• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka Nextbike wykluczona z przetargu na Mevo 2.0

rb
2 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Obszar Metropolitalny zdecydował o wykluczeniu z dialogu konkurencyjnego spółki Nextbike Polska. Obszar Metropolitalny zdecydował o wykluczeniu z dialogu konkurencyjnego spółki Nextbike Polska.

Już tylko dwie firmy ubiegają się o zostanie nowym operatorem roweru metropolitalnego Mevo. Z wyścigu odpadła spółka Nextbike, która ma problemy z płynnością finansową i ogłosiła złożenie wniosku o restrukturyzację.



Czy brakuje ci rowerów Mevo?

Decyzję o wykluczeniu spółki Nextbike z udziału w dialogu konkurencyjnym podjęła komisja przetargowa złożona z przedstawicieli OMGGS, oficerów rowerowych z Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

- Powodem było nienależyte wykonanie projektu Mevo 1.0., którego spółka była w 90 proc. podwykonawcą. Wykluczenie nastąpiło na podstawie art.24 ust.5 pkt 2 Pzp - wyjaśnia Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.
W dalszych etapach postępowania udział wezmą:

  • Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) - mający doświadczenie w elektrycznych systemach funkcjonujących w 19 europejskich miastach, mi.in. w Londynie.
  • Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą. Katalońska korporacja znana głównie ze swojej marki Movienta ma swoje rowery m.in. w Barcelonie i Paryżu.

Pierwsze spotkania z firmami odbędą się w połowie czerwca. Na podstawie rozmów z wykonawcami komisja przygotuje ostateczny kształt systemu Mevo. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

- W dialogu konkurencyjnym, do momentu wyboru nowego operatora, będą brać udział także eksperci z kraju i zagranicy, pracujący przy badaniach i analizach dotyczących funkcjonowania nowego Mevo. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu oraz analiza finansowa, która sprawdzi kondycję finansową potencjalnych wykonawców, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dotyczące m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - dodaje Mongird.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
rb

Miejsca

Opinie (171) ponad 20 zablokowanych

  • Gdański urząd i tak coś skopie, inaczej nie umie

    • 4 1

  • Czyli wtopione pieniądze.

    Pieniędzy z pierwszego Mevo się nie odzyska, rowery nadają się na śmietnik. Czy ktoś, w końcu odpowie za tą porażkę personlnie?Czy nadal będzie możliwe marnotrawienie pieniędzy podatników?

    • 9 0

  • Kupiłem swój. Podziękuję za ten pseudo rower

    Przez chwilę był, się jakby go nie było, tak mało. Teraz znowu nie ma, nie wiadomo kiedy będzie. Dziękujemy wolę swój, zawsze dostępny

    • 4 2

  • oddawać pieniądze użytkownikom i precz z Trójmiasta

    • 6 1

  • szkoda..

    tak liczylem na kontynuacje Isaury
    Ale ,, co ma wisiec nie utonie !
    na pewno wlodarze cos wymysla

    • 4 0

  • Tym powinna zainteresować się prokuratura.
    10zł za miesięczny abonament i 90 minut dziennie
    Używając roweru tylko co 2 dzień generujemy 1350 minut zajętości roweru i powiedzmy 10 ładowań baterii. Koszt wymiany i ładowania baterii oceniam na 30zł/1szt, miesięczny koszt utrzymania roweru na 100 zł, pewnie zbyt nisko. Mamy już 1 abonenta i 390zł strat na miesiąc. jeżeli weźmiemy pod uwagę tylko 170tys abonentów to miesięcznie mamy straty na poziomie 66 MLN zł !!!!!!
    Do tego dochodzą ubezpieczenia, zakupy rowerów, utrzymanie firmy, zimowanie itd.!
    Info z maja 2018 roku: Przez 6,5 roku funkcjonowania, Mevo pochłonie ponad 40 mln zł, czyli ktoś policzył miesięczne koszty Mevo na 500tys ?
    Po krótkiej analizie mi wychodzi że 6-miesięczny sezon będzie kosztował 330 milionów. Budżet Gdańska na 2018 rok to 3mld.

    • 4 1

  • Co w łapę za mało dali?

    • 3 1

  • I bardzo dobrze, że odpadło Nextbike.

    Ta firma nie oddała do dnia dzisiejszego pieniędzy za niewykorzystane przedpłaty .
    09 lutego wysłałem wniosek o rozwiązanie umowy i zwrot kosztów z Konta Klienta Mevo i zero odpowiedzi, a w podobnej sytuacji jest bardzo dużo ludzi. Czemu tym się nie zajmą OMGGS ?????

    • 4 1

  • Rowery były słabe, pod górkę wyłączały doładowanie elektryczne i trzeba było takiego kilkudzieciokilogramowego dziada taszczyć pod gorke (np łostowicką). Lepsze są zwykle rowery do wypożyczenia, poniewaz nigdy nie zawodzą, są tańsze w utrzymaniu, można je zostawić przed Autobusem i trzoda się nie odbędzie (bo autobusiarz nie pojedzie i już)

    • 2 5

  • Za czyje pieniądze ma być ta zabawa? Towarzysze działacze.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane