• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot powiększa strefę płatnego parkowania

Piotr Weltrowski
27 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Tak - po wejściu zmian w życie - wyglądać będzie strefa płatnego parkowania w okolicy sopockiego dworca. Tak - po wejściu zmian w życie - wyglądać będzie strefa płatnego parkowania w okolicy sopockiego dworca.

To już ostatnie tygodnie, kiedy w Sopocie będzie można zaparkować za darmo w okolicy nowego kompleksu dworcowego. Jeszcze w wakacje zwiększyć ma się w mieście strefa płatnego parkowania - objęte zostaną nią dodatkowo ulice Kolejowa zobacz na mapie Sopotu oraz Marynarzy zobacz na mapie Sopotu.



Wybierasz się do centrum miasta - płacisz za parkowanie, czy szukasz miejsc nieco dalej, ale za darmo?

Całoroczna strefa płatnego parkowania zostanie wprowadzona na całej ul. Kolejowej, łącznie z dwiema bocznymi uliczkami, odchodzącymi od niej w kierunku al. Niepodległości. Jeżeli chodzi o ul. Marynarzy, to strefa obejmie jej odcinek od skrzyżowania z ul. Kolejową do skrzyżowania z al. Niepodległości (wszystko zostało zaznaczone na dołączonej do tekstu mapce).

Według uzasadnienia uchwały, przyjętej już przez sopockich radnych, włączenie obu ulic do strefy płatnego parkowania było konieczne ze względu na wzmożony ruch po otwarciu nowego kompleksu dworcowego. W obu przypadkach o włączenie ulic do strefy prosili też okoliczni mieszkańcy.

Wszystko o płatnym parkowaniu w Gdańsku

- Na samej ul. Kolejowej znajduje się około 80 miejsc postojowych, przy czym zaczęliśmy zauważać, że są one często traktowane wręcz jak parking typu park&ride. Ludzie zostawiali tam auta na cały dzień, a w dalszą drogę udawali się pociągami. Wprowadzenie w tym miejscu strefy płatnego parkowania ma zwiększyć rotację i ograniczyć takie zachowania, na które narzekali też okoliczni mieszkańcy - mówi Wojciech Ogint z Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie.
Parkometry jeszcze w wakacje

Uchwała wprowadzająca obie ulice do strefy płatnego parkowania została przyjęta przez radnych w zeszłym tygodniu. Żeby jej zapisy weszły w życie, wojewoda musi opublikować ją w dzienniku urzędowym. W Sopocie liczą, że nastąpi to jeszcze w wakacje.

- Parkometry już czekają na instalację. Jesteśmy gotowi ustawić je praktycznie w każdej chwili - mówi Ogint.
Wszystko o płatnym parkowaniu w Gdyni

Przyjęcie nowej uchwały nie zmieni opłat za parkowanie. Pozostaną one takie same, jak do tej pory: za 10 minut zapłacić będzie trzeba 50 gr, za pierwszą godzinę 3 zł, za drugą 3,60 zł, za trzecią - 4,20 zł, a za każdą kolejną 3 zł. Bilet całodobowy kosztować będzie 20 zł.

Za parkowanie w całorocznej strefie płatnego parkowania, czyli tej, w skład której weszły ulice Kolejowa i Marynarzy, płacić trzeba od poniedziałku do soboty w godzinach od 10 do 18.

Czytaj więcej o wszystkich sopockich strefach płatnego parkowania

Opinie (92) ponad 10 zablokowanych

  • Sklepy, sklepy...

    Od czasu kiedy np. wprowadzono strefy w centrum Gdyni, widzę jak uciekają sklepy. Przykład - delikatesy na ul Wł.IV, kawałek dalej był b.dobrze wyposażony sklep metalowy i klika innych sklepów też zniknęło oraz apteka. Proste - zabrakło klientów, a pedalarze, dla których zrobiono ścieżki w centrum wyrzucając kierowców najczęściej nic nie kupują, stać ich tylko na tani rower i gacie z lycry. Wiele lokali jest pustych. Tak też głupi lemingi niech postulują coraz więcej takich miejsc, a będą wtedy będą musiały dygać na obrzeża aby kupić np. gwoździe albo szyneczkę.

    • 0 1

  • Strach pomyśleć co zrobi wadza

    gdy w kurorcie z powodu wzrostu zrzutu przytka się kanalizacja sanitarna.

    • 0 0

  • 30 zł za godzinę parkowamia

    i po 50 złotych za wejście na Molo. Przynajmniej będą mieli turyści co wspominać po tym "kurorcie".

    • 0 0

  • Nie nażre się ta hołota!!! Czas zatem płacić podatki, bo na co one idą?! (1)

    Obrzydliwa posthołota doi, gdzie może!!!

    • 11 4

    • a ty masz ojca w zomo?

      • 0 0

  • Skok na kasę kierowców (11)

    Jakoś piesi i rowerzyści nie płacą za parkowanie, a chodniki i scieszki rowerowe budowane są z podatków które płacą kierowcy. Kiedy urzędnicy zaczną myśleć i wprowadzą udogodnienia dla kierowców? Kiedy docenią wkład jaki kierowcy mają w rozwój gospodarczy i poprawę jakości życia?

    • 65 46

    • (1)

      Na szczególną chwałę zasługują właściciele starych dizli, czyli połowa wszystkich kierowców. Oni to już w ogóle podnoszą jakość życia.
      Codziennie jakiś oszołom jedzie śmierdzielem tak bardzo zajechanym, że to co wychodzi mu z rury wydechowej zostawia gęstą chmurę za sobą na 5 minut. Wpieniają mnie takie dziady straszliwie - wsadź tam te cholerne 5 tyś i zrób remont silnika - albo zawieź na złom. Policja nie widzi w tym problemu oczywiście.

      • 2 1

      • Może przeprowadź się do Szwajcarii ?

        • 1 0

    • wpływy z podatków od sprzedaży samochodów i paliwa do nich (2)

      pokrywają zaledwie ułamek kosztów budowy i utrzymania dróg.

      Budżet USA nie wystarcza na utrzymanie nadmiernie rozbudowanej tam sieci drogowej.

      Nie musimy podążać w tę ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju za nimi.

      • 4 7

      • (1)

        W Polsce zarejestrowanych jest ponad 21 milionów samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów i motocykli. Biorąc pod uwagę to, że 10 proc. z nich istnieje już tylko w aktach, bo zostały rozebrane lub zezłomowane, lecz nie wyrejestrowane, po drogach jeździ około 19 mln pojazdów. W ubiegłym roku każdy z nich dostarczył budżetowi ponad 2,6 tysiąca złotych.
        Jak obliczył DGP, w 2010 r. wszyscy polscy kierowcy zostawili w kasie państwa około 50 mld złotych. To jedna piąta całkowitych ubiegłorocznych dochodów szacowanych na 250 mld złotych. Jednak tylko nieznaczna część tych pieniędzy wróciła do kierowców w postaci inwestycji drogowych.

        źródło Gazeta Prawna
        Jak wynika z danych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na budowę nowych szlaków komunikacyjnych oraz modernizację i remonty istniejących wydała ona w ubiegłym roku 20 mld złotych. Z tego 12 mld złotych pochodziło z dotacji unijnych. Pieniądze polskich kierowców pomogły natomiast łatać dziury nie w asfalcie, lecz w branżach sektora publicznego, takich jak kolejnictwo czy edukacja.

        • 9 0

        • edukacja niedochodowa , zamknąć sprywatyzować! :D

          • 1 0

    • postuluje wprowadzenie platnych parkingow na kamionce !

      Ty nadety d...pku jeden !
      Ja nie mam auta, bo mnie na nie nie stac z mojej emerytury. No to po co mam placic za przejscie chodnikiem na moich starych nogach ?!
      Zwlaszcza ze musze z emeryturki tej oplacac zaklad oczyszczania miasta, zeby calorocznie sprzatal chodnik przed moim domem, aby takie palanty, jak ty mogly tam sobie o kazdej porze dnia i nocy parkowac za ciul i wyrzucac na chodnik zawartosc samochodowej popielniczki !

      • 3 1

    • ścieSZki????

      głupiś czy masz wadę wymowy, że piszesz tak, jak słyszysz?????

      • 0 0

    • w obrębie miast nie są, nie popisuj się swoją ignorancją

      A kierowcy owszem, mają wpływ NA rozwój gospodarczy - tyle że negatywny. Nie ma bardziej nieefektywnego ekonomicznie środka transportu niż transport samochodowy indywidualny.

      • 8 10

    • A gdzie parkuję piesi?

      Gdzie parkują piesi? Piesi nie niszczą chodników, deptaku i nie zwiększają zanieczyszczenia. Czego od nich chcesz?
      Kierowcy a rozwój gospodarczy? Brak związku. Udogodnienia dla kierowców powinny powstawać na autostradach i drogach szybkiego ruchu. W małych miastach i na wioskach rybackich, priorytetem powinni być piesi, potem rowerzyści.

      • 17 11

    • dodam jeszcze je**pie ze tez korzystasz z chodnika, bo zakladam ze nie spisz

      w swojej puszce

      • 18 3

    • Piesi i rowerzyści też muszą płacić za drogi i chodniki, na których parkują kierowcy i których spaliny muszą wdychać.

      • 20 8

  • (9)

    3 zł to jest żart za parkowanie. Od lipca droższe będą bilety jednorazowe!!

    • 55 20

    • Kup sobie rower (3)

      za nic nie będziesz płacić

      • 14 14

      • płacić blachosmrodziarze (2)

        • 9 20

        • A Tobie smrodek spod pachy uderzył do głowy ?

          • 0 1

        • tak tak, to najbardziej od kierowców wali potem tak że na pawia się zbiera !!

          • 1 0

    • (4)

      Dokladnie. Dlaczego rzad blokuje podwyżki oplat za parkowanie?
      Lobby samochodowe podplacilo?

      • 12 17

      • kierowcy to wyborcy (3)

        • 15 4

        • wyborcy to mieszkańcy (2)

          • 7 2

          • mieszkańcy to kierowcy (1)

            • 8 1

            • kierowcy to turyści

              • 1 1

  • (8)

    I bardzo dobrze. To na turystów, nikt normalny z Trójmiasta nie jeździ do Sopotu.

    • 94 24

    • (2)

      Ja jeżdżę, a uważam się za normalnego.

      • 12 20

      • Też jeżdżę do Sopotu. I jestem normalny. Zatem jest nas huż dwóch:-)

        • 0 0

      • To teraz już wiesz, ze nie jesteś normalny.

        • 20 8

    • idiota

      Jak można coś tak głupiego napisać.. Ciekawe kto popiera taką "opinie".

      • 2 3

    • Trochę osób jednak pracuje w Sopocie...

      • 4 3

    • Kazdy Janusz gardzi swoim, a jara sie wszystkim co obce.

      I tak klasyczny Jan polnocny z Gdanska ma podniete bo spedza weekend w Krakowie lub Wroclawiu. I wszystkim opowiada, ze krakow to jest kozackie miasto, nie to co zapyzialy Gdansk. Z drugiej strony, poludniowy Jan gardzi krakowem i jara sie trojmiastem, ze to jest swietne miejsce, nie to co zapyzialy krakow. Kazdy z nich mysli, ze jest gosc. Jeden bo stoi na bramkach na a1 za lodzia, a drugi, ze stoi na bramkach na a1 przed gdanskiem.

      • 7 1

    • chciałeś napisać: nikt normalny z Trójmiasta nie jeździ samochodem do Sopotu

      do Sopotu z Trójmiasta można jeździć, ale wybierać się tam samochodem nie ma sensu, chyba że taksówką.

      samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po (Trój)mieście.

      • 8 1

    • tylko przejazdem..

      • 3 1

  • No tylko pogratulować, zamiast wspierać akcję odciążania ruchu w trójmieście (dla której między innymi powstała PKMka) miasto znowu chce się dorobić. A jeżeli chcesz tylko kogoś odstawić na peron, pomóc z bagażami to też musisz posmarować?!?

    • 3 1

  • i bardzo dobrze SOPOT ma być kurortem i powinen być drogi i dla wybranych

    :) tak trzymać ja bym podniósł jeszcze opłatę klimatyczna do 10 zł / dobę :) za coś trzeba posprzątać ten syf zostawiony po weekendach na ulicach

    • 6 1

  • popieram

    w lesie na Haffnera codziennie te same auta rozjezdzaja sciolke, obok puste parkingi, i nic, o strazy zapomnij, w sumie to chyba nikt niczego w tym miescie nie egzekwuje

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane