- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (211 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (149 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (272 opinie)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (139 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (299 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
Spółka "Lewego" stara się o pozwolenie na budowę na Łostowicach
Robert Lewandowski zamierza wybudować osiedle w Gdańsku. Spółka Monting Development, której jest współwłaścicielem, wystąpiła o pozwolenie na budowę osiedla przy ul. Ofiar Grudnia '70, Barzychowskiej i Sendlerowej na Łostowicach. Osiedle ma składać się z ośmiu budynków z usługami i garażami podziemnymi.
Współwłaścicielem spółki Monting Development, której siedziba znajduje się na Woli w Warszawie, jest Robert Lewandowski, piłkarz Bayernu Monachium oraz kapitan reprezentacji Polski.
Czytaj więcej: Robert Lewandowski inwestuje w Gdańsku. Spółka "Lewego" wylicytowała grunty
Dziś wiadomo już, że spółka "Lewego" zamierza wybudować na Łostowicach osiedle mieszkaniowe. Uchwalony dla tej części Gdańska w 2013 r. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dopuszcza zabudowę do wysokości niewiele ponad 20 m. W praktyce oznacza to, że powstające tu budynki mogą mieć nie więcej niż pięć pięter.
Jak ma wyglądać osiedle Roberta Lewandowskiego?
Inwestor złożył już do Urzędu Miejskiego w Gdańsku wniosek o pozwolenie na budowę osiedla. Jak wynika z opisu, wniosek obejmuje budowę "zespołu ośmiu budynków wielorodzinnych z usługami, garażami podziemnymi wraz z zagospodarowaniem terenu, murami oporowymi i infrastrukturą towarzyszącą".
Projektantem osiedla jest spółka B1 Architekci z Gdańska.
- Wniosek wpłynął 14 lutego i w związku z brakami formalnoprawnymi wystosowano wezwanie o ich uzupełnienie, m.in. o decyzję środowiskową i lokalizację zjazdu. Jeżeli wnioskodawca uzupełni w terminie braki formalnoprawne, to dopiero wtedy projekt budowlany będzie sprawdzany w zakresie zgodności z przepisami, w tym z Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego - informuje Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Budowa osiedla Lewego może rozpocząć się w drugiej połowie roku
Udało nam się skontaktować ze spółką Monting Development, która poinformowała nas, że jeśli nie przedłużą się procedury, to rozpoczęcie budowy osiedla planowane jest na drugie półrocze tego roku. Inwestycja została podzielona na kilka etapów, a w pierwszym z nich zostaną wzniesione dwa budynki.
- Wokół budynków zaprojektowane zostały liczne zielone tereny na miejsca do odpoczynku i rekreacji. Przewidziano też parkingi zewnętrzne dla samochodów i rowerów. Każdy z budynków posiada pięć kondygnacji, tj. cztery piętra. W pierwszym etapie zostanie wybudowanych 119 mieszkań o metrażach od 33 do 111 m kw. Mieszkania będą posiadać balkony i loggie, zaś te na parterze mają przydzielone duże ogródki. Ich rozmiar będzie zróżnicowany: od 17 do prawie 158 m kw. Od strony zachodniej sąsiadujemy z zielonym Wąwozem Potoku Kowalskiego, jednym z bardziej urokliwych miejsc na południu Gdańska - komentuje Danilo Djurović, współwłaściciel spółki Monting Development.
Ceny mieszkań w Gdańsku na Łostowicach
Położone w południowej części Gdańska Łostowice to obecnie jedna z najintensywniej zabudowywanych dzielnic, a co za tym idzie najszybciej zaludniających się. Obecnie jest tam realizowanych przez różnych deweloperów aż kilkanaście inwestycji mieszkaniowych.
Dla przykładu, tylko w promieniu kilkuset metrów od terenu należącego do spółki Monting Development powstanie aż pięć osiedli:
- Maćkowy Potok dewelopera Front Development przy ul. Wielkopolskiej
- Park Południe dewelopera Robyg przy ul. Wielkopolskiej
- Quercus dewelopera Bravo Developer przy ul. Wielkopolskiej
- Skandinavia dewelopera JHM Development przy ul. Wielokopolskiej
- Więcej dewelopera Robyg przy ul. Ofiar Grudnia '70
Jak wynika z naszego Barometru cen nieruchomości, w lutym tego roku średnia cena mieszkań na Łostowicach kształtowała się następująco: na rynku pierwotnym 8783 zł za m kw., zaś na rynku wtórnym 9486 zł za m kw. Przypominamy, że ze wszystkimi inwestycjami mieszkaniowymi w Trójmieście - zarówno planowanymi, jak i tymi w budowie czy już zakończonymi - można wygodnie zapoznać się na naszej interaktywnej Mapie inwestycji.
Miejsca
Opinie (367) ponad 20 zablokowanych
-
2022-03-21 08:15
Opinia wyróżniona
Narzekanie (35)
Tak dużo osób narzeka, że miasto tylko wydaje pozwolenia tym wszystkim deweloperom, a nikt nie zauważy, że jak dokumenty są w komplecie, to nikt nie może odmówić zgody na budowę. Tak to jest formalnie przygotowane.
- 98 49
-
2022-03-21 13:21
Boisko będzie?
- 0 0
-
2022-03-21 12:21
Nowa Świętokrzyska ,czekaj tatka latka
A gdzie jest audyt drogowy ,który mógłby wykazać przeciażenie układu drogowego czyli ulicy Świętokrzyskiej z powodu właśnie rozrastających się osiedli i braku drogi gminnej w postaci Nowej Świętokrzyskiej . Taki audyt móglby skutecznie mógłby wskazać gdzie jest interes władz miasta i a gdzie jest interes mieszkańców Południa ,którzy stoją w
A gdzie jest audyt drogowy ,który mógłby wykazać przeciażenie układu drogowego czyli ulicy Świętokrzyskiej z powodu właśnie rozrastających się osiedli i braku drogi gminnej w postaci Nowej Świętokrzyskiej . Taki audyt móglby skutecznie mógłby wskazać gdzie jest interes władz miasta i a gdzie jest interes mieszkańców Południa ,którzy stoją w cięzkich korkach. Ile miasto pobiera podatków i innych opłat od mieszakńców okolicznych osiedli ? Ciągle nie ma pieniędzy na Nową Świętokrzyską więc pomysł z kolejką spadł jak z nieba włodarzom miasta.
- 4 0
-
2022-03-21 11:18
Nie znasz chłopie realiów! Załatw lub spróbuj załatwić zgodę pod garaż przy Piaskowej, optymisto!
Nie dla psa kiełbasa - teren "przyszłościowo" inwestycyjny...Muszę ci tłumaczyć, dla kogo i ZA ILE przygotowywany?!
- 7 3
-
2022-03-21 11:19
Dziwię się jednak, czemu budowane domy mają być takie niskie (2)
Pięciopiętrowce, czyli mające sześć kondygnacji, swobodnie by tam weszły. O wysokości 22-23 metry, zgodnej z warunkami zabudowy. Artykuł podaje prawdę, 5-piętrowce mogą tam być. Bo chyba inwestor nie postawi tych budynków bez wind?? Zgodnie z przepisami z PRL do czterech pięter (pięć kondygnacji) wind nie musiało być. Prze^kleństwo mieszkańców
Pięciopiętrowce, czyli mające sześć kondygnacji, swobodnie by tam weszły. O wysokości 22-23 metry, zgodnej z warunkami zabudowy. Artykuł podaje prawdę, 5-piętrowce mogą tam być. Bo chyba inwestor nie postawi tych budynków bez wind?? Zgodnie z przepisami z PRL do czterech pięter (pięć kondygnacji) wind nie musiało być. Prze^kleństwo mieszkańców czwartych pięter na setkach osiedli w Polsce. Stare budynki z PRL (lata 1965-75) mają ok. 3 metry wysokości ogólnej na każde piętro. Budynek 4-piętrowy bez windy ma wys. 15 metrów. Mówię o blokach normalnych, kwaterunkowych, a nie dla tzw. "dolarowców". No i od 1978 budowano inaczej, szczególnie w dużych miastach. Ale obecnie nikt by nie chciał nowych mieszkań mających tylko 240 czy 250 cm wysokości (nie mówię o tych do "hodowli drobiu klatkowego" na warszawskiej Woli, znane z fotek w necie). Te 50 cm obowiązkowo trzeba dodać. Jak i zapewne grubsze stropy dla opcji ogrzewania podłogowego.
- 0 1
-
2022-03-21 12:46
...a po polsku? (1)
- 0 4
-
2022-03-21 13:27
jestes poeta? w rymach mial ci to napisac?
- 5 0
-
2022-03-21 10:19
Jak nie
Miałem wszystko. Gonili mnie prawie 3 lata wymyślając głupoty. A to zmieniali osobę a to certyfikat. Prawnicy sobie z im Gdańsk nie radzili! Poza tym jest ustawa miejska o rozwoju centralnym. Mogą odmówić takim inwestycjom!
- 5 6
-
2022-03-21 10:16
(6)
A kto sprzedał te grunty deweloperom? Jaś Fasola czy w 95% miasto?
- 15 5
-
2022-03-21 21:14
wcześniejszy właściciel?
sądzisz że wszystko bylo właśnością miasta? :D
- 1 0
-
2022-03-21 10:57
Przecież też je możesz kupić i zrobić darmowy parking. (4)
- 8 6
-
2022-03-21 14:21
A po co wszystko wyprzedawac?
Nawe szkoly..
- 1 0
-
2022-03-21 11:44
(2)
A muszą być bloki i parkingi? Nie mogą być parki, łąki, ścieżki piesze czy dla rowerzystów? Boiska dla młodzieży? Place zabaw dla dzieci? Możliwości jest dużo, teren piękny. I aż żal, że będzie zrównany z ziemią dla kolejnych bloków z siecią kolejnych żabek.
- 11 3
-
2022-03-21 12:06
Tyle, że ludzie gdzieś mieszkać muszą. (1)
A w Gdańsku, wbrew rządowej propagandzie, ciągle ich przybywa.
- 3 8
-
2022-03-21 15:49
Muszą mieszkać - ale można też najpierw zadbać o drogi, komunikację itd. A dopiero jak wiadomo, że wszystko jest przemyślane - wtedy sprzedawać grunty pod blokowiska. To wina tylko i wyłącznie miasta, i nie pomoże tu zamydlanie oczu. Żałosne, co odwala się w takim ładnym kiedyś mieście.
- 3 2
-
2022-03-21 09:19
Nieparwda, odmówić może- jak tu w wypowiedziach: jest wiele względów uzasadniających odmowę
proszę zobaczyć co się dzieje przy ,,Tarasach Bałtyku", nawet w niedzielę korek z każdej strony.
- 5 9
-
2022-03-21 08:51
(19)
i to jest błąd? ale miastu to na rękę. A wystarczy wprowadzić prawo które wstrzymuje czasowo pozwolenia na budowę z uwagi na niską przepustowość ulic (poparte oczywiście analizą ruchu) . Zakład że Developer bardzo szybko zaczął by się doskładać do infrastruktury?
- 28 20
-
2022-03-21 21:11
miasto nie ma możliwiśi wprowadzenia takich przepisów
jedynie na poziomie centralnym
- 1 0
-
2022-03-21 19:48
Druga strona medalu
Zdiz w ramach uzgodnienia obsługi inwestycji, której żąda organ architektoniczno-budowlany przed wydaniem decyzji, deweloperzy podpisują umowy drogowe, gdzie ponoszą koszty w różnym zakresie. Nieodpłatnie też przekazują zbudowana infrastrukturę techniczną, bez której nie może być mowy o samodzielności obiektu budowlanego. Zakres tych umów jest
Zdiz w ramach uzgodnienia obsługi inwestycji, której żąda organ architektoniczno-budowlany przed wydaniem decyzji, deweloperzy podpisują umowy drogowe, gdzie ponoszą koszty w różnym zakresie. Nieodpłatnie też przekazują zbudowana infrastrukturę techniczną, bez której nie może być mowy o samodzielności obiektu budowlanego. Zakres tych umów jest różny, analizy ruchu są wykonywane na żądanie zdiz. Nie bronie deweloperów, narzędzia jednak pewne są i pytanie czy obie strony są w stanie sensownie się porozumieć. Bo im więcej ma zrobić deweloper, tym chętniej te koszty przerzuci na klientów. Do tego trzeba wizji, kompetencji i uczciwości po obu stronach na linii inwestor-urząd.
- 1 0
-
2022-03-21 12:56
ta i pewnie nie wplynelo by to na ceny mieszkan, ktore sa tanie jak barszcz
- 1 1
-
2022-03-21 12:05
(1)
Wystarczy wprowadzić prawo, które tymczasowo zabrania rejestracji samochodów, ze względu na niską przepustowość ulic i brak parkingów.
Czemu próbujesz kombinować dookoła, zamiast zająć się rozwiązaniem problemu?- 5 8
-
2022-03-21 12:37
ja proponuje nie płacić podatków gminnych i miejskich jak i tak nie ma tam nowych ulic ani zmian w infrastrukturze drogowej od 12 lat
- 3 1
-
2022-03-21 11:31
Ale miasto nie stanowi prawa. Prawo stanowi Sejm. (4)
- 11 1
-
2022-03-21 16:43
Tak, ale jednak stanowi. (2)
nazywa się to Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego - i jest aktem prawa miejscowego. W nim ustala miasto przeznaczenie gruntów i sposób ich zabudowy.
Miasto oczywiście może ustalić w takim planie: wysokość budynków, % powierzchni zielonej, liczbę miejsc postojowych etc. Może również wskazać tereny na np. poszerzenie dróg i zapisaćnazywa się to Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego - i jest aktem prawa miejscowego. W nim ustala miasto przeznaczenie gruntów i sposób ich zabudowy.
Miasto oczywiście może ustalić w takim planie: wysokość budynków, % powierzchni zielonej, liczbę miejsc postojowych etc. Może również wskazać tereny na np. poszerzenie dróg i zapisać obowiązek realizacji ww. dróg np. poprzez umowę miasto-deweloper.
Może też w takim MPZP nie przeznaczać terenów pod zabudowę (tak jak np. w przypadku Parku Południowego, gdzie miasto zmieniło plany i nie będzie bloków tylko park pomiędzy Zakoniczynem a Ujeściskiem).
To się da zrobić.- 5 1
-
2022-03-21 21:13
nie można dowolnie wymyślać sobie "terenów zieleni" etc (1)
za to poleciałuby odszkodowania w dziesiątkach milionów. Nie znacie sie na prawie a piszecie.. Ech.
- 2 2
-
2022-03-21 23:44
Ale kto tu mówi o dowolności?
Przecież jest coś takiego jak Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego miasta lub gminy. Są też różne, przyjmowane (również na potrzeby pozyskiwania środków unijnych) strategie rozwoju i kierunki rozwoju, które określają w jakim kierunku dane miasto/gmina będzie się rozwijać i jakie funkcje mają dominować w danych jego
Przecież jest coś takiego jak Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego miasta lub gminy. Są też różne, przyjmowane (również na potrzeby pozyskiwania środków unijnych) strategie rozwoju i kierunki rozwoju, które określają w jakim kierunku dane miasto/gmina będzie się rozwijać i jakie funkcje mają dominować w danych jego częściach i gdzie i jak dalej miasto będzie "rosło".
Zatem dowolności w planach też nie ma. a każde MPZP to też konsultacje społeczne i konsultacje w ramach rad dzielnic - na których to zapewne forumowi specjaliści regularnie bywają i wnoszą głos.
Jeżeli funkcja mieszkaniowa ma się rozwijać w kierunku południowo-zachodnim to ok, ale to też nie znaczy że w dowolnych parametrach, na dowolnych działkach i byle jak.
Problem planów w Gdańsku nie jest to, że zakładają mieszkaniówkę a nie np. park lub park-ing (darmowy) ale to, że właściwie nie wyznaczają inwestorom żadnych obowiązków, poza ogólnie przyjętymi parametrami. Dlatego w wielu dzielnicach jest architektoniczny pierdzielnik ze słabą infrastrukturą towarzyszącą, kiepskie elewacje, wkopywanie pół kondygnacji usługowych w parterach pod poziom ulicy + schodki tak można wymieniać.
Nawet tzw. stworzony "standard ulicy miejskiej" sam w sobie jest OK i jest ważny, ale w ogóle się na MPZP nie przekłada (np. Nowa Wałowa w ogóle "nie musi" go trzymać wg. miasta, bo po co). Sprawia to, że względnie jedyne osiedle nowe z jakimś ładem to Garnizon, ale co z tego, skoro oddzielony jest mega barierą jaką jest al. ŻW z .. ekranami akustycznymi jak na autostradzie.
Brakuje nie narzędzi (bo one są) ale konsekwencji w ich stosowaniu i patrzeniu szerzej na dzielnice w ujęciu systemowym a nie - w odniesieniu do działki bądź kilku działek.
ps. Deweloper też tak sobie co do zasady szerokiej drogi nie może na dzielnicy wybudować sam z siebie. Jest spółką i chociażby dlatego, że nie ma tytułu prawnego do gruntów pod takie ulice nie może uzyskać pozwolenia ani prowadzić robót na nie swojej ziemi.- 3 0
-
2022-03-21 14:20
nie stanowi?
serio? czyli nic nie moze ;P wez to juz 23 lata takiej samowolki.
- 3 4
-
2022-03-21 11:01
komedia (4)
"wystarczy wprowadzić prawo" - to jest właśnie poziom wiedzy który reprezentują czytelnicy trójmiasto, jeden artykuł wyjaśniający jak działają mechanizmy planów zagospodarowania i pozwoleń na budowie to ewidentnie za mało, chociaż taki czytelnik przeczyta i tak nic nie zrozumie; proponuje z takimi pomysłami zrobić coś więcej niż pisać komentarze w internecie, może jakaś kariera polityczna i wtedy może taka osoba będzie mogła "wprowadzić prawo" bez problemu ^ ^
- 19 4
-
2022-03-21 13:04
za to mamy dużo takich ekspertów jak ty tylko że dalej bałagan korki i syf.
- 1 3
-
2022-03-21 12:54
bo tu "eksperci" sami przecież
- 4 2
-
2022-03-21 12:35
(1)
ja proponuje zabrać się do roboty w UM i pozostałych instytucjach a nie pouczać ludzi na forum trójmiasto
- 4 8
-
2022-03-21 14:19
dokładnie
- 3 0
-
2022-03-21 08:56
Zieleń (3)
Całkowicie się zgadzam i powinni też dodać zapisy mówiące o udziale terenów zielonych/rekreacyjnych na danym terenie, bo potem nawet jak deweloper się dorzuci do drogi, to zabetonuje wszystko co się da.
- 22 10
-
2022-03-21 16:57
tak, jeszcze kazdemu wczasy w Bulgarii gratis i talon na malucha.
mieszkania wtedy beda nie po 7 tylko po 12 za metr na jakims wygwizdowie. to rownie dobrze od razu mozna zrobic po 12, nie ma potrzeby finansowac infrastruktury drogowej bo i tak nikt nie kupi i zadnych korkow nie bedzie.
- 1 3
-
2022-03-21 12:34
(1)
Istnieje narzędzie do określania udziału terenów zielonych, itp. To plan zagospodarowania przestrzennego. Drugie narzędzie to kupowanie mieszkań na osiedlach o sensownej intensywności zabudowy. Natomiast jesli rynek wymaga najnizszej ceny to nie ma sie co dziwic, że deweloper buduje to czego oczekuja kupujacy.
- 4 2
-
2022-03-21 14:19
Serio to sa najnizsze ceny?
Bo mnie sie wydaje, ze chodzi o chciwosc deweloperów.
- 6 2
Wszystkie opinie
-
2022-03-21 07:01
Prawy do lewego
Lewy do prawego
- 26 8
-
2022-03-21 07:01
(4)
Lewy i Łostowice? Jakoś średnio to pasuje.
- 32 15
-
2022-03-21 07:44
A co na melinie ma budowac?
- 8 6
-
2022-03-21 10:15
(1)
Dlaczego?
- 2 1
-
2022-03-22 06:32
Zadzwoń do KE
- 0 0
-
2022-03-22 00:27
żadne Łostowice tylko Orunia Górna - Gdańsk Południe
ciekawe czy kiedyś portal co ma 'trójmiasto' w nazwie nauczy się poprawnego podziału administracyjnego aglomeracji trójmiejskiej ta dzielnica nazywa się Orunia Górna - Gdańsk Południe
- 0 2
-
2022-03-21 07:02
Pewnie pan Robert nie wie (7)
Jak wygląda mafia developerska w Gdańsku. Od finansów ma pewnie jakaś firmę inwestycyjną a ta przykleja jego nazwisko do gdańskiej betonozy i układów. Zresztą na Mazurach miał budować restaurację ale wyszło coś o władzy lokalnej i się wycofał.
- 54 18
-
2022-03-21 07:54
Dobrze, że ty wiesz. Szkoda tylko, że swoją wiedzę czerpiesz z Ciemnogrodzkiej. (5)
- 7 16
-
2022-03-21 09:37
(3)
Dobrze, że nie jest to mafia reprywatyzacyjna.. z wojskowymi w tle...
O czym traktuje film: "Lokatorka".- 4 3
-
2022-03-21 10:47
Dobrze, że nie mafia złodzieja bez majtek uwikłanego w program pałacyk +
O czym traktuje obecna rzeczywistość.
- 6 4
-
2022-03-21 10:58
Tjaaaa... Film "Smoleńsk" jest równie rzetelny. (1)
- 4 4
-
2022-03-21 19:01
Nie byłeś, ale wypociny muszą być...
- 1 0
-
2022-03-21 17:25
od prestiżowej trójki z Chrobrego
- 0 0
-
2022-03-21 09:51
Mówi ten co w komunalnym za socjal mieszka
oj joj joj
- 1 4
-
2022-03-21 07:03
Czy w tym miejscu nie miała być linia kolejowa? (4)
Potrzebujemy transportu, a nie kolejnego osiedla!
- 128 17
-
2022-03-21 07:53
kasa ważniejsza, a ludzie to niech fruną.
- 10 6
-
2022-03-21 08:05
Miała.
I co im zrobicie?- 7 6
-
2022-03-21 10:12
Robuś wybuduje. Orlik. Uściśnie dłoń notabla ten sie podjara i pojdzie z górki..
- 5 2
-
2022-03-21 16:03
Miała być kawałek dalej, ale i tak powstanie na św. Nigdy, więc to bez różnicy
- 1 0
-
2022-03-21 07:08
(6)
To już Kopacz stał się budowlańcem.,,,
- 45 28
-
2022-03-21 07:12
Ty myślisz że jak to wygląda? (3)
Masz 100 mln to zatrudniasz doradcę inwestycyjnego... A nawet kilku. I wnikasz tylko w raporty finansowe.
- 15 4
-
2022-03-21 07:19
Gdybym miał 100 mln to bym mieszkał gdzieś na ładnej wyspie w normalnym domku (2)
i rozkoszował się wolnością a nie babrał w budowlance. Szkoda życia na takie głupoty.
- 6 15
-
2022-03-21 12:11
taaa, Lewy będzie cement w betoniarce mieszał...
Podobnie, jak oczekiwanie, że w knajpie swej będzie gotował...
- 5 0
-
2022-03-21 16:21
I przebimbal kase. Kasa musi pracowac.
- 2 0
-
2022-03-21 07:16
Bardziej inwestorem ale co Ci do tego jak nawet złotówki nie masz
- 6 8
-
2022-03-21 07:21
A co nie może ? kto mu zabroni ?
- 8 6
-
2022-03-21 07:09
(3)
Niechay buduje!Kupię jak metr będzie po 3500zł.
- 25 30
-
2022-03-21 07:20
raczej po 3500 euro
- 16 4
-
2022-03-21 07:22
Będzie po 3000 ale EURO
- 7 3
-
2022-03-21 08:19
I tak to dla ciebie kosmos.
Ahahahaha
- 4 3
-
2022-03-21 07:14
W Łostowicach a na Mazurach bo w Oliwie a nie na Oliwie. (13)
- 19 16
-
2022-03-21 08:03
do czego pijesz z ta,,masz oliwa"?
- 0 9
-
2022-03-21 12:35
Wszyscy mają mówić niepoprawnie
Bo 1947 przyjezdni zza Buga nie wiedzieli co to jest dzielnica?
- 2 2
-
2022-03-21 12:48
Taaak? (9)
W Przymorzu, w Żabiance, w Woli?
- 3 6
-
2022-03-21 13:01
(8)
W Brzeznie, we Wrzeszczu, w Oliwie. Jeszcze cos?
- 7 2
-
2022-03-21 14:20
Czego to niby ma dowodzić? (6)
Co?
- 2 5
-
2022-03-21 14:41
Tak przy okazji (4)
Od 50 lat jak żyję, to mówiło się zawsze "na" Ukrainie, a niedawno ktoś chyba przestawił wajchę i teraz wszędzie słyszę: "w" Ukrainie. Wyjaśni mi ktoś o co kaman?
- 11 0
-
2022-03-21 18:03
(2)
Historia miesza się z językoznawstwem, ale nadrzędne są okoliczności. Jeśli rzeczywiście chcesz poczytać więcej na ten temat, daj znać, napiszę. W skrócie jest to odzwierciedleniem potyczek na tym forum. Dlaczego gdańszczanie mówią: w Brzeźnie, a nie "na Brzeźnie"? Bo Brzeźno historycznie było samodzielną wsią.
- 5 1
-
2022-03-22 07:47
Orunia i Chełm też były osobnymi miejscowościami a mówimy na Oruni i na Chełmie
- 1 0
-
2022-03-23 13:56
Jak najbardziej jestem zainteresowany
Jeśli jesteś w temacie to bardzo proszę o wyjaśnienie.
- 0 0
-
2022-03-22 06:45
Mówi się już obecnie "w Ukrainie" bo jest to państwo. Ja też długo mówiłem "na Ukrainie" bo to przez wieki był jedynie specyficzny region, a nie państwo, a podczas radzieckiego panowania nie było kontaktów z Ukraińcami i nawet nie wiedzieliśmy, jak oni sami się określają, ani jak "rozumieją" tą nazwę.
- 1 3
-
2022-03-21 15:57
Brzeźno. Braku elementarnej wiedzy.
- 3 0
-
2022-03-21 17:58
W Nowym Porcie. W Jelitkowie. I w Śródmieściu. W sumie jak ktoś zna chociaż trochę historię Gdańska, to łatwo się zorientuje, gdzie używać "w", a gdzie "na".
- 7 0
-
2022-03-21 16:17
Ma byc w mazurach :). A co!
- 1 2
-
2022-03-21 07:15
dojazd (36)
Super że będą kolejne bloki Już stoimy w korku na Wielkopolskiej od osiedla Południe Robyga teraz będziemy od Ofiar Grudnia Łącznik na Łuczniczej jak nie istniał tak nie ma O jakiejś Nowej Świętokrzyskiej cz PKM/SKM można zapomniec
- 258 30
-
2022-03-21 07:22
(16)
Kup mieszkanie za pół ceny na totalnym odludziu. Uzależnij całe swoje życie od auta. Oczekuj, że wszystkie pola wokół nigdy nie zmienia się w osiedla. Zaskoczenie. Narzekaj. Zero profitu.
- 40 57
-
2022-03-21 07:56
OMG... mentalność człowieka z buszu... (2)
Koralgol ma rację że nasze miasto potrafi jedynie wydawać pozwolenia na budowy za nic mając komunikację... gdyby posłuchać Ciebie wszyscy kupowaliby mieszkania w centrum i wszyscy chodziliby pieszo bo na tramwaj tez byś się już nie załapał... typowy trol - nic nie wnosi do tematu tylko sączy jad! tfuuu!
- 40 12
-
2022-03-21 12:09
Ale komunikacja powstaje. (1)
Mieszkanie było tańsze właśnie dlatego, że przez pierwszych parę lat jesteś skazany na samochód.
- 2 7
-
2022-03-21 15:02
Gdzie masz q*va tę powstającą komunikację w tym rejonie???
- 10 1
-
2022-03-21 08:06
(4)
10tys./m2 to za pół ceny? Tanio to tam było poniżej 5, ale to wtedy tam jeszcze krowy się wszędzie pasły.
- 28 4
-
2022-03-21 08:18
po co mu tłumaczysz mieszka pewnie z mamą w falowcu
- 32 5
-
2022-03-21 12:10
Skoro nie jest taniej, to czemu ludzie tam kupują mieszkania? (1)
Coś Ci się teoria nie klei.
- 2 1
-
2022-03-21 21:47
Dostaną katastralny to się zgilają
- 0 0
-
2022-03-21 14:45
To były czasy :))
W 2004 kupiłem na Tenisowej nówkę-sztukę 50m2 za 94 tys. Dziś to by może wystarczyło na jeden pokój. Krowy się w okolicy nie pasły, ale pola uprawne jak najbardziej były.
- 6 0
-
2022-03-21 08:07
(2)
Jak by całe południe posłuchało twojej rady czopku i przeprowadziło by sie koło ciebie to też byś stał w korku geniuszu
- 19 9
-
2022-03-21 10:14
(1)
Dlatego najlepiej mieszkać gdzieś gdzie nie ma ludzi albo w większej odległości od siebie. :P
- 0 1
-
2022-03-21 12:41
czyli na wsi
- 2 0
-
2022-03-21 08:20
No ale wg planów miała tam powstać SKM (1)
tylko poprzedni ś.p. prezydent w pewnym momencie skasował te zamierzenia.
Po powstaniu PKM z Wrzeszcza powinno się było robić linię na południe, która była w planach. Ewidentny błąd miasta.- 15 6
-
2022-03-21 08:58
Nie jedyny
i nie ostatni niestety ... Będą kolejne, bo nie zmienia się podejście władz miasta do planowania przestrzeni w Gdańsku
- 7 4
-
2022-03-21 08:41
to kup mieszkanie w centrum i mieszkaj z alkoturystami za ścianą
- 26 4
-
2022-03-21 09:03
to nie jest ani odludzie, ani pół ceny
miasto ma swoje potrzeby, nie składa się wyłącznie z zysku dewelopera
- 11 3
-
2022-03-21 09:44
Lol mieszkanie tutaj to raczej właśnie zniechęcenie do auta jako najmniej wygodnego i najwolniejszego środka transportu. Uzależnienie od auta to domek gdzie nie ma autobusów wcale i jest 50 kilometrów do miasta
- 6 0
-
2022-03-21 07:35
Ul. Ofiar Grudnia (3)
Kiedyś miałem tam koleżankę
- 4 6
-
2022-03-21 07:45
zwiazek na odleglosc (2)
nie przetrwa
- 15 4
-
2022-03-21 07:58
I nie przetrwał...
- 6 4
-
2022-03-21 11:35
W Buenos Aires długość aglomeracji to z 70 kilometrów
od lat miasto zdaje się rozbudowuje się w głąb lądu, a nie wzdłuż morza, bo już nie ma gdzie. na północy jest np. jakieś rozlewisko dużej rzeki, a tereny obok to jakieś pół-slumsy. Z netu wiem, obejrzałem, przecież tam nie byłem. W tamtym mieście chłopak może poznać wicemiss Argentyny, ona mu oświadczy, że on bardzo się podoba i pieniądze nie mają znaczenia. No ale jeśli mieszkają 40 kilometrów od siebie, to związek miałby nędzne perspektywy.
- 0 1
-
2022-03-21 07:36
jak oni śmiom śmieć wprowadzać się do bloków na południu, przecież ja już tam mam mieszkanie i więcej ludzi tu nie potrzeba.
stoiCIE w korku.- 25 5
-
2022-03-21 07:55
Jak waszych bloków nie było to też były mniejsze korki. (1)
Mentalność Polaka, niech budują ale nie koło mnie.
- 13 5
-
2022-03-21 07:59
Mentalność ruska, niech kradną
- 3 8
-
2022-03-21 07:56
(1)
kogo to wina?
Ludzie chcą gdzieś mieszkać. Nie wepchniesz 500 tysięcy ludzi do centrum.
Niestety i**otyczne decyzje miasta i rozlewanie się go w taki a nie inny sposób to konsekwencja tychże.- 18 3
-
2022-03-21 08:00
Kto nie wepchnie? Ja nie dam rady??
- 5 5
-
2022-03-21 09:19
Gdańskie BRG to stan umysłu! (2)
Planowanie miasta leży i kwiczy! Ale tak jest jak biorą się za to osoby z podejściem sprzed pół wieku!
- 11 4
-
2022-03-21 10:14
Ty, ale co tu ma jakies planowanie? (1)
Rolnik sprzedał deweloperowi działkę, a ten buduje bloki, bo może na swojej i nikt mu nie zabroni. Więc o co ci chodzi z planowaniem?.
- 2 1
-
2022-03-21 12:11
Nie mogą płakać, jak w Elblągu.
Gdzie powstało 4km ślicznej drogi przez pole i tak stoi od dekady...
- 1 0
-
2022-03-21 09:43
(1)
Rowerkiem 5 minut do pętli tramwajowej i jest ok
- 3 6
-
2022-03-21 12:43
ta z 2 dzieciakami do żłobka i przedszkola z 2 klilogrami ziemniaków, pampersami i najlepiej jak pada ? Jesteś kawalerem?
- 10 4
-
2022-03-21 11:16
Już się nie mogę doczekać... (3)
Aktualnie dojazd do centrum z Olimpijskiej zajmuje mi około 50 minut, a czasami nawet ponad godzinę (jak cała Wielkopolska i Przebiśniegowa stoi). Jak będą kolejne bloki to z 1,5 godziny będzie się jechało do Głównego.
Szkoda, że w naszej okolicy jest tak słaba komunikacja miejska- 11 1
-
2022-03-21 12:49
bo nie ma ulic, nikt nie buduje, wszyscy głosują na tych samych, masz jeździć rowerem płacić podatki i siedzieć cicho. A tym czasem jedz Mevo do Oliwy do Palmiarni zobaczyć palmę. Bo przecież wybudowanie jednej ulicy przez 12 lat, którą dało by się wyjechać z osiedla przerasta władzę Gdańska i jest to dla nich za trudne.
- 16 1
-
2022-03-22 15:56
Ale jak to (1)
Widziałem w ogłoszeniu że z Borkowa do centrum dojazd w 12 minut
- 2 0
-
2022-03-23 13:59
Ale do centrum Kolbud.
- 0 0
-
2022-03-21 20:37
Widziały gały co brały! Myślałeś, że co postawią Twój blok i resztę przeznaczą na parki i łąki?
- 1 1
-
2022-03-21 07:16
Czysty biznes czekamy na trawę od Lewego ;-) (2)
Nie ważne kto nie ważne co ważne że biznes się kręci. Czy oficjalne oddanie budynków pojawi się Pan Robert? Może dodatkowo będzie sklep ogrodniczy i gdzie będzie można kupić trawę "Lewego"?
- 25 20
-
2022-03-21 07:43
Co tydzień po meczu będzie przyjeżdżał skosić trawnik na osiedlu
- 7 3
-
2022-03-21 09:04
zawiść ,zawiść co syneczku ,boś ty dziad
- 4 4
-
2022-03-21 07:17
Mało i mało , wiecznie mało . Więcej i więcej. (3)
Szkoda życia , tylko pęd za forsą. A potem ciężko się będzie z tym wszystkim rozstać.
- 49 21
-
2022-03-21 08:53
Mamona niektórym przysłania całe życie, Jakze mozna byc jeszcze pazernym,mając już tyle kasy... (1)
- 5 5
-
2022-03-21 11:00
A jakże można być zawistnym ?
Ma pieniądze i ich nie wydaje na prochy i inne badziewia . Inwestuje dając ludziom pracę . Na tym polega dzisiaj korzystanie ze swego bogactwa .
- 3 3
-
2022-03-21 11:41
i git
pieniądz lubi ruch !
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.