• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot szuka wykonawcy przebudowy drogi rowerowej wzdłuż Armii Krajowej

Krzysztof Koprowski
7 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Wizualizacja skrzyżowania z ul. 1 Maja (przy straży pożarnej).
  • Wizualizacja skrzyżowania z ul. Andersa.
  • Wizualizacja skrzyżowania z ul. Wybickiego.
  • Wizualizacja skrzyżowania z ul. Kochanowskiego.
  • Wizualizacja skrzyżowania z ul. Reja.

Sopot poszukuje wykonawcy na przebudowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej. Istniejąca kostka betonowa zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną (asfaltową). Przewiduje się także drobne korekty przebiegu i wyniesienie skrzyżowań. Prace będą realizowane w dwóch etapach do końca czerwca 2021 r.



Którą trasą rowerową pokonujesz Sopot, poruszając się między Gdańskiem a Gdynią?

Droga rowerowa wzdłuż ul. Armii Krajowej to obok trasy nadmorskiej główny ciąg transportowy dla jednośladów łączący Gdańsk z Gdynią.

Istniejąca droga wykonana jest z betonowej kostki bauma, która swoje lata świetności ma już dawno za sobą oraz funkcjonuje częściowo jako przestrzeń wydzielona bezpośrednio w jezdni.

Dwa etapy prac budowlanych



Ogłoszony przetarg na przebudowę infrastruktury rowerowej wraz z przyległym chodnikiem (będzie wykonany z betonowej kostki) obejmuje odcinek od al. Niepodległości do ul. Reja, przy czym prace będą podzielone na dwa etapy:

  1. etap I - od ul. 23 Marca do ul. Wybickiego wraz z budową wyniesionego skrzyżowania z ul. Andersa (termin zakończenia 30 czerwca 2020 r.)
  2. etap II - pozostały odcinek objętymi robotami budowlanymi (termin realizacji od 2 stycznia 2021 do 30 czerwca 2021 r.).

Nawierzchnia asfaltowa, wyniesione skrzyżowania



Nowa droga rowerowa będzie wykonana z nawierzchni bitumicznej (asfaltowej) koloru czerwonego. Będzie to zatem standard identyczny, jak w rejonie ronda u zbiegu z ul. 23 marca (ten odcinek nie będzie ponownie przebudowywany). Przewiduje się jej ciągłość na całej długości, w tym także na wyjazdach z posesji.

Zgodnie z dokumentacją przetargową nie zaplanowano większych zmian w przebiegu drogi rowerowej z wyjątkiem wyniesienia skrzyżowań z ulicami Reja, Kochanowskiego, Wybickiego, Krasickiego oraz Andersa.

W przypadku skrzyżowania z ul. Andersa oraz Wybickiego droga rowerowa będzie prowadzona jezdnią i połączy się z chodnikiem dopiero za skrzyżowaniem, przez co zwiększy się wzajemna widoczność dla wszystkich uczestników ruchu.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście


Na skrzyżowaniu z ul. Kochanowskiego przewidziano odsunięcie drogi rowerowej od ul. Armii Krajowej, tworząc tym samym tzw. strefę akumulacji dla kierowców, którzy chcą się włączyć w ul. Armii Krajowej.

W parku Inki droga rowerowa zostanie nieco wyprostowana, ale nadal bez zmian pozostanie przejazd przez skrzyżowanie z ul. 1 Maja (koło straży pożarnej), wymagający aż trzykrotnego przekraczania jezdni i dwukrotnego skrętu pod kątem 90 stopni.

Czytaj też: Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy

  • Na odcinku najbliżej al. Niepodległości prace będą polegały na zmianie nawierzchni. Nie przewiduje się innych korekt przebiegu.
  • Połączenie wykonanej już wcześniej drogi rowerowej z odcinkiem przewidzianym do przebudowy do al. Niepodległości.
  • Przebudowany już odcinek w pobliżu skrzyżowania z ul. 23 Marca.
  • Ciąg pieszo-rowerowy przy rondzie z ul. 23 Marca pozostanie nieprzebudowany.
  • Droga rowerowa wzdłuż terenów Uniwersytetu Gdańskiego nadal będzie poprowadzona wzdłuż ogrodzenia.
  • Droga rowerowa w pobliżu budynków Uniwersytetu Gdańskiego.
  • Skrzyżowanie z ul. 3 Maja. Tutaj drobnej korekcie zostaną poddane łuki.
  • Skrzyżowanie z ul. Wybickiego. Droga rowerowa przez to skrzyżowanie zostanie poprowadzona jezdnią.

Nadal niebezpiecznie przy rondzie i Uniwersytecie Gdańskim



Pracami budowlanymi nie będzie objęty wąski ciąg pieszo-rowerowy przy rondzie z ul. 23 Marca. Będzie trzeba zatem nadal zachować tutaj wyjątkową ostrożność, podobnie jak wzdłuż terenu Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie przebudowana droga rowerowa pozostanie w dotychczasowym miejscu - wzdłuż ogrodzenia.

Przypomnijmy, że dalsza część drogi rowerowej od skrzyżowania z al. Niepodległości i wzdłuż alei do wiaduktu kolejowego będzie remontowana w bieżącym roku wraz z przebudową układu drogowego (nowa nawierzchnia dla rowerzystów będzie asfaltowa).

O wyborze wykonawcy przebudowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej zdecydują: w 60 proc. najniższa cena oraz 40 proc. termin udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).

Inwestycja jest realizowana w ramach wsparcia unijnego na budowę węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi.

Opinie (46) 1 zablokowana

  • Bardzo ważny odcinek Trójmiasta, trzymam kciuki! (3)

    Ogólnie Sopot brawo za modernizację już istniejących ścieżek.

    • 18 17

    • (1)

      Sopot przede wszystkim powinien zacząć od postawienia znaków, bo na Armii Krajowej ich nie ma, więc nie ma tam wyznaczonej DDR. A to cudactwo w postaci "dwukierunkowego pasa ruchu dla rowerów" w ogóle nie istnieje ani w ustawie, ani w rozporządzeniu o znakach i sygnałach drogowych.

      • 3 3

      • darku,szanuję cię,wierzę,że na prawdę jesteś Jeźdźcem,
        zazwyczaj piszesz co ja bym napisał,
        ale tą razą piszesz jak jakaś kierowca

        znaki to zuo, ale nadmiar znaków to zzuuoo,
        a tam już jest nadmiar
        źle postawionych
        w chorych miejscach
        ze złych powodów

        AK powinno by z a o r a n e
        naprawianie jej to pudrowanie syfilisa

        • 2 0

    • No, za ponowne ułożenie kostki na trasie w Pasie Nadmorskim

      to już "nie brawo".

      • 3 2

  • Czyli dalej zostanie fuszerka? (3)

    zlikwidować to szkardztwo. zaoszczedzone miejsce przeznaczyc na normalny chodnik i pasy ruchu dla rowerów w jezdni z obu stron. Ludzie tam jest ograniczenie do 30.

    • 44 9

    • 40

      • 1 0

    • jo 40 (1)

      i nikt tam 40 nie jeździ lol

      • 6 1

      • To zaczną

        • 2 1

  • fajnie że tyle chodników anty pieszo-rowerowych powstaje w 3miescie z myślą wyłącznie o kierowcach (1)

    Kiedy coś dla rowerzystów powstanie?
    Ja czekam na pierwszą w Sopocie prawdziwą drogę dla rowerów. może się doczekam

    • 25 5

    • wątpię, żebyśmy doczekali

      prędzej ten obszar zaleje woda z podnoszącego się poziomu Bałtyku, niż jutrzenka rozsądku pojawi się we łbach niektórych tam u władzy

      • 3 2

  • (3)

    Dalej esy floresy w stylu sopockim. Dla kierowców prosta droga, dla pieszych i rowerzystów przeplatanki.

    • 50 2

    • (1)

      no własnie. istny tor przeszkód. To jakiś slalom czy co? Niby jedzie się prosto, a co 10 metrów ostry zakręt czy jakaś inna przeszkoda. Masakra. Szkoda na to nawet złotówki wydawać.

      • 15 0

      • Ważne że kierowcy mają autostradę przez zabytkowe centrum Sopotu

        A rowerzyści? Niech się wspinają pod górę i z góry, niech jeżdżą slalomami. Takie są priorytety miasta.

        • 20 1

    • Ciężko ruszyć zady projektującym ?

      • 1 2

  • Tam dalej jest tempo30. Po co sciezka rowerowa?

    Wydzielić pas na jezdni i tyle. W końcu będzie wygodnie i bez pieszych. I te zmiany stron...

    • 35 4

  • I oczywiscie przeganianie rpwerzystow z jednej strony ulicy na druga. To juz lepiej niech wcale nie zaczynaja

    • 32 2

  • Dramat goni dramat... (2)

    Nikt nie wziął na poważnie wskazówek mieszkańców/rowerzystów.
    Leśne dziadki z ZDiZ wiedzą lepiej...

    • 40 1

    • (1)

      Ograniczenie do 40, ale nie, walnijmy "ścieżkę rowerową" z potencjalnymi punktami kolizyjnymi, poprowadźmy ją przy samym wyjściu i wyjeździe z terenu Uniwersytetu i nazwijmy to dbaniem o bezpieczeństwo.

      • 5 0

      • bo wiedzą, że byli, są i będą bezkarni

        bo nikt tych bandytów nie pozwie do sądu,
        bo nikt nie wyjdzie nawet z demonstracją i transparentami
        nic

        organizacje rowerowe są zatomizowane
        (tylko gdyńskie, tylko gdańskie, a sopocka non-existant)
        bezzębne i bez jaj

        Szczurek skorumpował ze szczętem SRG, ludzie poszli na etaty
        Adamowicz zaczął, a Dulkiewicz dokupiła do reszty Rogerzystów

        • 4 1

  • esy floresy, szlaczki zygzaczki na wąskim chodniku to nie żadna droga dla rowerów

    nie wprowadzajcie ludzi w błąd. To zwykły chodnik z nakazem jazdy po nim.
    Niebezpieczna prowizorka.

    • 42 1

  • Gorny sopot (2)

    Chyba nie ma bardziej zje*anej sciezki w trojmiescie od tej na gornym sopocie. Pelno wyjazdow, przejsc przez pasy, dziur, punktow z mala widocznoscia i slepych staruszkow w swoich rzechach z gsp. O wypadek nie trudno I nie powinno nikogo zdziwic to ze rowerzysta jedzie ulica a nie po sciezce, wlasne bezpieczenstwo ponad przepisy

    • 29 4

    • (1)

      Ostatni raz jak tamtędy jechałem to nawet nie było znaków, więc formalnie żadnej DDR czy DDRiP tam nie ma. Jedyną legalną możliwością poruszania się w tym miejscu przez rowerzystę jest jazda jezdnią.

      • 4 0

      • może wystarczy podnieść głowę do góry ? Ja tam jeżdżę od 8 lat prawie dzień w dzień i wszystko widzę.

        • 0 0

  • Idealny przykład jak NIE projektuje sie infrastruktury rowerowej (2)

    Szkoda. kupe milionów w błoto. No ale kierowcy zyskają. Pewnie o to tylko chodzi.

    • 33 2

    • jak przyjeżdzają koledzy z za granicy,
      ilekroć usiłują chwalić naszą infrę rowerową -
      pokazuję im sopocką Armii Krajowej

      swoją drogą, jakieś stowarzyszenie Byłych Żołnierzy AK
      powinno pozwać Sopot do sądu, najlepiej amerykańskiego,
      (konkretne odszkodowanie)
      za to że dali taką nazwę - burdelowi

      • 2 0

    • co kierowcy zyskają?

      Kolejne kretyńskie wyniesienia skrzyżowań? Szkoda zawieszenia na te wszędobylskie progi zwalniające.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane