• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot szuka wykonawcy przebudowy kolejnego odcinka al. Niepodległości

Krzysztof Koprowski
16 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec prac na al. Niepodległości w Sopocie
  • Wizualizacja przebudowanego skrzyżowania al. Niepodległości z ul. Malczewskiego, która uwzględnia powstanie wyspy centralnej oraz przejazdu dla rowerzystów.
  • Wizualizacja przebudowanego zjazdu na Kamienny Potok w stronę Gdyni (po prawej).
  • Odcinek al. Niepodległości, który będzie objęty pracami budowlanymi.

Po zakończonym remoncie wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Niepodległości Sopot przygotowuje się do przebudowy kolejnego fragmentu alei w stronę Gdańska. Latem przyszłego roku pracami budowlanymi zostanie objęty odcinek od wiaduktu do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej. Oprócz jezdni nową nawierzchnię zyskają także chodniki oraz droga rowerowa.



Czy obawiasz się korków przy przebudowie al. Niepodległości?

Ogłoszony przetarg zakłada przebudowę al. Niepodległości w zakresie m.in.:
  • remontu obu jezdni na odcinku od wiaduktu do ul. Armii Krajowej,
  • wydłużenia lewoskrętu z al. Niepodległości w ul. Malczewskiego,
  • budowy drugiego prawoskrętu z ul. Malczewskiego w al. Niepodległości,
  • przebudowy chodników (nowa nawierzchnia z kostki betonowej) oraz drogi rowerowej (nowa nawierzchnia z asfaltu - masy bitumicznej),
  • wprowadzenia śluzy dla autobusów i trolejbusów w rejonie przystanku Malczewskiego w kierunku Gdyni, pozwalającej na opuszczenie zatoki przed pozostałymi pojazdami.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Wyspa centralna oraz przebudowa zjazdu na Kamienny Potok



Ponadto na skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Malczewskiego przewidziano budowę wyspy centralnej, która ma pozwolić na zawracanie samochodami z obu kierunków alei.

Zmiany układu drogowego planowane są również w obrębie zjazdu na Kamienny Potok (pod wiadukt nad torami kolejowymi) w kierunku Gdyni. Obecna jezdnia zostanie "przesunięta" do jezdni wyjazdowej spod wiaduktu w stronę Gdyni, w efekcie czego uda się zmniejszyć obszar zajmowany pod układ drogowy.

  • Na skrzyżowaniu z ul. Malczewskiego powstanie wyspa centralna, a przejście po lewej zyska także przejazd rowerowy.
  • Zjazd na Kamienny Potok zostanie "przesunięty" w stronę wyjazdu spod wiaduktu.
  • Wydzielona droga rowerowa zostanie zbudowana do zjazdu na Kamienny Potok (po lewej), gdzie będzie zaczynał się krótki wspólny odcinek pieszo-rowerowy do wykonanej niedawno nowej drogi rowerowej.
  • Wzdłuż al. Niepodległości wykonane zostaną nowe chodniki oraz droga rowerowa z asfaltu (masy bitumicznej).

Nowa nawierzchnia drogi rowerowej i przejazd przez aleję



Rowerzyści - oprócz nowej nawierzchni drogi rowerowej - zyskają dodatkowy przejazd obok przejścia dla pieszych na wysokości skrzyżowania z ul. Malczewskiego. Od tego miejsca w stronę Gdyni będzie dopuszczony ruch rowerami po chodniku, przy czym obok żadnego przejścia nie planuje się wykonania przejazdu rowerowego.

Droga rowerowa będzie także wydłużona do przystanku Wejherowska w stronę Gdańska, ale dalej za przejściem dla pieszych na krótkim odcinku będzie funkcjonował ciąg pieszo-rowerowy do połączenia z gotową już drogą rowerową wzdłuż tej ulicy.

Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie z urzędnikami: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy



Rozpoczęcie prac budowlanych w wakacje 2020 r.



Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w wakacje przyszłego roku, zaś zakończenie w kwietniu 2021 r. Z pewnością będą się one wiązały ze znacznymi utrudnieniami w ruchu, o których będziemy na bieżąco informowali w Raporcie z Trójmiasta.


O wyborze wykonawcy, którego poznamy w styczniu przyszłego roku, zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc. - minimum trzy lata).

Opinie (85) 3 zablokowane

  • Na grafice wyraznie widac ze brakuje drogi rowerowej po prawejs tronie!! (2)

    Drogi rowerowe powinny być po obu stronach .Wiec ten projekt znowu jest zacofany !!

    • 0 1

    • delikatnie mówiąc. raczej to skansen rowerowy.
      idealny przykład jak NIE projektować miasta

      • 0 0

    • Gacie cisną daleko na drugą stronę

      • 0 0

  • A co z remontem przejścia podziemnego pod Al Niepodległości w centrum. Jakoś cicho się zrobiło. Centralny odcinek

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane