• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śmiertelny wypadek w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym

Patsz
17 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 10:03 (17 października 2017)
Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł. Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł.

55-letni mężczyzna został w poniedziałek wieczorem przygnieciony przez kontener po tym, jak na stojącą ciężarówkę z ładunkiem najechała portowa suwnica, przewracając pojazd. Do wypadku doszło w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni w Gdyni.





Aktualizacja, godz. 10 Prokuratura wszczyna śledztwo w sprawie wypadku. Już teraz wiadomo, że ciężarówka uderzona przez suwnicę stała w nieprzeznaczonym do tego miejscu.




Do tragicznego wypadku doszło ok. godz. 19.30. Jak informują policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni suwnica najechała na stojącą ciężarówkę z ładunkiem, przewracając ją.

Próbujący się wydostać z pojazdu 55-letni kierowca został częściowo przygnieciony.

Mimo podjętej reanimacji nie udało się go uratować.

- Według wstępnych ustaleń ciężarówka była nieprawidłowo zaparkowana. Wiadomo, że suwnicowy w momencie wypadku był trzeźwy. Na miejscu był prokurator, Państwowa Inspekcja Pracy i przedstawiciele zakładu - informuje Jarosław Biały z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Akcja ratownicza po wypadku w BTC

Patsz

Miejsca

Opinie (186) 10 zablokowanych

  • Kierowca mógł tam stać (3)

    Na placu ale nieraz tak było w BCT że stoi się w miejsc nieprzeznaczonym bo jest taka kolejna do danego pola że kierowcy czasem tak stali. Ale suwnicowy to nie święta krowa powinien bacznie obserwować drogę !!! Tym bardziej że z tego co piszecie TIR stał tam a nie nagle nadjechał więc niestety ale pan suwnicowy popełnił błąd !!! Który w połączeniu z pechem i niepotrzebną próbą wyjścia z auta skończył się tragicznie. Przykre!!!

    • 11 9

    • Jakby kierowca musiał stanąć w nieprzepisowym miejscu, to mógłby to zrobić między kolumnami suwnicy. Niestety z kabiny nie wszystko się widzi, tak jak niektorym się to wydaje, dlatego tiry powinny unikać jak ognia drogi rtg.

      • 1 1

    • (1)

      Czy też kierowcy zatrzymują auto na skrzyżowaniach i wysiadają z kabiny? A to właśnie było skrzyżowanie.

      • 1 3

      • No jak nie, jak tak.

        • 2 0

  • (1)

    Wyrazy współczucia dla obu rodzin, oby wszystko skończyło się pomyślnie. Wytrwałości i cierpliwości życzę. Oraz dużo zdrowia.

    • 9 0

    • Yyy

      To już nie skończy pomyślnie. To tragedia przecież.

      • 2 0

  • To nawet małe auta mają czujniki zbliżenia do przeszkdy

    A duża suwnica samobieżna nie ma takich zabezpieczeń? Co za prymityw.

    • 11 5

  • reklama

    bardzo zajefajna jest tu ta reklama podpierająca się filmem o śmierci człowieka

    • 1 1

  • Bylo do przewidzenia (4)

    Wina jak dla mnie lezy po obu stronach. Kierowca nie zachowal nalezytej ostroznosci i bct tez jest tu nie bez winy poniewaz suwnica przy przejezdzaniu do nastepnego sektora powinna przy wyjezdzie sie zatrzymac i upewnic ze pozostali kierowcy ja widza. Tak to funkcjonuje w dct. A operatorzy w bct ida pelna dzida. Mozna bylo to przewidziec ze kiedys dojdzie do tragedii

    • 9 5

    • masz rację (1)

      Nie znam przepisów z Gdyni ale w DCT tak to funkcjonuje że suwnica podczas zmiany pola składowego zatrzymuje się przed skrzyżowaniem,operator upewnia i dopiero kontynuuje przejazd. Za nieprzestrzeganie tej zasady można wylecieć z roboty. W DCT jest olbrzymie parcie na bezpieczeństwo mimo że cześć operatorów narzeka to jednak wszystkim to wychodzi na dobre.

      • 9 0

      • Gdańsk taki piękny

        • 3 1

    • Nic dodać, nic ująć - po prostu - tak to w BCT wygląda.

      • 3 0

    • oczywiscie popieram

      w dct zawsze zatrzymuja sie

      • 4 0

  • tak wyglada dobrazmiana w praktyce

    • 3 11

  • A to tak na marginesie - cytat ze strony BCT, z programu "Stop wypadkom" (wprowadzonego 01.09.2017. (2)

    "Zarząd naszej firmy chce podnieść bezpieczeństwo osób wykonujących prace na terenie terminalu, dlatego od 1 września wprowadzimy program STOP WYPADKOM. Program polega na niezwłocznym zwracaniu uwagi osobom pracującym niezgodnie z zasadami bezpieczeństwa i zapisywaniu tego".

    • 4 0

    • (1)

      Co z tego ze zwróci uwage i zapisze, mają to egzekwować a jak nie to wypad za bramę.

      • 4 0

      • No zgadza się. Ale w BCT z przestrzeganiem przepisów BHP jest od dana kruchutko.

        A ten program "Stop wypadkom", to jak zwykle taki pic na wodę, fotomontaż. Jak BCTowscy operatorzy mają przestrzegać przepisy BHP, skoro jak szaleni cisną na wynik w swoim nieformalnym piwniczno-barakowym rankingu. Ale jak tu nie cisnąć, skoro premię dostajesz właśnie za wynik a nie za stosowanie przepisów (premia premią ale nie zapominajmy o uścisku dłoni prezesa a najlepszego z najlepszych jeszcze prezio po pleckach poklepie).
        Tylko nie burzcie się, że tak nie jest.

        • 2 0

  • (1)

    Gdyby nie próbował wyjść z szoferki nic by się temu człowiekowi nie stało. Przewróciłaby się na bok tylko, a on mógłby wyjść np wybijając przednią szybę.

    • 6 2

    • Ciekawe co ty zrobiłbyś w tym momencie

      • 0 0

  • System antykolizji (2)

    Wynikiem wypadku jest brak zamontowanego systemu antykolizji na suwnicach . Jest to temar jakiegos czasu wałkowany na zakładzie. Niestety zarządowi było szkoda pieniędzy na bezpieczeństwo to teraz bedzie prokurator.

    • 10 0

    • Czujniki

      Tylko nie mówcie że na tym sprzęcie nie ma żadnych czujników antykorozyjnych. To zakrawa o kryminał.

      • 4 1

    • Zarządowi szkoda kasy na takie "cuda" - no gubo, grubo.

      I co z tego, że teraz prokurator weźmie za pupę odpowiedzialnych za brak czujników, skoro człowiek i tak nie żyje..

      • 4 0

  • wazne

    Przeciez wiadomo jakie sa fikcyjne szkolenia bhp a myślicie ze w Gdańsku inaczej jest?

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane