- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (173 opinie)
- 2 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (169 opinii)
- 3 Przestępca seksualny wpadł w porcie (86 opinii)
- 4 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (51 opinii)
- 5 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (321 opinii)
- 6 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (89 opinii)
Sopot: rusztowaniem w reklamę
Sopot wydaje wojnę wielkim billboardom umieszczanym na budynkach w centrum miasta. Zasłaniać je będzie... rusztowaniami.
Miejskie rusztowanie zostanie usunięte, jeśli właściciel budynku (tego i każdego innego) zobowiąże się, że nie będzie wieszał reklam bez zgody miasta.
- Zdajemy sobie sprawę, że to rusztowanie jest szokujące, ale takie musi być. To pewien wyraz naszych działań, poprzez który chcemy jasno powiedzieć: Stop wielkogabarytowym reklamom. Sopocka architektura jest na to zbyt ładna. - kategorycznie stwierdza Magdalena Jachim z Urzędu Miejskiego w Sopocie.
Urzędnicy nie mówią jednak "nie" wszystkim reklamom. Nie zamierzają również oceniać banerów ze względu na treści, które prezentują (chyba że dojdzie do jawnego naruszenia dobrego smaku). Głównie chodzi im o wyeliminowanie tego zjawiska z najbardziej atrakcyjnej części miasta, czyli z centrum. Co zrozumiałe, za udostępnienie tam ściany na billboard można też najwięcej zarobić.
Jak mówi Magdalena Jachim o tym co i gdzie można wieszać stanowią miejskie plany zagospodarowania przestrzennego. Każdy właściciel czy dzierżawca budynku bez wyjątku chęć umieszczenia na elewacji wielkogabarytowego billboardu musi zgłosić do Wydziału Architektury w magistracie. - Niestety jest to fikcja. Właściciele o to nie dbają i nas o zgodę nie pytają. Mamy tego dosyć. - dodaje.
Miejskie władze liczą, że przykład domu towarowego na Monciaku zwróci uwagę na problem i na innych podziała ostrzegawczo.
Opinie (207) ponad 10 zablokowanych
-
2008-07-04 09:44
------ - ilu tu oddających głos - ------
na to że szpecą miasto zmieniło by zdanie za 1000zł/m-c
No pytam ile % by zostało tych, którym ta reklama przeszkadza?
Psy ogrodnika jesteście i nic ponadto.
A co do rusztowania, to niech sobie urzędnik rozstawi ale klepki w głowie.- 0 0
-
2008-07-04 09:47
F I N A L
A FINAł BęDZIE TAKI, żE SPOTKAJą SIę W SąDZIE, A ZNAJąC PODEJśCIE SąDóW WYGRA RESERVED I DOBRZE.
- 0 0
-
2008-07-04 09:49
buahahaha
buahahaha
buahahaha
buahahaha
buahahaha
buahahaha
buahahaha
większej bzdury urzędników dawno nie czytałem!!!- 0 0
-
2008-07-04 09:51
Hehe oczywiście abstrahując od tego, że ta reklama jest ładna, z pomysłem i pasuje do klimatu miejsca, a rusztowanie chyba ma robić klimat festynu w Polkowicach...
- 0 0
-
2008-07-04 09:53
(2)
w internecie trwa akcja przeciw oklejaniu miasta reklamami
osobiście patrzenie sie dzień w dzień na te samą twarz do atrakcji kurortu raczej nie należy
lepiej wyglądają czyste okna i odnowiona elewacja
co innego słupy, a co innego elewacje domów
ściana prywatna, ale wizerunek miasta wspólny- 0 0
-
2008-07-04 10:18
zgadza się, tylko nie wyegzekwujesz od mieszkańców by mieli czyste okna ...
można odebrać to, że się czepiam, ale gdyby mieszkańcy polskich miast i wsi czuli się współodpowiedzialni za swoje otoczenie, swój kraj, to sprzątali by po pieskach, nie rzucali papierków, itd.
Wyszło by tylko na dobre, ale to kwestia kultury i poczucia estetyki ...- 0 0
-
2008-07-04 10:49
Ja tam na Brada P lubiłam patrzeć...
mmmm
- 0 0
-
2008-07-04 09:57
Propozycja
Reserved zmniejsza reklamę do rozmiaru okna a Sopot demontuje rusztowanie ... i wszystkim wyjdą ładne zdjęcia z wakacji :)
- 0 0
-
2008-07-04 09:59
cóś mi sie wydaje, że oni tam długo miejsca nie zagrzeją
zaczynać interes od awantury z gminą fiu fiu fiu a może jeszcze gorzej- 0 0
-
2008-07-04 10:03
jednego dnia chwalą reserved w sopocie a drugiego opluwają
:) w dziwnym kraju żyjemy. Ze reklame wywiesili? no i co z tego - malo ich w trojmiescie? Najgorsze sa bilbordy przy drogach oczopląsu można dostać
- 0 0
-
2008-07-04 10:05
Nowa apteka w Sopocie wcale nie "razi"....
Dlaczego wiec w centrum sopotu powstala "neonowa" apteka w miejscu starej, wkomponowanej w architekture i klimat miasta "Apteki pod Orłem"??? Moze niech własciciel Domu Towarowego wybierze sie do UMS z grubsza koperta, która sprawi, ze reklama wielkoformatowa na Domu Towarowym przestanie razic urzędników miejskich....
- 1 0
-
2008-07-04 10:09
(4)
Ludzie nie maja wyczucia.Psuja wizerunek miast, osiedli, wsi bez szacunku dla otoczenia, innych wspolmieszkancow. Niepasujace kolory, formy, gabaryty to codziennosc. Upstrzone balkony, zasyfione ogrody, ohydne reklamy...urzednicy SAMI tego nigdy nie zmienia. Kazdy sam musi dojsc do pewnych wnioskow. Wyczucie smaku jarmarczne. Trzeba czasu by to zmienic...
- 0 0
-
2008-07-04 10:19
lko to co tu widzę wygląda łądnie - zdjęcia są dobrane do klimatu Sopotu, kolory pasują do elewacji (3)
akurat nie da się zarzucić OSZPECENIA
- 0 0
-
2008-07-04 10:21
(1)
a co? sopot to ciucholand??
- 0 0
-
2008-07-04 10:35
rewia mody :-)
- 0 0
-
2008-07-04 11:37
Masz racje , w tym konkternym wypadku to przesada. Lepiej by postawilil rusztowanie zaslaniajace dworzec PKP. Moze w ten sposob zmotywowaliny ich do remontu
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.