- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (168 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (185 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (141 opinii)
- 4 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (34 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (97 opinii)
- 6 Wzięli pod lupę punktualność SKM (82 opinie)
Sopot sprzedał tereny w Gdańsku za 31 mln zł
Euro Styl oraz Inpro wylicytowały działki w Gdańsku-Zakoniczynie, które na sprzedaż wystawiło miasto Sopot. W sumie za te nieruchomości do kasy kurortu wpłynie 31,2 mln zł netto. To nie są ostatnie grunty, które Sopot otrzymał od Gdańska po zmianie granic związanych z budową Ergo Areny.
W zeszłym roku Sopot znalazł kupca na dwie działki w dzielnicy Łostowice, o łącznej powierzchni 4,4 ha (44 tys. m kw.), za które uzyskał ponad 21 mln zł.
Teraz udało się znaleźć nabywców kolejnych gruntów:
- Dwie działki o łącznej powierzchni 2,5 ha (25 tys. m kw.) weszły w posiadanie dewelopera Inpro, który wylicytował kwotę 15,5 mln zł netto (cena wywoławcza 11,7 mln zł).
- Właścicielem kolejnej działki, o powierzchni 27,6 tys. m kw., został Euro Styl. Deweloper zapłacił za nią 15,7 mln zł netto (cena wywoławcza 11,9 mln zł).
W Miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wylicytowane nieruchomości między ulicami Wieżycką a Człuchowską są przeznaczone do zabudowy mieszkaniowo-usługowej.
To nie ostatnie grunty, które Sopot posiada w Gdańsku.
- Mamy jeszcze dwie działki na terenie Gdańska o łącznej powierzchni ponad 4 ha - mówi Anna Dyksińska z biura prasowego Urzędu Miasta w Sopocie.
Opinie (130) 2 zablokowane
-
2019-10-25 20:05
Opinia wyróżniona
Moim skromnym zdaniem: (4)
Zamiana gruntów była bardzo opłacalna dla Sopotu. Gdańsk otrzymał 13 ha gruntów, aby hala była na granicy dwóch miast. Gdańsk nic na tym gruncie nie zarobił. Sopot otrzymał na terenie Gdańska kilka działek o podobnej powierzchni. Teraz na ich sprzedaży zarabia miliony złotych.
Brawo Jacek Karnowski. Ma facet smykałkę do interesów.- 75 14
-
2019-10-27 09:03
co za bzdury....wystarczy przyjrzeć się ile milionów zniknęło przy budowie i kto pracuje w ergo arenie
rodzinne macki "Don Karnolo" są długie
- 1 1
-
2019-10-26 15:33
Brawo, sprzedać zarobić na 1 roczny budżet i tyle (2)
Super smykałka do interesów. Zamiast zrobić coś co by przynosiło dochód przez lata to jest jednorazowy strzał. Brawo biznesmenie
- 2 0
-
2019-10-26 23:06
Boli Cie
To?
- 0 0
-
2019-10-26 16:28
Miasto ma wybudowac biura i burd...i nimi zarzadzac?
A co będzie wtedy robił Kaczyński, Banaś i reszta?
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2019-10-25 14:08
no to miasto splaci kolejne długi (16)
biora przyklad z dulkiewicz i adamowicza. Nic nowego.
Zero planowania przyszlych wydatkow a potem wyprzedaz miasta, I coraz mniej Gdanska i Sopotu w Gdansku i Sopocie.
Serio samorzady marnotrawia tylko potencjal naszych dwóch miast. Niestety tak sie dzieje od 100 lecia Sopotu i chwile po 1000 leciu Gdanska.- 88 84
-
2019-10-25 14:26
i bardzo dobrze ze sprzedają..... (6)
....a co miasto miałoby tam wybudować - ławki dla meneli?, plac zabaw, boisko - za cenny teren żeby takie rzeczy budować no chyba że płatny prywatny plac zabaw, boisko, park itp
...tylko własność prywatna a nie państwowa komuna czyli niczyje- 20 15
-
2019-10-25 14:48
Slusznie (3)
Przeżrą a twoje wnuki beda jadły szczaw
- 8 10
-
2019-10-25 15:26
No dobrze, jaka Twoim zdaniem alternatywa dla gruntu Sopotu w Gdańsku? (2)
- 8 2
-
2019-10-25 15:35
dzierzawa lub amfiteatr jak w Pruszczu.
Stadion zuzlowy dla Gdanska. O ile Gdansk ma jeszcze jakies pieniadze.
- 3 10
-
2019-10-25 16:46
Propozycja dla Sopotu...
Mówiąc brutalnie, to powinni wybudowac mieszkania socialne dla tej części sopockiej patologii, ktorej ze względu na jakieś tam mniek lub bardziej sensowne przepisy prawa, takie mieszkania miasto powinno zapewnić. To, że działka należy do Sopotu nie oznacza, że jest enklawą. Pozostaje częścią Gdańska, a jej mieszkańcy Gdańszczanami. W ten sposób Sopot pozbywa się problemu i przerzuca zgniłe jajo do sąsiada.
- 3 10
-
2019-10-25 15:35
wystarczylo by dzierzawic ziemie. Jak w latach 90-tych.
I w tym czasie sie zastanowic co mozna zaplanowac.
- 2 6
-
2019-10-25 21:50
ławki dla meneli za 31mnl ?
Chyba czegoś nie rozumiesz . Przedstawiciele miasta Gdańsk robią ciekawe interesy .
- 0 1
-
2019-10-25 15:17
(1)
Czyli Ergo Arena wychodz kosztowała 31 mln pln drożej.
Taaaa ...piniędzy w Polsce ni ma i ni będzie.
Porozumienie Prezydentów miast ponad podziałami w imię wspólnej sprawy....zgoda buduje- 7 8
-
2019-10-25 15:36
dokladnie. mieszkamy na tym samym osiedlu.
- 1 0
-
2019-10-25 15:25
Przecież to był Sopot w Gdańsku. Co miał Sopot w Gdańsku budować? (5)
- 8 2
-
2019-10-25 15:37
a ile za to zaplacili? (1)
odsprzedac Gdanskowi za te sama zlotowke.
- 0 4
-
2019-10-25 17:32
Ty widzisz i nie grzmisz...
Przecież tam nie było żadnej złotówki, była zamiana gruntów!
- 7 1
-
2019-10-25 15:55
Ciekawe prawnie pytanie (2)
Czy tam była jurysdykcja gdańska czy sopotu?
- 1 3
-
2019-10-25 15:57
(1)
np. komu mandat za zaśmiecanie posesji
- 2 0
-
2019-10-25 16:03
Gdańska
- 3 0
-
2019-10-25 15:34
budynki urzedow niech sprzedadza i ida do siebie.
- 4 2
-
2019-10-25 14:08
(12)
Teren przy szkole miał być rezerwą pod SKM. Tak więc bardzo się miasto przejęło problemami komunikacyjnymi Południa :)
- 176 16
-
2019-10-25 14:11
Sopot ma się przejmować problemami Gdańska? (4)
buacha cha cha cha cha cha cha
- 16 20
-
2019-10-25 14:14
a co? nie maja wspolnych ulic? (1)
- 6 3
-
2019-10-25 14:21
a Gdynia ma wspólne ulice z Puckiem ... i co?
10Lutego - Mikołaja Reja - Wejherowska etc ... ;))))
- 3 5
-
2019-10-25 16:00
Dzieci prezydenta
To oszukuje w działkach to też w życiu jest nieuczciwy
- 4 0
-
2019-10-26 14:52
Nie Sopot
Gdańsk powinien odkupić tę jedną działkę, lub wymienić na inną.
- 4 0
-
2019-10-25 14:12
otóz to
byle nie skonczyc jak Jamroż... nawet kosztem jakosci zycia mieszkanców,
- 5 3
-
2019-10-25 15:47
skm południe
Tak upada pomysł SKM na poludnie Gdańska!!! Zaraz pojawia sie komentarze Urzędu ze SKM tylko do pętli Łostowice-Świetokrzyska. To za mało!!!
- 8 5
-
2019-10-25 15:59
Gdańsk toreduje PKM na Poludnie (3)
Powyprzedawali (i robią to dalej) rezerwy pod kolejkę
- 13 3
-
2019-10-25 20:01
(2)
Uwierzyliście w tą fantazję z kolejką ? Przecież to było mydlenie oczów ,kolejna niby wizja rozwoju Południa Gdańska .W planach budowy nowych dróg na lata 2016-2020 na pierwszych pozycjach była budowa ulic Nowa Świętokrzyska jak i Nowa Małomiejska . Dulkiewicz zapewniała ,że też zrobi wszystko ,żeby udrożnić ruch na południu ,że to piorytet itp. itd. .Jak bym słuchał Jarusia przed wyborami .Co zrobiono z tymi planami nowych dróg na południu ? Nic. Wrzucili hasło SKM Południe aby znowu mieszkańcy uwierzyli ,że miasto interesuje się problemami mieszkańców Południa Gdańska .Przed kolejnymi wyborami znowu upublicznią kolejną ściemę aby zdobyć głosy i wygrać znowu wybory i tak w kółko.
- 24 0
-
2019-10-25 23:15
PO-kemony znowu uwierzyły w bajki
- 1 1
-
2019-10-26 08:18
Hehe Południe...
Po co Wam SKM w obszarze wiejskim. Rower albo z buta dla rolasy...
- 0 5
-
2019-10-25 19:49
Ktoś kiedyś metro wykopie
Oni to mają teraz w nosie. Liczy się polityka a nie jakieś drogi
- 4 0
-
2019-10-25 14:11
Za mało samochodów jeździ Świętokrzyską, trzeba jeszcze postawić kilkanaście osiedli. (2)
- 171 18
-
2019-10-25 14:13
otóz to
nowe miasto moze niech postawia z kilkoma galeriami, a miastom kompletnym jak Sopot czy Gdansk niech dadza spokój.
- 6 11
-
2019-10-26 14:31
Mega paraliż południa
Dokładnie. Tam już jest ciężko a oddają nowe bloki. Teraz dojdzie 13 ha czyli gdzieś około 40 bloków. Będzie się działo
- 5 0
-
2019-10-25 14:13
No to nieźle Gdańsk ta hala kosztowała. (4)
- 77 19
-
2019-10-25 14:30
Gdańsk wymienił się z Sopotem gruntami (2)
wiele lat temu. Kosztów z tego tytułu nie poniósł. Sopot odczekał do szczytu górki w nieruchomościach i drogo sprzedał.
- 23 5
-
2019-10-25 16:52
Zamiana gruntow . (1)
On tego i tak nie ogarnie .
- 6 0
-
2019-10-25 17:15
Hala nie stanęła wyłącznie na sopockich gruntach (choć faktycznie Sopot dał wówczas więcej).
- 3 2
-
2019-10-25 15:34
Każde duże miasto ma hale sportową i stadion i bardzo dobrze że Gdańsk też ma.
- 12 2
-
2019-10-25 14:14
Czy nową droge rowniez zrobia? (1)
Czy nabudują budynków a pozostanie to cos z płyt, ktore ciężko droga nazwać? Cóż...chyba wersja druga najbardziej prawdopodobna:( Ważne by nasprzedawac mieszkan a o drogę czy dojazd juz sie mieszkańcy martwią sami. Życie.
- 80 13
-
2019-10-25 15:24
Smerfie marudo
Przestań.
- 0 6
-
2019-10-25 14:16
(1)
Ostatnie tereny zielone w okolicy idą pod deweloperkę. Juuupi!
- 80 16
-
2019-10-25 18:33
Najgorsze jest to
Że mieszka pod wynajem już pewnie sprzedane.
- 1 0
-
2019-10-25 14:20
Miszkaniec (6)
Bloków przybywa w tym rejonie. Ul. Człuchowska to składanka płyt. A może by tak jakieś drogi nowe zrobić. Ul. Piotrkowska, Warszawska to jeden wielki korek i bardzo mocno eksploatowany skrót ze Świętokrzyskiej. Jednocześnie przypominam że ul. Piotrkowska to jazda nie 50 i więcej km\h a stoi znak tempo 30 (zaraz jak skręca się z Warszawskiej). Odpowiednie służby mogły by znak wymieć bo wyblakł i słabo go widać. Nawet autobusy jadą jak szalone.
- 68 8
-
2019-10-25 19:45
Najpierw bloki, potem za 10 lat drogi (4)
Czego nie rozumiesz?
- 2 2
-
2019-10-26 07:59
Komentarz zbyteczny...mamy zaraz 2020 (3)
r.2010 -Gdańsk Południe - rozbudowa układu drogowego - "Nowa Bulońska Północna, Nowa Jabłoniowa i Nowa Podmiejska -Nowa Małomiejska - to trzy kluczowe fragmenty planowanego podstawowego układu drogowego w dzielnicy Gdańsk-Południe. To one najefektywniej wpłyną na poprawę ruchu w tej dynamicznie rozwijającej się dzielnicy. Dlatego w latach 2014-2020 w ramach inwestycji drogowych zrealizowane zostaną w pierwszej kolejności. Jako kolejne realizowane będą ulice: Nowa Świętokrzyska, Nowa Warszawska lub Unruga."
- 4 2
-
2019-10-26 09:21
Plany na papierze robi się łatwo
A potem a to brak kasy, a to budowa się przeciągnie ... i będzie 2030 a bloków dwa razy więcej.
- 1 0
-
2019-10-26 11:23
Nowa Swietokrzyska hahah tak...
...moze do 2050r. będzie. Moze..
- 2 0
-
2019-10-26 12:12
Ulica Unruga i Nowa Świętokrzyska, Nowa Jabłoniowa, Nowa Podmiejska, Nowa Małomiejska, Nowa Bulońska Południowa. Te ulice dawno były w planie , ale obecnie nawet nie ma ich w projektach i nie ma na nie kasy. Plany się co roku zmieniają i priorytety.
Z tego co wiem to po Nowej Bulińskiej Północnej będzie Nowa Warszawska i Nowa Politechniczna . Te drogi są w trakcie dokumentacji. Pewnie też zajezdnie będą budować w najbliższym czasie.- 1 0
-
2019-10-27 08:32
Szokujące szybkości ...
Tak,tak tam wszyscy jeżdżą jak szaleni 15 km/godz.Chyba że piszesz tu o rowerzystach.
- 0 0
-
2019-10-25 14:20
może dulkiewicz odkupi i park dla swoich wyborców posadzi? (6)
- 57 28
-
2019-10-25 14:22
Park
Fajna sprawa. Niekoniecznie wyborcy by się ucieszyli :)
- 6 4
-
2019-10-25 14:52
a czemu ty nie odkupisz i nie zrobisz parku? (2)
- 9 8
-
2019-10-25 21:54
Bo nie on zrobił taki interes !
- 3 0
-
2019-10-25 23:06
Rozmowa
Z amebą nie ma sensu.
- 0 0
-
2019-10-25 14:54
To byscie pisowcy mowili wtedy ,ze handluje terenami... (1)
Zrobilibyscie z niej warszawska Syrenke.
- 8 9
-
2019-10-25 21:55
Jesteś zielony ?
- 0 0
-
2019-10-25 14:24
A więc kolejne punktowce i piaskownice....
- 38 11
-
2019-10-25 14:25
Plan odkorkowania Południa (11)
Idzie pełną parą.
Dziękujemy Pani Dulkiewicz na nowe drogi i plany rozkorkowania dzielnic :v
Dajcie tej Pani następnego Nobla za to. Tym razem może rumuński?- 142 31
-
2019-10-25 14:31
Nie myślałem, że kiedyś zatęsknię za Adamowiczem
a jednak
- 16 11
-
2019-10-25 15:27
Ona jest tylko prezydentem. (4)
Od rozwiązywania takich problemów są odpowiednie osoby w urzędzie. To po nich jeździjcie.
- 6 22
-
2019-10-25 15:53
Twierdzisz, że prezydent miasta nie ma wpływu na to co i gdzie się buduje w tymże mieście? (3)
Po to istnieje ta funkcja (organ wykonawczy) żeby przyklepywać dobre decyzje urzędników a te kretyńskie blokować. W przypadku Dulkiewicz działa to na odwrót.
- 21 2
-
2019-10-25 21:13
Skup sie (1)
To były tereny należące do Sopotu wiec Dulkiewicz nic do tego. Czytanie ze zrozumieniem nie boli
- 4 6
-
2019-10-26 00:35
Ale to nie Sopot uchwalał plany miejscowe z przeznaczeniem tych terenów pod zabudowę.
- 5 0
-
2019-10-26 14:19
prezydent za nic nie odpowiada ma tylko podpisywać to co mu podstawią.
deweloperzy i inni mafiozi.
- 2 0
-
2019-10-25 17:37
(3)
A kto glosowal na taka prezydent???!! Kaszubi!? Wy pajace z gdanska! to sie bujajcie teraz
- 11 7
-
2019-10-25 21:14
Pajace trollujace z PiS (1)
Pisuarski ciemny lud jak mówi o was Kurski Jacuś i ma racje
- 3 10
-
2019-10-26 14:21
a lie trzeba dostawac kasy albo jaki stołek by się cieszyć z tej bryndzy?
- 2 0
-
2019-10-29 08:46
a jaki był wybór ? Dzuma i Cholera ;)
Wałęsa ? ;) litości
Płażyński ;) który nigdzie nie pracował i niczego nie dokonał, a chciałby być prezydentem ;)
ma chłop mniemanie o sobie ... zresztą jeden i drugi.
Więc pozostała Dulkiewicz, o której wszyscy mieli nadzieje że skoro była zastępcą prezydenta to jest w temacie.
Niestety była tylko figurantką najwyraźniej, bo dokonania jej są słabiutkie.
Nie sądzę aby Dulkiewicz wygrała druga turę z taką pracą jako prezydent jaką nam pokazuje ...- 0 0
-
2019-10-26 00:42
Odwolac to to
natychmiast
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.