• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot uspokaja ruch na skrzyżowaniach

Krzysztof Koprowski
3 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Skrzyżowanie Wejherowska-Kraszewskiego, które zostanie przebudowane na rondo.
  • Skrzyżowanie Wejherowska-Obodrzyców, które zostanie przebudowane na rondo.
  • Ścieżka rowerowa będzie zlokalizowana tuż obok chodnika.

W przyszłym roku pojedziemy przebudowanymi skrzyżowaniami w Kamiennym Potoku. Wykonane będą dwa nowe ronda, ścieżka rowerowa oraz nowe nawierzchnie chodników. Sopot poszukuje właśnie wykonawcy na te prace budowlane.



Czy organizacja ruchu na skrzyżowaniach w Trójmieście jest przemyślana?

Prace obejmą skrzyżowania Wejherowska-Obodrzyców zobacz na mapie Sopotu oraz Wejherowska-Kraszewskiego zobacz na mapie Sopotu. Szczególnie to drugie było zmorą dla kierowców spoza Sopotu ze względu na skomplikowany układ pasów ruchu.

Wkrótce na obu tych "krzyżówkach" organizacja ruchu nie będzie przysparzała już kłopotów. Przebudowane zostaną na ronda z pasami rozdziału między jezdniami przy dojazdach do skrzyżowania.

W ramach prac przewidziano również ułożenie nowych chodników oraz wykonanie ścieżki rowerowej w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Nawierzchnia ścieralna dla części rowerowej będzie z mieszanki mineralno-asfaltowej, zaś dla pieszych - z kostki betonowej. Zarówno chodniki, jak i ścieżka rowerowa będą o szerokości ok. dwóch metrów.

Bez zmian pozostanie lokalizacja przystanków autobusowych, przy czym zatoki autobusowe zyskają nową nawierzchnię.

Nowy układ drogowy w marcu przyszłego roku



Prace budowlane muszą być wykonane w terminie dziewięciu miesięcy od podpisania umowy i nie później niż do 31 marca 2019 r. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria ceny (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc., nie krócej niż trzy lata).

Przypomnijmy, że w tym roku planowany jest również gruntowny remont znajdującego się w pobliżu wiaduktu nad torami kolejowymi. Obecnie powstaje niezbędna dokumentacja dla przeprowadzenia tych robót.

Opinie (106) 5 zablokowanych

  • "Skrzyżowanie Wejherowska-Kraszewskiego, które zostanie przebudowane na rondo. Czytaj więcej na:

    w końcu... tylu ludzi z prawkami z czipsów się na tym skrzyżowaniu "gubi"

    • 10 2

  • Brak znaków zakazu ruchu rowerowego wszędzie gdzie obok są ścieżki rowerowe. (9)

    Brak znaków ustąp pierwszeństwa przy wjeździe ze ścieżki rowerowej na drogę.

    • 8 12

    • prawo reguluje to jasno, dodatkowe znaki są niepotrzebne (2)

      jak DDR jest po prawej stronie, rowerzysta musi z niej korzystać; jak DDR krzyżuje się z ulicą, pojazd ma mu bezwzględnie ustąpić

      • 5 2

      • No nie. (1)

        Wjeżdżając na jezdnie z drogi rowerowej włączasz się do ruchu, czyli rower ustępuje wszystkim na jezdni ( nie mylić z przejazdami rowerowymi bo to inna bajka, jest wtedy na odwrót )

        • 3 2

        • eh, znów zmarnowane pieniądze na edukację

          Jest wyraźnie napisane "krzyżuje się", co może robić tylko via przejazd rowerowy... Jak się skończy i zacznie za ulicą, to nie jest to przecież skrzyżowanie, to samo ma miejsce w przypadku zjechania z DDR prowadzącej dalej na ulicę.

          • 0 0

    • rowerzysci maja sie dostosowac do ruchu aut a nie odwrotnie ! (4)

      ulice są dla nas !!Jak sie niepodoba to se kup auto. Ale pewnie cie nie stac, A prawojazdy egzamin za trudny :)

      • 3 11

      • co było pierwsze? rower czy samochód? (1)

        ulice są rowerzystów, autka to tylko goście na NASZYCH drogach :)

        • 4 2

        • Rowerzyści, rowerzyści

          Jak was widzę, to mnie czyści.

          • 1 0

      • dwuśladowe pojazdy powinny się dostosować do ruchu ludzi (1)

        Piesi są podstawową grupą użytkowników dróg.

        Niektórzy z nich korzystają z ułatwień takich jak rower, hulajnoga lub inny sposób oszczędzania energii potrzebnej do przemieszczania się.

        Samochody są energo i terenochłonne, korzystanie z nich powinno podlegać ścisłym rygorom (ograniczeniom prędkości, limitom emisji zanieczyszczeń i hałasu).

        Samochód generalnie nie jest pojazdem do poruszania się po dobrze zorganizowanym mieście.

        • 3 2

        • A w leb nie dostałeś ostatnio?

          • 1 0

    • oj oj masz prawko?

      bo przepisów widzę nie znasz

      • 4 1

  • Sopot to gnida na zdrowych organizmach (1)

    Żeby nie Gdańsk i Gdynia zdechłby marnie i szybko.

    • 6 18

    • Gdynia to zdrowy organizm???

      • 6 3

  • Ich liebe Zoppot, mein Heimat

    • 3 4

  • Co Trudnego ???

    W jakim celu tam mają powstać ronda , przecież tam nie ma nic trudnego w tych skrzyżowaniach . Banalnie proste są oba przejazdy , rondo może spowodować tylko gorszy ruch szczególnie na głównej drodze.

    • 15 8

  • żal (7)

    jak dla kogoś to jest skomplikowane to powinien oddać prawko, jeżdżę tamtędy codziennie i nie zauważyłam, żeby ktokolwiek miał tam problem.

    • 20 6

    • dzięki rondom kierowcy będą mieli mniejszy problem ze zrozumieniem zalet uspokajania ruchu (6)

      Piesi i rowerzyści też zyskają.

      Gdy więcej ludzi zdecyduje się na chodzenie pieszo do SKM lub korzystanie z roweru, skorzystają również kierowcy.

      Najważniejsze, by coraz więcej kierowców zrozumiało, że samochód nie jest jedynym, a nie powinien być najważniejszym sposobem poruszania się po mieście.

      Z tego faktu kierowcom i wszystkim innym mieszkańcom będzie się lepiej żyło i mieszkało w Sopocie.

      • 0 8

      • (3)

        Rowerem to sobie można jeździć rekreacyjnie, a do tego najlepsze są lasy, których u nas nie brak. Mało który poważny człowiek może sobie pozwolić na przestawienie się na komunikacje miejską / rower.

        • 4 5

        • przestawiłem się samochodu na rower i SKM (1)

          bez żadnych problemów.

          Komunikacja miejska (tramwaje lub co gorsza autobusy) nie są dobrym subsytutem ani samochodu ani roweru, zwłaszcza roweru wspomaganego elektrycznie.

          • 2 3

          • Ale przestań..moda jest, to się przestawiłeś..i czujesz sie lepszy, czy co?

            • 2 0

        • "poważny" czy leniwy? myślę że raczej to drugie.

          • 4 2

      • (1)

        Uspokojenie ruchu na mało uczęszczanej ulicy to groteska. Remont tylko utrudni życie obecnym użytkownikom.

        • 7 3

        • każdy remont przez jakiś czas utrudnia życie.

          Uspokojenie ruchu obowiązuje na prawie wszystkich ulicach Sopotu.

          Zakorkowana w godzinach szczytu Aleja NIepodległości sama się uspokaja.

          Szkoda, że w nocy nie obowiązuje tam "Larmschutz" czyli uspokojenie ruchu w celu obniżenia poziomu hałasu odmotoryzacyjnego.

          Mieszkańcy by odetchnęli.

          • 2 2

  • Kierowco. Gdy zjezdzasz z ronda wlacz prawy migacz.

    • 12 2

  • Kudlaty chce wydac kase zeby sie uspokoic?

    Cudownie, juz niedlugo wybory.

    • 8 7

  • kasa w kopertach za przetargi musi się zgadzać (1)

    te ronda sa tam potrzebne jak dziura w moście, szczególnie to przy Wejcherowskiej-Obodrzyców. Ronda się robi po to aby jadący z wielu kierunków nie musieli stać na światłach, ma to zastosowanie dla 4 lub więcej dolotowych ulic a w przypadku 3 ulic tak jak jest z trójkątem w środku zupełnie wystarcza i spełnia swoją rolę. Ale utopic po 2 miliony na troche kostki na środku ułożonej w kółko to juz wiele miast przerabia te przekręty a kuriozum są ronda dla 2 ulic ale tak jak tu dla 3 też jest niepotrzebne. To drugie czyli przy Kraszewskiego ma trochę sensu bo tam wiele razy byłem świadkiem jak ludzie doprowadzają do niebezpiecznych sytuacji a czasem i ktoś pod prąd pojedzie, ale i tak to słaby pomysł.

    • 10 6

    • To, że nie umiesz używać, nie znaczy, że nie jest przydatne. Ogólnie ronda nie tylko upłynniają ruch, ale też zniechęcają do niebezpiecznego rwania "przed siebie" z nadmierną prędkością.

      • 0 0

  • drogi rowerowe to absurd (5)

    wszystkie szosowe rowery powinny jeździć jezdnią

    • 13 5

    • to sam sobie jeździj jak obok wariaci jadą po 80 km/h albo tir czy autobus cie wyprzedza (1)

      • 2 1

      • Jak sie boisz, jedz lasem..albo weź cos na odwagę, c*oto..

        • 0 1

    • rowerzyści i kolarze nie powinni tracić prawa do jazdy jezdnią jeśli obok tworzona jest droga dla rowerów

      lub ciąg pieszo rowerowy kosztem chodnika.

      TIRy i inne pojazdy dwuśladowe w mieście nie powinny jeździć szybciej niż 50 km/h.

      50 km/h to nie jest dolna granica dopuszczalnej prędkości jazdy w mieście.

      • 2 1

    • Zależy gdzie.
      W Sopocie gdzie jest duży wolny ruch dużo pieszych dużo skrzyżowań to rzeczywiście bzdura i niepotrzebne komplikowanie wszystkim. Lepsze są wtedy pasy rowerowe w jezdni lub w ogóle bez (na zasadach ogólnych).

      No ale do połączeń między dzielnicowych wzdłuż głównych ciągów ( gdzie prędkości są większe jest więcej miejsca lepsza widoczność ,mniej pieszych ) lepiej sprawdzają się ddr.

      Także zależy

      • 2 1

    • I tamować ruch

      Żaden z tych następców Armstronga nie ciągnie pięćdziesiątką tylko zamula.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane