- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (190 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (50 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Zajrzyj do międzywojennych witryn (37 opinii)
Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek
Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.
- od granicy administracyjnej z Gdańskiem do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa
- od Lasku Karlikowskiego do Chrobrego
Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.
Kontynuacja prac po wakacjach
Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).
Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).
Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki
Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).
- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.
Sopot do roweru nie zachęca
Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów
Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.
Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.
Opinie (203) 1 zablokowana
-
2019-04-13 19:05
A co z oznakowaniem?
Czy przebudowa ograniczy się tylko do wymiany nawierzchni, czy może w końcu zostanie wykonane porządne oznakowanie nie tylko dla rowerzystów ale też i dla pieszych? Nic mnie tak nie odpycha od jazdy po Sopocie jak spacerowicze, w tym matki z dziećmi, nie zwracający kompletnie uwagi na to, że wchodzą na ścieżkę rowerową lub beztrosko po niej idą. Bo nie ma żadnych znaków poziomych ani pionowych.
- 30 4
-
2019-04-13 19:16
Alleluj,w końcu ktoś pomyślał
- 3 5
-
2019-04-13 19:26
(1)
Tylko i**ota mógł wymyślić ograniczenie prędkości dla rowerów, które nie posiadają prędkościomierza.
- 14 9
-
2019-04-13 21:42
Ten, który nie chodzi do fryzjera. Karnol, oddaj dyplom, zakało PG.
- 0 2
-
2019-04-13 19:28
Wiadomo, że jak pędzisz że wszystkich sił to jest 40 kmh (1)
- 6 5
-
2019-04-14 18:28
Hehe, dla niektórych 15km/h
- 1 0
-
2019-04-13 19:47
proponuję tam poszerzyć 3x co najmniej. (1)
Latem tam nie idzie jechać. szybciej czasem spacerem.
a jak się nie da to jakiś wielopoziom fragmentami? Pamiętam, że kiedyś był taki projekt na 3miasto- 5 5
-
2019-04-15 06:46
Chłopie,Ty tam nigdy nie Byłeś.
- 0 0
-
2019-04-13 19:49
kasa w błoto. jak mają zrobic taką fuszere jak na pn odcinku
to lepiej niech wcale nie robią
- 15 1
-
2019-04-13 20:01
ścieżkę niszczą śmieciarki i służby miejskie (1)
to nie jest ulica, tylko kostka na lekkiej podbudowie!
- 23 2
-
2019-04-14 13:51
oni mają prawo niszczyć dorobek podatników, gdyż współpracują z haraczownikami
- 0 1
-
2019-04-13 20:02
(2)
to trasa rekreacyjna. nie powinna byc oznakowana jako droga dla rowerow. no ale wiadomo że kasa z uni jest na trase rowerową, a nie na chodnik. ;)
- 7 6
-
2019-04-14 08:32
A dla mieszkańców to trasa komunikacyjna i jest DDR - em
- 5 0
-
2019-04-14 10:00
tylko straszni mieszczanie wszystko widzą oddzielnie
- 0 0
-
2019-04-13 20:16
Myślę, że powinno być ograniczenie do 5 km/godz. Wtedy (5)
wszyscy rowerzyści pieprznęli by rowery w krzaki i szli by piechotką bo po cóż wówczas rower. Polscy geniusze od rozwiązań drogowych udowodnili bezsprzecznie, ze jedyną, całkowicie i absolutnie bezpieczną prędkością jest 0 km/h. I tak trzymać.
- 26 1
-
2019-04-13 20:27
(1)
ale tak cała infrastruktura rowerowa w naszym kraju wygląda. z jednej strony zachecają by przesiadac się na rowery z drugiej strony infrastruktura zniecheca. bo kto sie przesiadzie na rower zeby wlec sie maks 20kmh . bo wiecej sie bezpiecznie nie da. juz nie wspominajac o swiatlach. jedno skrzyzowanie 6swiatel
- 5 1
-
2019-04-14 13:54
bo głupki włodarskie wymogły zmianę przepisów, by rowery zepchnąć obowiązkowo na pieszorowerówki. Stąd zaczęła się cała patologia i cyrk z motopatolskimi zachowaniami na drogach. Nikt inny nie prowokuje tego zła jak mister infrastruktury.
- 1 0
-
2019-04-14 00:30
Właśnie po to jest to ograniczenie (2)
Alternatywą byłoby przerwanie ciągu rowerowego i nakaz przemierzenia pieszo odcinka z największym ruchem pieszych. A tak, nie zsiadasz, tylko przemierzasz ten kawałek "bardzo wolno". Zresztą kto rozsądny, lubiący rower pcha się w to bagno w sezonie? Przecież tam nie ma jazdy właśnie przez te tabuny rowerów jadące 15-20, oraz plażowiczów, którzy mają pierwszeństwo, więc nawet nie raczą zadbać o własne bezpieczeństwo i rzucić okiem. Jak dodamy do tego "Kwiatkowskich" i "Majki" mamy ddr, którego najlepiej unikać jak ognia, niezależnie, czy jest asfaltowa, czy choćby z płyt meba. W kwietniu można się tam przejechać od biedy.
- 3 2
-
2019-04-14 08:34
Nakaz prowadzenia roweru. Głupszej wypowiedzi nie czytałem
- 2 1
-
2019-04-14 09:55
kto sie pcha? a znasz lepszą trase przez Sopot? w tym problem ze tam nic innego nie ma.
- 1 1
-
2019-04-13 20:23
super , w końcu będzie można zapier.alać na tych odcinkach (1)
i z wielką przyjemnością wymijać przy dużej prędkości plebsa na mevo i inne zawalidrogi
- 10 3
-
2019-04-13 20:39
Też tak myśałem
Do czerwca ubiegłego roku .
Jak turystki musiały zrobić focie na tle Grand hotelu.
Weszły na ścieżkę!!!
2 żebra złamalem , 6 miesięcy bólu.
Łączone ścieżki to pomyłka- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.