Fakty i opinie

Sopot: kolejny przetarg na budowę nowego pomostu przy ostrodze molo

Tak - orientacyjnie - miałby wyglądać nowy pomost przy ostrodze molo.
Tak - orientacyjnie - miałby wyglądać nowy pomost przy ostrodze molo. graf. trojmiasto.pl

Dodatkowe stanowiska cumownicze, pawilon na falochronie oraz nowy slip do wodowania jednostek. Sopot ogłosił właśnie przetarg na inwestycję, która ma zwiększyć ofertę żeglarską związaną z molo. Trzeba jednak pamiętać, że to już trzecie podejście władz miasta do rozbudowy mariny. Dwa poprzednie zakończyły się fiaskiem.



Przy molo w Sopocie przydadzą się nowe miejsca do cumowania?

tak, bardzo 31%
przydadzą się, ale ta inwestycja nie powinna być dziś priorytetem 24%
nie, to niepotrzebny wydatek 45%
zakończona Łącznie głosów: 741
O planach rozbudowy sopockiej mariny i stworzenia nowego pomostu pisaliśmy już w 2016 roku. Dwa lata później, na początku roku 2018, Sopot ogłosił pierwszy przetarg w tej sprawie.

Zgłosiła się jedna chętna firma, ale jej oferta zdecydowanie przekraczała kwotę (ok. 3,3 mln zł), którą miasto chciało przeznaczyć na inwestycję. Przetarg więc unieważniono. Podobnie jak kolejny, ogłoszony we wrześniu 2018 roku. W drugim przypadku nie zgłosiła się bowiem żadna firma, która chciałaby zaprojektować i wybudować nowy pomost.

Do trzech razy sztuka. Władze Sopotu ogłosiły właśnie kolejny, trzeci już przetarg dotyczący inwestycji. Ogłoszono go w formule "zaprojektuj i wybuduj". Oznacza to, że zainteresowane firmy będę musiały najpierw stworzyć projekt inwestycji, a później ją wykonać.

Na oferty miasto czeka do 27 sierpnia tego roku. Jeżeli postępowanie uda się rozstrzygnąć, to sama inwestycja, współfinansowana ze środków UE, ma zostać wykonana do 10 lipca przyszłego roku.

Co powstanie w ramach inwestycji?



Elementy, które zaprojektować i wybudować ma zwycięska firma:
  • stanowiska cumownicze (28 stanowisk) przy ostrodze sopockiego mola; ta część inwestycji obejmuje zaprojektowanie i ustawienie pomostu pływającego do cumowania jednostek pływających o łącznej długości 111 m wraz z niezbędnym wyposażeniem,
  • pawilon, ten element inwestycji obejmuje zaprojektowanie i ustawienie na konstrukcji falochronu południowego przystani jachtowej "Marina Sopot" pawilonu o powierzchni ok. 19 m kw. z wydzielonym pomieszczeniem WC,
  • rampa do wodowania jednostek pływających (slip), ta część inwestycji obejmuje zaprojektowanie i wykonanie pływającego slipu do wodowania i wyciągania z wody małych jednostek pływających (typu Optymist), mocowanego do głowicy ostrogi mola,
  • tor podejściowy, ta część inwestycji obejmuje zaprojektowanie, pogłębienie i oznakowanie toru podejściowego umożliwiającego bezpieczny dostęp jednostek pływających do projektowanych stanowisk cumowniczych.


Według urzędników inwestycja przysłuży się szczególnie szkołom prowadzącym programy edukacji morskiej dzieci i młodzieży.

- Program edukacji morskiej dzieci i młodzieży w sopockich szkołach cieszy się dużym zainteresowaniem, podobnie jak oferta żeglarska sopockich klubów. Dlatego cieszę się, że powstaną nowe miejsca przeznaczone głównie dla jednostek szkoleniowych i zaplecze socjalne, które ułatwi młodym sopocianom ich przygodę z żeglarstwem - mówi wiceprezydent Sopotu Magdalena Czarzyńska-Jachim.

Opinie (140) 3 zablokowane

  • Oby to w końcu doszło do skutku bo w tym tempie to Sopot drugim Monte Carlo będzie około 2433 roku....Szkoda że niestety obecnie miasto kojarzy się z imprezownią względnie klubami dla dżentelmenów...po dawnym uzdrowisku i artystycznej bohemie nie pozostał ślad.

    • 67 41

  • Jak rozwiążą problem piachu przy molo?

    Koszt usuwania piachu to klika milionów złotych. Warto było? Po co rozbudowa? Marina jest dla milionerów a kiedy coś dla nas mieszkańców?

    • 146 19

  • A myslalem, ze nie da sie zniszczyc molo...

    Jeszcze tylko Biedronki tam brakuje...

    • 142 14

  • będą usuwać co kilka lat

    przy okazji odbudowując plażę w Orłowie

    • 10 15

  • HOTEL

    Molo jest szerokie i można jeszcze wybudować dojazd dla samochodów oraz ścieżkę rowerową. Tyle kasy będzie stracone i kiedy to się zwróci dla miasta. Pieniądze na inne cele.

    • 88 10

  • Kto za to płaci? Właściciel mariny czy podatnicy?

    • 33 7

  • pytanie do zorientowanych

    czy tam jest jakaś infrastruktura dla żeglarzy (prysznice, wc, miejsce do gotowania, naładowania akumulatorów, zatankowania) ?

    • 54 4

  • generalnie to nie jest rozwiązanie

    • 17 0

  • dokładnie

    cały urok prysł

    • 23 4

  • Nowy pomost

    Pieniądze przeznaczone na budowę nowego pomostu i toru podejściowego proponuję przeznaczyć na badania modelowe zachowania się rumowiska.Po takich badaniach można myśleć o rozbudowie ( lub nie ) mariny.Skutki budowania mariny bez badań modelowych już widzimy.

    • 100 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.