- 1 CBA w UM w Gdańsku. Śledztwo ws. korupcji (150 opinii)
- 2 Tramwaj wodny, ktoś go jeszcze pamięta? (57 opinii)
- 3 100-letnia willa ma szansę na drugie życie (40 opinii)
- 4 Apel pasażerki: nie utrudniajcie im pracy (18 opinii)
- 5 W sobotę Marsz Równości w Gdańsku (795 opinii)
- 6 Od soboty remont na Podwalu Przedmiejskim (93 opinie)
Sopot się wyludnia. W tym roku poniżej 30 tys. mieszkańców?
Jeszcze pod koniec poprzedniej dekady Sopot miał blisko 37 tys. mieszkańców. Według najnowszych danych pod koniec 2025 r. w kurorcie mieszkało jednak już tylko 30 025 osób. Czy oznacza to, że już w tym roku Sopot odnotuje spadek poniżej granicy 30 tys. mieszkańców?
I cóż, śledząc dane trudno się z tym nie zgodzić. Sopot jest bowiem miastem, które od lat traci w Trójmieście najwięcej mieszkańców (Gdańsk na przykład ma w tej kwestii, przynajmniej w ostatnim czasie, dodatni wskaźnik). Mówiąc wprost: kurort wyludnia się
I niestety potwierdzają to najświeższe dane, a te można znaleźć w opublikowanej pod sam koniec kwietnia Analizie stanu gospodarki odpadami komunalnymi za rok 2025.
Dane opublikowane pod koniec kwietnia: Sopot ma 30 025 mieszkańców
W dokumencie tym wskazana jest najbardziej aktualna liczba mieszkańców Sopotu. I praktycznie zbliża się ona do magicznej granicy 30 tys. i wynosi: 30 025 osób.
W podobnym dokumencie opublikowanym rok wcześniej liczba zameldowanych i mieszkających w Sopocie to 30 532 osoby. Tylko w ciągu roku Sopotowi ubyło więc ponad 500 mieszkańców.
I nie ma tu mowy o krótkotrwałym trendzie, ponieważ Sopot traci mieszkańców od lat. Cofając się o kolejnych pięć lat (dane GUS dotyczące roku 2019), znajdziemy liczbę 35 719 osób. Pokazuje to, że spadek jest nie tylko stały, ale też w przewidywalny sposób miarowy.
Co więcej, w ostatnich latach przyśpieszył, bo cofając się o kolejnych 5 lat (do roku 2014), zobaczymy liczbę 37 654 mieszkańców.
Ostatnim rokiem, kiedy odnotowano (niewielki) wzrost liczby mieszkańców Sopotu, był zaś rok 2010, gdy zameldowanych w mieście było 38 858 osób.
Dla kontrastu podać można starsze dane. Najwięcej mieszkańców w historii Sopot miał w roku 1977, kiedy to w kurorcie mieszkało aż 54 539 osób.
Dane są jasne: liczba mieszkańców spada coraz szybciej
Podsumujmy te dane z kilkudziesięciu lat.
Liczba mieszkańców w Sopocie:
- rok 1977 - 54 539 osób
- rok 2010 - 38 858 osób
- rok 2014 - 37 654 osoby
- rok 2019 - 35 719 osób
- rok 2025 - 30 025 osób
4 lata temu prognozowano spadek, ale znacznie wolniejszy
Spoglądając na trend i szybkość spadku liczby mieszkańców, praktycznie za pewnik można uznać przekroczenie w tym roku bariery 30 tys. osób zameldowanych w Sopocie.
Co ważne, spadek liczby ludności wydaje się większy od (niezbyt przecież optymistycznych) prognoz zawartych w aktualnej strategii miasta.
W dokumencie, który przyjęto w roku 2022, napisano wprost, że na podstawie analiz demograficznych szacuje się, że "liczba ludności Sopotu w 2030 r. może wahać się w granicach 29,9 - 34,6 tys. mieszkańców".
Tymczasem już teraz, w 2026 r., liczba ta zbliża się do dolnych widełek tej prognozy.
Opinie wybrane
-
2026-05-13 07:53
Miasto więcej zarabia na turystach niż mieszkańcach więc nic się nie zmieni. (45)
Przez turystyczny profil miasta ceny nieruchomości odjechały i są poza zasięgiem zwykłych ludzi. Usługi znikają nie mówiąc już o kinach czy teatrach. Miasto dekoracja dla nowobogackich, którzy przyjeżdżają tu na klika dni w roku.
- 696 12
-
2026-05-14 00:18
Zla diagnoza
Totalnie nietrafiona diagnoza.Nocne zycie Sopotu zamarlo przez protesty mieszkancow. Dodatkowo Sopot to nie jest miasto dla mlodych z dziecmi. Malo placowek, brak sklepow i uslug. Wladze Sopotu wsluchajac sie w potrzeby wyborcow, czytaj emerytow, same zaoraly Sopot. Ciekaw tylko jestem czy jak w koncu przyjdzie czas remontow i niezbednych
Totalnie nietrafiona diagnoza.Nocne zycie Sopotu zamarlo przez protesty mieszkancow. Dodatkowo Sopot to nie jest miasto dla mlodych z dziecmi. Malo placowek, brak sklepow i uslug. Wladze Sopotu wsluchajac sie w potrzeby wyborcow, czytaj emerytow, same zaoraly Sopot. Ciekaw tylko jestem czy jak w koncu przyjdzie czas remontow i niezbednych inwestycji to czy ludzie zrozumieja ze mala liczba mieszkancow i firm to male wplywy docbudzetu i brak kasy i coraz gorszy stan miasta. Pewnie nie połączą tych kropek...
- 4 3
-
2026-05-13 19:20
szczerze watpie w te dochody samorzadu z turystyki... (2)
Unikanie podatkow to nasz sport narodowy, a przy malejacej liczbie ludnosci, maleje tez liczba "tubylcow" parajacych sie tym zajeciem...
Branza tez sie konsoliduje i kontrole nad lokalami przejmuja podmioty gospodarcze spoza miasta i regionu... Wiec nie tu placa podatki. Jesli je gdziekolwiek placa...
Nastepuje dzikaUnikanie podatkow to nasz sport narodowy, a przy malejacej liczbie ludnosci, maleje tez liczba "tubylcow" parajacych sie tym zajeciem...
Branza tez sie konsoliduje i kontrole nad lokalami przejmuja podmioty gospodarcze spoza miasta i regionu... Wiec nie tu placa podatki. Jesli je gdziekolwiek placa...
Nastepuje dzika eksploatacja bez wartosci dodanej dla samorzadu, ktory dostaje rachunek za koszty tej dzialalnosci... Ale to inny departament...
Najgorszym czynnikiem jest mafijne powiazanie, gdzie urzednicy maja osobiste motywacje do utrzymania tego stanu rzeczy. Wyraznie jest to widoczne w powtarzajacych sie skandalach wykazujacych powiazania urzednikow z turystycznymi "byznesami"...
I co?
I do rymu...- 5 0
-
2026-05-13 22:01
Ja to rozumiem tak, że samorządowcy maja z tego dochody... (1)
a miasto nie...
Nie ma w tym sprzeczności, trzeba tylko połączyć kropeczki- 3 0
-
2026-05-13 23:34
sprzeczność jest, sprzeczność interesów
ale kto to oceni?
Bo faktycznie samorządowcy działają często "tak jak na swoim"...
Czyli korzyści jak na swoim, odpowiedzialność jak na cudzym...
Kto ocenia samorządowców?
Przed kim odpowiada prezydent miasta?- 2 0
-
2026-05-13 17:32
W punkt.
- 4 0
-
2026-05-13 13:46
Kino zamknęli, ale akurat jeśli chodzi o teatr, no to Sopot nie może narzekać, miasto 30k ma Scenę Kameralną Teatru Wybrzeże, Teatr Atelier, Teatr Boto, więc coś się jednak dzieje. Wiadomo, że zawsze może być lepiej, ale na tej płaszczyźnie nie jest źle
- 11 1
-
2026-05-13 10:42
Tyle lat wybieraliście Kudłatego a potem namaszczoną przez niego Kudłatą
Co mogę Wam Sopocianom i Sopociankom powiedzieć poza tym, że sami sobie to sprawiliście. Ja wiem że jest spora grupa klakierów żyjąca dobrze z ratuszem i świetnie z tego funkcjonuje. Ale to jest patrzenie krótkowzroczne do krawędzi własnego stołu. Oni nie patrzą na miasto pod kątem jego potrzeb i rozwoju. Jak widać na dłuższą metę prowadzi to do
Co mogę Wam Sopocianom i Sopociankom powiedzieć poza tym, że sami sobie to sprawiliście. Ja wiem że jest spora grupa klakierów żyjąca dobrze z ratuszem i świetnie z tego funkcjonuje. Ale to jest patrzenie krótkowzroczne do krawędzi własnego stołu. Oni nie patrzą na miasto pod kątem jego potrzeb i rozwoju. Jak widać na dłuższą metę prowadzi to do opłakanych skutków. Do wyborów wystarczy ta omotana rzesza emerytów stanowiąca znaczną część populacji Sopotu, którym wmówiono przeświadczenie o elitarności. Ci emeryci dadzą się pokroić za ten peowski folwark rozwijany od tzw. upadku komuny.
- 55 13
-
2026-05-13 10:06
(3)
wystarczy wpisać w google "Magdalena Czarzyńska-Jachim majątkowe oświadczenie" i już wiadomo czemu miasto stawia na turystów, a mieszkańców stara się pozbyć
- 31 3
-
2026-05-13 11:05
Współwłasność mieszkania 78 m2 (2)
Ale nie napisano na ile pato-klitek sopocką tradycją podzielonego :) ;) ;)
- 8 5
-
2026-05-13 13:21
Oprócz jej mieszkania widzę jeszcze 2 małe (1)
2 małe mieszkania (współwłasność) i przychód męża z tych mieszkań. Bez fake newsów, propagandy, domysłów - wiecie, czy mąż p. Prezydent prowadzi wynajem krótkoterminowy w Sopocie? Bo to byłby gruby konflikt interesów potencjalnie kompletnie zniechęcający Prezydent do walki z Airbnb dla dobra mieszkańców. Jeśli ktoś ma prawdziwe informacje na ten temat proszę pisać - tylko bez fake newsów, bo kłamstw w internecie już jest za dużo :)
- 5 3
-
2026-05-13 15:23
Te mieszkania nie są w Sopocie, Prezydent dentka wynajmuje mieszkanie żeby mieć stanowisko,vOna wogule nie jest Sopocianką
- 6 0
-
2026-05-13 09:58
Celem miasta Sopot jest zaspokajanie potrzeb turystów i posiadaczy mieszkań na wynajem. Mieszkańcy stanowią zbędny balast i należy ich liczbę minimalizować, dzięki temu sopoccy urzędnicy będą mogli w spokoju pobierać pensje, nie parając się pracą dla dobra mieszkańców.
- 58 2
-
2026-05-13 09:19
Taki jego profil (2)
I Sopot zamiast to wykorzystać, to na siłę chce być "zwykłym miastem". Trzeba by zrobić z tego kurort na miarę europejską, a nie geriatryk, aby wygrać kolejne wybory.
- 6 44
-
2026-05-13 09:35
ale to jest przecież kurort dla geriatrii więc o co chodzi? (1)
- 29 8
-
2026-05-13 10:19
chodzi o to, ze nie rozumiesz tego co czytasz.
- 4 10
-
2026-05-13 08:40
Zaoramy turystykę i postawimy fabrykem śrubek żebyś miał pracę i gdzie mieszkać. (1)
- 19 46
-
2026-05-13 08:50
dobrrre !
popieram
- 13 0
-
2026-05-13 08:18
dotyczy to calego Trojmiasta... (27)
Typowy efekt dzialania "przemyslu turystycznego", ktory poza wyssaniem kasy z regionu, nie ma zadnych innych interakcji z "ofiara". Czyste pasozytnictwo...
Najczesciej korzystaja na tym podmioty z szarej strefy oraz spoza regionu. Podatkow tu nie placa.- 73 6
-
2026-05-13 10:21
(2)
W sensie, ze turystyka nie przynosi dochodu w postaci podatkow? Jest popyt to jest podaz, jak ci sie marzy powrot gospodarki centralnie sterowanej rodem z komuny to jedz na bialorus.
- 4 35
-
2026-05-14 01:41
lub jedź do Chin, które żyją w kadencji 5-latek
Oczywiście, że Polska lepiej się rozwijała za komuny - przynajmniej do CIA-Solidarności czyli 1980 r - dziś już się tylko zwija.
- 1 0
-
2026-05-13 19:44
odezwal sie obszarnik na metrach kwadratowych...
Bieda klient to i bieda podaz...
A miasto ma ponosic koszty tego bezholowia...- 3 1
-
2026-05-13 09:25
nie ma co demonizowac turystyki jako całej - istotna jest jej skala (2)
sama w sobie jest pozytywnym zjawiskiem i stymuluje lokalne biznesy. Problem się robi gdy staje się dominująca gałęzią lokalnej gospodarki. W gdańsku i gdyni to na razie nie jest kłopot, ale właśnie w sopocie widac już wyraźnie co dzieje się gdy całe miasto opiera się wyłącznie na turystyce - ceny nieruchomości i usług odjeżdżają tak, że normalni
sama w sobie jest pozytywnym zjawiskiem i stymuluje lokalne biznesy. Problem się robi gdy staje się dominująca gałęzią lokalnej gospodarki. W gdańsku i gdyni to na razie nie jest kłopot, ale właśnie w sopocie widac już wyraźnie co dzieje się gdy całe miasto opiera się wyłącznie na turystyce - ceny nieruchomości i usług odjeżdżają tak, że normalni ludzie nie są w stanie żyć w takim miejscu. Jak chcecie jeszcze bardziej od sopotu jaskrawy przykład to zapraszam na hel - najszybciej wyludniający się region w polsce, właśnie z tego powodu. Jeśli nie jesteś właścicielem hotelu to nie masz w zasadzie co tam robić: zapomnij o kupnie domu, bo ceny są astronomiczne, a jedyna praca jaką znajdziesz to sezonowe prace typu kelner. Poza tym w lecie ogromne tłumy, a poza sezonem to miejsce jest martwe i nic się nie dzieje
- 51 2
-
2026-05-13 19:24
poczytaj o "syndromie wyspy Sylt"
A zobaczysz inna twarz "turystyki".
- 4 0
-
2026-05-13 10:26
Dokładnie, na półwyspie helskim nawet fryzjer nie zarobi za ZUS poza sezonem letnim
- 27 1
-
2026-05-13 09:07
Doprecyzujmy... (7)
Turystyka sama w sobie to istotny element gospodarki naszego regionu. Problem jest w tym, że prywatne (lub nie) inwestycje w mieszkania na wynajem krótkoterminowy doprowadzają do wzrostu cen m2 i degradują tkankę miejską. Wiele miast w Europie już zajęło się tym problemem - ostatnio Barcelona. Moim zdaniem władze miast powinny uniemożliwić
Turystyka sama w sobie to istotny element gospodarki naszego regionu. Problem jest w tym, że prywatne (lub nie) inwestycje w mieszkania na wynajem krótkoterminowy doprowadzają do wzrostu cen m2 i degradują tkankę miejską. Wiele miast w Europie już zajęło się tym problemem - ostatnio Barcelona. Moim zdaniem władze miast powinny uniemożliwić budowanie osiedli w najatrakcyjniejszych miejscach w mieście stricte pod booking.com. Większość nowych inwestycji na terenach Młodego Miasta to właśnie takie bezpłciowe klocki. Dzielnice budowane pod turystów, które ożywają tylko na kilka miesięcy w sezonie letnim. Poza tym nikt przy zdrowych zmysłach nie chce tam mieszkać, gdyż ma gwarancję wiecznej imprezy. Turystów zapraszam serdecznie, ale do hoteli.
- 53 2
-
2026-05-13 10:56
(6)
Zdecydowanie najskuteczniejsze byłoby, jakby był podatek katastralny. Na poziomie państwa oczywiście. Raz, że zwolniłoby się miejsce od ludzi którzy trzymają mieszkania puste, bo mogą, a dwa, że ukróciłoby zapędy ludzi mających po kilkanaście mieszkań na wynajem krótkoterminowy.
Sam mam taki przypadek w rodzinie. 4 mieszkania w PolsceZdecydowanie najskuteczniejsze byłoby, jakby był podatek katastralny. Na poziomie państwa oczywiście. Raz, że zwolniłoby się miejsce od ludzi którzy trzymają mieszkania puste, bo mogą, a dwa, że ukróciłoby zapędy ludzi mających po kilkanaście mieszkań na wynajem krótkoterminowy.
Sam mam taki przypadek w rodzinie. 4 mieszkania w Polsce i domek posiadany przez 2 osoby. Wszystko poza 1 mieszkaniem powoli niszczeje bo nikt tam nie mieszka, ale że utrzymanie tego niewiele kosztuje, to się to trzyma.- 16 8
-
2026-05-13 16:40
Naprawiać swiat podatkami? (5)
Bo ktoś ma to trzeba mu zabrać?
- 3 8
-
2026-05-13 16:58
(4)
Uważasz że jest dobrze jak jest, że mieszkania leżą odłogiem, a tymczasem druga część społeczeństwa bierze kredyty, żeby zamieszkać gdzieś za obwodnicą z powodu wywindowanych sztucznie cen? Te drogi po których potem będą jeździć tam i z powrotem do pracy i odwożąc dzieci do szkoły to też z podatków są...
- 8 1
-
2026-05-15 01:47
Ale czemu ty
Mowisz ludziom co maja robic ze swoimi mieszkaniami?
A jak u ciebie stoi auto odlogiem to moze ja nim pojezdze?- 0 0
-
2026-05-13 17:43
(2)
Nie uwazam, ze to dobrze ze mieszkania "leza odlogiem" jak to nazwales ale jeszcze bardziej nie uwazam, ze nalezy cos komus zabierac aby dac komus innemu. Szczegolnie komus komus sie nie chce pracowac albo nie chcialo sie uczyc albo zwyczajnie mial w zyciu pecha i nic nie odziedziczyl. Na tej samej zasadzie wszystkie nieuzytki rolne i ogolnie
Nie uwazam, ze to dobrze ze mieszkania "leza odlogiem" jak to nazwales ale jeszcze bardziej nie uwazam, ze nalezy cos komus zabierac aby dac komus innemu. Szczegolnie komus komus sie nie chce pracowac albo nie chcialo sie uczyc albo zwyczajnie mial w zyciu pecha i nic nie odziedziczyl. Na tej samej zasadzie wszystkie nieuzytki rolne i ogolnie niezabudowane dzialki budowlane tez powinny zostac rozdane bo "leza odlogiem". Sasiad ma trzy samochody, a jezdzi jednym wiec dwa pozostale tez nalezy mu znacjonalizowac.
I tak, ja tez musialem wziac kredyt na dom, a wysokosc raty to zauwazalna czesc domowego budzetu.- 3 3
-
2026-05-14 01:39
Jeżeli komuś nie weźmiesz, to nie będziesz miała - taka prawda, dość brutalna, ale prawda
Na pewno już w dzisiejszych czasach.
- 1 3
-
2026-05-13 17:59
no dobrze, zastanówmy się. Twoja praca jest opodatkowana PIT. Twoje zakupy są opodatkowane VAT. To też jest według Twojej logiki "ktoś coś ma i trzeba mu zabrać". Dlaczego nie zrobić obniżki podstawowej stawki VAT do 20%, a zamiast tego dać podatek katastralny na drugie czy trzecie i kolejne mieszkania? Od podatku katastralnego do nacjonalizacji to
no dobrze, zastanówmy się. Twoja praca jest opodatkowana PIT. Twoje zakupy są opodatkowane VAT. To też jest według Twojej logiki "ktoś coś ma i trzeba mu zabrać". Dlaczego nie zrobić obniżki podstawowej stawki VAT do 20%, a zamiast tego dać podatek katastralny na drugie czy trzecie i kolejne mieszkania? Od podatku katastralnego do nacjonalizacji to jednak dość daleka droga. Najciekawsze, że przy ostatnich wyborach podatek ten popierały zasadniczo 2 partie: Zandberga i Mentzena :D
Demografii na pewno by to nie zaszkodziło.- 2 1
-
2026-05-13 08:39
(2)
Co za bełkot. To wyprowadź się do Tczewa gdzie turystyki nie ma. A ofiara tutaj jesteśmy my - czytający te d**ilizmy traktujące o turystyce jakby nie była gałęzią gospodarki która daje pracę i dochody w formie podatków, ale dla etatowej malkontentki - to nie ma znaczenia. Cel to jęczeć, kwiczeć, piszczeć - typowa świnia.
- 8 75
-
2026-05-13 15:53
Haha
Daje pracę? Chyba kasjerom w monopolowym. Bo jeśli jedna pani ogarnia dwa czy trzy mieszkania na wynajem krótkoterminowy to ile osób z tego ma pracę?
- 11 0
-
2026-05-13 10:28
Świnia to bardzo inteligentne zwierzę, inteligencji cnierzadko tzw.ludziom brakuje
- 20 2
-
2026-05-13 08:32
(9)
To jest bardzo dobry opis istoty rzeczy.Najgorsze ,ze wybierane przez nas wladze Gdanska i Sopotu nic z tym nie robia-chociaz to nas ,mieszkancow maja reprezentowac w tej walce o byt miasta.Warunkiem rozstrzygajacym powinno byc placenie podatkow do kasy miejskiej.Jestem przerazony ciagle rosnaca iloscia pasozytow,ktorzy powoli dominuja atrakcyjne
To jest bardzo dobry opis istoty rzeczy.Najgorsze ,ze wybierane przez nas wladze Gdanska i Sopotu nic z tym nie robia-chociaz to nas ,mieszkancow maja reprezentowac w tej walce o byt miasta.Warunkiem rozstrzygajacym powinno byc placenie podatkow do kasy miejskiej.Jestem przerazony ciagle rosnaca iloscia pasozytow,ktorzy powoli dominuja atrakcyjne rejony miast,rugujac zwyklych mieszkancow na obrzeza typu Kowale,Szadoloki,Rudniki.Kudlaty z Sopotu powinien byc oceniantý wedlug tego glownego kryterium-ile wplywa podatkow i oplat do kasy miasta.Nie lapowek od hotelarzy i deweloperow-ale ile oplat comiesiecznych i podatkow rocznych.
- 34 1
-
2026-05-13 09:21
Władze i mieszkańcy. (8)
Wszystkie mieszkania po dziadkach w Sopocie są sprzedawane agencjom wynajmu lub puszczane w wynajem, a młodzi mieszkają w Skandynawii, Edynburgu, Londynie lub w domu pod Gdańskiem. sami sobie stwarzamy kłopot z pazerności.
- 33 1
-
2026-05-13 17:45
(1)
No i co w zwiazku z tym? Zal ci ze nic po dziadkach nie odziedziczyles czy zal ci, ze musisz wziac kredyt?
- 2 4
-
2026-05-13 21:42
Nie, mi się na razie dobrze mieszka w naszym mieszkaniu w Sopocie.
Zauważam co się dzieje w około, coraz więcej mieszkań jest na wynajem, część na krótkoterminowy co stwarza poważne problemy. Ludzie wokół narzekają, ale jak co do czego przychodzi to sami wynajmują co mogą. Mam kumpelę, która już planuje co zrobi z mieszkaniem po mamie, wynajmie je krótkoterminowo, a narzeka, że jej kamienica jest osaczona przez wynajmujących w weekendy.
- 4 0
-
2026-05-13 12:19
Tak w Skandynawii jak ostatnio czterech "szwedów" napadło norwega, abdul, hasan i makebe (5)
- 11 3
-
2026-05-13 22:10
Mają obywatelstwo szwedzkie, więc są Szwedami. Jakiś problem? (4)
- 2 1
-
2026-05-13 23:40
że co innego w paszporcie... (3)
a co innego w głowie...
- 1 1
-
2026-05-14 00:11
Bo Szwed o imieniu Gustaf czy Erik to baranek albo anioł? (2)
Nigdy by się nie wdał w bójkę?
- 1 0
-
2026-05-14 01:36
Czterech Olafów przyjeleciałoby do Gdanska obrabować Einara z Oslo? (1)
Nawet kibolstwo tak nie robi, nie bredź.
- 0 0
-
2026-05-14 09:10
Myślisz, że oni specjalnie przyjechali do Gdańska po to, żeby kogoś tutaj obrabować?
Taniej by im było obrabować tam na miejscu, w Skandynawii.
- 0 0
-
2026-05-13 09:26
Nowa mieszkanka sopotu (28)
Jako ktoś kto się przeprowadził pół roku temu do Sopotu, powiem wprost... Nie dziwię się, że Sopot się wyludnia. Znikają kolejne atrakcje i inicjatywy. Restauracje padają jak kaczki na polowaniu, a życie miasta ogranicza się tylko do sezonu, który mieszkańcy i tak zazwyczaj omijają szerokim łukiem. Nie mówiąc już o tym, że niepodległości co roku jest w jakimś remoncie. A wszystko to w cenie 50% drożej tak o bez powodu.
- 384 14
-
2026-05-14 19:29
I przez remont Niepodległości się Sopot wyludnia? XD
Wyludnia się bo starzy umierają a młodzi wolą mieszkanie po dziadkach wynająć albo sprzedać pod inwestycje niż wprowadzić się do miasta emerytów i tyle.
- 1 3
-
2026-05-13 14:34
(8)
A czyli Pani woli by były burdele i striptiz cluby co 15 metrów jak wczesniej ? Jak dla Pani to atrakcje to nie mam zdania...
- 6 24
-
2026-05-13 22:11
Jak nie masz zdania to po co piszesz?
- 7 0
-
2026-05-14 07:14
(1)
głodnemu chleb na myśli ha ha ha
- 3 0
-
2026-05-14 11:03
glodny, glodnemu chleb wypomni
:D
- 0 0
-
2026-05-13 16:14
(4)
Tak, bo w tym komentarzu na pewno chodziło o strip cluby i burdele. Multikino, zamknięte, tor gokartowy zamknięty, kluby, zamknięte, kręgielnia, zamknięta. Nie wspominam już nawet o restauracjach, kawiarniach, pubach, butikach, czy różnych innych lokalach usługowych. Dworzec świeci pustkami i nie wiadomo czy też się zaraz nie zarobię. nawet banki się wynoszą z Sopotu
- 22 1
-
2026-05-13 21:44
Kina brakuje, ale w tygodniu było puste, hulał w nim wiatr.
Dworzec nie świeci pustkami tak do końca, można tam zrobić zakupy i zjeść.
- 2 2
-
2026-05-13 17:49
(2)
Ale czyja to wina, ze np. prywatny operator kina nie dogadal sie z prywatnym wlascicielem powierzchni, miasta? To samo sie tyczy innych prywatnych przedsiewziec jak restauracje, kregielnie itp. Pod kazdym newsem na temat zamknietej restauracji albo co najlepsze nowo otwieranej pojawiaja sie komentarze tych samych ludzi ktorzy tutaj teraz placza, ze drogo, ze niedobre, ze czemu restauracje otwieraja, a nie biblioteke. Sami nie wiecie czego chcecie i zawracacie d*pe swoimi wywodami.
- 3 10
-
2026-05-14 07:17
wiesz, żeby zrozumieć problem trzeba mieć cos takiego jak mózg - po komentarzu sądzę, że go nie masz, aaa i to mój pierwszy komentarz
- 0 0
-
2026-05-13 19:29
Rządzących miastem - miasto się wyludnia, biznes ucieka
W tej wlasnie kolejnosci. Jak ma sie kino utrzymac, jak klientow coraz mniej?
- 2 0
-
2026-05-13 11:01
Opisuje Pani skutki gospodarcze vo mało pani wczesniej widziała (6)
A przyczyną jest nieregulowany pato wynajem krótkookresowy.
Setki mieszkań przerobiono nielegalnie na hostele.
Dlatego w 2025 r zameldowano zaledwie 93
noworodki a to tylko 3 klasy na wszystkie
szkoły w mieście!
Brak kina, bankructwo dworca, slumsy na
górnym Monte Cassino czy całe puste a żyjące jeszcze w 2018A przyczyną jest nieregulowany pato wynajem krótkookresowy.
Setki mieszkań przerobiono nielegalnie na hostele.
Dlatego w 2025 r zameldowano zaledwie 93
noworodki a to tylko 3 klasy na wszystkie
szkoły w mieście!
Brak kina, bankructwo dworca, slumsy na
górnym Monte Cassino czy całe puste a żyjące jeszcze w 2018 r piętro nad Aldikiem
to tylko efekt polityki wspierania wymierania miasta.
A teraz doszły szokujące dla przyjezdnych nowe zasady parkowania.
Zatem proces pustoszenia miasta tylko przyśpieszy- 74 0
-
2026-05-13 14:10
A kto niby ma utrzymywać to miasto jak nie turyści? (5)
Może emeryci?
- 3 15
-
2026-05-13 19:38
miasto z turystyki ma okragle zero
A nawet doklada do interesu, bo musi ponosic kodzty sprzatania tego bajzlu...
- 8 0
-
2026-05-13 14:32
Sopot gromadzi najbogatszych z Trójmiasta, tak mówią statystyki. Jest komu to miasto utrzymywać. (2)
- 5 2
-
2026-05-13 21:45
Może i skupia, ale zakupy robią poza Sopotem, na wakacje jeżdżą poza, do kawiarni pewno do Gdańska. (1)
- 2 0
-
2026-05-16 17:48
A swoje firmy mają porejestrowane
W Gdańsku, Gdyni, czy innej Warszawie. Sopot ma z tego okrągłe 0
- 1 0
-
2026-05-13 14:32
Bzdury gadasz i powielasz kłamstwa!
Największe przychody Sopotu wcale nie są z turystyki, na której zarabiają w szarej strefie nie-mieszkańcy, którzy podatków tu wcale nie płacą!
- 14 1
-
2026-05-13 10:04
(7)
pani prezydentka Sopotu posiada mieszkania na wynajem więc nie będzie zabijać złotej kury, na której zarabia ona i jej towarzystwo, a na koniec kadencji ilość mieszkań, działek i innych dóbr kupionych za groszę od przeróżnych agencji skarbu państwa zapewne wzrośnie
- 55 4
-
2026-05-14 11:11
przecież ta baba nawet nie mieszka w Sopocie... Jakie mieszkania? Jaky jakieś miała to by się w nim meldowała, a nie u
znajomego...
- 1 0
-
2026-05-13 16:09
koniec z oczernianiem osob publicznych. Twoj wpis zgloszony do um sopot. mam nadzieje,ze zaplacisz za szerzenie klamstw (1)
- 2 11
-
2026-05-13 20:57
Nie ze.s.raj się z tej swojej nadgorliwości
Myślisz, że dzięki takim wpisom awansujesz w hierarchii urządu miasta ze zwykłego specjalisty na jakiegoś dyrektora?
- 7 2
-
2026-05-13 14:51
A czy posiada? (3)
Czy to jest fakt, czy domysł? W sprawozdaniu majątkowym widzę 2 małe mieszkania z mężem (oprócz własnego). Czy ktoś się orientuje, czy one są wynajmowane w Sopocie jako krótkoterminowe? To byłby gruby konflikt interesów w walce z Airbnb.
Tylko pytanie czy tak jest rzeczywiście. W internecie łatwo kłamać, oskarżać i siać propagandę i teorie spiskowe. Ja chciałbym wiedzieć, jakie są fakty w tej sprawie- 9 1
-
2026-05-13 21:47
Może mają mieszkania po rodzicach i dziadkach, to się zdarza. (1)
A może zainwestowali kiedyś i mieli z czego kupić.
- 2 0
-
2026-05-14 13:45
No i ok
Tylko pytanie czy je wynajmuje krótkoterminowo. Ograniczenir Airbnb miała jako jedną z głównych obietnic wyborczych, więc jeśli sama miałaby coś na Airbnb/Booking to byłby to konflikt interesów. Może zbliżający się rejestr Airbnb rzuci trochę światła na to, czy/którzy urzędnicy wynajmują na Airbnb/Booking.
Do wynajmu długoterminowego nic nie mam, to miasta nie psuje.- 0 0
-
2026-05-13 18:23
Powinna zrobić jak Adamowicz i zamiast ściemniać o konfliktach
oddać otwarcie miasto deweloperom;)
- 2 1
-
2026-05-13 09:54
Zgadzam się z ostatnim zdaniem. (1)
Możliwości robienia zakupów w Sopocie po normalnych cenach są b. ograniczone - głównie do Biedronki, Lidla, Aldi. Kwiaciarni prawie nie ma, ceny w nich z nosa. Nawet rynek na Wyścigach ma ceny, które przewyższają ceny w Niemczech (nieprawdopodobne, a jednak) - warzyw, owoców, ciętych kwiatów itd. Widocznie przez handel Sopot jest uważany za grajdoł dla nowobogackich.
- 47 0
-
2026-05-13 11:16
Akurat kwiaciarnie są, jest ich całkiem sporo.
- 7 7
-
2026-05-13 09:54
jak bez powodu
to kurort jest
- 7 2
-
2026-05-13 07:22
Byłem (16)
Byłem zameldowany w Sopocie (Brodwino) kilka lat, ale kiedy przyszedł czas zakupu mieszkania to jednak wygrał rozsądek:
Za taką samą cenę w 2022 roku mogłem kupić 70m2 w Karwinach, albo kawalarkę na Brodwinie.
Wybór jakby prosty- 508 3
-
2026-05-13 15:07
Najlepiej się mieszka w brzeźnie
taka moja opinia a mieszkałem już w kilku dzielnicach.
- 2 13
-
2026-05-13 10:51
kupiłeś segment w Bagninie.
- 9 16
-
2026-05-13 10:22
No to teraz czynsz (5)
Na starość ci zje i będziesz sobie pluł w brodę za 50lat
- 3 30
-
2026-05-13 10:31
Niektórzy mają dobre emerytury bo pracowali na pełnym ZUSie- moja mama pracowała 42 lata, emerytura 4500 zł (3)
- czynsz prawie 1000 zł i nie ma problemu z płaceniem.
- 11 5
-
2026-05-13 12:55
ja pracowałam 37 lat, emerytura 3 tys. (1)
- 4 0
-
2026-05-13 22:14
Pracowałam całe życie, emerytura 2300, czynsz 800.
Nie licząc opłat za prąd, gaz, bilet, leki, telefon. Na życie zostaje 400 zł.
- 2 0
-
2026-05-13 10:57
i to ma być dobra emerytura ? popracowała by 15 lat w milicji/policji to by miała dobra emeryturę i to przed pięćdziesiątką.
- 20 0
-
2026-05-13 10:25
Na starość może zmienić na mniejsze, nie musi mieszkać tam całe życie
- 16 0
-
2026-05-13 10:08
(1)
Sopot to marzenie dla wielu ,ale ceny mieszkań są nie do przeskoczenia dla większości.
- 18 7
-
2026-05-13 17:51
Dla mnie to nigdy nie bylo marzenie. Jako nastolatek jezdzilem do Sopotu na imprezy, pozniej wyroslem i omijam z daleka bo to juz nie moj klimat. Sopot zawsze taki byl i byl ciekawy tylko latem.
- 4 0
-
2026-05-13 09:40
Tez bylem mieszkańcem Sopotu od dziecka (1)
A teraz kupilem mieszkanie na Karwinach i była to świetna decyzją! 8k pln / m2 , zamiast prawie 14k pln / m2 na Brodwinie - a dzielnice dzieli las ....z czego Karwiny są lepiej skomunikowane. Rządy Karowskiego i poplecznikow wychodzą! Życzę powodzenia, całe moje pokolenie (rocznik 89') wyniosło się z Sopotu (może zostały dwie znane mi osoby) - głównie przez ceny nieruchomości.
- 62 1
-
2026-05-14 11:15
i teraz codziennie blokujecie Malczewskiego dojeżdżając do pracy w korpohausie w Oliwie...
- 0 0
-
2026-05-13 07:53
Na Karwinach też bym nie chciał mieszkać, a trochę znam dzielnicę z autopsji (3)
Jest las - ale niedogodności więcej, niezależnie czy mieszka się bliżej czy dalej arterii, w nowym (ul.Strzelców) czy starym budownictwie(wielka płyta).
- 18 24
-
2026-05-13 08:18
(2)
Z tym że między karwinami a brodwinem według deweloperskich standardów jest 82 sekundy drogi*, więc taki rozstrzał jest nie do pomyślenia. Ale ceny w sopocie nawet porównując do nadmorskich dzielnic Gdańska to abstrakcja.
*rekord gsmp ale się liczy!- 36 1
-
2026-05-13 11:09
Zależy co kto lubi- na Brodwinie nie ma hałasu i smrodu z ruchliwej ulicy i notorycznego zakorkowania
Natomiast oferta usługowa jest słaba, ale na Karwinach też porównując to z innymi dzielnicami Gdyni.
- 1 8
-
2026-05-13 11:04
tyle to pod górkę, w stronę Sopotu dużo szybciej!
- 1 0
-
2026-05-13 08:35
(36)
Sopot nie ma nic do zaoferowania z porównaniem do Gdańska. Mam teraz na myśli względy turystyki, atrakcyjność oferty. Nie ma już tego napędu typu "w sobotę na monciak", po co, skoro znacznie więcej, nowocześniej, a nawet klimatycznej jest w Głównym mieście.
- 341 21
-
2026-05-13 21:48
Całe szczęście, że nie ma tego napędu, ludzi na Monciaku i ta jest za dużo.
- 0 0
-
2026-05-13 12:11
Zamienię Gdańsk na Górny Sopot- chętnie (5)
Gdańsk jest coraz gorszy dla mieszkańców, przynajmniej tych starych dzielnic.
- 12 10
-
2026-05-13 12:55
"przynajmniej tych starych dzielnic" (1)
Których? Jestem ciekawy twojej opinii.
- 4 1
-
2026-05-13 19:43
Dolne Miasto, Zaspa, Przymorze, Wrzeszcz, Brzeźnie, Nowy Port
- 3 5
-
2026-05-13 12:43
Wszędzie dobrze, (2)
gdzie nas nie ma.
- 13 0
-
2026-05-13 19:46
(1)
Ja naprawdę gdybym miała opcję to bym z Gdańska uciekła. To miasto jest coraz mniej "moje", mimo, że tu się urodziłam i mieszkam 50 lat. Natomiast jest coraz bardziej uciążliwe i chaotyczne.
- 9 1
-
2026-05-14 09:05
w Sopocie mieszka sie calkiem fajnie, wszystko z buta, codziennie morze, zakupy jak chcesz, mozna spacerkiem, rowerem
sporo zalet, poza sezonem masz wszystkie atrakcje dla siebie, ale w sezonie bywa mega uciazliwie, nie chodzi o to ze turysci sa, to jest ok, ale to ze moga wszystko a policja obstawia monciak i okolice ratusza, poza tym poklosie decyzji Karnowskiego wciaz wybija, pusty paskudny dworzec, brak kina, brak pomyslu na miasto, wojenki z tymi ktorych nie
sporo zalet, poza sezonem masz wszystkie atrakcje dla siebie, ale w sezonie bywa mega uciazliwie, nie chodzi o to ze turysci sa, to jest ok, ale to ze moga wszystko a policja obstawia monciak i okolice ratusza, poza tym poklosie decyzji Karnowskiego wciaz wybija, pusty paskudny dworzec, brak kina, brak pomyslu na miasto, wojenki z tymi ktorych nie lubil, benefity dla swoich wiernych, chaotycznosc decyzji, brak jakiejkolwiek kosekwencji, brak jakiejkolwiek oferty dla mlodych, studentow, urzednicy jak za krola Cwieczka...
- 2 0
-
2026-05-13 10:34
(5)
Trójmiasto z Sopotem to najlepsze miejsce do życia w Polsce !
- 11 20
-
2026-05-13 12:11
Siądż w pociąg i przejedź się po Polsce (4)
Zobaczysz jak daleko zostaliśmy w tyle za Poznaniem Wrocławiem czy nawet Zieloną Górą i Jelenią Górą
- 20 10
-
2026-05-13 13:34
Zobacz jak Katowice wyglądają (1)
Gdańsk to zad*pie i mekka jedynie dla okolicznych byłych PGRów
- 8 4
-
2026-05-14 11:18
to prawda. Pamiętam Katowice z najbardziej zasyfiałego dworca w Polsce. Nie było większego syfu.
Tam, będąc małym dzieckiem, po raz pierwszy zetknąłem się z problemem bezdomności połączonej ze strasznym smrodem.
- 0 0
-
2026-05-13 12:34
Nie zgodzę się. Poznań stał się nijaki i przestał się rozwijać (1)
Zielona góra i jeienia to inna liga miast jednak dużo mniejszych. Myślę że jedynie Wrocław nam ucieka
- 8 4
-
2026-05-14 04:54
Zamiast myśleć, wsiądź w pociąg lub auto i sam sprawdź. Potem pisz.
- 1 0
-
2026-05-13 10:04
(1)
Sopot to przepiękne miasto ,jest częścią Trójmiasta, więc do zaoferowania ma to wszystko co w całym Trójmieście . Nie wspomnę ,że sam Sopot ma mnóstwo do zaoferowania.
- 6 26
-
2026-05-14 04:55
A tak konkretnie, to co ma do zaoferowania, poza teatrami? Knajpy są w Gdańsku i Gdyni. Molo w Brzeźnie. Co poza tym ma Sopot, czego nie mają dwa pozostałe miasta?
- 0 0
-
2026-05-13 09:21
(12)
Nie ma nic do zaoferowania ? Skąd jesteś? Trójmiasto to jeden organizm ! Z Sopotu do gGłównego Miasta w Gdańsku masz kilkanaście minut jazdy SKM ,lub autem !
- 13 26
-
2026-05-13 13:57
i ciągle nie ma ujednoliconej taryfy transportu publicznego :)
bydło nawiezione tu przez czerwonoarmistów niczego nie potrafi zrobić, a jedynie eksploatować.
- 12 1
-
2026-05-13 09:51
(10)
Jako jeden organizm.Jako Gdynianin od zawsze uważam tych z Gdańska za obcych.
Bliżej mi do ludzi z Rumi, Redy czy Wejherowa lub nawet Pucka niż do tych z Gdańska.- 20 13
-
2026-05-13 12:35
Masz czarne podniebienie że cię ciągnie do Wejherowa?
- 5 13
-
2026-05-13 12:34
Wieśniaka ciągnie na wieś. Ci się dziwić (1)
- 8 12
-
2026-05-14 04:59
A prostaka do czworaków, jak widzę.
- 2 0
-
2026-05-13 10:07
(6)
Czyli jesteś jakiś napływowy Kaszub . Gdynia to Trójmiasto, a nie za..pia typu Rumia, Reda .
- 20 10
-
2026-05-13 12:14
(1)
Nie ma czegoś takiego jak Trójmiasto.
Inne bilety na komunikację miejską, inne tablice rejestracyjne i wiele innych przykładów na dowód odrębności każdego z trzech miast.- 12 2
-
2026-05-13 15:38
"Trojmiasto" to wymysl przyjezdnych.
- 5 1
-
2026-05-13 12:08
Sorki ale to raczej ty jesteś słoiczkiem.
Nawet nie znasz lokalnych układów i konotacji.
- 7 1
-
2026-05-13 10:34
Kaszub to pociąg. A rdzenny mieszkaniec Kaszub to Kaszuba (2)
- 18 0
-
2026-05-13 12:36
Po Polsku odmienia się Kaszub a nie jakiś kaszuba spod lipy
- 0 10
-
2026-05-13 12:16
Skąd potomek przesiedleńców z kresów może o tym wiedzieć jak on nawet nie potrafi wskazać na mapie gdzie Kaszuby.
- 8 0
-
2026-05-13 08:44
I właśnie z powodu tych atrakcji na Głównym Mieście też mieszkają ostatnie niedobitki.
- 33 3
-
2026-05-13 08:43
Sopot ma fajne ceny nieruchomości dlatego sprzedałem mieszkanie w Sopocie i kupiłem za to przepiękny dom w Osowej. (6)
Miałem dość bookingowców wiecznych imprez i tłumów.
- 59 4
-
2026-05-14 09:07
a korki na Spacerowej to dzisiaj twoje hobby i promienny usmiech
- 5 0
-
2026-05-13 11:22
(3)
Na Osowej
- 11 9
-
2026-05-13 22:22
W Osowej. (1)
Ty pewnie z tych, co mówią "na Wrzeszczu".
- 2 6
-
2026-05-14 11:15
Na Osowej Górze (Osikowej) słoiku z Ornety
- 5 0
-
2026-05-13 12:56
On chyba wie lepiej gdzie kupił?
- 6 9
-
2026-05-13 10:25
O, a Ja odwrotnie
Tyle że doma za dom.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
