• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka budująca spalarnię szuka agencji do promocji

Ewelina Oleksy
8 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Sławomir Kiszkurno (w środku), prezes Portu Czystej Energii: 
- Oprócz klasycznych działań public relations, które mają wesprzeć informacyjnie przebieg budowy spalarni, naszą intencją jest aktywna działalność edukacyjna wśród mieszkańców Gdańska oraz gmin otaczających inwestycję. Sławomir Kiszkurno (w środku), prezes Portu Czystej Energii: 
- Oprócz klasycznych działań public relations, które mają wesprzeć informacyjnie przebieg budowy spalarni, naszą intencją jest aktywna działalność edukacyjna wśród mieszkańców Gdańska oraz gmin otaczających inwestycję.

Port Czystej Energii, czyli gdańska spółka powołana do prowadzenia projektu budowy spalarni śmieci w Szadółkach, szuka agencji, która przez najbliższe trzy lata będzie prowadzić usługi reklamowe, marketingowe i działania edukacyjne związane z inwestycją. Firma zostanie wybrana w przetargu o progu unijnym powyżej 214 tys. euro (ok. 1 mln zł).



Czy miejskie inwestycje potrzebują kampanii marketingowych?

Budowa spalarni śmieci przy ul. Jabłoniowej 55 nadal się nie rozpoczęła. Inwestycja już na starcie złapała opóźnienie z powodu przedłużających się procedur administracyjnych i odwołań, jakie wpłynęły po tym, jak wydane zostało pozwolenie na budowę. Ostatnio wojewoda pomorski wytknął władzom Gdańska błędy w dokumentacji dotyczącej spalarni i nakazał ich poprawienie oraz uzupełnienie braków.

Marketing na start budowy



Inwestor ma nadzieję, że mimo to, wkrótce uda się rozpocząć budowę. Właśnie trwają poszukiwania firmy, która przez trzy najbliższe lata będzie świadczyć dla spalarni usługi reklamowe i marketingowe. Port Czystej Energii ogłosił przetarg na usługi public relations połączone z edukacją ekologiczną.

- Działania PR są integralną częścią każdej inwestycji, szczególnie tej, która posiada dofinansowanie z Unii Europejskiej. Ogólnym celem działań informacyjno-promocyjnych jest wypełnienie obowiązków wynikających z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, z którego projekt budowy spalarni uzyskał dofinansowanie. Wybrany w przetargu wykonawca będzie wsparciem w przekazywaniu informacji naszemu szeroko rozumianemu otoczeniu zewnętrznemu - wyjaśnia Sławomir Kiszkurno, prezes zarządu Portu Czystej Energii.
Czytaj też: Unia dokłada ponad 270 mln zł do spalarni na Szadółkach

Koszt budowy spalarni w Gdańsku to 506,9 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w 2023 roku. Koszt budowy spalarni w Gdańsku to 506,9 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w 2023 roku.

Jak mówi Kiszkurno, zbliża się moment rozpoczęcia budowy spalarni, dlatego spółka planuje bardziej intensywnie zadbać o promocję inwestycji.

- Oprócz klasycznych działań public relations, które mają wesprzeć informacyjnie przebieg budowy, naszą intencją jest aktywna działalność edukacyjna wśród mieszkańców Gdańska oraz gmin otaczających inwestycję. Planujemy szereg działań, które będą zwiększać świadomość społeczeństwa w zakresie termicznego zagospodarowania odpadów oraz właściwego i odpowiedzialnego z nimi postępowania, w tym zapobiegania powstawaniu odpadów, prawidłowej segregacji, recyklingu i odzysku. Chcemy pokazać, że gdańska spalarnia będzie przyjazną środowisku elektrociepłownią, gdyż w procesie przetwarzania odpadów wytwarzana będzie energia elektryczna i ciepło - wskazuje Sławomir Kiszkurno.

Wcześniej działania marketingowe realizowali sami



Wybrany do współpracy wykonawca będzie realizował zadania w ramach usługi stałej i usług zlecanych doraźnie. W ramach usług doraźnych przygotowane zostaną m.in. tablice informacyjne związane z przyznanym dofinansowaniem Unii Europejskiej, przeprowadzona zostanie trzyletnia kampania edukacyjna, w tym szereg warsztatów w placówkach oświatowych i w klubach seniora, szkolenia dla nauczycieli, filmy i publikacje edukacyjne.

Agencje PR w Trójmieście



W ramach usługi stałej wykonawca będzie odpowiedzialny m.in. za prowadzenie biura prasowego, opracowanie strategii komunikacji zewnętrznej, prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych czy rejestr przebiegu budowy poprzez kamery ustawione na placu budowy.

Wcześniej Port Czystej Energii nie zatrudniał agencji PR, a prowadzone w niewielkim zakresie działania realizował samodzielnie. Rozstrzygnięcie przetargu planowane jest na 4 maja 2020 roku.

Gdańska spalarnia będzie rusztowa i średnia, pod względem wielkości, w skali kraju. Spalane w niej będą odpady resztkowe, czyli te nienadające się do recyklingu, z terenu ponad 30 pomorskich gmin. Koszt projektu to 506,9 mln zł netto, z czego 53,4 proc. pokrywa dofinansowanie unijne. Oddanie spalarni do użytku planowane jest na 2023 rok.

Miejsca

Opinie (126) 4 zablokowane

  • Niech zgadnę... (1)

    Wygra Personal PR... Miejskie przetargi to wał, wszystko ustawiane pod agencję, która ma wygrać...

    • 21 4

    • Pozdrawiamy Karolinę, co umie się ustawić i dobrze żyje z miasta

      • 4 4

  • Mam przepis jak zrobić najlepszą akcję matketingową i wizerunkową bez żadnej agencji

    Zlikwidować smród

    • 10 4

  • Co jak co ale na PR kasa w Gdańsku zawsze jest. Nawet w kryzysie (1)

    • 19 4

    • Dokładnie

      A jakimś szeregowym pracownikom od czarnej roboty, obniżą pensje (bo epidemia, czeba oszczędzać) i będzie na światowy PR

      • 3 4

  • smród się ciągnie .......

    Najpierw doszczelnić tą słynną na całą Polskę kompostownię w Szadółkach , bo capi z niej każdego dnia . A spalarnia to oby nie była jak ta warszawska Czajka , która już stoi od kilku lat a łajno rozwożą po całej Polsce .

    • 12 3

  • No to pozamiatane..... (1)

    Z jednej strony od rafinerii jedna spalarnia a teraz druga po drugiej stronie a w środku setki tysięcy
    mieszkańców samo zdrowie i czyste powietrze.
    Przecież spala się najgorsze chemikalia np. stare środki ochrony roślin itp.
    To nie przypadek że w pomorskim jest największa zachorowalność na raka w całym kraju.

    • 23 4

    • I dlatego dobry PR to podstawa. Wynajmie się armię trolli i będą przekrzykiwać tych, którzy zwracają uwagę na problem.

      • 5 2

  • z naszych pieniędzy szykują sobie posadki, im kryzys nic nie zrobi

    • 16 2

  • po co spalarni miejskiej, za pieniądze samorządu marketing? (1)

    życie na koszt mieszkańców, bo utrzymanie tego monstrum bedzie nas drogo kosztowało!

    • 20 4

    • króliki się mnożą

      i korytko trzeba powiększać.

      • 2 1

  • bezsens

    będą płacić gruby hajs firmie , która ma robić dobre wrażenia a ja będę jeszcze więcej płacił za śmieci, których coraz mniej produkuję
    gdzie logika?
    kto na tym zarabia?

    • 15 4

  • Niech wezmą agencje Gebelskomunjikejszyn. Oni (3)

    obsługują tvppis. wszyscy uwierzą.

    • 5 11

    • Tamci dzialaja na skale makro.

      Ale sile propagandy faktycznie maja taka ,ze zmanipulowany czlowiek uwierzy w uczciwosc wyborow i przejrzystosc glosowan...

      • 2 1

    • a niby są od nich mądrzejsi (1)

      od tych Pisiorów. Tylko kradną dalej kasę uzasadniając to beznadziejnymi nikomu nie potrzebnymi misiami. Moze zaczną pompować miliony w przekonywanie ludzi ze trzeba jeść i oddychać.

      • 1 0

      • Jeden pi(e)s. Przy PO przynajmniej kilka osób zarobi

        ktoś coś wylizinguje, odprowadzi od tego cit i vat. Gorzej jak sponsoring wpada do parafii.

        • 0 2

  • Miasto nie ma na co wydawać pieniędzy?

    • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane