Fakty i opinie

Sopot szuka wykonawcy przebudowy kolejnego odcinka al. Niepodległości

Najnowszy artukuł na ten temat

Remont al. Niepodległości niemal na półmetku

Po zakończonym remoncie wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Niepodległości Sopot przygotowuje się do przebudowy kolejnego fragmentu alei w stronę Gdańska. Latem przyszłego roku pracami budowlanymi zostanie objęty odcinek od wiaduktu do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej. Oprócz jezdni nową nawierzchnię zyskają także chodniki oraz droga rowerowa.



Czy obawiasz się korków przy przebudowie al. Niepodległości?

tak, będą bardzo dokuczliwe 68%
tak, ale po kilku dniach sytuacja się pewnie unormuje 13%
nie, ponieważ nie jeżdżę samochodem 7%
nie, bo nie korzystam z tej drogi 12%
zakończona Łącznie głosów: 882
Ogłoszony przetarg zakłada przebudowę al. Niepodległości w zakresie m.in.:
  • remontu obu jezdni na odcinku od wiaduktu do ul. Armii Krajowej,
  • wydłużenia lewoskrętu z al. Niepodległości w ul. Malczewskiego,
  • budowy drugiego prawoskrętu z ul. Malczewskiego w al. Niepodległości,
  • przebudowy chodników (nowa nawierzchnia z kostki betonowej) oraz drogi rowerowej (nowa nawierzchnia z asfaltu - masy bitumicznej),
  • wprowadzenia śluzy dla autobusów i trolejbusów w rejonie przystanku Malczewskiego w kierunku Gdyni, pozwalającej na opuszczenie zatoki przed pozostałymi pojazdami.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Wyspa centralna oraz przebudowa zjazdu na Kamienny Potok



Ponadto na skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Malczewskiego przewidziano budowę wyspy centralnej, która ma pozwolić na zawracanie samochodami z obu kierunków alei.

Zmiany układu drogowego planowane są również w obrębie zjazdu na Kamienny Potok (pod wiadukt nad torami kolejowymi) w kierunku Gdyni. Obecna jezdnia zostanie "przesunięta" do jezdni wyjazdowej spod wiaduktu w stronę Gdyni, w efekcie czego uda się zmniejszyć obszar zajmowany pod układ drogowy.

Nowa nawierzchnia drogi rowerowej i przejazd przez aleję



Rowerzyści - oprócz nowej nawierzchni drogi rowerowej - zyskają dodatkowy przejazd obok przejścia dla pieszych na wysokości skrzyżowania z ul. Malczewskiego. Od tego miejsca w stronę Gdyni będzie dopuszczony ruch rowerami po chodniku, przy czym obok żadnego przejścia nie planuje się wykonania przejazdu rowerowego.

Droga rowerowa będzie także wydłużona do przystanku Wejherowska w stronę Gdańska, ale dalej za przejściem dla pieszych na krótkim odcinku będzie funkcjonował ciąg pieszo-rowerowy do połączenia z gotową już drogą rowerową wzdłuż tej ulicy.

Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie z urzędnikami: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy



Rozpoczęcie prac budowlanych w wakacje 2020 r.



Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w wakacje przyszłego roku, zaś zakończenie w kwietniu 2021 r. Z pewnością będą się one wiązały ze znacznymi utrudnieniami w ruchu, o których będziemy na bieżąco informowali w Raporcie z Trójmiasta.


O wyborze wykonawcy, którego poznamy w styczniu przyszłego roku, zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc. - minimum trzy lata).

Opinie (85) 3 zablokowane

  • (5)

    Jak to kto...wybiorą najtańszego....A za 5 lat remont generalny.Klasyka.

    • 48 12

    • Oczywiście LATEM ... (4)

      "Latem przyszłego roku pracami budowlanymi zostanie objęty odcinek od wiaduktu do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej"

      Czemu latem kiedy jest najwięcej turystów i największy ruch , oczywiście korków się nie da uniknąć , ale można minimalizować w jakiś sposób problemy po co zrobić remont na wiosnę

      • 3 4

      • No tak

        Po co robić remont w okresie jesień - wiosna jak można latem , po za tym w innych krajach zachodu remonty głównie są robione nocą a w dzień jest wszystko uprzątnięte i jest przepustowość drogi

        • 4 3

      • to ma swoje uzasadnienie bo latem turystów jest mniej niż codziennie kierowców odworząchych

        dzieci do szkół i przedszkoli. plus pracy. Wiec relatywnie w wakacje jest lepiej to zrobić niż kiedy indziej bo będa mniejsze korki.

        • 5 0

      • To niestety ma swoje uzasadnienie klimatyczne (1)

        Nowy asfalt nie powinien być wylewany w mokrych warunkach - a poza latem u nas przeważnie jest dosyć mokro, mimo że opady są niewielkie. W zasadzie cała jesień i zima u nas odpada do takich prac. Pomimo tego często kładzie się nawierzchnię nie bacząc na warunki - jest to jeden z powodów konieczności remontu takiej drogi po zaledwie kilku latach. Wiosna też jest taka sobie.

        • 4 0

        • Robią latem żeby asfalt się lepiej trzymał

          A svenus podprowadził babci ziółko i majaczy

          • 0 0

  • Głupie pytanie, wiadomo że MTM :) (3)

    • 58 5

    • Tańszej firmy już nie ma jest jedna droższa co remontuje od 3 miesięcy w Gdyni przystanki a to wprd grawel

      • 2 1

    • MTM Mamy Trzy Maszyny (1)

      • 2 0

      • MTM - Morzna Taniej? Morzna

        • 0 1

  • No to pol Gdyni stanie w korkach w drodze do pracy w Gdańsku (6)

    • 44 9

    • z Gdyni do Gdańska to sie obwodnicą jedzie (1)

      • 8 8

      • Która tez stoi zwlaszcza jak jest dzwon.

        • 6 1

    • nie bój, nie bój

      za 2 lata pół Gdańska stanie w drodze do pracy w Gdyni ..

      • 5 4

    • i odwrotnie...

      • 1 0

    • te Gdynia

      wy od już chyba 3 miesięcy jeden przystanek robicie na Niepodległości (czy jak to tam sobie nazywacie), więc morda w kubeł :)

      • 2 2

    • Ważne, by pamiętać, że z Gdyni do Gdańska można też dojechać SKM

      • 2 0

  • Ktoś kto da najniższą ofertę moi drodzy i kochani (2)

    I bez gwarancji jakości ....

    • 19 5

    • Człowieczku, czyś ty wszystkie rozumy pozjadał ? Od rana do wieczora walisz w klawisze a g.....wiesz

      • 3 2

    • Jakby wybrali droższą to byście jojczyli, że przekręt XD

      • 3 0

  • esy-floresy chodnikowo-rowerowe widzę że mają się dobrze. (12)

    Jak można tak bezsensu projektować infrastrukturę rowerową?
    Przecież to się w głowie nie mieści. Tyle kasy na taki bubel wydawać.
    Czy w tych urzędach naprawdę nikt nigdzie nie był?
    Tak ciężko podpatrzyć jak to się robi w krajach cywilizowanych i przenieść te rozwiązania do nas?
    To są rozwiązania z lat 90 które nigdzie poza polską się nie przyjęły.
    Mało tego, nawet inne miasta w Polsce już zrezygnowały z tego typu rozwiązań bo to rozwiązania wybitnie anty rowerowe i anty piesze.

    • 63 12

    • Napisz o ktorych (11)

      Rozwiązaniach mówisz

      • 10 7

      • (7)

        o chodnikach z różowymi paskami w formie szlaczków i zygzaczków

        • 16 5

        • A co w zamian za to proponujesz? (1)

          • 6 5

          • Drogi dla rowerów w formie pasa ruchu na jezdni oddzielonym krawężnikiem od jezdni oraz chodnika

            Rozwiązanie znane chociażby z Kopenhagi czy Amsterdamu.

            • 24 3

        • nie o chodnikach tylko drogach rowerowych ktore są puszczone po wysepkach zygzakiem (4)

          (to przy Malczewskiego) albo bez sensu pod kątem na Niepodległości, to już teraz jest lepiej bo są prosto pasy wymalowane a planuje się bez sensu je przesunąć i tym samym wydłużyć drogę dla pieszych i rowerzystów

          • 8 3

          • nie daj sobie wmówić że różowy pasek na chodniku wytyczony niczym slalom to " droga dla rowerów". To nie ma nic wspólnego z drogami dla rowerów.

            • 12 2

          • Może jednak lepszy szlaczek zygzaczek (2)

            żeby rowerzysta zwolnił i pomyślał przed przejazdem na światłach.

            • 4 10

            • a czemu miałby zwalniać skoro jedzie drogą z pierwszeństwem. 40tys wypadków powodują kierowcy. To może jezdnie zróbmy w formie szlaczka zygzaczka tak dla bezpieczeństwa? żeby to kierowca jak to napisałeś "pomyślał i zwolnił"

              • 11 4

            • Przecież rowerzysta wg was durniow samochodowych jest zawalidroga więc po co ta gadka po co ma zwalniać skoro jedzie powoli w porównaniu do samochodów

              • 2 2

      • (1)

        O wszystkich rozwiązaniach zastosowanych w okolicy. Od imbecylnych światel przy sepiej poprzez durnowate skrzyżowanie z haffnera kretynski przejazd wiaduktem gdzie oczywiście nie da się zrobić nic poza klaustrofobicznym chodnikiem. Potem przejazd przez ulicę z obowiązkowym postojem 3-5 minut na czerwonym potem byle jaka ścieżka do armii krajowej i sama armii krajowej czyli cymesik d**ilizmu raz chodnik raz jezdnia

        • 12 1

        • Żeby życie miało smaczek.

          • 1 1

      • 90% rozwiazan jest doniczego w Gdańsku ale i całym trójmiescie

        Wdychanie spalin dla rowerzystów jest szkodliwe dla zdrowia .Drogi rowerowe powinny być oddzielone pasem zieleni !! Drogi rowerowe maja mieć ciągłość jak ulice!! Jazda poi chodnikach jest niebezpieczna dla pieszych proste i skuteczne.

        • 0 0

  • Super (1)

    Tam chodnik był w bardzo złym stanie, a przejazd rowerem wiązał się z koniecznością pokonywania glownej arteri niezależnie od kierunku w którym jechaliśmy.
    Również dołożenie wyspy i prawoskretu ułatwi poruszanie się na tym skrzyżowaniu.
    Bardzo się cieszę z przebudowy tego odcinka

    • 20 11

    • Tylko zostawcie "słup pokory" od strony Gdyni

      pełni niezwykle istotną funkcję

      • 4 0

  • Kasa leci

    A nie ma żadnych nowych inwestycji ... tylko cuda na kiju i modelowanie istniejących.... porażka

    • 11 14

  • (2)

    Te Jacusiowe esy floresy rowerowe. Kurort, który dba wyłącznie o wygodę kierowców.

    • 18 20

    • w jaki sposób chce poprowadzić bardziej prosto drogę rowerową / chodnik ? (1)

      Przecież to skrzyżowanie nie jest pod kątem prostym.

      • 3 10

      • dokładnie tak jak jezdnie

        • 12 0

  • (1)

    Ok czyli jedyne co się zmienia to dodają wysepkę na środku i poszerzają wyjazd z Malczewskiego. W sumie też spoko

    • 13 3

    • No i kolejne swiatla dla skrecajacych w Malczewskiego.

      • 3 0

  • zielona strzałka z Malczewskiego w Niepodległości (2)

    patrząc na te wizki, to chyba zniknie, i bardzo dobrze, bo ludzie tam zapiep**ają, jakby mieli zielone i nawet pod sygnalizatorem jest przypomnienie dla matołów, że zielona strzałka oznacza stop

    • 29 4

    • (1)

      Nawet policjanci i strażnicy nie stają przed strzałka. Na Majorce widziałem strzałki żółte. Są lepsze bo nie zielone.

      • 1 2

      • tak to działa

        jak jeden stanie na zakazie zatrzymywania, to już później idzie z górki i nie ma problem, prawda?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.