- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (164 opinie)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (120 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (181 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (90 opinii)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (70 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (452 opinie)
Sopot: przeprowadzka urzędników na czas remontu ratusza
Sopot przygotowuje się do kapitalnego remontu gmachu Urzędu Miasta. W przyszłym roku urzędnicy przeniosą się do kilku budynków na terenie całego kurortu. Właśnie ruszyły przygotowania do przebudowy szkoły i sali gimnastycznej, które wcześniej zajmował Zespół Szkół Handlowych.
- Pomieszczenia biurowe w dawnych salach lekcyjnych
- Przebudowa szkoły w sześć miesięcy za 1,6 mln zł
- Obsługa mieszkańców i archiwum zamiast sali gimnastycznej
- Przebudowa sali gimnastycznej w pięć miesięcy za ok. 1,2 mln zł
- Dodatkowe pomieszczenia dla urzędników w całym mieście
- Prezydent miasta przeniesie się na drugą stronę ul. Kościuszki
Prace powinny potrwać około dwóch lat, a ich szacunkowy koszt to 40 mln zł.
Nim to jednak nastąpi, niezbędne jest przygotowanie pomieszczeń zastępczych, gdzie zostaną tymczasowo przeniesieni urzędnicy oraz odbywać się będzie obsługa mieszkańców.
Na "pierwszy ogień" idą dwa budynki użytkowane wcześniej przez Zespół Szkół Handlowych (szkoła została przeniesiona na ul. Wejherowską 1):
- budynek szkolny pod adresem Niepodległości 749,
- sala gimnastyczna pod adresem Kościuszki 20.
Czytaj też:
Trójmiejscy urzędnicy wracają za biurka, ale nie wszyscy
Pomieszczenia biurowe w dawnych salach lekcyjnych
W pierwszym z budynków przewiduje się pozostawienie na parterze trzech sal lekcyjnych, pokoju nauczycielskiego oraz szatni na potrzeby pobliskiego II Liceum Ogólnokształcącego.
Pozostałe pomieszczenia na parterze oraz pierwszym i drugim piętrze zostaną przebudowane na potrzeby urzędu poprzez podział sal z użyciem płyt gipsowo-kartonowych.
Wstępnie planuje się przeniesienie tutaj wydziałów: Gospodarki Nieruchomościami, Finansowego oraz Geodezji.
Część szkolna będzie całkowicie odseparowana od pomieszczeń biurowych, a wejście do szkoły będzie odbywało się istniejącym wejściem bocznym. Wejście od frontu budynku będzie prowadziło do części biurowej i zyska platformę-podnośnik przyschodowy dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
Prace nie obejmują elewacji, wymiany okien ani budowy szybu windowego. Powstaną natomiast nowe toalety, w tym dla uczniów - w miejscu wygospodarowanym z dotychczasowego korytarza.
W zakresie zagospodarowania przyległego terenu przewiduje się utworzenie 12 miejsc postojowych.
Przebudowa szkoły w sześć miesięcy za 1,6 mln zł
W przetargu na dostosowanie pomieszczeń szkolnych do nowej funkcji wpłynęły dwie oferty:
- Omega Renata Wolak z Rębiechowa k. Gdańska - 1,6 mln zł,
- Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane "Mopik" z Gdańska - 948 tys. zł.
Oferta tańsza została odrzucona ze względu na rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, na które urzędnicy planowali przeznaczyć ok. 1 mln 537 tys. zł.
Wskazany przez urzędników zwycięzca przetargu z Rębiechowa na realizację zamówienia będzie miał sześć miesięcy od momentu podpisania umowy.
Obsługa mieszkańców i archiwum zamiast sali gimnastycznej
W przypadku sali gimnastycznej przy ul. Kościuszki 20 przewiduje się tutaj utworzenie tymczasowej sali obsługi mieszkańców ze stanowiskami kancelarii podawczej, dowodów osobistych, spraw meldunkowych oraz referatu komunikacji.
Znaczną część budynku zajmą pomieszczenia archiwum. Dodatkowe archiwum dokumentów będzie zlokalizowane w sześciu kontenerach na istniejącym parkingu-placu.
Dokumentacja budowlana nie przewiduje rozbudowy antresoli - na tej kondygnacji nie będzie nowych pomieszczeń na potrzeby urzędu. Podobnie jak w przypadku budynku szkoły, w zakres robót nie wchodzi remont elewacji czy wymiana stolarki okiennej.
Przebudowa sali gimnastycznej w pięć miesięcy za ok. 1,2 mln zł
W przetargu wpłynęły oferty od trzech przedsiębiorstw:
- konsorcjum Krupa-Tysand z Gdynia/Gdańska - ok. 1 mln 192 tys. zł,
- Omega Renata Wolak z Rębiechowa k. Gdańska - 1 mln 300 tys. zł,
- Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane "Mopik" z Gdańska - 1 mln 449 tys. zł.
Na realizację zadania planowano przeznaczyć wstępnie nie więcej niż ok. 993 tys. zł.
Oferta firmy Omega została odrzucona ze względu na niezgodność z warunkami zamówienia, zaś jako najkorzystniejszą cenowo oraz pod względem doświadczenia i gwarancji wskazano ofertę konsorcjum Krupa-Tysand.
Na przebudowę sali gimnastycznej przewidziano pięć miesięcy od momentu podpisania umowy.
Dodatkowe pomieszczenia dla urzędników w całym mieście
To jednak nie wszystkie budynki, gdzie w trakcie remontu ratusza będą pracowali urzędnicy. Będą oni ponadto rozlokowani m.in.:
- w budynku głównym po Zespole Szkół Handlowych (Kościuszki 18),
- w pomieszczeniach po Miejskiej Bibliotece Publicznej (Obrońców Westerplatte 16),
- w pomieszczeniach biurowych hipodromu.
Prezydent miasta przeniesie się na drugą stronę ul. Kościuszki
Wśród planowanych zmian, nie można zapomnieć o gabinecie najważniejszej osoby w ratuszu - prezydenta miasta. Gdzie w trakcie remontu istniejącego gmachu magistratu będzie pracował Jacek Karnowski?
- W aktualnych założeniach gabinet prezydenta miasta będzie mieścił się w budynku głównym po ZSH, przy ul. Kościuszki 18 - wyjaśnia Izabela Heidrich, rzecznik sopockiego magistratu, która jednocześnie zaznacza, że niektóre zmiany mogą mieć charakter stały - Gdyby jednak powierzchnia wyremontowanego magistratu okazała się niewystarczająca [w ramach robót przewiduje się również adaptację części strychu na funkcje biurowe - dop. red.], to część wydziałów czy stanowisk może pozostać na stałe w którymś z obiektów po ZSH. Ostateczne rozlokowanie wszystkich wydziałów znane będzie bliżej końca remontu ze względu na możliwe zmiany organizacyjne, które mogą zostać wprowadzone do czasu zakończenia wszystkich prac.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-07-18 18:10
(5)
Jest pandemia,większość urzędników pracuje zdalnie a więc niech dalej siedzą w domu,zaoszczędzi się przez tu kupę kasy,większość spraw i tak przez internet bo osobiście graniczy z cudem....nie wiem po co trzymać te setki etatów,czy to wszystko zaiste jest niezbędne?
- 80 20
-
2021-07-20 07:46
Piszesz bzdury.
Myślisz, że jak załatwiasz sprawę przez internet to nie trzeba do tego urzędnika? Papiery wypełnią się same? Wiesz, że tych dokumentów nie wolno im wynosić do domu? Wiesz o tym, że większości oprogramowania nie wolno im instalować na prywatnych komputerach, a służbowych nie wolno wynosić do domu. Zwolnij tych urzędników, a będziesz czekał na załatwienie każdej sprawy jeszcze dłużej.
- 1 0
-
2021-07-18 18:33
Nie oglądasz TVP PiSS? Pinokio codziennie gada że pandemię już zwalczyliśmy ! :) (2)
- 5 11
-
2021-07-19 10:04
(1)
Maliniak nie ma lepszych programów od TVP Historia czy TVP Kultura. Nie ma. Napisz jaki ty badziew ogladasz. Podyskutujemy co reprezentujesz
- 0 2
-
2021-07-19 10:18
Pewnie TVN24
Tak przynajmniej może się wydawać po jego wpisie...
- 1 1
-
2021-07-18 18:25
ale wc powinno byc fizycznie dalej .. zawsze tam chodzilem sie odsikiwac.
wspaniala miejscówka
- 5 5
-
2021-07-19 13:41
Wkoncu
Wkoncu remont tego skrzypaczka podlogowego Ale będzie też trochę smutno bo był w tym jakiś urok. Ale będzie dobrze będziemy zadowoleni
- 3 0
-
2021-07-18 18:24
Przy okazji warto ograniczyć zatrudnienie o połowę w tym urzędzie. (4)
Coraz więcej spraw można załatwić zdalnie bez urzędników, pandemia przyspieszyła proces cyfryzacji. Mieszkańcy płacą olbrzymie podatki na wynagrodzenia prezydenta, zastępców i setek urzędników.
- 124 23
-
2021-07-19 09:24
Załatwianie zadlnie za pomocą ludzi.
Przecież decyzje wydają i weryfikację prowadzą ludzie nie sztuczna inteligencja.
- 5 0
-
2021-07-18 18:50
(2)
Ktoś po drugiej stronie to "zdalne" jednak musi obsługiwać.
- 16 14
-
2021-07-18 21:18
Ta jasne pamietam jak adomowicz w Gdańsku sie pluł ze do obsługi 500+potrzeba bedzie dodatkowo zatrudnic kilkuset urzedników!
Połowe to mało i tak nic nie robią!!
- 6 8
-
2021-07-18 19:12
Sopot nie rośnie (powierzchniowo) a jeśli chodzi o liczbę mieszkańców to wręcz się kurczy
za to co kadencje przybywa kolejnych urzędów i urzędników, nie mieszcza sie, zajmują kolejne budynki. I nie widać kresu tych działań.
- 27 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.