• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Społecznicy chcą poprawić bezpieczeństwo przy torach

Patryk Szczerba
29 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przejścia dla pieszych mają pomóc w zapewnieniu bezpieczeństwa pieszym. Przejścia dla pieszych mają pomóc w zapewnieniu bezpieczeństwa pieszym.

Przy okazji planowanej przez PKP PLK modernizacji linii kolejowej z Somonina do Gdyni ma zostać wyburzone przejście pieszo-rowerowe między Wielkim Kackiem i Osową. Społecznicy z Wielkiego Kacka apelują, by tego nie robić i dodatkowo dołożyć kolejne, nowe przejścia podziemne obok Krykulcaul. Nowodworcowej. - Poprawiłoby to realnie bezpieczeństwo. Tabliczki i barierki to fikcja - tłumaczą.



Czy zdarza ci się przechodzić nielegalnie przez tory?

Modernizacja linii z Somonina do Gdyni obejmuje:

  • budowę drugiego toru odcinku Somonino - Gdańsk Osowa,
  • powstanie trzeciego toru na odcinku Gdańsk Osowa - Gdynia Główna,
  • elektryfikację modernizowanego odcinka,
  • podwyższenie i wydłużenie 33 peronów, m.in. w Kościerzynie i Kartuzach,
  • budowę nowych wiat, oświetlenia, ławek, megafonów i tablic informacyjnych,
  • budowę bezkolizyjnych skrzyżowań,
  • umożliwienie jazdy pociągów prędkością 140 km/h.


Czytaj też: Dwa lata prac nad projektem rozbudowy linii Gdynia-Kościerzyna

W planach jest także m.in. budowa bezkolizyjnych skrzyżowań oraz modernizacja wiaduktów i przepustów. Inwestorzy przewidują również powstanie podziemnych przejść dla pieszych, ale też likwidację istniejącego wiaduktu w lesie między Wielkim Kackiem a Osową.

Sprawą bezpieczeństwa pieszych na torach zainteresowali się zamieszkujący Wielki Kack społecznicy. Wskazują konkretne miejsca obok Krykulca, gdzie wiedzie popularny szlak z Karwin do Małego Kacka oraz w rejonie ulicy Nowodworcowej, gdzie mieszkańcy Wielkiego Kacka przechodzą do terenów użytku ekologicznego Jezioro Kackie, a gdzie przejścia powinny powstać (a w planach ich nie ma).

Społecznicy: poprawmy bezpieczeństwo pieszych, wydając miliardy



- Od dłuższego czasu bezskutecznie próbujemy przekonać PKP do wybudowania nowych przejść podziemnych w miejscach, gdzie obecnie nielegalnie przechodzą i niestety giną ludzie. Jest to konsekwencja rozbudowy miasta realizowanej od lat 70. Przejścia podziemne zaś powstały w latach 30., gdy budowano linię. Nie odpowiadają one współczesnym kierunkom poruszania się w sąsiedztwie torów. Okazją do zmiany takiego stanu rzeczy jest zbliżająca się modernizacja magistrali, na którą kolejarze chcą wydać miliardy złotych - tłumaczy Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Jak dodaje, kolejarze doskonale wiedzą, że zagrożenie w tych miejscach występuje - stawiają tabliczki i barierki - ale, mając do dyspozycji ogromne pieniądze, nie chcą zrobić nic, co poprawiłoby bezpieczeństwo na torach.

Barierki z ostrzeżeniami, zdaniem wielu mieszkańców, nie spełniają swojej roli. Barierki z ostrzeżeniami, zdaniem wielu mieszkańców, nie spełniają swojej roli.
- Warto dodać, że po modernizacji linii znacznie zwiększy się ruch pociągów w kierunku Gdańska-Osowej. Pozostawiając stan obecny doprowadzi to spadku poziomu bezpieczeństwa zarówno mieszkańców, jak i ruchu kolejowego. Dość dodać, że niedawne śmiertelne potrącenie w Wielkim Kacku wstrzymało ruch na jednym torze na około 6 godzin. Czy o takie rozwiązania chodzi PKP? - dopytuje.

Uwagi do raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko



Na razie nie wiadomo, czy apele społeczników odniosą skutek. Postępowanie trwa. Przedstawiciele Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku czekają obecnie na uwagi do raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Można je składać do końca poniedziałku.

- To jedna z szans, by przekonać kolejarzy do tego, by korzystając z unijnych pieniędzy poprawić nie tylko parametry linii kolejowej, ale także bezpieczeństwo mieszkających w otoczeniu mieszkańców - wskazuje Lewandowski, dodając, że liczy także na wsparcie urzędników w kwestii poprawy bezpieczeństwa pieszych.
Z dokumentacją można zapoznać się tutaj

Kładka między Karwinami i Małym Kackiem



Przypomnijmy, że w okresie zaplanowanej modernizacji linii prace będą też wykonywali robotnicy na zlecenie Gdyni. Chodzi o kładkę pieszo-rowerową między ul. Strzelców i Buraczaną, która połączy Karwiny i Mały Kack. Kładka będzie iluminowana, a jej orientacyjne wymiary to około 90 m długości i szerokość nie mniejsza niż 5 m.

Trwa projektowanie inwestycji.

Opinie (103) 3 zablokowane

  • gdzie kolejarze (1)

    chcą ten trzeci tor wcisnąć w Gdyni?
    Priorytetem dla kolejarzy powinien być drugi tor od Wejherowa do Słupska.

    • 6 3

    • Jak się popieści to się zmieści.

      Nie takie rzeczy kolej widziała.

      • 5 0

  • fakt przy Krykulcu

    potrzebny jest na 100%, bo droga kończy się torami i w sumie jak ktoś dojedzie do końca drogi to nie ma specjalnie wyjścia i każdy musi przejść na drugą stronę. Można oczywiście przed zbiornikiem odbić w prawo i dookoła przez kilka górek w dół i górę obejść ale mija się to z celem.
    Dziwie się że miasto i urzędnicy w Gdani nie dogadali się z PKP żeby tam zrobić przejście przy okazji remontu torów. Ale wiadomo urzędnicy i prezydent nieogarnięci i nie potrafią zrobić np. ścieżek rowerowych a co dopiero przejście pod torami.

    • 13 0

  • Budowa, a własciwie reaktywacja

    linii 234 nie jest przedsięwzięciem tymczasowym na czas robót na linii 201.ta linia pozostanie i bedzie alternatywną trasa do kartuz i Kościerzyny

    • 5 0

  • (3)

    p.Kajetan to się nie może coś zdecydować. Jest gorącym orędownikiem likwidacji przejść podziemnych np. pod Wielkopolską przy Spokojnej, a teraz chce budowy przejścia pod torami?

    • 7 6

    • Biedo umysłowa, widzisz różnicę między pojazdem szynowym, a samochodem? (1)

      • 2 7

      • Sam jestes bieda tłuku i się tak nie napinaj. Jaka jest różnica pomiędzy tunelem dla aut i dla pociągów?

        • 6 0

    • zdaje się, że te przejścia mają być bez schodów, to raz. A dwa - na Wielkopolskiej/Spokojnej to rzeczywiście tunel jest potrzebny jak świni siodło. Odległości od świateł są takie, że spokojnie da się to ogarnąć Tristarem, tak jak dodatkowe światła na Olgierda, czy Łowickiej. Ale to nie o tym art.

      Mam nadzieję, że p. Kajetan przebije PKPowski beton :)

      • 0 0

  • Czemu tak komplikować?

    Znacznie prościej będzie zdemontować tory. Ta linia kolejowa to porażka. Trzeba do niej sporo dopłacać.

    • 3 4

  • Opinia wyróżniona

    spolecznicy (4)

    niech lepiej zadbaja o miejsca parkingowe w mieście, albo o lepszą komunikację.
    Dziś przeżyłem istnyt szok jak prze rivierą na ul Górskiego bardzo ładnie parkowały samochody na pasie zieleni. Gdzie są służby się pytam??? Gdzie są społecznicy???
    miasto zdecydowanie opuszcza swoje loty...

    • 21 58

    • Eee

      Co? Rozumiem że ktoś parkuje tuż obok wielkiego, pustawego parkingu i z tego powodu mają być budowane nowe miejsca parkingowe?

      • 14 1

    • "niech lepiej zadbaja o ..." - większego PRLu dawno nie słyszałem. Może jeszcze klatkę schodową mają tobie wymyć? (1)

      Rusz tyłek stary dziadzie i sam zacznij działać.

      • 19 2

      • ale opinia wyróżniona hahaha

        • 4 1

    • zdzisław jesteś niezłym januszem, "niech zadbają, a ja zdzisio pysio będę sobie siedział i wpitzielał kiełbaskę"

      • 0 0

  • Budujcie linie kolejowe (2)

    O jak najszybciej ustrzega uruchomić połączenia Gdyni i koscierzyny ale w przeciwna stronę niż do portu. Bardzo dużo firm przenosi się na Kaszuby i niezbędne jest uruchomienie połączeń w przeciwnym kierunku. Teraz centrum miasta dojeżdża do pracy pod miasto i na wieczór wraca do centum .

    • 4 2

    • Chyba ty

      • 0 0

    • to dobry trend

      jest w czym wybierać...

      • 0 0

  • PKM po 21:00

    Czekać kolejna 1h na PKM przy lotnisku... i potem juz można iść samemu po torach..

    i**otyczna SKM zarządzająca PKM... nie dopuszczalne!

    • 5 0

  • (1)

    A co z reaktywacją linii 229?

    • 2 1

    • dopiero gdy ktoś wpadnie na fakt, że zamiast "górskiej premii" przez Kaszuby

      Nalezy połaczyć w Skorzewie stara "węglówkę" z Sierakowicami na linii 229 i tamtędy puścić ciezki ruch do portów. Przed wojną nie było takiej mozliwości ale obecnie te ograniczenia zniknęły.
      Taki wariant rozpatrywano po wojnie ale wtedy były bardziej istotne potrzeby a i kolejarski "konserwatyzm" ma tu znaczenie.

      • 0 0

  • Ogrodzić linię

    Kiedyś i tak muszą to zrobić bo ludzie i zwierzęta włażą

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane