Fakty i opinie

stat

Sopot: remont fragmentu drogi rowerowej wzdłuż Niepodległości

Jeszcze w tym roku rowerzyści skorzystają z wyremontowanego fragmentu drogi rowerowej w Sopocie wzdłuż al. Niepodległości zobacz na mapie Sopotu. Mocno uczęszczany odcinek w pobliżu wiaduktu nad torami kolejowymi zyska asfaltową nawierzchnię. Wymieniony zostanie też chodnik, choć nadal pozostanie bardzo wąski.



Jak oceniasz infrastrukturę rowerową w Trójmieście?

jest super 23%
przeciętnie 35%
wiele mamy jeszcze do zrobienia 42%
zakończona Łącznie głosów: 823
Urzędnicy szukają wykonawcy na remont drogi rowerowej wraz z chodnikiem wzdłuż al. Niepodległości od wiaduktu kolejowego do ul. Haffnera. Ten ok. 300-metrowy fragment wykonany jest obecnie z betonowej kostki bauma, która w wielu miejscach jest pozapadana i nierówna.

Zastosowana nawierzchnia ze względu na odstępy pomiędzy kostką (tzw. fazy) nie jest też wygodna dla rowerzystów oraz znacznie utrudnia jazdę użytkownikom urządzeń transportu osobistego (np. hulajnóg elektrycznych), którzy wkrótce będą mieli ustawowy obowiązek korzystania z infrastruktury rowerowej.

Hulajnoga elektryczna jak rower. Prace nad nowymi przepisami


Planowana nowa nawierzchnia dla rowerzystów będzie posiadała nawierzchnię bitumiczną (asfaltową) o szerokości 2 m, barwioną na czerwono. Nie zmieni się położenie drogi rowerowej, która nadal będzie w pewnym oddaleniu od jezdni al. Niepodległości.

graf. Trojmiasto.pl
Bliżej jezdni, w dotychczasowej lokalizacji, będzie wykonany nowy chodnik. Zgodnie z dokumentacją projektową będzie to kostka betonowa bauma w odmianie trapezowej koloru piaskowego. Bez zmian pozostanie szerokość chodnika, ze zawężeniem poniżej minimalnej normy (1,5 m) do 1,3 m w pobliżu słupów trakcyjno-oświetleniowych.

Dwa miesiące na wykonanie prac budowlanych



Zgodnie z zapisami przetargu, prace budowlane będą musiały być wykonane w terminie dwóch miesięcy od podpisania umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują: w 60 proc. kryterium najniższej ceny i w 40 proc. okres udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).


Przebudowa wiaduktu i układu drogowego przy SKM



Przypomnijmy, że obecnie trwa również przebudowa pobliskiego wiaduktu nad torami kolejowymi, gdzie jednak nie przewidziano wydzielonej drogi rowerowej. Prace drogowe realizowane są też przy przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej Sopot Kamienny Potok.

Zobacz tegoroczny Wielki Przejazd Rowerowy