• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka Nextbike wykluczona z przetargu na Mevo 2.0

rb
2 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Obszar Metropolitalny zdecydował o wykluczeniu z dialogu konkurencyjnego spółki Nextbike Polska. Obszar Metropolitalny zdecydował o wykluczeniu z dialogu konkurencyjnego spółki Nextbike Polska.

Już tylko dwie firmy ubiegają się o zostanie nowym operatorem roweru metropolitalnego Mevo. Z wyścigu odpadła spółka Nextbike, która ma problemy z płynnością finansową i ogłosiła złożenie wniosku o restrukturyzację.



Czy brakuje ci rowerów Mevo?

Decyzję o wykluczeniu spółki Nextbike z udziału w dialogu konkurencyjnym podjęła komisja przetargowa złożona z przedstawicieli OMGGS, oficerów rowerowych z Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

- Powodem było nienależyte wykonanie projektu Mevo 1.0., którego spółka była w 90 proc. podwykonawcą. Wykluczenie nastąpiło na podstawie art.24 ust.5 pkt 2 Pzp - wyjaśnia Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.
W dalszych etapach postępowania udział wezmą:

  • Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) - mający doświadczenie w elektrycznych systemach funkcjonujących w 19 europejskich miastach, mi.in. w Londynie.
  • Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą. Katalońska korporacja znana głównie ze swojej marki Movienta ma swoje rowery m.in. w Barcelonie i Paryżu.

Pierwsze spotkania z firmami odbędą się w połowie czerwca. Na podstawie rozmów z wykonawcami komisja przygotuje ostateczny kształt systemu Mevo. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

- W dialogu konkurencyjnym, do momentu wyboru nowego operatora, będą brać udział także eksperci z kraju i zagranicy, pracujący przy badaniach i analizach dotyczących funkcjonowania nowego Mevo. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu oraz analiza finansowa, która sprawdzi kondycję finansową potencjalnych wykonawców, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dotyczące m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - dodaje Mongird.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
rb

Miejsca

Opinie (171) ponad 20 zablokowanych

  • Nie dopuścić podwykonawców tylko!

    • 2 1

  • (1)

    oficerowie rowerowi??? to jest kapitan szprychy albo major siodełka??

    • 8 1

    • nie, jest tylko generał zrównoważonej, aktywnej mobilności

      na tym stanowisku jest vacat , może chciałbyś złożyć swoje CV?

      • 0 1

  • Pomimo wielu trudności ze znalezieniem roweru z nostalgią wspominam Mevo

    • 1 2

  • Do trojmiasto.pl

    Kiedy jakiś artykuł na temat zobowiązań Next Bike wobec byłych już użytkowników mevo i szans na odzyskanie kasy?

    • 4 1

  • A ci dalej...

    Nadmienię, że te rowery gdzieś są, za pół roku będą wszystkie do wymiany :) I nagle firma upadnie i znów to samo :)
    TO tak trudno oszacować koszty i spróbować wziąć to na miasto, nawet z lekkim deficytem, a w tym czasie szukać inwestora?

    • 3 3

  • Ojoj, Zegarek w niełasce

    straszne. Jak żyć?

    • 0 1

  • Braci. Słuszna decyzja. Już raz przekręty zrobili

    • 1 1

  • Nie z przetargu tylko z dialogu! To fundamentalna różnica!

    Tytuł artykułu wprowadza w błąd. Nextbike nie został wykluczony z przetargu, ponieważ nie ma żadnego przetargu jeszcze. Jest dialog konkurencyjny, który w świetle ustawy Prawo zamówień publicznych jest tylko i wyłącznie prowadzeniem z wykonawcami negocjacji co systemowych rozwiązań. Dialog nie kończy się podpisaniem umowy z wykonawcą. Na podstawie dialogu nie powstanie nowy system rowerów miejskich! To, co metropolia wypracuje z wykonawcami w trakcie dialogu dopiero będzie stanowiło podstawę do przeprowadzenia przetargu w przyszłości i podpisania umowy.

    • 3 2

  • Kapitał nie ma narodowości. oddajcie w obce ręce zyski. Nie pierwszy raz

    • 3 3

  • Tylko wycofajcie sie z tych elektryków

    to spoko system zadziała.

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane