- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (52 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (267 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (187 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Sopot przebuduje kolejny odcinek alei Niepodległości
Przejazd al. Niepodległości na odcinku planowanym do przebudowy
Sopot kontynuuje przebudowę głównej arterii drogowej kurortu - al. Niepodległości. Zaledwie kilka tygodni temu zakończyły się prace budowlane na środkowym odcinku, a już trwają poszukiwania wykonawcy dokumentacji projektowej modernizacji alei na odcinku w pobliżu granicy z Gdańskiem, między ul. Armii Krajowej a Smolną. Roboty drogowe mogą rozpocząć się w drugiej połowie 2022 r.
W ramach przebudowy przewidziano m.in.:
- ułożenie nowej warstwy nawierzchni jezdni,
- zwężenie szerokości jezdni do sześciu metrów: po przebudowie nadal pozostaną dwa pasy ruchu w stronę Gdańska, każdy o szerokości 3 metrów zamiast obecnych ok. 3,5 m,
- ułożenie nowej nawierzchni chodnika z kostki betonowej wraz z jego poszerzeniem z uzyskanej przestrzeni zwężonej jezdni,
- lokalizację miejsc postojowych (tu cytat z dokumentacji przetargowej) "wszędzie tam, gdzie to możliwe",
- przebudowę zatoki autobusowej,
- realizację pasa wyłączania w ul. Smolną,
- dostosowanie odwodnienia do przebudowanego układu drogowego,
- wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego.
Pięć miesięcy na przygotowanie pełnej dokumentacji
Na przygotowanie materiałów niezbędnych do ogłoszenia w kolejnym etapie przetargu na roboty budowlane przewidziano pięć miesięcy od momentu podpisania umowy.
O wyborze wykonawcy dokumentacji zdecydują kryteria:
- najniższej ceny - 60 proc.,
- czasu reakcji zespołu projektantów na ewentualne trudności w realizacji zadania, nieujęte w dokumentacji - 20 proc.,
- deklaracja przygotowania dodatkowych projektów zamiennych w razie wystąpienia takiej potrzeby w trakcie prowadzenia prac budowlanych - 20 proc.
Realizacja uzależniona od pozyskania dofinansowania
- Przetarg na przygotowanie dokumentacji jest konieczny ze względu na planowaną zmianę geometrii drogi - zwężenia jezdni i poszerzenia chodnika oraz pasa zieleni o ok. metr. Zabieg ten wpłynie również na zmniejszenie prędkości aut poruszających się po tej arterii. Rozpoczęcie inwestycji uzależnione będzie od uzyskania dofinansowania z rezerwy subwencji ogólnej Ministerstwa Infrastruktury - wyjaśnia Wojciech Ogint, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie.
Wnioski o subwencję będą przyjmowane do 11 lutego 2022 r. Jeżeli Sopot otrzyma wsparcie finansowe, planuje się realizację prac budowlanych w drugiej połowie 2022 r.
Należy przy tym zaznaczyć, że zapisy przetargu obligują wykonawcę do współpracy w zakresie ewentualnych poprawek oraz nadzoru przez pięć od lat momentu przekazania miastu dokumentacji projektowej.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Sprzedam samochód - ogłoszenia Gdańsk, Sopot, Gdynia
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-10-11 10:12
Na tym odcinku ruch pieszych po chodnikach ma charakter kropelkowy (10)
jednocześnie ruch rowerzystów po chodniku tej ulicy - traktowany jako nielegalny - ale jednak dla wielu rowerzystów postrzegany jako dużo bardziej bezpieczny niż jazda jezdnią - jest całkiem pokaźny, a mógłby być dużo większy. Tam powinna powstać także droga dla rowerów a nie tworzenie miejsc do parkowania samochodów, które mogą stwarzać niebezpieczne sytuacje. Przy takich drogach "przelotowych" nie powinno się tworzyć miejsc do parkowania samochodów.
- 63 10
-
2021-10-11 14:09
Zrobić na całej długości spacerniak. Samochody sa przeżytkiem - wszystkie dostawy do firm i sklepów ro3werami to będzie wspani (2)
- 3 1
-
2021-10-11 22:25
poczytaj sobie o roli rowerów cargo w rozwiązywaniu problemów logistyki miejskiej w wielu miastach
wystarczy wygooglać "cycle logistics" w internecie.
- 0 0
-
2021-10-11 15:36
Ile z samochodów stojących codziennie w korku to dostawczaki?
- 1 0
-
2021-10-11 11:34
Bzdura, wygodna droga rowerowa jest poprowadzona ul.Rzemieślniczą. Jedynie głupota rowerzystów prowadzi do tego że jada przy niepodległości. Ryzykują tym życie i zdrowie, własne i pieszych.
- 4 7
-
2021-10-11 11:27
Rowerom w tym miejscu nie wolno jeździć jezdnią - jest zakaz
- 13 1
-
2021-10-11 11:09
Jedźcie przy plaży, tam macie świeże powietrze i super ścieżkę rowerową (2)
- 9 7
-
2021-10-11 11:11
(1)
super ścieżka z progami zwalniającymi naprawdę ekstra
- 10 2
-
2021-10-11 11:37
Jakbyście stosowali się do przepisów i przepuszczali pieszych zamiast wpadać w ludzi z pełną prędkością to by nie było. Na głupotę nie ma rady. W Polsce tylko progi, słupki, czerwone malowanki żebyście się wzajemnie wszyscy nie pozabijali.
- 10 8
-
2021-10-11 10:22
(1)
Dla rowerzystów esy floresy po Rzemieslniczej. Człowiek zastanawia się czasami czy to bardziej żart czy złośliwość prezydenta Karnowskiego proponować coś takiego rowerzyście.
- 15 3
-
2021-10-11 10:26
Sam pomysł przeniesienia ruchu rowerowego na Rzemieślniczą jest świetny
ale wykonanie tragiczne, takie typowo gdyńskie, człowiek się zastanawia jak to możliwe że z Gdańska od razu do Gdyni wjechał z pominięciem Sopotu
- 10 4
-
2021-10-11 18:28
Inteligentni inaczej (1)
Samochodów przybywa wiec należy zwężać drogi. Dobry psychiatra POtrzebny od zaraz.,
- 14 4
-
2021-10-11 22:23
zwężanie dróg uspokaja ruch, dzięki temu ten odbywa się może wolniej, ale bardziej płynnie
w ten sposób paradoksalnie poprawia się przepustowość korytarza ruchu drogowego dla pojazdów, a bezpieczeństwo pieszych ulega poprawie.
- 3 1
-
2021-10-11 11:15
(4)
Wydaje mi się że zapomnieli o elementach zwalniających, progi itp. Cieszy natomiast to że ulica będzie węższa a chodnik szerszy. Tak trzymać.
- 8 48
-
2021-10-11 17:57
lekarz specjalista czeka powodzenia
- 3 2
-
2021-10-11 15:14
no tak, tylu tam pieszych ...
- 4 2
-
2021-10-11 14:09
Zwariowałeś (1)
Progi zwalniające ? Na głównej ulicy ? Gratuluję pomyślunku
- 8 2
-
2021-10-11 15:37
Pomyśl tak: jak głupi muszą być kierowcy żeby trzeba było rozważać progi zwalniające na głównej ulicy.
- 2 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.