- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (97 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 3 Ugaszono pożar na budowie osiedla (176 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (36 opinii)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (81 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (173 opinie)
Śmigłowiec LPR spędził noc na boisku
Pogarszające się warunki pogodowe w piątek po południu sprawiły że załoga Lotniczego Pogotowia Ratunkowego zdecydowała się wylądować na boisku w Kowalach, zamiast lecieć do bazy na terenie lotniska. Śmigłowiec został tam na noc.
Lądowanie na płycie boiska
W miniony piątek byli z kolei zmuszeni do wykorzystania płyty boiska piłkarskiego. Po południu mgła nad Gdańskiem zaczęła gęstnieć, co uniemożliwiło załodze dotarcie do bazy znajdującej się na terenie portu lotniczego w Rębiechowie.
Pilot zdecydował lądować na boisku w Kowalach, na tyłach stacji Orlenu.
Chcesz być pilotem? Sprawdź się na symulatorze lotów
O zdarzeniu poinformował nas czytelnik w Raporcie z Trójmiasta.
- Faktycznie załoga zdecydowała się na ten krok ze względu na pogarszające się warunki pogodowe - mówi Justyna Sochacka, rzecznik Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.
Ochrona pilnowała śmigłowca
Nie byłoby w tym zdarzeniu nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że maszyna została tam na noc.
W sobotę film ze stojącym wciąż na boisku helikopterem przesłał nam inny czytelnik.
Śmigłowiec na boisku w Kowalach (14 opinii)
- W piątek załoga wróciła do bazy taksówką, a śmigłowca pilnowała wynajęta przez nas firma ochroniarska - wyjaśnia rzecznik LPR.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-04-03 15:25
Ciekawe że XXI wiek i nadal nie ma na to rozwiązania (7)
Przecież radiolokacja, systemy cyfrowe powinny pilotowi pozwolić trafić co do centrymetra w wyznaczone miejsce do lądowania, mniej-więcej choćby tak jak robią to w przypadku broni kierowanej która potrafi trafić dokładnie w punkt.
Chociaż akurat lotnictwo pod kątem elektroniki to jest poziom lat 70.
Nadal używa się choćbyPrzecież radiolokacja, systemy cyfrowe powinny pilotowi pozwolić trafić co do centrymetra w wyznaczone miejsce do lądowania, mniej-więcej choćby tak jak robią to w przypadku broni kierowanej która potrafi trafić dokładnie w punkt.
Chociaż akurat lotnictwo pod kątem elektroniki to jest poziom lat 70.
Nadal używa się choćby zawodnego, podatnego na manipulację i zakłócenia, nie dającego kontroli nad tym kto nadaje i odbiera radia analogowego.
Każdy może nadawać, z dowcipnisiami na czele - co zresztą jest często zmorą lotników.
Systemy ILS również wszystko analogowe.- 10 59
-
2023-04-04 07:39
Bezpieczeństwo to podstawa w lotnictwie. Dlatego taka decyzja pomimo dobrego wyszkolenia i sprzętu pokładowego. (2)
- 5 0
-
2023-04-04 09:53
(1)
Taka decyzja, żeby zostawić śmigłowiec za milioyn w koziej wólce, czy pilot śpi w helikopterze, bo oczywiście nie ma pieniędzy na nic, i rano będzie bez kawy i bez kąpieli latać śmigłowcem za miliony? Oj coś myślę, że jednak to na co patrzymy, to polska. a nie bardzo dobhra decyzja :D
- 0 5
-
2023-04-04 11:46
Ochrona była, kłania się czytanie ze zrozumieniem.
- 1 0
-
2023-04-04 07:16
weź zajmij się tarciem chrzanu, znafco
- 4 2
-
2023-04-04 02:01
Myślę że w Smoleńsku nie mieli by problemu...
- 6 0
-
2023-04-03 16:26
Wleciałbyś w mgłę, ufając komputerowi? Amerykańscy piloci wojskowi tak mają i później co jakiś czas coś im się rozbija. Pilot jest odpowiedzialny za życie osób na pokładzie i to on podejmuje decyzję czy lecieć.
A co do "analogowości" łączności, czy ILS, to co Ci się nie podoba? Te systemy są sprawdzone, proste i niezawodne! Myślisz, żeWleciałbyś w mgłę, ufając komputerowi? Amerykańscy piloci wojskowi tak mają i później co jakiś czas coś im się rozbija. Pilot jest odpowiedzialny za życie osób na pokładzie i to on podejmuje decyzję czy lecieć.
