• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot szuka wykonawcy przebudowy kolejnego odcinka al. Niepodległości

Krzysztof Koprowski
16 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec prac na al. Niepodległości w Sopocie
  • Wizualizacja przebudowanego skrzyżowania al. Niepodległości z ul. Malczewskiego, która uwzględnia powstanie wyspy centralnej oraz przejazdu dla rowerzystów.
  • Wizualizacja przebudowanego zjazdu na Kamienny Potok w stronę Gdyni (po prawej).
  • Odcinek al. Niepodległości, który będzie objęty pracami budowlanymi.

Po zakończonym remoncie wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Niepodległości Sopot przygotowuje się do przebudowy kolejnego fragmentu alei w stronę Gdańska. Latem przyszłego roku pracami budowlanymi zostanie objęty odcinek od wiaduktu do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej. Oprócz jezdni nową nawierzchnię zyskają także chodniki oraz droga rowerowa.



Czy obawiasz się korków przy przebudowie al. Niepodległości?

Ogłoszony przetarg zakłada przebudowę al. Niepodległości w zakresie m.in.:
  • remontu obu jezdni na odcinku od wiaduktu do ul. Armii Krajowej,
  • wydłużenia lewoskrętu z al. Niepodległości w ul. Malczewskiego,
  • budowy drugiego prawoskrętu z ul. Malczewskiego w al. Niepodległości,
  • przebudowy chodników (nowa nawierzchnia z kostki betonowej) oraz drogi rowerowej (nowa nawierzchnia z asfaltu - masy bitumicznej),
  • wprowadzenia śluzy dla autobusów i trolejbusów w rejonie przystanku Malczewskiego w kierunku Gdyni, pozwalającej na opuszczenie zatoki przed pozostałymi pojazdami.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Wyspa centralna oraz przebudowa zjazdu na Kamienny Potok



Ponadto na skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Malczewskiego przewidziano budowę wyspy centralnej, która ma pozwolić na zawracanie samochodami z obu kierunków alei.

Zmiany układu drogowego planowane są również w obrębie zjazdu na Kamienny Potok (pod wiadukt nad torami kolejowymi) w kierunku Gdyni. Obecna jezdnia zostanie "przesunięta" do jezdni wyjazdowej spod wiaduktu w stronę Gdyni, w efekcie czego uda się zmniejszyć obszar zajmowany pod układ drogowy.

  • Na skrzyżowaniu z ul. Malczewskiego powstanie wyspa centralna, a przejście po lewej zyska także przejazd rowerowy.
  • Zjazd na Kamienny Potok zostanie "przesunięty" w stronę wyjazdu spod wiaduktu.
  • Wydzielona droga rowerowa zostanie zbudowana do zjazdu na Kamienny Potok (po lewej), gdzie będzie zaczynał się krótki wspólny odcinek pieszo-rowerowy do wykonanej niedawno nowej drogi rowerowej.
  • Wzdłuż al. Niepodległości wykonane zostaną nowe chodniki oraz droga rowerowa z asfaltu (masy bitumicznej).

Nowa nawierzchnia drogi rowerowej i przejazd przez aleję



Rowerzyści - oprócz nowej nawierzchni drogi rowerowej - zyskają dodatkowy przejazd obok przejścia dla pieszych na wysokości skrzyżowania z ul. Malczewskiego. Od tego miejsca w stronę Gdyni będzie dopuszczony ruch rowerami po chodniku, przy czym obok żadnego przejścia nie planuje się wykonania przejazdu rowerowego.

Droga rowerowa będzie także wydłużona do przystanku Wejherowska w stronę Gdańska, ale dalej za przejściem dla pieszych na krótkim odcinku będzie funkcjonował ciąg pieszo-rowerowy do połączenia z gotową już drogą rowerową wzdłuż tej ulicy.

Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie z urzędnikami: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy



Rozpoczęcie prac budowlanych w wakacje 2020 r.



Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w wakacje przyszłego roku, zaś zakończenie w kwietniu 2021 r. Z pewnością będą się one wiązały ze znacznymi utrudnieniami w ruchu, o których będziemy na bieżąco informowali w Raporcie z Trójmiasta.


O wyborze wykonawcy, którego poznamy w styczniu przyszłego roku, zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc. - minimum trzy lata).

Opinie (85) 3 zablokowane

  • (2)

    widzę że lewoskręt dalej bez możliwości zawracania, a co drugie auto obecnie właśnie tam robi nawrotkę. wystarczy postawić tam policjanta i w godzinę wyrobi miesięczną normę.

    • 7 1

    • Nie co drugie. Ale brak policji w tym miejscu to żenada i calkowita kompromitacja.

      • 1 0

    • I nawracający spowalniają przejazd i wydłużają korek

      • 0 0

  • Fuszerka się szykuje

    "sciezka" widze że pierwsza klasa.
    Sopot już by mogl dac sobie spokoj z tą zenujaca infrastrukturą rowerową. mamy juz 21 wiek. Już od dawna sie tego tak nie robi.

    • 10 3

  • na zdjęciach widać z jaką pogardą władza traktuje się pieszych - zdjęcie matki z dzieckiem w wózku mówi samo za siebie

    • 8 2

  • Od Malczewskiego w stronę Gdyni zrobią chodnik pieszo rowerowy ale bez przejazdów. Czy tych sopockich i**otow rozum opuścił? Chcą robić duży remont na lata i dlaczego nie myślą perspektywicznie? Za rok albo dwa ktoś powie tam jednak potrzebna jest normalna ścieżka rowerowa z przejazdami i co znowu kolejne miliony na przetargi dokumenty analizy itd po co? Dlaczego nie można tego zrobić od razu? Dlaczego przejazd rowerem przez miasteczko Sopot zajmuje tyle ile pokonanie połowy Gdyni? Dlaczego przejechanie ok 2km od granicy z Gdynia do Armii Krajowej za skrzyżowaniem z Malczewskiego zajmuje z postojami na wszystkich ustawionych na czerwono światłach ok 10 minut? Tempo jazdy nie ma znaczenia ponieważ czy jedziesz wolno czy szybko stoisz wszędzie po parę minut

    • 5 1

  • No to bedzie zaj..cie jadąc z Dabrowy do Sopotu. Zadnej alternatywy, chyba zostanie sie pochlastac

    • 6 0

  • Kurort w formie. Tradycyjnie cała inwestycja pod kierowców.

    Pieszych i rowerzystów ma się głęboko wiadomo gdzie.

    Tak wszystko pięknie wyprofilowane żeby oczywiście kierowca nie musiał zwalniać jadąc przez skrzyżowanie ( nawet na czerwonym ). Rowerzysta będzie musiał się praktycznie zatrzymać na swoim zielonym jeżeli mu życie miłe. Szkoda słów. Średniowiecze, 20 lat za murzynami. Tak to dobrze nigdy nie będzie. Idealny przykład rozwiązania anty miejskiego.

    • 11 2

  • No właśnie, remont remontem, a gdzie upchnąć poranne korki i te po 16? Bo już teraz ciężko a jak będą wahadła to korki będą od Niepodlegosci do Karwin, i od Malczewskiego do Żabianki. Bardzo ciekaw jestem rozwiązania l, i to zanim rozkopia i tak już masakrycznie rozjezdzony asfalt

    • 6 1

  • Badz pozdrowiona, Swieta Przepustowosci!!!

    Od pieszych wygody - uchron nas...
    Od rowerzystów - zachowaj nas...

    • 2 1

  • " przewidziano budowę wyspy centralnej, która ma pozwolić na zawracanie samochodami z obu kierunków alei" (1)

    misiaczki (niebieskie), kierowcy i tak tam sobie zawracają spowalniając ruch

    • 2 1

    • To prawda, przy czym robia to wbrew przepisom. Tam jest sygnalizator kierunkowy, wiec mozna jedynie skrecic w lewo (w Malczewskiego).

      • 2 0

  • To juz zaczynajcie opluwać P. Karnowskiego ile to kasy przytuli. Och głąby, głąby

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane