- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (159 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (45 opinii)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (229 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek
Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.
- od granicy administracyjnej z Gdańskiem do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa
- od Lasku Karlikowskiego do Chrobrego
Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.
Kontynuacja prac po wakacjach
Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).
Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).
Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki
Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).
- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.
Sopot do roweru nie zachęca
Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów
Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.
Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.
Opinie (203) 1 zablokowana
-
2019-04-14 00:26
naprawią, a potem rozjadą ciężarówkami służby miejskie i tak od lat w koło.... tępaki.
- 9 1
-
2019-04-14 00:32
Zaczalbym od tego dlaczego ktoś parę lat temu wymyślił kostkę fazowana na drogę rowerowa. Cała ta obecną inwestycja nie powinna mieć miejsca, gdyby głupot wcześniej nie zrobiono.
- 14 0
-
2019-04-14 00:34
Niech robią! (1)
Elektrykiem będzie można jechać w końcu normalnie 50 km/h.
- 2 4
-
2019-04-14 18:22
Nie dokrecisz do takiej predkosci
- 0 0
-
2019-04-14 07:09
Sopot najgorsze miasto, najlepiej omijać je szerokim łukiem bo jeździć tam rowerem to dramat (1)
- 8 4
-
2019-04-14 21:51
Bez przesady. W Gdyni jest jeszcze gorzej
- 0 1
-
2019-04-14 07:11
Konserwator wie najlepiej choć nie pewnie rower nie jeździ to wie że kostka jest super (1)
- 2 0
-
2019-04-14 10:01
Pytanie czy ona widziała jak ta kostka wygląda? Przecież to szczyt tandety taka kostka.
- 1 0
-
2019-04-14 07:35
Kostka... pora przyłączyć Sopot administracyjnie do Gdańska. (1)
- 3 2
-
2019-04-14 16:10
Już tak było w latach 1920 -1939.
Ale to buł sztuczny twór WMG.
- 0 0
-
2019-04-14 07:50
Kostka totalny bezsens.
Co za łeb to wymyslil?!?! Z daleka ta sprawa smierdzi i nikt z tym nic nie moze zrobic ? A od Sheratona dalej elegancki asfalcik. Beda go zrywac i tez klasc kostke ? Moze plyty jumby lepiej, dluzej poleżą.
- 5 1
-
2019-04-14 08:26
"Dobrze ułożona kostka, jest równie trwała jak asfalt"... (1)
No to proponuję szukać przedwojennych brukarzy (najlepiej niemieckich). To co ułożą teraz, za góra 5 lat będzie do wymiany. No ale przytuli się kasę kilka razy, polski sposób na "byznesy".
- 3 3
-
2019-04-14 10:02
No ta z polnocnego odcinka juz sie rozjechała... a nie ma nawet roku
- 1 0
-
2019-04-14 08:36
Dość z faworyzowaniem blachosmogów! (1)
Żądamy więcej ścieżek rowerowych w tym zdominowanym przez parszywe blachosmogi trojmiescie. Walczmy o zdrowie nasze i naszych dzieci! Trzymajmy się razem towarzysze! Dzyń dzyń! Miasto i tak jest NASZE!
- 4 5
-
2019-04-14 14:25
Przeded wszystkim należy przywrócić normalność
tj. znieść zapisy ministra o "obowiązku" jazdy pieszorowerówkami. Tu od początku rowerzyści mieli mieć wybór i tak powinno być. Jeżeli jedzie jezdnią, to powinien mieć do tego pełne prawo. Pas rowerowy i DDR powinien być obowiązkowy w kierunku jazdy, tak jak to jest w Prawie o ruchu drogowym.
Dodatkowo wszystkie infrastruktury, które nie kończą się bezkolizyjnym przywróceniem do ruchu na jezdni powinny zostać zdelegalizowane, bo są nielegalne, łącznie z tymi kończącymi się na środku chodnika. No nie może być tak, że wyłącza się z ruchu uprawnionego rowerzystę i pozbawia możliwości kontynuowania jazdy, to już jest chore w samym założeniu, a odbierający takie infrastruktury powinni być pozbawiani pracy, bo to znaczy się nie nadają się do tego.- 2 0
-
2019-04-14 09:29
Czy będą i ile Parkingi z ładowarkami do rowerów Mevo albo ryksze elektryczne
Czy projekt przewiduje parkingi piętrowe z ładowaniem indukcyjnym rowerów Mevo? Ile takich parkingów będzie na trasie? A bardziej praktyczne będzie tam poruszanie się na 2-4-6 osobowych rykszach elektrycznych zamiast rowerów z prędkością 10 km/h ?
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.