A co do "analogowości" łączności, czy ILS, to co Ci się nie podoba? Te systemy są sprawdzone, proste i niezawodne! Myślisz, że cyfrowe radio będzie lepsze? Je też można zakłócić (czasem nawet prościej), a dodatkowe skomplikowanie systemu tylko pogorszy jego niezawodność.
Aha, jak wyobrażasz sobie "cyfrowy" ILS?- 12 2
-
2023-04-03 16:03
No jeszcze do kontrolowania pogody daleka droga. Pomijając oczywiście słynne oczyszczanie nieba z chmur przed paradami w Moskwie.
- 8 0
-
2023-04-03 16:42
No bez żartów (6)
Cytuję - " Piloci takich maszyn muszą umieć lądować w ekstremalnych warunkach, np. na autostradzie czy obwodnicy". Jakie to są ekstremalne warunki równe, trawiaste boisko czy obwodnica bez drzew i słupów oświetleniowych? Dla tych ludzi to codzienność jak np. prowadzenie pociągu towarowego w nocy bo do tego typu pracy jedni jak i drudzy są wyszkoleni. Ale szacunek jest.
- 17 46
-
2023-04-04 03:29
Hej
Ty barani łbie wyląduj sobie na obwodnicy na dwóch pasach między barierkami ochronnymi i zobaczysz czy to takie łatwe Ludzie nie mają o tym pojęcia a się mądrzą Czyli zwykle d**ile haha
- 5 0
-
2023-04-03 18:28
Przypuszczam że akurat nie mieli wtedy klienta na pokładzie
I można próbować, ale nie zawsze trzeba podejmować ryzyko. Może były też jakieś ograniczenia proceduralne. Nie wiem dokładnie jak to wygląda dla LPR, ale być może jeśli nie lecieli do ratowania życia to mogli po prostu nie dostać zgody na podejście vfr spec w tych warunkach.
- 1 0
-
2023-04-03 17:31
Oj, srogie kłopoty z logiką (2)
I do tego tzw. wtórny analfabetyzm. Może nie pisz to już więcej, ok?
- 11 3
-
2023-04-04 08:13
(1)
Dokładnie....czytanie ze zrozumieniem .... Janusz łopaty myśli że jest alfą....
- 1 0
-
2023-04-04 09:58
Chadem.. samcem alfa.. jak wilki, co nie, bo jak wszyscy wiemy, ludzie żyją w watasze, pod przewodnictwem wilka, tfu człowieka-przewodnika watahy który kopuluje z wszystkimi samicami
PFF :D- 0 0
-
2023-04-03 17:16
Liczy się doświadczenie i to jest sprawdzane regularnie przez instruktorów
Szacun to należy się starej gwardii, która odchodzi lub odeszła na emeryturę i która latała jeszcze na MI-2, gdzie nie było żadnych systemów wspomagających jak ma to miejsce w nowych śmigłowcach. Przesiadka z Mi2 do EC135 to jak przesiadka z starego mustanga bez kontroli trakcji do nowego golfa z asystentem parkowania i ruszania pod górę.
- 6 4
-
2023-04-03 15:10
Śmigłowce LPR to nawet niby w Polsce mamy, ale morskich ratowniczych i nowoczesnych - nie (15)
Np. z minimum 4 AW139, w dwóch bazach (2x2), jedna koło Gdyni, druga koło Słupska. I jeszcze długo mieć nie będziemy.
- 31 16
-
2023-04-04 09:42
och ach oj oj jak tu źle w tym kraju straszne to jest, nie bedziemy mieć, och nie, to nie może być prawda...
schowaj swoje narzekanie, może zjedz coś słodkiego, to Ci się humor poprawi, albo weź się za robotę jakąś, albo weź kredyt,
- 0 0
-
2023-04-03 23:26
Topr i gopr zamiast blackhowk to ma prymitywne sokoly.co za obciach i zenada!!buahaaa (1)
- 0 4
-
2023-04-04 00:34
Wiesz jaka jest różnica w cenie i kosztach utrzymania i godziny lotu
W3W vs UH60 ? Black hawk ma prawie 2 razy taka maksymalna masę startową, pali prawie 2,5 raza tyle paliwa i kosztuje w utrzymaniu prawie 5 razy tyle co Sokół. Do akcji gdzie podejmuje się jedna lub dwie osoby nikt w ratownictwie górskim nie używa śmigłowca który bierze na pokład 10-20 osób. W Niemczech i we Francji standardem jest EC145 w takich akcjach. Sokół jest jeszcze mocniejszy od niego i ma dwa razy taka masę startową maksymalną....
- 5 0
-
2023-04-03 16:32
Anakonda po modernizacji nie ustępuje AW139 w tym do czego służy (6)
- 4 2
-
2023-04-03 19:34
Skoro rzekomo nie ustępuje, to czemu ok. 14 miesięcy temu Polska zamiast posłać Anakondę do naszego żeglarza na środku Bałtyku (3)
obcych musiała prosić? /Ten, co z jachtu wypadł, a załoga go nie potrafiła podjąć./ Polskie służby, poinformowane, pytały o możliwą pomoc nie tylko Szwedów, ale i Rosjan (czyli o posłanie jakiegoś ich Kamowa), bo ich najdalszy skrawek odpowiedzialności był niedaleko? Co?
- 2 2
-
2023-04-04 00:23
Sprawdź na mapie odległość od lini brzegowej i bazy SAR (2)
I kierunek oraz prędkość wiatru wtedy może zrozumiesz czemu nikt od nas nie leciał. Za takie akcje spowodowane głupota powinni bulic ci przez których one sa organizowane, wtedy jeden z drugim i**otą może pimyślą, że narażają nie tylko siebie ale i innych. To samo w TOPR.
- 3 1
-
2023-04-04 13:32
Ja sobie nic nie muszę "sprawdzać". AW139 ma zasięg o 500 km większy od Anakondy. A tu wyżej bajkopisarz stwierdził, że (1)
jakoby "Anakonda nie ustępuje AW139".
- 0 0
-
2023-04-04 14:25
Ma bajkopisarzu wystarczający zasięg do naszych potrzeb
- 0 0
-
2023-04-03 16:47
Racja. (1)
Anakonda i owszem tyle, że kolor samolotów i śmigłowców SAR z białego z jaskrawo czerwonymi pasami Antoni zmienił na szaro bury i ponury. Takiego śmigłowca nawet rozbitek na morzu będzie się bał.
- 0 5
-
2023-04-03 17:09
kolor ma tu drugorzędne znaczenie
bo to załoga musi wypatrzeć rozbitka a nie na odwrót, chyba że śmigłowiec się rozbije, ale wtedy w czasie sztormu pomimo pływaków zazwyczaj idzie na dno. Nasze są szaro pomarańczowe, Francja i Włochy mają np całkiem szare, Niemcy zielono pomarańczowe, UK ma żółte, Szwecja biało czerwone
- 6 0
-
2023-04-03 15:24
(4)
Może po prostu nie ma na nie zapotrzebowania?
- 2 19
-
2023-04-03 19:31
Jak to nie ma zapotrzebowania, jesli rok temu (14 mies. tak dokładnie) była sprawa z tym żeglarzem, co na Bałtyku wypadł
Polski żeglarz z polskiego jachtu płynącego zimą do Szwecji. Było to u zbiegu stref : polskiej, szwedzkiej i rosyjskiej. Polska i Szwedów i nawet R0sjan pytała, czy by czegoś z ich śmigłowców tam nie podesłali. Bo sami nic pewnego nie mieliśmy. Na szczęście się okazało, że jacht jest jednak w strefie szwedzkiej i ich AW139 poleciał z pomocą i ratunkiem. Przypomnę, że R0sjan strona polska pytała na 3-4 tygodnie przed początkiem wiadomych wydarzeń.
- 1 0
-
2023-04-03 15:52
(1)
Obowiązek przygotowania środków pozwalających na skuteczne poszukiwanie i ratowanie życia na morzu wynika z międzynarodowej Konwencji o poszukiwaniu i ratownictwie morskim, której stroną jest również Polska. Nasz kraj musi więc zapewnić gotowość lotniczych sił ratowniczych.
- 10 0
-
2023-04-03 16:32
ma gotowość, wszystkie maszyny są sprawne i gotowe do lotu i serwisowane na bierząco
- 6 1
-
2023-04-03 15:28
Dzizas... Nie ma zapotrzebowania?
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.