• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot uspokaja ruch na skrzyżowaniach

Krzysztof Koprowski
3 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Skrzyżowanie Wejherowska-Kraszewskiego, które zostanie przebudowane na rondo.
  • Skrzyżowanie Wejherowska-Obodrzyców, które zostanie przebudowane na rondo.
  • Ścieżka rowerowa będzie zlokalizowana tuż obok chodnika.

W przyszłym roku pojedziemy przebudowanymi skrzyżowaniami w Kamiennym Potoku. Wykonane będą dwa nowe ronda, ścieżka rowerowa oraz nowe nawierzchnie chodników. Sopot poszukuje właśnie wykonawcy na te prace budowlane.



Czy organizacja ruchu na skrzyżowaniach w Trójmieście jest przemyślana?

Prace obejmą skrzyżowania Wejherowska-Obodrzyców zobacz na mapie Sopotu oraz Wejherowska-Kraszewskiego zobacz na mapie Sopotu. Szczególnie to drugie było zmorą dla kierowców spoza Sopotu ze względu na skomplikowany układ pasów ruchu.

Wkrótce na obu tych "krzyżówkach" organizacja ruchu nie będzie przysparzała już kłopotów. Przebudowane zostaną na ronda z pasami rozdziału między jezdniami przy dojazdach do skrzyżowania.

W ramach prac przewidziano również ułożenie nowych chodników oraz wykonanie ścieżki rowerowej w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Nawierzchnia ścieralna dla części rowerowej będzie z mieszanki mineralno-asfaltowej, zaś dla pieszych - z kostki betonowej. Zarówno chodniki, jak i ścieżka rowerowa będą o szerokości ok. dwóch metrów.

Bez zmian pozostanie lokalizacja przystanków autobusowych, przy czym zatoki autobusowe zyskają nową nawierzchnię.

Nowy układ drogowy w marcu przyszłego roku



Prace budowlane muszą być wykonane w terminie dziewięciu miesięcy od podpisania umowy i nie później niż do 31 marca 2019 r. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria ceny (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc., nie krócej niż trzy lata).

Przypomnijmy, że w tym roku planowany jest również gruntowny remont znajdującego się w pobliżu wiaduktu nad torami kolejowymi. Obecnie powstaje niezbędna dokumentacja dla przeprowadzenia tych robót.

Opinie (106) 5 zablokowanych

  • Sopot powinien przebudować Reja i zrobić dojazd do obwodnicy! (12)

    • 35 30

    • No to może jeszcze wyciąć cały las i dojazdy do obwodnicy co 1km?

      • 0 0

    • Po co... (6)

      Żeby cebula się pakowała prosto do kurortu???

      • 16 7

      • Kur...czego?

        • 0 0

      • Jaka cebula znów? Może czosnek, albo rdest?

        • 0 0

      • do czego??? (3)

        • 6 4

        • do uzdrowiska Sopot (2)

          • 5 4

          • do kąpieliska dla miasta Gdańsk (1)

            • 1 6

            • wiesz co, nie żartuj, wolę brzeźno lub stogi lub jelitkowo

              Sopot się skończył 15 lat temu

              a nie, wróć, tor rolkarski jest dskonały,
              takiego nie ma nigdzie w Polsce

              • 5 1

    • (2)

      Może rozbudować sopocka w Gdyni lepiej żeby trafiała prosto na obwodnicę A nie przez zatłoczone Karwiny

      • 9 6

      • przez góry lasy i doliny zwane Wielkim Kackiem? (1)

        tunelem czy wiaduktem?

        • 6 3

        • pociągnąć wiadukt nad

          Wielkopolską. Będzie jak w Japan.

          • 1 0

    • Plus droga łącząca Reja z Sopocką

      Po wojnie ją zlikwidowano nie wiedziec czemu. Swietna alternatywa, bo mieszkancy Karwin cisneli by na obwodowa lub sjrotem na Sopocką

      • 4 3

  • .... (4)

    A więc wybory wkrótce i ludzie ocenią stan dróg i i inwestycji służących mieszkańcom.

    • 32 19

    • Zakaz wjazdu na Brodwino i dalej na Kamienny Potok (2)

      Dla osób, ktore nie są mieszkańcami, w wyłączeniem służb itp. Gdynia robi sobie skrót przez osiedle pędząc przy przedszkolu 60 na ograniczeniu do 30, a przepisowo jadących wyprzedza. Smutna rzeczywistość. A i korków na wyjeździe na Niepodległości nie bedzie. Sopot przyjazny mieszkańcom!

      • 3 2

      • Postawic tam radar i niech placa !

        • 0 0

      • Zakaz wjazdu? Wybuduj sobie prywatną ulicę, januszu!

        • 0 0

    • mieszkam tam

      Mieszkańcom to dużo nie pomoże - my wiemy jak tam jeździ. Zresztą każdy kto patrzy na znaki to wie. Jednak 1-2 dzwony tygodniowo dowodzą, że sporo kierowców nie patrzy na znaki albo ich nie rozumie.
      Nawierzchnia jest w tym miejscu ok, bo remont był stosunkowo niedawno.

      • 9 1

  • drogi rowerowe to absurd (5)

    wszystkie szosowe rowery powinny jeździć jezdnią

    • 13 5

    • I tamować ruch

      Żaden z tych następców Armstronga nie ciągnie pięćdziesiątką tylko zamula.

      • 1 0

    • to sam sobie jeździj jak obok wariaci jadą po 80 km/h albo tir czy autobus cie wyprzedza (1)

      • 2 1

      • Jak sie boisz, jedz lasem..albo weź cos na odwagę, c*oto..

        • 0 1

    • Zależy gdzie.
      W Sopocie gdzie jest duży wolny ruch dużo pieszych dużo skrzyżowań to rzeczywiście bzdura i niepotrzebne komplikowanie wszystkim. Lepsze są wtedy pasy rowerowe w jezdni lub w ogóle bez (na zasadach ogólnych).

      No ale do połączeń między dzielnicowych wzdłuż głównych ciągów ( gdzie prędkości są większe jest więcej miejsca lepsza widoczność ,mniej pieszych ) lepiej sprawdzają się ddr.

      Także zależy

      • 2 1

    • rowerzyści i kolarze nie powinni tracić prawa do jazdy jezdnią jeśli obok tworzona jest droga dla rowerów

      lub ciąg pieszo rowerowy kosztem chodnika.

      TIRy i inne pojazdy dwuśladowe w mieście nie powinny jeździć szybciej niż 50 km/h.

      50 km/h to nie jest dolna granica dopuszczalnej prędkości jazdy w mieście.

      • 2 1

  • Nareszcie (3)

    Szkoda,że tak póżno.Tam od lat powinny wisiec tabliczki z personaliami osób które ten absurdalny układ skrzyzowań "zaprojektowały"..Mieszkańcy się przyzwyczaili,ludzie z zewnątrz kompletnie się gubią.

    • 6 5

    • (2)

      Bzdura. Jeździłem tam do roboty z Gdańska i nigdy nie miałem problemów z ogarnięciem zasad. Sorry, takich teraz mamy kierowników z PJ z biedronki..m

      • 3 0

      • (1)

        Prawo jazdy z Laysów :D

        • 1 0

        • Nie gadaj, w końcu znalazłeś???

          • 1 0

  • Akurat tam się to sprawdzi (2)

    Nie ma tam dużego ruchu, a zasady pierwszeństwa (mimo że zgodne z przepisami) są nieczytelne dla wielu kierowców, przez co dochodzi do stłuczek.

    • 10 5

    • (1)

      Nie nieczytelne, tylko kierowcy są tłuki.

      • 2 0

      • Chyba ty, młocie..znaki to głupota i tyle, właśnie przez nie jest pelno problemów...

        • 1 0

  • żal (7)

    jak dla kogoś to jest skomplikowane to powinien oddać prawko, jeżdżę tamtędy codziennie i nie zauważyłam, żeby ktokolwiek miał tam problem.

    • 20 6

    • dzięki rondom kierowcy będą mieli mniejszy problem ze zrozumieniem zalet uspokajania ruchu (6)

      Piesi i rowerzyści też zyskają.

      Gdy więcej ludzi zdecyduje się na chodzenie pieszo do SKM lub korzystanie z roweru, skorzystają również kierowcy.

      Najważniejsze, by coraz więcej kierowców zrozumiało, że samochód nie jest jedynym, a nie powinien być najważniejszym sposobem poruszania się po mieście.

      Z tego faktu kierowcom i wszystkim innym mieszkańcom będzie się lepiej żyło i mieszkało w Sopocie.

      • 0 8

      • (3)

        Rowerem to sobie można jeździć rekreacyjnie, a do tego najlepsze są lasy, których u nas nie brak. Mało który poważny człowiek może sobie pozwolić na przestawienie się na komunikacje miejską / rower.

        • 4 5

        • przestawiłem się samochodu na rower i SKM (1)

          bez żadnych problemów.

          Komunikacja miejska (tramwaje lub co gorsza autobusy) nie są dobrym subsytutem ani samochodu ani roweru, zwłaszcza roweru wspomaganego elektrycznie.

          • 2 3

          • Ale przestań..moda jest, to się przestawiłeś..i czujesz sie lepszy, czy co?

            • 2 0

        • "poważny" czy leniwy? myślę że raczej to drugie.

          • 4 2

      • (1)

        Uspokojenie ruchu na mało uczęszczanej ulicy to groteska. Remont tylko utrudni życie obecnym użytkownikom.

        • 7 3

        • każdy remont przez jakiś czas utrudnia życie.

          Uspokojenie ruchu obowiązuje na prawie wszystkich ulicach Sopotu.

          Zakorkowana w godzinach szczytu Aleja NIepodległości sama się uspokaja.

          Szkoda, że w nocy nie obowiązuje tam "Larmschutz" czyli uspokojenie ruchu w celu obniżenia poziomu hałasu odmotoryzacyjnego.

          Mieszkańcy by odetchnęli.

          • 2 2

  • Brak znaków zakazu ruchu rowerowego wszędzie gdzie obok są ścieżki rowerowe. (9)

    Brak znaków ustąp pierwszeństwa przy wjeździe ze ścieżki rowerowej na drogę.

    • 8 12

    • rowerzysci maja sie dostosowac do ruchu aut a nie odwrotnie ! (4)

      ulice są dla nas !!Jak sie niepodoba to se kup auto. Ale pewnie cie nie stac, A prawojazdy egzamin za trudny :)

      • 3 11

      • dwuśladowe pojazdy powinny się dostosować do ruchu ludzi (1)

        Piesi są podstawową grupą użytkowników dróg.

        Niektórzy z nich korzystają z ułatwień takich jak rower, hulajnoga lub inny sposób oszczędzania energii potrzebnej do przemieszczania się.

        Samochody są energo i terenochłonne, korzystanie z nich powinno podlegać ścisłym rygorom (ograniczeniom prędkości, limitom emisji zanieczyszczeń i hałasu).

        Samochód generalnie nie jest pojazdem do poruszania się po dobrze zorganizowanym mieście.

        • 3 2

        • A w leb nie dostałeś ostatnio?

          • 1 0

      • co było pierwsze? rower czy samochód? (1)

        ulice są rowerzystów, autka to tylko goście na NASZYCH drogach :)

        • 4 2

        • Rowerzyści, rowerzyści

          Jak was widzę, to mnie czyści.

          • 1 0

    • prawo reguluje to jasno, dodatkowe znaki są niepotrzebne (2)

      jak DDR jest po prawej stronie, rowerzysta musi z niej korzystać; jak DDR krzyżuje się z ulicą, pojazd ma mu bezwzględnie ustąpić

      • 5 2

      • No nie. (1)

        Wjeżdżając na jezdnie z drogi rowerowej włączasz się do ruchu, czyli rower ustępuje wszystkim na jezdni ( nie mylić z przejazdami rowerowymi bo to inna bajka, jest wtedy na odwrót )

        • 3 2

        • eh, znów zmarnowane pieniądze na edukację

          Jest wyraźnie napisane "krzyżuje się", co może robić tylko via przejazd rowerowy... Jak się skończy i zacznie za ulicą, to nie jest to przecież skrzyżowanie, to samo ma miejsce w przypadku zjechania z DDR prowadzącej dalej na ulicę.

          • 0 0

    • oj oj masz prawko?

      bo przepisów widzę nie znasz

      • 4 1

  • To w skrócie: (10)

    przepustowość!, samochodem trzeba wszędzie, nie ma gdzie parkować, mam 50 babć i nie mam jak ich sprawnie dowozić, co z lodówką, znów budują dla cudownych dzieci dwóch pedałów, jak pieszemu się nie podoba niech sobie kupi samochód, lewacy wszędzie, a w stanach to jest po 100 pasów...

    • 27 46

    • hahaha dobre to zgadzam sie my w blachosmrodach jestesmy dyskryminowani, i jeszce teraz (2)

      mówią ze to ze wyciąłem filtr z diesla to mogę mandat zapłacić!To juz jest zamach na moją wolność i mojego złomu trującego.Jak sie komuś nie podoba smog i spaliny to nich się na pustynie wyprowadzi :)Powinno bys jak w USA czyli brak chodników dróg rowerowych tylko ulice .Likwidacja trawników ,chodników i rowerowych i juz mamy miejsce na dodatkowe pasy ulic.

      • 20 1

      • (1)

        Moja wizja miasta to w ogóle taka wielka płyta asfaltu, z którego wystają punktowce - wszystko jest miejscem parkingowym. Pieszy musi wykupić bilet na odcinki dłuższe niż do drzwi swojego samochodu. W punktowcach mamy takie małe ambonki, coby strzelać do ped**arzy. Za niewycięcie DPFa grozi kara w postaci płacenia dotychczasowych cen benzyny, bo generalnie ona musi być za darmo. Nam się należy!

        • 22 0

        • I to jest słuszna koncepcja..

          • 0 0

    • (5)

      Dzięki, bo to rzeczywiście dobre podsumowanie.
      No ale jak już coś robisz to do końca - zapomniałeś o takich kluczowych kwestiach, że kierowcy krwawicą swoją utrzymują cały kraj z podatków a sezon rowerowy (cokolwiek by to nie było) trwa w Polsce 5 tygodni z powodu upałów, mrozów, monsunowych deszczy (niepotrzebne skreślić) no i że każdy ma 30km do pracy. W jedną stronę. Pod górę. I pod wiatr.

      • 11 7

      • Bzdura, całe społeczeństwo dopłaca do utrzymania dróg i autostrad. Nawet ci co z nich nie korzystają.

        • 1 0

      • taka anegdotka: (1)

        zapytano kiedyś lekarza:
        "jak to jest, mieć najbardziej odpowiedzialny zawód świata, pomagać tak wielu osobom rocznie?"
        lekarz odpowiedział:
        "Nie wiem, nigdy nie byłem kierowcą TIRa"

        • 7 5

        • Złoto :P

          • 5 2

      • Zgadzam sie my zmotoryzowani utrzymujemy cały kraj ,i to dzieki nam ten kraj działa. (1)

        Bo wszystko opiera sie na motoryzacji dlatego benzyna powinna byc w cenie wody jak w USA.A parkingi powinny byc wszedzie nie jak w USA bo bezpłatne :) Powinno sie zwiekszyc udział motoryzacji w miescie!!A oni jakies ograniczenia planują to jak podcinanie gazłezi na której siedzą!

        • 7 8

        • dałem plusa za ironię

          chociaż nie jest ona szyta bardzo cienkimi nićmi

          w każdym razie (anty)ped***im prowokokatorom nasze stanowcze NIE!

          trójpedalarscy ściganci na specjalne tory wyścigowe!

          • 4 4

    • ...

      Co?

      • 3 7

  • (2)

    To skrzyżowanie jest bardzo proste, pod warunkiem, że zdało się uczciwie prawojazdy.

    • 63 10

    • Święta prawda!

      • 1 0

    • Niestety wielu osobom sprawia wielką trudność, więc dobrze, że przebudują. Nie będę musiał zastanawiać się za każdym razem czy ktoś nie wymusi pierwszeństwa.

      • 7 5

  • "Skrzyżowanie Wejherowska-Kraszewskiego, które zostanie przebudowane na rondo" CZy Krzysztof Koprowski skońćżył szkołę podstawową? Bo po pisowni nie widać. Przebudowane W rondo. Wstyd

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane