Fakty i opinie

Sopot: remont fragmentu drogi rowerowej wzdłuż Niepodległości

Jeszcze w tym roku rowerzyści skorzystają z wyremontowanego fragmentu drogi rowerowej w Sopocie wzdłuż al. Niepodległości zobacz na mapie Sopotu. Mocno uczęszczany odcinek w pobliżu wiaduktu nad torami kolejowymi zyska asfaltową nawierzchnię. Wymieniony zostanie też chodnik, choć nadal pozostanie bardzo wąski.



Jak oceniasz infrastrukturę rowerową w Trójmieście?

jest super 23%
przeciętnie 35%
wiele mamy jeszcze do zrobienia 42%
zakończona Łącznie głosów: 823
Urzędnicy szukają wykonawcy na remont drogi rowerowej wraz z chodnikiem wzdłuż al. Niepodległości od wiaduktu kolejowego do ul. Haffnera. Ten ok. 300-metrowy fragment wykonany jest obecnie z betonowej kostki bauma, która w wielu miejscach jest pozapadana i nierówna.

Zastosowana nawierzchnia ze względu na odstępy pomiędzy kostką (tzw. fazy) nie jest też wygodna dla rowerzystów oraz znacznie utrudnia jazdę użytkownikom urządzeń transportu osobistego (np. hulajnóg elektrycznych), którzy wkrótce będą mieli ustawowy obowiązek korzystania z infrastruktury rowerowej.

Hulajnoga elektryczna jak rower. Prace nad nowymi przepisami


Planowana nowa nawierzchnia dla rowerzystów będzie posiadała nawierzchnię bitumiczną (asfaltową) o szerokości 2 m, barwioną na czerwono. Nie zmieni się położenie drogi rowerowej, która nadal będzie w pewnym oddaleniu od jezdni al. Niepodległości.

graf. Trojmiasto.pl
Bliżej jezdni, w dotychczasowej lokalizacji, będzie wykonany nowy chodnik. Zgodnie z dokumentacją projektową będzie to kostka betonowa bauma w odmianie trapezowej koloru piaskowego. Bez zmian pozostanie szerokość chodnika, ze zawężeniem poniżej minimalnej normy (1,5 m) do 1,3 m w pobliżu słupów trakcyjno-oświetleniowych.

Dwa miesiące na wykonanie prac budowlanych



Zgodnie z zapisami przetargu, prace budowlane będą musiały być wykonane w terminie dwóch miesięcy od podpisania umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują: w 60 proc. kryterium najniższej ceny i w 40 proc. okres udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).


Przebudowa wiaduktu i układu drogowego przy SKM



Przypomnijmy, że obecnie trwa również przebudowa pobliskiego wiaduktu nad torami kolejowymi, gdzie jednak nie przewidziano wydzielonej drogi rowerowej. Prace drogowe realizowane są też przy przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej Sopot Kamienny Potok.

Zobacz tegoroczny Wielki Przejazd Rowerowy

Opinie (171) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Nawet malutki Sopot remontuje więcej niż Gdynia!

    Ale za to mieliście Cudawianki ;)

    • 70 26

  • Boniek leszcz. i cała reprezentacja

    • 8 4

  • W Gdańsku wygodny i szeroki DDR, przez Sopot też spoko, ale zakosami i po kostce, a potem dojeżdżamy do Sosnowca północy gdzie wszystko wymalowane białą farbą...

    • 55 11

  • Czyli pieniądze w błoto !

    Akurat na tym odcinku al. Niepodległości jest w porządku i kostka jest gładka a płyty w miarę równo leżą. Skoro nie poszerza się tej ścieżki i chodnika warto by było raczej wykorzystać ograniczone pieniądze na inne odcinki gdzie brak równej nawierzchni a popękane płyty pamiętają lata 70-te !

    • 54 9

  • Masz rację - wystrczy kostkę przełożyć!

    Mam dokładnie taką samą opinie. Niedaleko mojego domu na ul. Myśliwskiej w Gdańsku robotnicy robili lewoskręt. Zerwali kostkę brukową (będącą w najgorszej kondycji, wyprofilowali chodnik, ustawili nowe krawężniki i... położyli nową kostkę brukową.
    Gdybyśmy zbierali całą kostkę brukową zrywaną w całym 3 mieście moglibyśmy wybrukować całą Kalwarię Wejherowską z pięć razy

    • 9 1

  • Akurat ten mały Sopot to żenada rowerowa. Wskazany w artykule odcinek jest dosłownie kilka metrów od wiaduktu, gdzie do dyspozycji pieszych i rowerzystów jest mniej niż metr szerokości. Tuż za nim jest zamknięty przejazd rowerowy (taki z ulubionych w Sopocie i nielegalnych przejazdów "na guzik"), więc objazd jest nominalnie po chodniku pod prąd i nie można nim legalnie jechać. A cały odcinek od granic Sopotu do jego centrum jedzie się dłużej niż od granic Gdyni do centrum (a to może z 1/3 długości). Dlaczego? Permanentne czerwone. Wszyscy mają zielone, samochody na pobocznych uliczkach mają strzałkę wyłączności w prawo, a piesi i rowerzyści stoją. Oczywiście na frezowanej kostce bauma, bo jakże by inaczej. Z nowym odcinkiem zrobionym w Gdyni w okolicach Wielkopolskiej nawet nie ma co porównywać. Dorzuć do tego ograniczenia prędkości na ścieżkach, przy których rower się już przewraca, hordy trójkołowców i nawet qudów na DDR w pasie nadmorskim, namiętne robienie dróg dla pieszych i rowerów bez świadomości istnienia takiego wynalazku jak pas rowerowy - i masz cały obraz.

    • 24 4

  • Nie ma co porównywać!

    Biała farba aż lśni! Aż chce się jechać!

    • 5 13

  • naprawde interesujesz się ta banda drewien? żal mi cię, nie masz nic lepszego do roboty? hahahaha

    • 4 1

  • robić kostke sekcie? zidiociałeś?

    • 4 4

  • Drogi rowerowe w Sopocie kiepskie bo wąskie moi drodzy i kochani

    A dlaczego teraz remont A nie przed sezonem

    • 29 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.