- 1 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (233 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (42 opinie)
- 3 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (177 opinii)
- 4 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (139 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (106 opinii)
- 6 Plany dla okolic Ergo Areny na ostatniej sesji obecnej rady (48 opinii)
Sopot szuka wykonawcy przebudowy kolejnego odcinka al. Niepodległości
Po zakończonym remoncie wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Niepodległości Sopot przygotowuje się do przebudowy kolejnego fragmentu alei w stronę Gdańska. Latem przyszłego roku pracami budowlanymi zostanie objęty odcinek od wiaduktu do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej. Oprócz jezdni nową nawierzchnię zyskają także chodniki oraz droga rowerowa.
- remontu obu jezdni na odcinku od wiaduktu do ul. Armii Krajowej,
- wydłużenia lewoskrętu z al. Niepodległości w ul. Malczewskiego,
- budowy drugiego prawoskrętu z ul. Malczewskiego w al. Niepodległości,
- przebudowy chodników (nowa nawierzchnia z kostki betonowej) oraz drogi rowerowej (nowa nawierzchnia z asfaltu - masy bitumicznej),
- wprowadzenia śluzy dla autobusów i trolejbusów w rejonie przystanku Malczewskiego w kierunku Gdyni, pozwalającej na opuszczenie zatoki przed pozostałymi pojazdami.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Wyspa centralna oraz przebudowa zjazdu na Kamienny Potok
Ponadto na skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Malczewskiego przewidziano budowę wyspy centralnej, która ma pozwolić na zawracanie samochodami z obu kierunków alei.
Zmiany układu drogowego planowane są również w obrębie zjazdu na Kamienny Potok (pod wiadukt nad torami kolejowymi) w kierunku Gdyni. Obecna jezdnia zostanie "przesunięta" do jezdni wyjazdowej spod wiaduktu w stronę Gdyni, w efekcie czego uda się zmniejszyć obszar zajmowany pod układ drogowy.
Nowa nawierzchnia drogi rowerowej i przejazd przez aleję
Rowerzyści - oprócz nowej nawierzchni drogi rowerowej - zyskają dodatkowy przejazd obok przejścia dla pieszych na wysokości skrzyżowania z ul. Malczewskiego. Od tego miejsca w stronę Gdyni będzie dopuszczony ruch rowerami po chodniku, przy czym obok żadnego przejścia nie planuje się wykonania przejazdu rowerowego.
Droga rowerowa będzie także wydłużona do przystanku Wejherowska w stronę Gdańska, ale dalej za przejściem dla pieszych na krótkim odcinku będzie funkcjonował ciąg pieszo-rowerowy do połączenia z gotową już drogą rowerową wzdłuż tej ulicy.
Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie z urzędnikami: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy
Rozpoczęcie prac budowlanych w wakacje 2020 r.
Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w wakacje przyszłego roku, zaś zakończenie w kwietniu 2021 r. Z pewnością będą się one wiązały ze znacznymi utrudnieniami w ruchu, o których będziemy na bieżąco informowali w Raporcie z Trójmiasta.
O wyborze wykonawcy, którego poznamy w styczniu przyszłego roku, zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc. - minimum trzy lata).
Opinie (85) 3 zablokowane
-
2019-12-17 10:09
Na grafice wyraznie widac ze brakuje drogi rowerowej po prawejs tronie!! (2)
Drogi rowerowe powinny być po obu stronach .Wiec ten projekt znowu jest zacofany !!
- 0 1
-
2019-12-17 19:26
Gacie cisną daleko na drugą stronę
- 0 0
-
2019-12-17 10:50
delikatnie mówiąc. raczej to skansen rowerowy.
idealny przykład jak NIE projektować miasta- 0 0
-
2019-12-17 06:24
(1)
Skręt w Malczewskiego powinien być z dwóch pasów żeby nie było takich korków na niepodległości
- 3 1
-
2019-12-17 14:03
Nie może być z dwóch pasów bo na Malczewskiego jest jeden pas.
- 1 0
-
2019-12-17 13:41
A co z remontem przejścia podziemnego pod Al Niepodległości w centrum. Jakoś cicho się zrobiło. Centralny odcinek
- 0 0
-
2019-12-16 15:09
esy-floresy chodnikowo-rowerowe widzę że mają się dobrze. (12)
Jak można tak bezsensu projektować infrastrukturę rowerową?
Przecież to się w głowie nie mieści. Tyle kasy na taki bubel wydawać.
Czy w tych urzędach naprawdę nikt nigdzie nie był?
Tak ciężko podpatrzyć jak to się robi w krajach cywilizowanych i przenieść te rozwiązania do nas?
To są rozwiązania z lat 90 które nigdzie poza polską się nie przyjęły.
Mało tego, nawet inne miasta w Polsce już zrezygnowały z tego typu rozwiązań bo to rozwiązania wybitnie anty rowerowe i anty piesze.- 63 12
-
2019-12-16 15:10
Napisz o ktorych (11)
Rozwiązaniach mówisz
- 10 7
-
2019-12-17 10:14
90% rozwiazan jest doniczego w Gdańsku ale i całym trójmiescie
Wdychanie spalin dla rowerzystów jest szkodliwe dla zdrowia .Drogi rowerowe powinny być oddzielone pasem zieleni !! Drogi rowerowe maja mieć ciągłość jak ulice!! Jazda poi chodnikach jest niebezpieczna dla pieszych proste i skuteczne.
- 0 0
-
2019-12-16 15:12
(7)
o chodnikach z różowymi paskami w formie szlaczków i zygzaczków
- 16 5
-
2019-12-16 15:45
nie o chodnikach tylko drogach rowerowych ktore są puszczone po wysepkach zygzakiem (4)
(to przy Malczewskiego) albo bez sensu pod kątem na Niepodległości, to już teraz jest lepiej bo są prosto pasy wymalowane a planuje się bez sensu je przesunąć i tym samym wydłużyć drogę dla pieszych i rowerzystów
- 8 3
-
2019-12-16 19:09
Może jednak lepszy szlaczek zygzaczek (2)
żeby rowerzysta zwolnił i pomyślał przed przejazdem na światłach.
- 4 10
-
2019-12-17 00:02
Przecież rowerzysta wg was durniow samochodowych jest zawalidroga więc po co ta gadka po co ma zwalniać skoro jedzie powoli w porównaniu do samochodów
- 2 2
-
2019-12-16 19:20
a czemu miałby zwalniać skoro jedzie drogą z pierwszeństwem. 40tys wypadków powodują kierowcy. To może jezdnie zróbmy w formie szlaczka zygzaczka tak dla bezpieczeństwa? żeby to kierowca jak to napisałeś "pomyślał i zwolnił"
- 11 4
-
2019-12-16 16:00
nie daj sobie wmówić że różowy pasek na chodniku wytyczony niczym slalom to " droga dla rowerów". To nie ma nic wspólnego z drogami dla rowerów.
- 12 2
-
2019-12-16 15:37
A co w zamian za to proponujesz? (1)
- 6 5
-
2019-12-16 15:41
Drogi dla rowerów w formie pasa ruchu na jezdni oddzielonym krawężnikiem od jezdni oraz chodnika
Rozwiązanie znane chociażby z Kopenhagi czy Amsterdamu.
- 24 3
-
2019-12-16 16:15
(1)
O wszystkich rozwiązaniach zastosowanych w okolicy. Od imbecylnych światel przy sepiej poprzez durnowate skrzyżowanie z haffnera kretynski przejazd wiaduktem gdzie oczywiście nie da się zrobić nic poza klaustrofobicznym chodnikiem. Potem przejazd przez ulicę z obowiązkowym postojem 3-5 minut na czerwonym potem byle jaka ścieżka do armii krajowej i sama armii krajowej czyli cymesik d**ilizmu raz chodnik raz jezdnia
- 12 1
-
2019-12-16 18:40
Żeby życie miało smaczek.
- 1 1
-
2019-12-16 17:07
(2)
widzę że lewoskręt dalej bez możliwości zawracania, a co drugie auto obecnie właśnie tam robi nawrotkę. wystarczy postawić tam policjanta i w godzinę wyrobi miesięczną normę.
- 7 1
-
2019-12-17 09:11
I nawracający spowalniają przejazd i wydłużają korek
- 0 0
-
2019-12-16 17:11
Nie co drugie. Ale brak policji w tym miejscu to żenada i calkowita kompromitacja.
- 1 0
-
2019-12-16 15:03
Głupie pytanie, wiadomo że MTM :) (3)
- 58 5
-
2019-12-16 22:56
MTM Mamy Trzy Maszyny (1)
- 2 0
-
2019-12-17 09:04
MTM - Morzna Taniej? Morzna
- 0 1
-
2019-12-16 21:18
Tańszej firmy już nie ma jest jedna droższa co remontuje od 3 miesięcy w Gdyni przystanki a to wprd grawel
- 2 1
-
2019-12-17 08:54
mam pomysl !
a...moze zrobic to szybko i dobrze , no nie...to zbyt rewolucyjne
- 1 1
-
2019-12-17 08:53
Wiecie, ze tam wystarczy zrobic wieksze rondo
Jw
- 2 1
-
2019-12-16 15:29
zielona strzałka z Malczewskiego w Niepodległości (2)
patrząc na te wizki, to chyba zniknie, i bardzo dobrze, bo ludzie tam zapiep**ają, jakby mieli zielone i nawet pod sygnalizatorem jest przypomnienie dla matołów, że zielona strzałka oznacza stop
- 29 4
-
2019-12-17 02:11
(1)
Nawet policjanci i strażnicy nie stają przed strzałka. Na Majorce widziałem strzałki żółte. Są lepsze bo nie zielone.
- 1 2
-
2019-12-17 08:45
tak to działa
jak jeden stanie na zakazie zatrzymywania, to już później idzie z górki i nie ma problem, prawda?
- 0 0
-
2019-12-17 08:35
Kosmetyka za grube miliony...
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.