- 1 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (152 opinie)
- 2 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (163 opinie)
- 3 Nocna akcja SAR na Bałtyku (24 opinie)
- 4 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (140 opinii)
- 5 Gedania, Danziger Hof - problemy do rozwiązania (147 opinii)
- 6 Nagły zwrot ws. wypadku w stoczni. To było zabójstwo (45 opinii)
Spadła sprzedaż biletów okresowych w Trójmieście
Po ok. 9 tys. średnio miesięcznie spadła sprzedaż biletów okresowych w Gdańsku i w Gdyni po wprowadzeniu darmowej komunikacji dla dzieci i młodzieży.
Zobacz również: Karta miejska - sprawdź ważność karty miejskiej
Przypomnijmy: w lutym 2018 r. na sesji gdańskiej Rady Miasta przegłosowano uchwałę o darmowej komunikacji miejskiej dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Koszt tej "uchwały socjalnej", jak nazwali ją radni PO, wyniósł w 2018 r. 4,5 mln zł (weszła w życie 1 lipca ubiegłego roku), a w 2019 r. ma wynieść ok. 9 mln zł.
O miesiąc dłużej, bo od 1 czerwca ubiegłego roku, komunikacją jeżdżą za darmo dzieci z Gdyni i Sopotu.
W Gdańsku spadek wpływów o 470 tys. zł miesięcznie
Zapytaliśmy przedstawicieli gdańskiego Zarządu Transportu Miejskiego, jak darmowa komunikacja dla wszystkich dzieci przedszkolnych, uczniów szkół podstawowych i wszystkich ponadpodstawowych wpłynęła na sprzedaż biletów okresowych.
Czym różni się GAiT od ZTM?
Z udostępnionych nam liczb wynika, że przez sześć pierwszych miesięcy 2018 roku, sprzed wprowadzenia darmowej komunikacji dla dzieci i młodzieży, średnia sprzedaż "karnetów" była o ponad 9 tys. większa niż przez 11 kolejnych miesięcy - od 1 lipca 2018 roku (czyli od daty, w której zaczęła obowiązywać uchwała RM) do końca maja tego roku.
Rzecz jasna, mniej sprzedanych biletów okresowych oznacza też niższe wpływy.
- Średnia miesięczna sprzedaż biletów okresowych od stycznia 2018 do 30 czerwca 2018 wyniosła 74 427 sztuk, a od lipca 2018 do końca maja 2019 - 65 021 sztuk. Średnia miesięczna wartość sprzedaży biletów okresowych od stycznia 2018 do czerwca 2018 to 5 484 735 zł brutto, a od lipca 2018 do końca maja 2019 5 014 623 zł brutto - wylicza Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
Gdańsk: darmowe przejazdy komunikacją do ukończenia szkoły średniej
Zygmunt Gołąb zapewnia, że w tegorocznym planie finansowym ZTM uwzględniono spadek dochodów ze sprzedaży biletów "spowodowany wprowadzeniem dodatkowych uprawnień do bezpłatnych przejazdów."
- W planie założyliśmy, że w okresie od stycznia do 31 maja 2019 osiągniemy dochody ze sprzedaży biletów na poziomie 41 326 470 zł (40,35 proc. rocznego planu), a wykonanie za analogiczny okres to kwota 41 288 614,63 zł (40,31 proc.) - podsumowuje.
Gdynia: niemal 9 tys. biletów okresowych miesięcznie mniej
Również w Gdyni spadła liczba chętnych na zakup biletów okresowych. Przez pierwszych pięć miesięcy 2018 roku sprzedano ich 213 922. To daje średnią miesięczną sprzedaż na poziomie około 42 784 sztuk.
Przez kolejnych siedem miesięcy, to jest do końca grudnia 2018 roku, mowa była o sprzedanych 237 290 biletach, co daje średnio miesięcznie ok. 33 898 sprzedanych biletów okresowych.
Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy w Zarządzie Komunikacji Miejskiej w Gdyni, podkreśla, że przy ocenie spadku przychodów z tytułu rozszerzenia uprawnień należy mieć na uwadze, że część dzieci już korzystała z uprawnienia do bezpłatnych przejazdów w Gdyni (co prawda tylko liniami zwykłymi) na podstawie kart Gdynia Rodzinna Plus - wydawanych rodzinom zamieszkałym w Gdyni, posiadającym na utrzymaniu minimum troje dzieci. Analogiczna sytuacja ma jednak miejsce w Gdańsku.
- Karty te są nadal wydawane na dotychczasowych zasadach - wskazuje rzecznik gdyńskiego ZKM.
Sopot: organizację przewozów przejęły Gdańsk i Gdynia
Sopot - jak przypomina Anna Dyksińska z magistratu kurortu - nie posiada własnej komunikacji miejskiej. Na podstawie porozumień międzygminnych organizację przewozów przejęły Gdańsk i Gdynia.
- I to w ich imieniu sprawą organizacji zajmuje się Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku i Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni - mówi Anna Dyksińska.
Bezpłatne przejazdy dla uczniów uzależnione są nie od miejsca nauki, a od miejsca zamieszkania (decyduje adres podany w legitymacji ucznia):
- dzieci do 7 roku życia jeżdżą po Sopocie i Gdyni za darmo niezależnie od miejsca zamieszkania (na podstawie dowolnego dokumentu potwierdzającego wiek);
- dzieci do 4 roku życia jeżdżą po Gdańsku bezpłatnie (na podstawie dowolnego dokumentu potwierdzającego wiek);
- dzieci między 4 a 7 r.ż. zamieszkałe w Sopocie mogą poruszać się za darmo po Gdańsku wyłącznie liniami gdańskimi wyjeżdżającymi z Sopotu, tj. 117, 122, 143, N1 (na podstawie Karty Sopockiej);
- uczniowie między 7 a 20 r.ż. zamieszkali w Sopocie mogą poruszać się za darmo po całym Sopocie, a po Gdańsku wyłącznie liniami gdańskimi wyjeżdżającymi z Sopotu, tj. 117, 122, 143, N1 (na podstawie legitymacji szkolnej);
- uczniowie zamieszkali w Sopocie - uczący się w Gdyni - nie mogą za darmo korzystać z komunikacji na terenie Gdyni.
Opinie (302) 9 zablokowanych
-
2019-06-28 11:36
Opinia wyróżniona
(8)
A czy nie łatwiej zrobić darmową komunikację dla dzieci do 20 r.ż na całym obszarze Trójmiasta?? Ci z Sopotu mogą jechać za darmo tylko tymi autobusami co kursują z Sopotu. A jeżeli musi się przesiąść bo autobus nie jedzie do szkoły to musi płacić za bilet. Albo uczeń z Gdańska jedzie do Gdyni do szkoły to musi kasować bilet. Trochę to bez sensu skoro wszystkie 3 miasta maja darmową komunikację dla dzieci i młodzieży.
- 146 48
-
2019-06-29 10:51
20 lat i to jest dziecko!? co madki wymyslaja to ja juz nie wiem. max do 16 roku zycia bo taki g**niak moze juz do pracy isc sobie dorobic
- 3 1
-
2019-06-29 04:43
Wszystko sie da
ale Ja chce zeby ludzie z Sopotu płacili w Gdańsku, bo tacy ważni sopocianie ze komunikacje chca za darmo, ale ja z Gdańska czy Gdyni za molo muszę zapłacić,,, ale "trójmiasto"
- 3 1
-
2019-06-28 19:13
(1)
Gdyby była jedna wspólna komunikacja miejska twój pomysł miałby sens
- 0 0
-
2019-06-28 22:41
nie musi być jedna
grunt aby partnerzy potrafili sie porozumieć lub aby marszałek potrafił ich do tego "nakłonić".
Ale chyba ani chce ani potrafi...- 2 0
-
2019-06-28 18:20
Mogą to zorganizować, niech tylko Sopot zapłaci za swoich mieszkańców...
- 3 0
-
2019-06-28 11:41
(2)
... nie da się...
- 8 1
-
2019-06-28 12:58
Da się (1)
tylko nie chcą spróbować się dogadać i tyle
- 4 4
-
2019-06-28 15:14
Według tego myślenia w całej polsce powinni jeździć za darmo .
- 5 1
-
2019-06-28 11:35
Opinia wyróżniona
(30)
Mam wątpliwości, co do tego rozwiązania. Raczej nie zwiększyło ono odsetka dzieci podróżujących komunikacją publiczną, bo ludzie wożący dzieci do szkół samochodami robią to nie z powodu ceny biletu miesięcznego. Wpływy komunikacji miejskiej natomiast zostały uszczuplone...
- 295 46
-
2019-06-29 13:54
nie zgadzam się (1)
brak opłaty do biletów pomaga tym rodzinom które nie mają auta - czyli w większości przypadków gorzej sytuowanym, a u tych koszt biletu miesięcznego stanowił dodatkowe obciążenie.
Dlatego uważam, że pod tym względem darmowe przejazdy dla dzieci to dobre rozwiązanie.- 2 0
-
2019-06-30 00:06
daje się wędkę nie rybę.... ale ty tego nie qmasz. 500+ zabija ten kraj, odliczone od podatku 500+ ożywi - ludzi zaczna pracować
i zatrudnią się legalnie = podatki, składki.
- 3 1
-
2019-06-29 09:48
jezeli masz 2-3 dzieci wiec jest to duza oszczednośc
chyba ze jestes singlem nie nie masz o tym pojecia
- 2 1
-
2019-06-29 00:00
Bo...
Bo jesteś osobą inteligentną... Popieram w 100%.
- 0 0
-
2019-06-28 19:40
Ale cel był inny
Celem była pomoc dzieciom których rodzice nie wożą autami do szkoły.
- 2 1
-
2019-06-28 19:14
Z danych przedstawionych w tym artykule wynika co innego
- 1 0
-
2019-06-28 14:06
(2)
Wpływy zostały uszczuplone w bardzo niewielkim stopniu (porównaj koszty darmowych przejazdów do całej dotacji dla komunikacji miejskie), a dzieciaki przyzwyczajają się do korzystania z komunikacji miejskiej. To są dobrze wydane pieniądze.
- 4 9
-
2019-06-28 19:48
Dochód z biletów o ok. 10% mniejszy, to "bardzo niewielki stopień"?! Z resztą wypowiedzi również się nie zgodzę - do czego się przyzwyczajają? Do darmowości? Cel tego rozwiązania jest taki, jak nazwano to w artykule przez PO, 'uchwała socjalna'. Samochodozę nie zachęci to do autobusów. Jedynie ci, którzy już nią jeżdżą nie zapłacą.
- 3 0
-
2019-06-28 15:58
Dokładnie
Można zrezygnować natomiast, że źle wydanych pieniędzy - rauciki i konferencje w ECS, wystawki hipsterskie w Łaźni itp.
- 5 3
-
2019-06-28 13:50
(6)
Lepszym rozwiązaniem od całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej dla uczniów byłoby wprowadzenie dla tej kategorii pasażerów dużej zniżki na bilety okresowe np ulga 75%.Miesięczny bilet z taką ulgą kosztuje 26 PLN,czyli nie obciąża zbytnio budżetu rodziny,a jakieś wpływy do kasy ZTM z tego tytułu by były,więc strata ,mniejsza.
- 8 2
-
2019-06-28 20:19
(1)
ale ile jest tych dzieci, ile przychodu, jakie koszty generuje ta biletomania? Może to się zupełnie nie opłacać lub przychód w skali miesiąca nie uzasadnia nakładów.
- 0 0
-
2019-06-29 10:07
Uzasadnia
- 0 0
-
2019-06-28 14:13
w tym ZTM wcale tak najgorzej nie zarabiają ... więc nie mówmy tu o jakiś stratach. (3)
- 2 4
-
2019-06-30 00:02
kto? wszystkich 50 prezesów i asystentek prezesów?+ dyrektorzy i rada, zarząd?
przeciez te ztm to nie ma nic, wynajmuje firmy, autobusy, serwisy i obsługe.... zlikwidować to szybko. No sorki, poza 50 prezesami, członkami zarzadu, dyrekcji i sekretariatów.
- 0 0
-
2019-06-29 10:07
w tym ZTM wcale tak najgorzej nie zarabiają
Miodu tam nie ma. Pensje porównywalne z kasą w Lidlu.
I wy chcecie dobrze zarządzanej komunikacji? Kolejne miejsce z negatywną selekcją do zawodu.- 0 0
-
2019-06-28 20:30
wystarczy porównać przychody ze sprzedaży przed i po wprowadzeniem darmowych biletów
dla młodzieży.
- 0 0
-
2019-06-28 13:01
No to mylisz się. Rodzice wożący dzieci do szkoł autami zrezygnowali z tego na rzecz komunikacji dla dzieci. Przynajmniej część.
- 5 6
-
2019-06-28 12:29
Pozostaje mieć (6)
nadzieję, że tą lukę finansową UM nie odbije sobie przez ...podniesienie cen biletów miesięcznych i jednorazowych dla pozostałych mieszkańców, bo to było by mydleniem oczu.Tu jedną ręka dajemy, a drugą zabieramy, tak jak ma to miejsce ze strony rządzącej partii.Jedynym, na pewno uczciwym sposobem było by wprowadzenie, że osoby mieszkające w Gdańsku
nadzieję, że tą lukę finansową UM nie odbije sobie przez ...podniesienie cen biletów miesięcznych i jednorazowych dla pozostałych mieszkańców, bo to było by mydleniem oczu.Tu jedną ręka dajemy, a drugą zabieramy, tak jak ma to miejsce ze strony rządzącej partii.Jedynym, na pewno uczciwym sposobem było by wprowadzenie, że osoby mieszkające w Gdańsku i tu płacące podatki, więc utrzymujące min komunikację, płaciły by mniej niż osoby przyjeżdżające do Gdańska np do pracy czyli mieszkańcy Tczewa, Pruszcza,Kartuz i....Kowal, Kowal też, wszak to osiedle nie należy do Gdańska a do gminy Kolbudy o czym wiele osób zapomina.W warszawie takie rozwiązanie funkcjonuje od dłuższego czasu...
- 20 2
-
2019-06-28 13:08
Lukę finansową należy uzupełnić poprzez zwolnienie połowy urzędników (3)
i wprowadzenie darmowej komunikacji dla wszystkich.
Można się zastanowić, czy nie wprowadzić biletów wyłącznie dla posiadaczy samochodów, by zachęcić ich do pozbycia się auta.- 10 7
-
2019-06-28 20:29
ciekawy przejaw spójności myślenia inaczej (2)
jak stosowanie opłat dyskryminujących posiadaczy aut ma spowodować, że zaczną korzystać z komunikacji miejskiej?
Darmowa komunikacja dla wszystkich to mrzonka i przejaw bolszewizmu, a nie korwinizmu. Skrajności się dotykają - to stara mądrość ludowa znajduje i tutaj potwierdzenie.- 4 3
-
2019-06-28 22:43
takie rozwiązania są stosowane (1)
i są skuteczne.
Nie opłaca się wjeżdżać do centrum. To w prosty sposób przekonuje zainteresowanych.- 0 2
-
2019-06-30 06:39
nie bardzo
po prostu placa I tyle...
- 0 0
-
2019-06-28 12:48
(1)
Ale tak jest zawsze z czymś co jest "za darmo", że ktoś inny po prostu płaci.
W tym przypadku - może płaci miasto ale miasto nie ma swoich pieniędzy, ma tylko nasze.- 21 3
-
2019-06-28 15:22
ekonomia na poziomie gimazjum
miasto (gmina) ma np swoje nieruchomości, ma programy unijne, z których ty jako szarak nie masz jak skorzystać inaczej niż przez gminę
ale jak dziadzio korwin powiedział że podatki=zło a budżet miasta=kieszonkowe to oczywiscie to łyknąłeś jak pelikan...- 2 6
-
2019-06-28 12:17
Po pierwsze bezpieczenstwo (5)
Po drugie jak sie miasto nie podoba to na wies wracaj i dymaj kilka km do przystanku
- 4 51
-
2019-06-28 13:11
Po trzecie infrastruktura i tabor pomijajac punktualnosc (4)
typowy wyborca POklejonych
- 8 6
-
2019-06-28 13:28
(3)
Kds moj drogi krotko i na temat LGBT na bliski wschod wyslac
- 5 3
-
2019-06-28 13:29
(2)
A dla przykladu taboru i infrastruktury spojrzmy na japonie
- 0 0
-
2019-06-28 14:10
gdy takie "Pendolino" Kolej Wielkich /śr 180km/h/ Prędkości ... tu nawet WiFi nie ma (1)
to jak w tym powiedzeniu :) ... zobaczyła żaba jak konia kują i sama łapę podstawia
- 2 1
-
2019-06-30 00:00
no to pitolino to wtopa, jakich mało. Wifi nie ma, wifi z komórki rwie (za duża prędkośc, czy zbrojone metalem szyby?)
i ogólnie ciasnota, wagony wąskie, kibel taki, z eledwo się z d*pą można zmieścić, korytarzem ciągle jada wózki z żarciem dla bogatych 0- czułem się jak w korytarzu między kuchnią a salą jadalna w knajpie. Wstyd. i ta pseudo woda lub mikro kawa z saszetki, to porażka, za taką cenę....
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2019-06-28 11:39
Kasa musi się zgadzać. (5)
Jak miasto funduje bezpłatne przejazdy to teraz rozszerza strefy płatnego parkowania i podwyższa opłaty za postój. Proste? Proste.
- 102 2
-
2019-06-28 14:59
(4)
Przydałby się po prostu podatek od samochodu dla miasta plus opłaty za wjazd. A opłata za parking dla tablic z zewnątrz razy dwa.
I cały dochód na komunikację zbiorową.
Do rozważenia moratorium na jakiekolwiek inwestycje dla samochodziarzy dopóki komunikacja zbiorowa nie osiągnie jakości niezbędnej dla codziennej używalności.- 4 9
-
2019-06-28 22:48
Puknij się w blache (1)
Mieszkam w Gdańsku całe życie blachy mam z innego województwa. Tu mieszkam pracuje place podatki. Za co jeszcze mam płacić. Za obce blachy? Leć nóżki na główkę za pozno
- 5 2
-
2019-07-01 09:56
sam się puknij słoiku
Jak mieszkasz w Gdańsku to zmień rejestracje na Gdańskie i płać OC na stawkach takich jak mieszkańcy Gdańska a nie stawki z jakiegoś zapierdziewia cebulaku.
- 0 0
-
2019-06-28 16:11
Może jeszcze podatek od butów (1)
Przecież niszczą chodniki.
Podwyższanie podatków, to droga donikąd, ponadto na początku niewielki "słuszny" podatek ma zawsze tendencję do jego podwyższania i po jakimś czasie wychodzi monstrum....- 8 1
-
2019-06-28 22:27
Monstrum to jest na ulicach.
Codziennie w godzinach szczytu.- 0 2
-
2019-06-28 11:32
A korki jak były, tak są (31)
Nie ma bata na madki wożące dzieci do szkół :/ że im nie szkoda czasu i kasy na paliwo jak przecież berbeć może pojechać sam.
- 194 50
-
2019-06-30 22:16
Kierowców.....
Jeśli przestaniesz zapie......lac po mieście jak wariat to może i dzieci komunikacja miejska do szkoły wyślę. A jak takich jak Ty jest znacznie więcej więc wolę mieć dziecko (10 lat) niesamodzielne niż mega samodzielne ale z opisana tabliczka na cmentarzu...........
- 0 0
-
2019-06-29 07:39
(1)
Korki są wynikiem urbanistycznej polityki miasta a nie "madek".
- 8 5
-
2019-06-29 12:14
szkoły jak supermarkety
każdy musi pod drzwi podjechać
- 4 1
-
2019-06-28 12:59
Podziękuj (4)
słoikom co tutaj nawet nie mieszkają!
- 16 12
-
2019-06-28 14:14
(2)
A tym bardziej nie placa podatkow
- 11 6
-
2019-06-29 12:13
kolejny ruski i**ota
- 0 1
-
2019-06-29 10:53
dochodowy placi sie tam gdzie sie pracuje....
- 2 4
-
2019-06-29 12:13
d**il
i ruski
- 0 2
-
2019-06-28 12:20
(1)
Korki to masz bo wiekszosc wspanialych kierowcow nie potrafi ruszyc na zielonym swietle a i sposob dzialania sygnalizacji jest tez wyjatkowo dobrze przemyslany
- 14 14
-
2019-06-29 12:13
d**il
- 0 2
-
2019-06-28 11:48
(2)
Widać, że nie masz własnych dzieci, bo byś inaczej śpiewał. Mając dzieci w wieku 6-9 lat nie będę ich samych puszczać do szkoły. Tym bardziej, że pracuje w budynku, który mieści się obok szkoły to będę zabierać dzieci a nie zostawiać je same, aby jechały autobusem.
- 16 34
-
2019-06-28 13:04
nikt nie mówi o posyłaniu dzieci w wieku 6-9 samodzielnie do szkoły (1)
ale już wożenie byczków 13-19 lat to delikatne przegięcie
- 31 5
-
2019-06-29 12:13
w latach 80 dzieci od zerówki chodziły same do szkoły
- 10 1
-
2019-06-28 11:46
gdzie ty baranie teraz masz korki ? (2)
- 8 30
-
2019-06-29 12:12
to forumowy trol
ignoruj tą prostytutkę
- 0 0
-
2019-06-29 10:52
sa wakacje baranie...
- 0 2
-
2019-06-28 11:40
(2)
Po co bat, wystarczy że komunikacja miejska zacznie działać a nie tylko pozorować działanie.
- 41 8
-
2019-06-28 21:33
Popieram (1)
Ja jeżdżę do pracy autem. Mam 7 km. Autem zajmuje mi to 18 minut a komunikacją miejską 40 minut. O ile nic się po drodze nie zepsuje. A nie mogę sobie pozwolić na spóźnienia. Jakbym wiedział, że komunikacja mnie nie zawiedzie, to może bym się zastanowił.
- 11 3
-
2019-06-29 12:11
jesteś czyimś niewolnikiem?
co to znaczy, że nie możesz sobie pozwolić? jesteś chory? badał cię psychiatra już?
- 3 7
-
2019-06-28 11:38
jest wystarczy prosty ,wystarczy wprowadzic opłaty sposoby sprawdzone z krajach zachodnich (6)
zakaz zatrzymywania sie pod szkoły i opłaty za postój w pobliżu szkoły.
- 36 8
-
2019-06-28 15:25
(1)
Zlikwidujmy szkoły zniknie problem dowożenia dzieci.
- 17 2
-
2019-06-29 12:10
szkoły zostały zlikwidowane w 2002 roku
to co zostało to pusta skorupka dla picu
- 1 1
-
2019-06-29 12:09
nie wszędzie to wprowadzili na zachodzie
ale popieram bo ci chorzy ludzie powodują chaos rano wokół szkół
- 2 2
-
2019-06-28 12:18
(1)
I takie same oplaty za korzystanie z chodnikow
- 8 10
-
2019-06-28 17:26
Tobie chyba nałożyli opłatę za używanie mózgu
więc teraz starasz się żyć bezkosztowo
- 6 5
-
2019-06-28 12:02
Nie pomaga, sprawdzone w innych miastach.
Wysadzają dzieciaki za winklem.
- 30 3
-
2019-06-28 16:02
Wszystkiemu winne pincet plus!
Czasu mają, bo nie muszą pracować, bo przecież kasę dostają od Państwa... :)
- 5 6
-
2019-06-28 14:28
Wąsy precz od mojego bombelka! (1)
- 4 1
-
2019-06-28 15:33
I od mojego też
- 3 0
-
2019-06-28 15:24
Widocznie taki uklad sie oplaca, albo koszt jaki trzeba poniesc jest znikomy w porownaniu do zyskow jakie maja rodzice i dzieci.
- 1 0
-
2019-06-28 11:47
To nie matki, tylko nauczyciele robią korki. Jak był strajk to zajęć w szkołach nie było, dzieci nie jeździły, a i tak korki byly takie same - bo nauczyciele pracowali.
- 7 30
-
2019-06-28 11:42
za darmo?? Haha (9)
W ten sposób płacą wszyscy a nie tylko rodzice. Wokół szkół proponuje zrobić zakaz parkowania żeby dzieci nauczyły się chodzić pieszo co najmniej 500 metrów i non stop patrole SM powinny to kontrolować to się MADKI oduczą wożenia bachorów pod same drzwi
- 168 14
-
2019-06-30 20:58
Bachora to sobie zrób i wychowaj.. tu mowa jest o dzieciach!
- 0 0
-
2019-06-28 19:50
(1)
I koniecznie hulajnoga wyciągana z bagażnika, żeby dzieciak mógł podjechać 20 metrów do szkoły od auta xD beka z ludzi niemiłosierna.
- 10 2
-
2019-06-29 03:28
ja też wyciągam hulaj z bagażnika
Po lekcjach młoda jedzie na niej do babci, która mieszka w pobliżu szkoły. No beka niesamowita. ..
- 2 10
-
2019-06-28 13:33
nikt nie parkuje pod szkołami, więc zakaz po nic
- 1 9
-
2019-06-28 13:08
Wielkimi SUV-ami
ale umiejętności w jeżdżeniu to już zero.
- 16 1
-
2019-06-28 12:16
(2)
dzieci to nie bachory
- 9 29
-
2019-06-28 12:32
(1)
jak coś wrzeszczy przez parę godzin bez powodu to po prostu zwykły zafajdany bachor z ADHD
- 20 7
-
2019-06-28 13:04
nikt nie wrzeszczy bez powodu. jeśli Ty tego powodu nie znasz, to nie znaczy, ze go nie ma.
- 7 12
-
2019-06-28 12:00
eee - ja tam zrobiłbym wjazd do klasy
i to tak żeby bachor nawet na sekundę nie przestał gapić się w sr*mfon
- 31 4
-
2019-06-30 20:55
Są wakacje wiec po co komu miesięczny.... artykuł ma chyba na celu przygotowania nas do kolejnej podwyzki cen i zniechecenia kompletnie do korzystania z uslug jakimi jest komunikacja miejska....
- 0 0
-
2019-06-30 20:40
dzięki temu ci
wszyscy uczniowie w wieku między 16,a 20 r.życia mają teraz więcej na wydatki w pubach i innych przybytkach...oraz "zakupy" w bidronach, żabkach...Ech jak mają fajnie.
- 1 0
-
2019-06-30 15:48
Wyniki ankiety pokazują jasno, że socjalizm w ludziach siedzi mocno.
Nie ma nic za darmo.
- 1 0
-
2019-06-30 15:14
185, 187 Sopot
185 ledwie dycha, zero klimatyzacji, jeszcze nie jeździ w niedzielę, a w sobote jak w święto co kilka godzin, nie w każdym 187 klima, dezeloty Sopot wstyd
- 0 0
-
2019-06-29 15:06
(2)
Najczęściej nie ma komfortu w naszej komunikacji, to wręcz dyskomfort. Taki okaleczony związek komunikacji powinien być darmowy.
- 2 1
-
2019-06-29 16:52
Kiedy ostatni raz jechałeś autobusem lub tramwajem? (1)
Ja mam "za drogi" bilet okresowy. Jest klimatyzacja, czasami jest nawet za zimno.
- 1 2
-
2019-06-30 11:15
Linia 167
Prawdopodobieństwo, że trafisz na kurs bez meneli jest podobne do wygrania czegoś w Lotto.
- 0 0
-
2019-06-30 10:23
I bardzo dobrze!
Nawyk jeżdżenia komunikacją po mieście, powinno się wyrabiać od najmniejszego. Co to za zwyczaj, by do szkoły na druga stronę osiedla dojeżdżać autem z rodzicami? Owszem, czasem się na te 2-3 przystanki nie opłacało kupować biletu, a teraz.. viola... nie trzeba. I pod szkołą ruch aut znacznie mniejszy dzięki temu. Bezpieczniej, ciszej no i na wycieczki szkolne łatwiej się wybrać nie musząc kasować 30tu biletów na wejściu.
- 0 0
-
2019-06-30 08:53
Pamiętam jak śp. Franciszka Cegielska obiecywała ze zrobi darmową komunikację miejską w Gdyni. Pomysł był dobry tylko nie wiadomo jak by to zrealizować .Ale wtedy Gdynie było pewnie stac.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.