• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spalony gigant płynie na remont do Gdańska

erka
9 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Masowiec Yeoman Bontrup przejdzie gruntowny remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Statek uległ pożarowi w lipcu 2010 roku. Masowiec Yeoman Bontrup przejdzie gruntowny remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Statek uległ pożarowi w lipcu 2010 roku.

Yeoman Bontrup, masowiec o nośności 97 tys. DWT i długości ok. 250 metrów płynie do Gdańska. Statek przejdzie kompleksowy remont w Gdańskiej Stoczni Remontowej. W lipcu 2010 roku na statku wybuchł bowiem groźny pożar, który zniszczył prawie całą nadbudówkę oraz część pomieszczeń pod pokładem.



Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda. Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda.
Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda. Pożar statku Yeoman Bontrup przy pirsie terminalu Glensanda.
Statek Yeoman Bontrup, holowany jest obecnie przez norweską jednostkę BB Troll z portu Ijmuiden w Holadii. Według najnowszych informacji, w Gdańsku spodziewany jest w poniedziałek, 13 grudnia ok. godz. 19 (informacja z 9 grudnia).

Na początku lipca 2010 roku statek cumował przy terminalu kopalni kruszywa w Glensanda, na półwyspie Morven w Szkocji. Wtedy to właśnie zapaliła się taśma transportera kruszywa. Pożar spowodował spore zniszczenia. Doszło też do wybuchu butli z gazem. Siła eksplozji była tak wielka, że wyrwała część pokładu rufowego.

Yeoman Bontrup dosyć często odwiedzał Trójmiasto. Jego wizyty były efektem zapotrzebowania polskiego rynku na kruszywa, stanowiące surowiec do budowy dróg i autostrad. Odbiorcą ładunku była spółka Yeoman Poland mająca biuro handlowe w Sopocie - wiodący dostawca kruszyw na terenie Polski północnej.

Firma jest częścią brytyjskiego koncernu budowlanego Aggregate Industries, jednego z największych na wyspach wykonawcy dróg oraz producenta kruszyw, betonów i mas asfaltowych. Obie firmy należą do grupy HOLCIM, trzeciego na świecie producenta cementu i betonów. Yeoman Poland prowadzi również sprzedaż kruszyw łamanych na terenach Łotwy i Estonii.

Kruszywo dostarczane przez statek Yeoman Bontrup posłużyło m.in do remontu mola w Sopocie, budowy Autostrady A1, Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni, remontu falochronu w Porcie Gdynia czy remontu Obwodnicy Trójmiasta.



Cechą charakterystyczną jednostki jest posiadanie urządzenia samowyładowczego. To długie ramię będące zarazem taśmociągiem o długości 85 metrów może wychylić się maksymalnie pod kątem 70 stopni w stosunku do osi statku. Statek wyładowuje kruszywo z szybkością 4,5 tys. ton na godzinę.

Jednostka, pływająca pod banderą wysp Bahama, jest jedną z największych, które zawijały do portów w Gdyni i Gdańsku. Jej nośność wynosi 96 772 ton, długość 249,9 metra, szerokość 38 metrów, maksymalne zanurzenie ponad 15 metrów, a tonaż brutto to 55695 GT.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (52) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • To ci ciekawe.. (6)

    Niech lepiej do Remontowej nie wchodzą, bo pożar będą mieli jeszcze raz na statku.

    • 27 90

    • bo zatrudniają tam przyjezdną hołotę z kociewia (2)

      i innych cieci takich jak ty ;-)

      • 9 14

      • Hołota z reguły pisze się przez CH. (1)

        ale może są wyjątki ;)

        • 1 2

        • zanim się wypowiesz zdobądź choć podstawową wiedzę w danym zakresie

          ale czego ja od HOŁOTY oczekuję ;-)

          • 2 0

    • O jak się brać stoczniowa wzięła za minusowanie.... (2)

      Dalej będziecie ginąć lub być nie daj boże ranni, i nic się nie stało? Tam pożar nikogo nie dziwi. Byłem jak się Stena fajczyła i co? Komentarz waszej braci był bez cenny.

      • 7 18

      • (1)

        wysoki macie poziom rozmowy...

        • 3 1

        • to wynika ze średniej wieku osób wyrażających swoje tu opinie...

          • 4 1

  • A dlaczego nie w chińskich stoczniach nie opłaca im się remontować? (6)

    Widać w Polsce stocznie mają się dobrze jeżeli są dobrze zarządzane i nie wtrącają się związki zawodowe i politycy.

    • 116 4

    • Inna technologia

      Problemem Stoczni Gdańskiej było to, że potrafili zrobić proste konstrukcje z którymi i Chińczycy by sobie poradzili.. ale Chińczycy chcieliby mniejszej zapłaty.. A Remontowa cóż.. sprywatyzowana więc i potrafiła zająć się produkcją i remontami wysokozaawansowanych statków z którymi póki co Chińczycy sobie nie poradzą...

      • 33 1

    • (2)

      Widocznie zależy im na czasie. A poza tym zaciągnięcie takiego masowca kutrami do Chin to też wydatek.

      • 22 0

      • (1)

        to zapewne największy walor Remontowej bo ciagnięcie statku do Chin to już byłoby szaleństwo

        • 9 0

        • Chińczycy mają poważne problemy z jakością prac, które w Polsce są szybko rozwiązywane. Poza tym Chińczycy do uczciwych nie należą i trzeba dokładnie im patrzeć na ręce podczas roboty... a i tak potrafią dać gorsze materiały. Tego europejskie stocznie nie robią i dla tego są wybierane przez część armatorów.

          • 5 0

    • Za drogie

      • 1 0

    • racja!!!

      ''Widać w Polsce stocznie mają się dobrze jeżeli są dobrze zarządzane i nie wtrącają się związki zawodowe i politycy''

      absolutna racja...związki zawodowe zbyt dużo pieniędzy pochłaniaja ,a poza tym prywatna firma bedzie się starała o to by koszty remontu były zminimalizowane a zysk jak największy .I tutaj stocznia remontowa wygrywa w przeciwienstwie do byłych panstwowych stoczni .Z drugie strony prawdą jest ze taniej jest scholować statek do gdańska niz do chin .

      cieszą mnie tego typu informacje ponieważ od świadczy to o tym ze przemsył okrętowy w polsce po mału sie odradza a sam ide do stoczni od stycznia .

      • 4 2

  • Na filmie tymi sikawkami to mogą sobie ogrodek polewać a nie taki statek gasić :) (1)

    Lipna ta akcja ratunkowa na filmie

    • 46 8

    • Te cztery minuski...

      to pewnie strażacy:D

      • 1 2

  • To my mamy jeszcze (3)

    jakieś stocznie?

    • 19 43

    • (2)

      mamy ich kilka - tylko nie mamy państwowych

      • 13 1

      • Mamy jedną. (1)

        SMW

        • 3 2

        • Która ledwo zipie

          • 0 0

  • (2)

    Zapierdziel w remontówce mamy i brak wolnych kiejsc przy nabrzeżach :))

    • 59 1

    • i tak 3mać!!

      • 3 0

    • dobrze ze chociaż "praca bedzie"

      a pracownicy biura konstrukcyjnego wciąż bez podwyżek, zarabiają jak w biedronce

      • 0 0

  • (1)

    Czyli jednak prywatyzacja stoczni okazała się lepszym rozwiązaniem od upaństwowienia jej.

    • 32 6

    • jak zawsze.

      • 5 0

  • (2)

    Polski robol zapieprzający na czarno(własne ciuchy ,buty,zero badań) u pod wykonawcy jest tańszy od Chińczyka , który wcale nie jest już taki tani (ok 400 dolców na miesiąc na łapę w stoczniach) .

    • 18 8

    • człowieku to ja nie wiem gdzie ty pracujesz (1)

      jak na czarno bez badań i jeszcze powiesz ze bez upranien to chyba w jakiejs dzikiej stoczni za sobieszewem

      • 2 4

      • Stocznia Nauta tz nowa na terenach dawnej Gdyńskiej

        • 0 1

  • Firma Yeoman Poland jest ze swinoujscia a nie z sopotu.

    • 3 5

  • to teraz wiadomo dlaczego

    budują autostrady z piasku ;) trza się przeciez śpieszyć i zrobić limity kilometrów bo płemieł by się strasznie pogniewał

    Teraz się wyklepie, wymaluje stateczek i znowu do autostrad dodadzą troszke kruszywa ;P

    • 2 17

  • A gdzie informacja o artykule sponsorowanym? (2)

    • 6 9

    • no a żyć trzeba

      • 1 0

    • sponsorowany? reklamuje dostawcę kruszywa.. buhahah

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane