- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (87 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 3 Ugaszono pożar na budowie osiedla (176 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (33 opinie)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (78 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (168 opinii)
Sopot zakończył przebudowę ul. Armii Krajowej
Sopot oficjalnie zakończył przebudowę ul. Armii Krajowej. Największą zmianą jest nowa droga rowerowa, która wprawdzie nadal meandruje wokół jezdni, ale jest wykonana z nawierzchni asfaltowej. Posadzono też 34 lipy drobnolistne oraz wyremontowano jezdnię i chodniki. Koszt prac to ok. 3,3 mln zł.
Po przebudowie ulicy, mimo spowolnienia ruchu aut, zdecydowano się na wykonanie wydzielonej drogi rowerowej w starym śladzie. Nadal meandruje ona więc między jezdnią, szpalerami drzew czy zmienia stronę, po której jest położona względem drogi.
Nowa droga rowerowa w starym przebiegu
Dokonano jednak drobnych poprawek na łukach, zwiększono wzajemną widoczność rowerzysta-kierowca na skrzyżowaniach oraz zmieniono betonową kostkę na nawierzchnię asfaltową.
- Długość ścieżki rowerowej to 1808 m. Zmieniliśmy jednocześnie nawierzchnię jezdni, wymieniliśmy chodniki oraz krawężniki - mówi Urszula Kośnik, kierownik działu Inwestycji i Remontów Kapitalnych w sopockim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Zawęziliśmy szerokość jezdni przed przejściami dla pieszych. Dzięki temu kierowcy poruszający się ulicą Armii Krajowej i wyjeżdżający z ulic bocznych lepiej widzą pieszych i nadjeżdżające samochody - dodaje Wojciech Ogint, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie. - Również wyniesione skrzyżowania sprawiają, że piesi w bezpieczny sposób mogą pokonać ulicę.
Czytaj też artykuł z 2019 r.:
Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy
Nowa nawierzchnia jezdni, chodników i zieleń
Dla kierowców, oprócz wspomnianych elementów poprawy bezpieczeństwa, zmiany są niewielkie - nowa asfaltowa nawierzchnia oraz nowe oznakowanie poziomie i pionowe. Bez zmian pozostała jednokierunkowa organizacja ruchu na znacznym przebiegu ulicy.
Chodniki natomiast wykonano z betonowej kostki i płytek betonowych, w których umieszczono tzw. guzki ostrzegawcze w obrębie przejść dla pieszych.
Inwestycję uzupełniają nowe nasadzenia zieleni - 34 lipy drobnolistne oraz zrekultywowane po pracach budowlanych trawniki.
Łączny koszt wszystkich prac to ok. 3,3 mln zł
Inwestycja pochłonęła ok. 3,3 mln zł i była realizowana jako element większego projektu "Budowa węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi, finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, w ramach mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (RPO ZIT)".
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Motoryzacja: sprzedam - ogłoszenia
Co wiesz o trójmiejskich ulicach?
Rozpocznij quizOpinie wybrane
-
2021-08-24 08:53
Tam powinna być zwykła jezdnia (2)
jednokierunkowa z dopuszczeniem jazdy pod prąd dla rowerów. Po co takie esy-floresy? Rowerzysci wyskakują na siebie zza zakrętów, kierowcy wyjeżdżając z bocznych mają ograniczoną widoczność.
Piesi też by zyskali normalny chodnik.- 49 8
-
2021-08-24 09:22
(1)
Ale Armii Krajowej w Sopocie jest jedno kierunkowa
- 7 2
-
2021-08-24 09:26
No wiem
Piszę tylko jak docelowo to powinno wyglądać. Dla aut kierunek w stronę Gdańska. Dla rowerów w obie. Najlepiej z kontrapasem żeby nie parkowali na jezdni.
- 13 2
-
2021-08-24 12:06
Pieniądze w błoto (8)
Po co przenosić ruch rowerowy na chodnik, jeśli obok jest ulica 30/h? Jezdnia spokojnie mogłaby służyć dla samochodów i rowerów. Teraz zostało wąskie gardełko dla pieszych, którzy powinni być w takich dzielnicach mieszkalnych priorytetem.
Polskie samorządy robią wszystko na opak.- 28 23
-
2021-08-24 12:16
ruch pieszych ma tam w wielu miejscach charakter kropelkowy (7)
problemem pieszych jest nadmiar samochodów parkujących legalnie i nielegalnie na chodnikach.
- 4 9
-
2021-08-24 14:07
co ty bredzisz (6)
tam trzeba iść gęsiego bo tak szeroki jest tam chodnik, a wyminąć wózkami to już się nie wyminiesz.
zamiast pozwolić rowerzystom jeździć po jezdni to wpychają ich na siłę po chodnikach.
i**otyzm do potęgi.- 7 6
-
2021-08-24 15:11
Bzdury piszesz, chodnik ma ponad 1,5 m - policz płytki chodnikowe, widać na fotce że to standart 15x15cm (4)
Więc jakim cudem wózki się nie wyminą?
- 4 2
-
2021-08-24 16:33
na 3 zdjecie zobacz ile chodnika zostało.
1.5m jest może do krawędzi, a jest jeszcze słupek na środku i przystanek autobusowy..
jak by zdjęcie było w drugą stronę to jest tam poniżej 1m- 1 1
-
2021-08-24 15:38
(2)
Płytki na rynku mają 20x20 albo 30x30 albo 50x50 cm. Innych na Pomorzu nie dostaniesz.
- 0 0
-
2021-08-24 16:00
i fakt, ocena wielkości płytek na podstawie zdjęcia mija się z celem (1)
- 1 0
-
2021-08-24 22:20
Da się ocenić szerokość płytek, ponieważ na innym zdjęciu są guzki o szerokości 30 cm, które odpowiadają jednej plytce.
- 1 0
-
2021-08-24 14:11
To jeszcze naucz kierowców kultury i przestrzegania przepisów
30 prawie nikt tam nie jeździ. Odległość 1 metr przy wyprzedzaniu rowerzysty zachowuje może co dziesiąty
- 4 8
-
2021-08-24 09:38
(7)
Remont super, ale ilość skasowanych miejsc parkingowych dla mieszkańców jest zupełnie nieprzemyślana. Cały pas koło Jordanka, a później zamalowano farbą miejsce na kolejne 5 aut przed dojazdem do Reja.
- 30 22
-
2021-08-24 10:51
po deszczach na początku sierpnia 2021r. ...
... stała woda na nowej nawierzchni jezdni na odcinku między ul Andersa a ul. Wybickiego. Przy kolejnych opadach dobrze byłoby, aby urzędnicy byli na miejscu i robili zdjęcia na potrzeby reklamacji. To nie była wielka ulewa.
- 3 1
-
2021-08-24 09:41
prywatny samochód trzyma się na prywatnym terenie (5)
- 14 9
-
2021-08-24 14:27
A miejskie pieniądze wydaje się zgodnie z potrzebami ich właścicieli ( mieszkańców) a nie na fanaberie i dziwne mody.
- 2 0
-
2021-08-24 10:05
Prywatny rower trzyma się na prywatnym balkonie, a nie w klatce schodowej, czy w korytarzu piwnicznym. (3)
- 12 6
-
2021-08-28 11:18
rower jest kilkakrotnie mniej terenochłonny niż samochód
dlatego warto inwestować publiczne pieniądze w budowę parkingów dla rowerów na stopniowo redukowanych miejscach do parkowania samochodów: na jednym miejscu parkingowym dla samochodu można zmieścić do 20 rowerów. Drogi dla rowerów zapewniają także większą przepustowość korytarzy ruchu mieszkańców niż pasy jazdy dla samochodów. Całe szczęście, że w
dlatego warto inwestować publiczne pieniądze w budowę parkingów dla rowerów na stopniowo redukowanych miejscach do parkowania samochodów: na jednym miejscu parkingowym dla samochodu można zmieścić do 20 rowerów. Drogi dla rowerów zapewniają także większą przepustowość korytarzy ruchu mieszkańców niż pasy jazdy dla samochodów. Całe szczęście, że w Sopocie są tylko 4 ulice, na których nie wprowadzono strefy Tempo 30. Wyzwaniem pozostaje egzekwowanie przestrzegania limitów prędkości przez kierowców w całym Trójmieście.
- 0 0
-
2021-08-24 10:59
balkon jest czescia wspolna
balkon jest częścią wspólna mimo ze jest prywatny :-D
- 4 2
-
2021-08-24 10:10
klatka też jest prywatnym terenem
nie należy do miasta i wszystkich mieszkańców
- 4 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.