• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek

Krzysztof Koprowski
13 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 14:03 (17 kwietnia 2019)

Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.



Z jakiego materiału powinna być wykonana nowa nawierzchnia nadmorskiej drogi rowerowej w Sopocie?

Prace budowlane rozpoczną się w poniedziałek 15 kwietnia i potrwają do połowy czerwca br. Jednocześnie przebudową objęte zostaną dwa odcinki:
  1. od granicy administracyjnej z Gdańskiem zobacz na mapie Sopotu do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa zobacz na mapie Sopotu
  2. od Lasku Karlikowskiego zobacz na mapie Sopotu do Chrobrego zobacz na mapie Sopotu

Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.

Kontynuacja prac po wakacjach



Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).

Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).

Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki



Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).

- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.

Sopot do roweru nie zachęca



Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów



Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.

Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.

Istniejąca niewygodna kostka betonowa zostanie zastąpiona nową, niefazowaną. To efekt przyjętej przez miasto strategii w strefie konserwatorskiej. Istniejąca niewygodna kostka betonowa zostanie zastąpiona nową, niefazowaną. To efekt przyjętej przez miasto strategii w strefie konserwatorskiej.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.

Opinie (203) 1 zablokowana

  • naprawią, a potem rozjadą ciężarówkami służby miejskie i tak od lat w koło.... tępaki.

    • 9 1

  • Zaczalbym od tego dlaczego ktoś parę lat temu wymyślił kostkę fazowana na drogę rowerowa. Cała ta obecną inwestycja nie powinna mieć miejsca, gdyby głupot wcześniej nie zrobiono.

    • 14 0

  • Niech robią! (1)

    Elektrykiem będzie można jechać w końcu normalnie 50 km/h.

    • 2 4

    • Nie dokrecisz do takiej predkosci

      • 0 0

  • Sopot najgorsze miasto, najlepiej omijać je szerokim łukiem bo jeździć tam rowerem to dramat (1)

    • 8 4

    • Bez przesady. W Gdyni jest jeszcze gorzej

      • 0 1

  • Konserwator wie najlepiej choć nie pewnie rower nie jeździ to wie że kostka jest super (1)

    • 2 0

    • Pytanie czy ona widziała jak ta kostka wygląda? Przecież to szczyt tandety taka kostka.

      • 1 0

  • Kostka... pora przyłączyć Sopot administracyjnie do Gdańska. (1)

    • 3 2

    • Już tak było w latach 1920 -1939.

      Ale to buł sztuczny twór WMG.

      • 0 0

  • Kostka totalny bezsens.

    Co za łeb to wymyslil?!?! Z daleka ta sprawa smierdzi i nikt z tym nic nie moze zrobic ? A od Sheratona dalej elegancki asfalcik. Beda go zrywac i tez klasc kostke ? Moze plyty jumby lepiej, dluzej poleżą.

    • 5 1

  • "Dobrze ułożona kostka, jest równie trwała jak asfalt"... (1)

    No to proponuję szukać przedwojennych brukarzy (najlepiej niemieckich). To co ułożą teraz, za góra 5 lat będzie do wymiany. No ale przytuli się kasę kilka razy, polski sposób na "byznesy".

    • 3 3

    • No ta z polnocnego odcinka juz sie rozjechała... a nie ma nawet roku

      • 1 0

  • Dość z faworyzowaniem blachosmogów! (1)

    Żądamy więcej ścieżek rowerowych w tym zdominowanym przez parszywe blachosmogi trojmiescie. Walczmy o zdrowie nasze i naszych dzieci! Trzymajmy się razem towarzysze! Dzyń dzyń! Miasto i tak jest NASZE!

    • 4 5

    • Przeded wszystkim należy przywrócić normalność

      tj. znieść zapisy ministra o "obowiązku" jazdy pieszorowerówkami. Tu od początku rowerzyści mieli mieć wybór i tak powinno być. Jeżeli jedzie jezdnią, to powinien mieć do tego pełne prawo. Pas rowerowy i DDR powinien być obowiązkowy w kierunku jazdy, tak jak to jest w Prawie o ruchu drogowym.
      Dodatkowo wszystkie infrastruktury, które nie kończą się bezkolizyjnym przywróceniem do ruchu na jezdni powinny zostać zdelegalizowane, bo są nielegalne, łącznie z tymi kończącymi się na środku chodnika. No nie może być tak, że wyłącza się z ruchu uprawnionego rowerzystę i pozbawia możliwości kontynuowania jazdy, to już jest chore w samym założeniu, a odbierający takie infrastruktury powinni być pozbawiani pracy, bo to znaczy się nie nadają się do tego.

      • 2 0

  • Czy będą i ile Parkingi z ładowarkami do rowerów Mevo albo ryksze elektryczne

    Czy projekt przewiduje parkingi piętrowe z ładowaniem indukcyjnym rowerów Mevo? Ile takich parkingów będzie na trasie? A bardziej praktyczne będzie tam poruszanie się na 2-4-6 osobowych rykszach elektrycznych zamiast rowerów z prędkością 10 km/h ?

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane