było przejście podziemne (8)
Najbezpieczniejszym rozwiązaniem są przejścia bezkolizyjne, czyli kładki albo tunele. Niestety władze miasta budują przejścia naziemne, a więc robią robią wszystko by jak najwięcej ludzi tam zginęło. Poza tym rezygnują w tych miejscach z sygnalizacji świetlnej dla tramwajów. Dlatego czas poddać pod dyskusję, czy te działania to tylko rażąca niekompetencja urzędników GZDiZ czy zaplanowane z zimną krwią ludobójstwo?
- 13 10
-
2024-09-03 18:58
A może poprostu zacznijcie przestrzegać przepisów ruchu drogowego? (4)
Nie trzeba będzie nic budować.
- 10 7
-
2024-09-03 20:58
Piesi wciąż przechodzą na czerwonym świetle, czyli nie przestrzegają przepisów ruchu drogowego (2)
Dlatego jedynym rozwiązaniem jest budowa tuneli zamiast ciągłego zrzucania całej winy na kierowców
- 7 7
-
2024-09-04 08:10
Ta kobieta nie przechodziła na czerwonym świetle, to kierowca był pijany w trupa. (1)
- 4 1
-
2024-09-07 22:00
To na tym przejściu są światła?
- 0 1
-
2024-09-03 19:54
A może sprawdzać tych tirowców,szczególniena ul.Wyzwolenia.
Kierujesz --nie pij !
- 2 1
-
2024-09-03 18:22
Rozumiem, że masz na myśli kładki i tunele dla samochodów? (2)
Jestem za! XD
- 7 6
-
2024-09-03 18:30
Mogą być wiadukty czy tunele dla samochodów (1)
Ale GZDiZ nie buduje wiaduktów ani tuneli dla samochodów. GZDiZ maluje kolizyjne przejścia dla pieszych. Dlatego pytanie o kwalifikację ich przestępstw wciąż pozostaje otwarte.
- 9 2
-
2024-09-05 16:18
Dokładnie!
- 0 0
-
2024-09-03 17:34
Cmentarze są pełne ludzi (6)
mających pierwszeństwo. Samochód osobowy waży ponad 10 razy więcej niż człowiek. Jest szybszy i nie zatrzyma się w nagle nawet w miejscu w którym nie ma pierwszeństwa. To nie o zrzucanie winy chodzi, a o zdrowy rozsądek.
- 25 8
-
2024-09-03 19:01
Jako osoba posiadająca prawo jazdy możesz mi przypomnieć, co ma zrobić kierowca zbliżając się do przejścia dla pieszych? (2)
- 7 5
-
2024-09-03 21:00
Jako pieszy mogę ci przypomnieć, że pieszy ma obowiązek zachować szczególną uwagę i upewnić się, że nic nie jedzie (1)
- 8 4
-
2024-09-03 22:50
Dokładnie
I w prawie o ruchu drogowym jest zakaz wchodzenia na przejście wprost pod nadjeżdżający pojazd czy za przeszkody o tym też piechurzy zapominają
- 4 4
-
2024-09-03 17:56
Tak waży 80x10 =800kg (2)
Jeszcze jakies fake news poproszę
- 1 7
-
2024-09-04 07:38
Cymbał? Czy to brzmi dumnie? Opowiedz nam malutki.
- 0 1
-
2024-09-03 18:11
Przecież napisał ponad
I biorąc skrajne przypadki miał racje - 150x10=1500
- 2 1
-
2024-09-03 17:00
Z tira widoczność jest lepsza niż z osobówki. (1)
- 5 9
-
2024-09-04 13:50
Tak, właśnie widziny skutki tej dobrej widoczności.
- 2 0
-
2024-09-03 15:45
to nie jest zrzucanie na pieszego. Tutaj nawalony kierowczyk. Często "taksiarze" z byłych republik. Z jednej strony auto się (8)
z drugiej tego nie zrobi. Dziś kierowca przy pasach musi być na maksa skoncentrowany, bo albo ktoś ze smartfonem, albo dwie starsze kobiety przy krawężniku sobie rozmawiają i nie wiadomo, czy przechodzą, czy nie. Jako pieszy mam zero zaufania do kierowców. Nie wchodzę nigdy dopóki auto się nie zatrzyma.
- 31 12
-
2024-09-03 16:36
Ja też nie wchodzę dopóki się auto nie zatrzyma. (2)
Ale co zrobić jak kierowca rusza gdy pieszy jest już na drugiej połowie przejścia lub schodzi? To nie jest wina pieszych, że spora część kierowców to agresywni pijacy, lub agresorzy o jednej szarej komórce,
- 15 7
-
2024-09-03 17:37
A co złego w ruszaniu (1)
kiedy pieszy jest jeszcze na przejściu. Jest jakiś przepis, który tego zabrania?
- 10 11
-
2024-09-04 08:12
Co złego? Może spowodować wypadek, przejechać pieszego, który nie zdąży zejść.
- 1 2
-
2024-09-03 15:54
(4)
W barach piwnych widuje multum rowerzystów, spożywajacych złocisty napój, nawet Ci w kalesonach i to rodowici Polacy.
- 15 17
-
2024-09-03 16:05
poco klamiesz?
- 3 12
-
2024-09-03 16:05
(2)
no widzisz id..to w Niemczech limit na rower jest większy bo Niemiec wie że po piwie lepiej jechać na rowerze w chorej polszy psiarnia łapie rowerzystów bo łatwo można 2500 klocka wyrobić a przecież top jasne że w tym chorym kraju chodzi tylko mi wyłącznie o pieniądze
- 15 6
-
2024-09-03 16:50
W UK limit to 0,8 promila (1)
Wcale tego nie pochwalam, ale u nas też jest przegięcie. Czasami wieczorkiem coś łykniesz, a rano wydmuchasz jakieś śmieszne 0,2-0,3 i masz po prawku. Nie tędy droga. A kolesi, którzy wsiadają za kółko z 2,5 albo nawet 1,0 promila powinno się wsadzać do więzienia na 10 lat. Bezwzględnie.
- 8 7
-
2024-09-03 19:25
Na Dominikanie nie ma w ogóle limitu. Najrozsądniejszy jest system w USA, nie ma alkomatów tylko kilka prostych testów na koordynację i spostrzegawczość
- 2 0
-
2024-09-03 15:33
To stosuj się do tej rady także jak jedziesz autem. To że masz pierwszeństwo nie zwalnia Cię z myślenia.
- 17 7
-
2024-09-03 15:07
(22)
Proszę jednak nie zwalniać z odpowiedzialności nawalonego typa bo to on za to w 100 procentach odpowiada a nie starsza osoba która została zabita na pasach
- 61 11
-
2024-09-03 16:27
(7)
Równie dobrze mógł wjechać na chodnik. Też byś pisał że to jej wina?
- 19 3
-
2024-09-03 16:42
Niestety, ale ostatnio zmarli ludzie na poboczu, na chodniku, na przejścu i na przystanku autobusowym. (6)
Część z nich została uśmiercona przez pijaków, część przez agresywnych typków, którzy jadą w terenie zabudowanym dużo szybciej niż dozwolone. I w sumie za każdym razem część winy zrzuca się na pieszych. Jesteśmy społeczeństwem absolutnych jaskiniowców, zawsze jest winna ofiara. Czy to wypadek, czy gwałt, czy morderstwo, czy oszustwo seniora, część
Część z nich została uśmiercona przez pijaków, część przez agresywnych typków, którzy jadą w terenie zabudowanym dużo szybciej niż dozwolone. I w sumie za każdym razem część winy zrzuca się na pieszych. Jesteśmy społeczeństwem absolutnych jaskiniowców, zawsze jest winna ofiara. Czy to wypadek, czy gwałt, czy morderstwo, czy oszustwo seniora, część wina jest przerzucana na ofiarę.
Zrozumcie, ten kierowca tira miał 2,5 promila alkoholu, nie miał prawa być za kierownicą, łamał też przepisy drogowe. Piesza mogła nie być w stanie zareagować, odczepcie się od niej. Pieszy ma pierwszeństwo na przejściu do ponad 30 lat.- 22 4
-
2024-09-03 18:15
Niestety, ale ostatnio dużo ludzi się zabiło
W zeszłym roku ponad 2 razy więcej ludzi zabiło się samych niż zginęło w wypadkach drogowych
- 3 2
-
2024-09-03 17:53
(4)
Tu nie chodzi o zrzucanie winy tylko o zachowaniu zdrowego rozsądku. Wina ewidentna kierowcy ale właśnie zdrowy rozsądek mógł uchronić pieszego przed śmiercią. Ufajmy przede wszystkim tylko sobie w takich sytuacjach. Na cmentarzu nie da się pochwalić, że się miało pierwszeństwo.
- 9 8
-
2024-09-04 13:49
Zdefiniuj pojęcie "zdrowy rozsądek", proszę.
Czy chodzi o to żeby w ogóle nie wychodzić z domu? Przecież u nas można zginąć nawet siedząc pod własnym domem w ogródku.
- 0 0
-
2024-09-03 19:03
Rozumiem, że twój zdrowy rozsądek ci nakazuje zatrzymać auto na każdym skrzyżowaniu na którym masz pierwszeństwo? (1)
- 5 2
-
2024-09-04 07:42
lol
Nie wiele masz rozsądku, jak widać. I jeszcze to niemądre tzw. rozumowanie.
- 0 0
-
2024-09-03 18:59
Kobieta miała 70 lat
Wyobraź sobie że w tym wieku można niedowiedzieć i niedosłyszeć
- 9 7
-
2024-09-03 16:19
(1)
To prawda ale co jest ważniejsze pierwszeństwo czy życie
- 13 9
-
2024-09-04 13:47
O czym wy piszecie? Kobieta nie wtargnęła, była na przejściu, co miała zrobić?
Ile miała czasu na reakcję? Czemu bronicie patologicznego pijaka?
- 1 0
-
2024-09-03 15:48
nic nie rozumiesz. kierowcy to też piesi. Jako kierowca zero zaufania do innych kierowców oraz pieszych. Jako pieszy, zero (6)
do kierowców. To tragedia, wychodzisz sobie np. na zakupy i koniec, game over, bo jakiś naje... jechał tirem. Ciekawe czy tak się zrobił na promie, czy kręcąc pauzę? Natomiast niech piesi zrozumieją, że prawo pisane to jedno, a prawa fizyki to drugie. Dziś to nawet na zielony na przejściu trzeba się dokładnie rozejrzeć, bo się może trafić jakiś de... za kierownicą
- 16 11
-
2024-09-03 16:37
A może niech kierowcy zrozumieją, że nie kieruje się TIREM przy 2,5 promila. (5)
Czy chcesz powiedzieć, że prawo pijaków i kierowców nie obowiązuje? Szczególną ostrożność mają zachować tylko rowerzyści i piesi? To fatalne podejście.
- 17 7
-
2024-09-03 18:00
Do ciebie cokolwiek dociera?
Kodeks obowiązuje wszystkich. Ale nawalony kierowca ryzykuje maks. 12 lat pudła (czysta kpina), a ty jako pieszy pozbawiony instynktu samozachowawczego, ryzykujesz przejażdżkę czarną karetką. Jest różnica?
- 6 4
-
2024-09-03 17:55
A może mordercy niech zrozumieją, że nie wolno mordować. Nie wrzucaj wszystkich do jednego worka.
- 8 6
-
2024-09-03 17:44
No i znajdzie się dzban (1)
który nie rozumie. I co? Większość kierowców nie pije, ale są też pijacy.
- 6 5
-
2024-09-04 08:15
Obawiam się, że większość kierowców pije, jest na kacu albo łamie przepisy.
- 1 1
-
2024-09-03 17:08
Ale chrzanisz.
- 5 3
-
2024-09-03 15:36
(3)
Ale nikt go nie zwalnia. On pojdzie siedziec (mam nadzieje) na bardzo dlugo, ale to niestety nie przywroci zycia tej Pani....
- 25 5
-
2024-09-03 15:47
Nie pójdzie. Odjedzie tym samym samochodem. (2)
U nas niestety jest przyzwolenie na jazdę po pijaku. Nawet jak odbiorą prawko pijak dalej jeździ.
Nie ma kar!- 11 13
-
2024-09-03 15:53
Tak nasi sedziowie orzekają (1)
Bo tak lubią. Po co wiezienie? Zakaz prowadzenia aut wystarczy. Co? Czwarty? Nie szkodzi, będzie piąty...
- 6 10
-
2024-09-03 16:02
Jacy sędziowie - takie dziurawe prawo dają nam prawodawcy - nadal wierzycie w te bajki, że sędzia może wszystko? On ma prawo od prawodawcy i wedle tego leci. To nie USA i nie te sądy!
- 12 5
-
2024-09-03 15:19
a kto zwalnia z odpowiedzialności? Co Tobie po odpowiedzialności jeśli będziesz wąchać kwiatki od spodu?
- 29 7
-
2024-09-03 15:02
Nawet jakby był trzeźwy. 40 ton w miejscu nie zatrzyma. Ale ja to nazywam wtedy selekcja naturalna
- 18 39
-
2024-09-03 14:59
Dokładnie
Zawsze możesz dostać rykoszetem z wypadku czy auto może się nie zatrzymać czytaj Tesla !
- 11 5
-
2024-09-03 14:57
(2)
Epitafium : ,, Tu pochowana jest osoba, której władza dała prawo pierwszeństwa na przejściach dla pieszych, a pijany kierowca o tym nie wiedział " .
- 16 49
-
5 godz.
Czy tam jest ograniczenie prędkości ?
- 0 0
-
2024-09-03 17:33
Takich osób jest dużo mniej pochowanych
na cmentarzach od kierowców i ich pasażerów, gdzie nie mało z nich miało zielone światło.
- 5 1
-
2024-09-03 14:49
Ale to nasz brat ze wschodu on tak całe zycie jeździł bez wypadku trzeba mu to wybaczyć!!!No moze mu sie kilka wypadków zdarzyło (1)
ale unich to jest normalka nie karana.Dajcie mu sie wyspac i wypuscic :) ewentualnie jakis mandacik i pogrozić palcem ze w Polsce to tak nie wolno.
- 16 31
-
2024-09-03 15:56
A na Kurkowej nie ma żadnego Polaka, bo my jesteśmy przecież kryształowi, bez wad, wybrańcy Europy.
- 14 7
-
2024-09-03 14:43
(1)
Dokładnie tak. Przepis nie ochroni życia. Ułatwi tylko skazanie typa. Życie ocali tylko uwaga i rozsądek! Typ nie musiał być pijany. Wystarczy upalmi brak klimy w aucie i zabić na pasach może każdy! Zasłabnąć może każdy każdy.
- 28 19
-
2024-09-03 16:44
Brak klimy zabija pieszych na przejściu? Masakra, co za głupoty.
Pieszych zabija nagminne łamanie prawa przez kierowców, oczywiście zdarzają się piesi samobójcy, ale w Polsce można zginąć nawet na chodniku i na przystanku autobusowym. Proszę nie pisać o upale i braku klimy.
- 8 6
-
2024-09-03 14:14
Ludzie ile jeszcze przez alkohol zginie osób (38)
To dramat.Jesli czujesz ,że musisz się napić,nie radzisz sobie z tym to zgłoście się po pomóc Jest wiele instytucji od państwowych do prywatnych,gdzie możecie znaleźć pomóc.To jest choroba,choroba alkoholową.To się samo nie wyleczy,sam nie dasz rady z nałogiem.Stracilem wiele w życiu, łącznie z wyrokiem więzienia za wyczyny które zrobiłem po
To dramat.Jesli czujesz ,że musisz się napić,nie radzisz sobie z tym to zgłoście się po pomóc Jest wiele instytucji od państwowych do prywatnych,gdzie możecie znaleźć pomóc.To jest choroba,choroba alkoholową.To się samo nie wyleczy,sam nie dasz rady z nałogiem.Stracilem wiele w życiu, łącznie z wyrokiem więzienia za wyczyny które zrobiłem po pijaku.Wiem,że masa ludzi jest uzależniona wśród waszych sąsiadów, rodziny.Szukajcie terapii lub zacznij choćby od mitingu aa lub na .To nie jest wstyd.Alkoholik to nie ten tylko co już śpi na ulicy,ale w większości ludzie na stanowiskach,policjanci,sędziowie,lekarze czy właściciele firm.Ratujcie się bo to choroba śmiertelna.
- 697 18
-
2024-09-04 08:40
Miałem kumpla, który zaczął pić na studiach i zapił się na śmierć w wieku 32 lat. W ostatnim roku życia nie pracował.
Wcześniej ogarniał pracę dobrze się maskując.
- 5 1
-
2024-09-03 23:28
G
Brawo
- 2 1
-
2024-09-03 20:07
(1)
Są instytucje, jednak gdy bliska mi osoba potrzebowała pomocy na już, nie było bliskich terminów, same odległe. Na Srebrzysku nie udzielili pomocy z powodu braku miejsc. Przykre, ale w takich sytuacjach może uratować życie jedynie zwykły szpital, który przecież nie rozwiąże problemu długoterminowo. Choroba alkoholowa często idzie w parze z
Są instytucje, jednak gdy bliska mi osoba potrzebowała pomocy na już, nie było bliskich terminów, same odległe. Na Srebrzysku nie udzielili pomocy z powodu braku miejsc. Przykre, ale w takich sytuacjach może uratować życie jedynie zwykły szpital, który przecież nie rozwiąże problemu długoterminowo. Choroba alkoholowa często idzie w parze z depresją, jest potrzebne kompleksowe wsparcie. Ja czułam się w tym temacie osamotniona.
Jeśli polecacie jakieś sensowne instytucje w Trójmieście, napiszcie.- 9 1
-
2024-09-04 06:51
Podjedz na ul Zakopiańską 37
Do WOTU Wojewódzki osrodek terapii uzależnień.Pewnie chwilę poczekasz,ale masz tam specjalistów terapeutów, psychologów i psychiatrów Powiedzą Ci co i jak.Trzymamaj się i działaj.
- 4 1
-
2024-09-03 20:03
Masz totalną rację , rzeczywistość jest taka, że średni czas oczekiwania na taką terapie wynosi od kilku do kilkunastu miesięcy. Wydatek na prywatną klinikę rzędu od kilku do kilkunastu tysięcy. Nie każdy ma czas, nie każdy ma pieniądze. Takie osoby nie rzadko są zostawione same sobie.
- 6 2
-
2024-09-03 18:41
Jak masz AA słaba psychikę i chlejesz na umur to tak jest (3)
2 piwa, kieliszki wina czy drink nikomu nie zaszkodzi.
A do pracy czy za kółko czy na rower to trzeba mieć 0% i tyle. Wszystko dla ludzi ALE z umiarem!- 7 6
-
2024-09-04 08:43
No właśnie wysoko funkcjonujący alkoholicy tak robią. (1)
Zaczyna się od codziennego wieczornego drinka wieczorem, a kończy się na noszeniu małpek w kieszeni.
- 5 1
-
2024-09-04 09:38
Nowy Port falowiec
Takich pijanych spacerowiczów z pieskami widać od rana do wieczora,po otwarciu Borysa w falowcu.
- 3 1
-
2024-09-03 23:31
Bzdura. Słaba psychika to picie. To po co pijesz jak psychikę masz silną? Pijesz żeby się rozluźnić, bo nikt nie nauczył jak rozładowywać stresy. Raz spróbowałeś i wiesz że 2 cię rozluźnią. Mocna psychikę ma ktoś kto się ocknie i poprosi o pomoc.
- 12 1
-
2024-09-03 17:20
ale on nie wie, że sobie nie radzi
Taki co jeździ z 2,5 promila to on myśli, że on sobie świetnie radzi, że wszystko jest super i on nawet lepiej że pije jak jedzie, bo lepiej prowadzi po alkoholu i jest spokojniejszy i mniej nerwowy i robota dobrze idzie. Nic nie zrobisz dopóki nie będzie przymusowego leczenia takich osób.
- 9 3
-
2024-09-03 15:47
(5)
Ograniczyć ilość punktów sprzedaży alkoholu!!! Wyrzucić alkohol ze stacji benzynowych
- 29 11
-
2024-09-04 11:02
I podnieść ceny...
Raz na jakiś czas wypiję ze znajomymi piwko lub dwa, czy parę drinków z jakiejś okazji. Ale uważam, że ceny powinny być dużo większe za alkohol
- 1 2
-
2024-09-03 19:57
W Nowym Porcie wyrzucono większość sklepów ogólnospożywczych,powstało za to dużo monopolowych.....
- 5 0
-
2024-09-03 18:10
To bzdura i populizm (2)
Po 89r. wprowadzono sklepy nocne oraz sprzedaż na stacjach i tym samym w jednej chwili zlikwidowano meliniarstwo, którego nie szło zwalczyć przez 45 komuny. Ograniczenie legalnej sprzedaży sprawi tylko tyle, że alkoho znów będzie sprzedawany pokątnie i bogacić się na tym będą szemrane typy.
- 9 5
-
2024-09-04 09:36
propaganda.
- 1 1
-
2024-09-04 08:17
Meliny już nie istnieją, i raczej nie będą istnieć. Wynajem.
- 2 2
-
2024-09-03 15:38
To nie alkohol (2)
To jest zabójstwo, nie można wciąż tłumaczyć pijaków tym, że byli pijani. Jak wsiada pijany to godzi się na to że kogoś zabije, więc jest to zabójca z premedytacją.
- 37 13
-
2024-09-03 15:55
Nie dla polskich sędziów (1)
- 4 13
-
2024-09-03 18:14
Nie "nie dla polskich sędziów"
Tylko nie dla polskiego prawa. Ciekaw jestem czy ktoś wreszcie wpadnie na to, żeby zacząć karać pijanych morderców drogowych tak jak to jest w Niemczech. Niedawno Polka wyłapała tam dożywocie. I prawidłowo.
- 6 7
-
2024-09-03 15:10
Problem jest taki, że mając 2,5 promila
Jesteś nawalony jak szpadel, to nie jest jazda po pijanemu, tutaj jesteś mordercą, bo prawdopodobieństwo, że coś zrobisz z taką zawartością we krwi, to grubo ponad 50%. Jak strzelania z pistoletu, na oślep, w mieście. Kondolencje dla rodziny i pacierz w intencji zmarłej. RiP.
- 37 8
-
2024-09-03 15:03
Mozna (1)
Krzyczeć mozna błagaćto nic nie pomoze prawo się zmieniło na surowsze i nic to nie daje mentalnosc ludzi tu zyjacych niczym nie rozni sie od wschodniej. Tu trzeba od dziecka wpajac w szkolach w glowy 7 letniego jasia ze ma nie pic i nie cpac jak jedzie dla tych co juz pija nie ma ratunku oni zawsze beda myslec ze sie uda.
- 11 8
-
2024-09-04 09:59
Zgadza się
Po prostu Polacy lubią pić/ chlać. Mentalność wschodnia.
Nowe pokolenia natomiast, zamiast ostrej akcji antyalkoholowej otrzymują ostrą akcję reklamową oraz mega dostępność alkoholu wszędzie i w przeróżnych formach i wręcz piją na umór. To jest straszne, ale nie wiem czy coś może pomóc, może zajęcia antyalkoholowe dla nastolatków przy kampaniach antyalkoholowych lub myciu alkoholików na izbach wytrzeźwień?- 2 1
-
2024-09-03 15:05
Powinni wprowadzić obowiązkowy alkoholomierz w kazdym tirze.Za kazdym razem jak odpala silnik musiał by dmuchac wiele takich (1)
wiele firm juz to wprowadziło do swoje floty ciezarówek a to powinno byc obowizkowe
- 32 4
-
2024-09-04 11:14
Kto? Oni?
przecież im jest na rękę, sam wprowadź
- 0 1
-
2024-09-03 15:02
Alko (1)
Napisz to jeszcze raz "carycą" bo obstawiam że nie był to Polak.
- 6 9
-
2024-09-04 11:12
chyba cyrylicą
- 1 0
-
2024-09-03 14:58
Dlaczego brak narodowość?
- 21 6
-
2024-09-03 14:58
Wiele osób myśli że potrzebna jest czyjaś pomoc by nie pić a wystarczy mieć mocny charakter i nie pić alkoholu,mi nikt nie pomagał i nie musiał bo nie piję już żadnego alkoholu od 10 lat i jest mi z tym o wiele lepiej,a piłem dużo i często kiedyś.
- 11 19
-
2024-09-03 14:55
Święta racja (6)
Sam w tym gnije i walczę. To niby proste , ale ... jest tak cudownie , gdy wieczorem nadchodzi ta chwila relaksu... Nie odbija mi , nie rozrabiam , ale niszczę siebie i tracę tyle chwil, które mógłbym wykorzystać z rodziną w inny sposób. Tylko beż tego syfu , człowiek jest w stresie, nerwach a po pierwszym drinku , jest miło, wesoło itd... A zrobić komus krzywdę po alko , to już mega upadek... Ten kierowca w parę sekund zniszczył swoje życie i wielu innych ludzi
- 23 2
-
2024-09-04 10:39
i dobrze że już można sobie medyczna trafkę załatwić, lepsze jak alkohol do relaksu i odstresowania ...a uzależnia tylko margines społeczny.
- 0 1
-
2024-09-03 15:03
Jeszcze Ci nie odbija (3)
Jeszcze nie straciłeś wszystkiego,teraz wydaję się to relaxem,a pochłonie bez reszty za jakiś czas.Kazdy miał podobne przeżycia zanim osiągnął dna.Poczytaj sobie i etapach alkoholizmu o fazie ostrzegawczej,krytycznej itd.Zrob sobie wstępny test sam dla siebie,to będziesz wiedział w którym miejscu jesteś.Trzymaj się chłopie
- 17 2
-
2024-09-03 16:43
(2)
Nie każdy tak ma, w ogóle nie bierzecie tego pod uwagę. Ludzie mają różne tendencje i różny charakter. Niektórzy popijają całe życie i wcale w ciągi i problemy nie wpadają. Podobnie z hazardem - jeden wleci i w ciągu 2 lat jest zerem, a drugi nie będzie kijem dotykał, mimo, że teoretycznie go stać (dajmy na to) lub raz na pół roku zagra w lotka, to
Nie każdy tak ma, w ogóle nie bierzecie tego pod uwagę. Ludzie mają różne tendencje i różny charakter. Niektórzy popijają całe życie i wcale w ciągi i problemy nie wpadają. Podobnie z hazardem - jeden wleci i w ciągu 2 lat jest zerem, a drugi nie będzie kijem dotykał, mimo, że teoretycznie go stać (dajmy na to) lub raz na pół roku zagra w lotka, to naprawdę nie jest czarno-białe. Popijanie drinka wieczorem nie znaczy, że masz przed sobą wyznaczoną drogę alkoholika, nie odbierajcie komuś chwili przyjemności, bo wy nie mieliście umiaru - litości. Historie o całkowitym odrzuceniu alkoholu i powrocie do normalności piszą zazwyczaj ludzie, którzy mieli najsłabsze charaktery (bez urazy) i łatwo popadają w podobne nałogi, a punktem powrotu było dla nich odbicie się od dna (również bez urazy).
- 5 7
-
2024-09-04 10:01
Tak sobie to tłumacz
- 0 1
-
2024-09-03 16:53
popijaja cale zycie
a sprobuj przestac?
- 8 1
-
2024-09-03 15:00
Narkotyki to poważne uzależnienie.
Nie odpuszczaj.
Uradzisz to.- 7 0
-
2024-09-03 14:52
człowieku ale ty nie rozumiesz naturalnej mentalności kierowców ze wschodu! Większość teraz to własnie oni bo sa najtansi (1)
Powinni jak na taksówki wprowadzić obowiązek posiadania prawa jazdy Polskiego .Jak b7y taki pijak z Ukrainy czy Białorusi musial zdac egzamin i kurs w Polsce to by takich wypadkow nie robił
- 20 5
-
2024-09-03 15:49
Oni sobie kupią polskie prawko,
albo wydrukują.
- 7 0
-
2024-09-03 14:45
Trzymaj się! Dzięki za super słowa!
- 13 1
-
2024-09-03 21:10
(13)
W tym miejscu nie powinno być przejścia, nie chcę się wymądrzać ale od kiedy to przejście powstało często powtarzałam, że wypadek śmiertelny w tym miejscu to tylko kwestia czasu. Oczywiście winny jest pijany kierowca ale winna jest również osoba która wydała zgodę na przejęcie dla pieszych w tym miejscu.
- 35 25
-
2024-09-04 13:48
Nowy Port ul.Wyzwolenia i róg ul.Oliwskiej i Letnickiej.
Bardzo niebezpieczne miejsce,nie ma świateł.
- 0 0
-
2024-09-04 11:36
(1)
Tak to przejscie zmusilo chlopa zeby sie upil i wsiadl za kolko, dobra odklejka X D
- 2 4
-
2024-09-06 01:55
ustalić winnego i załatwione - czy może jednak chodzi o skuteczność?
policji nie można w ogóle oceniać, bo gdyby nie przestępcy to nie byłoby przestępstw
armia może równie dobrze sprzedać cały sprzęt, bo winni nie są ministrowie obrony i generałowie, tylko najeźdźcy
niektórym koncepcja victim blaming przeorała mózg, a trup jest trupem, a wypadek to zbieg wielu czynników. może wystarczyłobypolicji nie można w ogóle oceniać, bo gdyby nie przestępcy to nie byłoby przestępstw
armia może równie dobrze sprzedać cały sprzęt, bo winni nie są ministrowie obrony i generałowie, tylko najeźdźcy
niektórym koncepcja victim blaming przeorała mózg, a trup jest trupem, a wypadek to zbieg wielu czynników. może wystarczyłoby gdyby PDP było lepiej zaplanowane lub w innym miejscu, a ta Pani by przeżyła MIMO pijanego kierowcy ciężarówki, bo MIMO picia dałby radę zareagować na sytuację lepiej.
Ale Ty uważasz, że nie możemy uwzględniać pijanych kierowców przy ustalaniu standardów bezpieczeństwa dla pieszych na drodze, bo oni nie powinni być pijani. idź to powiedz każdemu rozjechanemu i jego bliskim, że nie będziemy poprawiać bezpieczeństwa infrastruktury bo winny jest pijany kierowca.
Jak jeszcze nie rozumiesz to jeszcze spróbujmy tak - jak pies na Ciebie szczeka to odszczekujesz mu się? Czy może podajesz groźnego psa do sądu za groźby? Ten pijany człowiek jest kim jest i nie rozwiążesz jego problemu i problemów jakie on tworzy dla innych głupim komentarzem na portalu. Natomiast on jest, i problemy które powoduje są, tak jak ten groźny pies za płotem czy spotkany na ulicy - i zamiast rozmyślać nad tym, czy pies jest winien czy niewinny tego, że masz pogryzioną dupę, czy jego właściciel, skup się na tym co zrobić żeby nie mieć pogryzionej d**y.
Jeśli nie masz pomysłu jak z dnia na dzień skutecznie usunąc problem pijanyhch kierowców, to się nie wpie***laj gdy ktoś zwraca uwagę na inne czynniki, które też mają znaczenie i akurat na które mamy jakiś wpływ.
Pokolenie "victim blaming" psia jego mać...- 0 0
-
2024-09-04 11:16
Pasy
Dokladnie!
Pasy w tym miejscu to istna tragedia. Ludzie wychodzą z autobusu mają ograniczoną widoczność często nawet nie nie rozejrzą i gotowe. Pasy z sygnalizacją świetlną kilka kroków dalej. Kolejne pasy również przy Krasickiego na wysokości szkoły powinny mieć sygnalizację ! Dzieci tędy idą na tramwaj/autobus bądź do szkoły ! Zamiast pasówDokladnie!
Pasy w tym miejscu to istna tragedia. Ludzie wychodzą z autobusu mają ograniczoną widoczność często nawet nie nie rozejrzą i gotowe. Pasy z sygnalizacją świetlną kilka kroków dalej. Kolejne pasy również przy Krasickiego na wysokości szkoły powinny mieć sygnalizację ! Dzieci tędy idą na tramwaj/autobus bądź do szkoły ! Zamiast pasów co kilkanaście metrów wystarczyły by dwa miejsca z sygnalizacją . Wariatow pełno jeździ , bo ostatnie światła są przy głównej pętli w Brzeźnie , a następne dopiero w N. Porcie ! Długą trasą do depnięcia i to zaraz przy podstawówce i przedszkolu!- 6 1
-
2024-09-04 10:54
Może jeszcze wina ekspedientki ho sprzedała mu alkohol?
Błądzisz
- 2 3
-
2024-09-04 10:38
Nie obwiniaj pieszej.
Co to za głupoty. Kierowca był pijany, kobieta była na przejściu. Prosze nie obciążać jej nawet częścią winy.
- 3 2
-
2024-09-04 09:25
ludzie uważajcie na przejściach. zakładajcie, że podjeżdża pijany (6)
Widocznie za mało ludzi ginie na przejściach, aby inni puknęli się w głowę i przechodzili rozważnie, obserwując sytuację
- 3 3
-
2024-09-04 09:53
Czyli ludzie mają w ogóle nie używać przejść dla pieszych? (5)
Skoro każdy kierowca jest potencjalnie pijany w trupa, to na przejścia w ogóle nie można wchodzić.
- 5 2
-
2024-09-06 01:59
mądrzy ludzie w komentarzach zwykle napiszą coś i tyle, albo przeczytają że już jest i milczą. a w dyskusje brną ludzie z problemami wq myśleniu, np. o - jak ty - sprowadzasz wszystko do absurdu
czy na przejściach dla pieszych giną ludzie wchodzący na zielonym czy na czerwonym? nie wiem, ale wiem, że giną głównie Ci, którzy nie