- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (164 opinie)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (117 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (178 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (91 opinii)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (70 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (451 opinii)
Sopocka uchwała krajobrazowa wchodzi w życie
Sopot jako kolejne miasto w Trójmieście doczekał się publikacji przez wojewodę uchwały krajobrazowej. Na razie nie wiadomo jeszcze czy, wzorem Gdańska, nie zostaną unieważnione jej zapisy. Pierwsze reklamy niezgodne z treścią uchwały mogą zniknąć z ulic kurortu za 12 miesięcy.
- To niezwykle istotna uchwała dla miasta - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu - Uchwała regulująca liczbę i formę reklam w mieście była przede wszystkim bardzo pożądana przez sopocian. Podczas konsultacji mieszkańcy prosili o jak najkrótszy okres przejściowy, dlatego przewidzieliśmy minimalny czas na dostosowanie.
Dla istniejących nośników reklamowych przewidziano następujące okresy przejściowe:
- 12 miesięcy dla bilbordów, tablic wolnostojących i reklam wielkopowierzchniowych
- 24 miesiące dla szyldów informujących o prowadzonej działalności gospodarczej
- 48 miesięcy dla istniejących ogrodzeń
Po tym czasie urzędnicy będą mogli wszcząć postępowanie administracyjne skutkujące nałożeniem kary finansowej na właściciela nieruchomości.
Przykładowo, montaż na dwa miesiące bilbordu niezgodnego z wymaganiami uchwały będzie wiązał się z nałożeniem kary finansowej w wysokości 15 tys. zł, zaś siatki reklamowej o powierzchni 72 m kw. - 40 tys. zł.
Okres dostosowawczy nie dotyczy zupełnie nowych nośników reklamowych oraz ogrodzeń - te muszą być już zgodne z wymaganiami uchwały krajobrazowej w momencie ich montażu.
Osiem obszarów różnych zasad lokalizacji reklam
Przypomnijmy, w sopockiej uchwale przewidziano łącznie osiem obszarów strukturalnych różnych zasad lokalizacji nośników reklamowych: dla reprezentacyjnych obszarów centrum miasta (obszar A), historycznej przestrzeni miejskiej (B), strefy administracji i biznesu (C), obszarów mieszkaniowych (D), ekspozycji walorów przestrzeni rekreacyjno-uzdrowiskowej (E), promocji w przestrzeniach rekreacyjno-sportowych (F), strefy plaż (G) oraz strefy przyrodniczej i lasów (H).
Ponadto wydzielono najważniejsze elementy układu drogowego, a także przewidziano kilka obszarów indywidualnej promocji różnych wydarzeń miejskich.
Ograniczenia dla dużych nośników reklamowych
Sopocka uchwała znacząco ogranicza użycie reklam w formie bilbordów, reklam wielkopowierzchniowych na budynkach oraz banerów. W dalszym ciągu praktycznie na całym obszarze miasta dopuszczone będą reklamy w wiatach przystankowych oraz na słupach ogłoszeniowych.
Uchwała krajobrazowa nie będzie regulowała reklam wyborczych, ponieważ byłoby to sprzeczne z Kodeksem Wyborczym. Takie zapisy próbował wprowadzić Gdańsk, co zostało ostatecznie unieważnione przez wojewodę.
Opinie (72) 1 zablokowana
-
2018-05-25 08:59
Brawo Sopot.
a w Żukowie jak zwykle opór buraków ze zrzeszenia.
Co tam się dzieje to ręce opadają.- 3 1
-
2018-05-25 09:11
wynajem krotkoterminowy (2)
to prawdziwy koszmar mieszkancow Sopotu, bilbord nie rzyga, nie drze się po nocy, nie demoluje,
z tym się zmierzcie bo faktycznie wszyscy się stad wyniosą, chyba, ze o to chodzi...- 8 0
-
2018-05-25 10:05
Tak samo w Barcelonie, mieszkańcy tam mają tego dość, mają być - albo już sa - jakieś regulacje ograniczające to
- 3 0
-
2018-05-25 10:27
No i masz rację. Problem w tym, ze od tego jest policja, która nie jest zainteresowana
ganianiem tych co robią syf, bo Karnowski zrobił z Sopotu jedną wielką imprezownię i gdyby nie można było siać trzody w Sopocie, knajpy by nie zarabiały i nie płaciły wystarczających podatków. Policja doskonale wie co się dzieje ale odwraca wzrok. Sopot to w większości miasto starszych ludzi i to nie oni robią ten burdel tylko przyjezdni, myśląc że jak się przyjedzie do Sopotu nachlac i drzeć ryja, to jest wielkie WOW. Sopot stracił swój urok i stał się zarzyganym i zaszczanym miastem, w którym prędzej można dostać w zęby niż fajnie się zabawić. Chlanie do odcięcia, narkotyki, bójki, wrzaski i awantury a do tego zaczepiające dziewczyny zapraszające do klubów z „panienkami”. Tak jest w każdy weekend a zbliża się sezon turystyczny i znowu będzie jeszcze większy bajzel. Zatem szpetny bilbord to pikuś w tym mieście.
- 1 1
-
2018-05-25 09:21
Na pewno
Jest przynajmniej kilka kruczków znanym znawcom do ominięcia tej uchwały
- 3 1
-
2018-05-25 10:28
sopot to stan umysłu :D nastawiali reklam a teraz z nimi walczą (z sobą) :D
wybory, wybory, wybory...- 3 0
-
2018-05-25 10:34
Uchwała krajobrazowa
I miasto zlikwidowało 6 bilbordów.
A wszystkie ławki w Sopocie niepomalowane, chociaż sezon turystyczny za pasem, a część uszkodzona.
Przepraszam, jedna ,dar od Zakopanego lśni nowością, ale brak obok kosza na śmieci. Efekt oczywisty.
Pewnie takie procedury przygotowania do sezonu, jak procedury kryzysowe na Ołowiance.- 3 0
-
2018-05-27 08:27
Bolek
Słupy reklamowe/ogłoszeniowe są od tego a nie hektary tablic wszędzie w miescie. Bardzo dobra decyzja. Może wreszcie przestaniemy mieszkać na stronie gazety z reklamami a w miastach. Wszędzie powinny obowiązywać zakaza, przy drogach poza miastami też bo aż się na wymioty zbiera kiedy sie widzi miliony tych dziwolągów.
- 1 0
-
2018-05-29 08:25
uchwała
Gratulacje dla miasta, nie musiałam płacić czynszu za to, że mam reklamę, na moim prywatnym terenie, może za chwilę będę musiał zburzyć dom bo będzie miał nieodpowiednie gabaryty, kolorystykę !!!! GRATULACJE
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.