- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (506 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (281 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (134 opinie)
- 6 Sprzątanie świata w sobotę. Przyłączysz się? (73 opinie)
Spór o kładkę na Ołowiankę. Zwolennicy popierają konserwatora
W dyskusję nad budową kładki na Ołowiankę włącza się kolejne stowarzyszenie. Członkowie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, w przeciwieństwie do Towarzystwa Opieki nad Zabytkami i Naszego Gdańska, popierają jej budowę i również piszą do minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Zdaniem tych stowarzyszeń kładka zepsuje krajobraz miasta, będzie ingerencją w zabytkową strukturę miasta, a lepszym rozwiązaniem dla połączenia obu brzegów Motławy byłby prom.
Z takimi stwierdzeniami nie zgadzają się członkowie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, którzy wystosowali również pismo do minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, aby ta podtrzymała decyzję Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, a tym samym możliwa była szybka budowa kładki.
- Prom proponowany przez TOnZ oraz Nasz Gdańsk nie zastąpi funkcjonalności kładki. Prom może być ciekawą atrakcją turystyczną, ale w tym miejscu potrzebne jest połączenie pieszo-rowerowe z myślą o osobach, udających się do filharmonii, jak i wracając z zakupów do domu. Prom, w przeciwieństwie do kładki, nie przyczyni się do rozwoju zaniedbanych terenów zakładów mięsnych oraz rejonu ulic Na Stępce , Dziewanowskiego , Angielska Grobla czy Seredyńskiego - przekonuje Karol Spieglanin, prezes FRAG-u.
Czytaj też: Hotel w budynku po dawnych zakładach mięsnych
Zdaniem FRAG-u "kładka jest naturalnym elementem miast portowych", a przy odwołaniach do historycznego kształtu "zapomina się, że Ołowianka była niegdyś terenem przemysłowym, a tym samym potrzeby komunikacyjne były całkowicie inne".
- Dzisiaj nie ma już w tym miejscu portu handlowego, zmieniły się potrzeby i kładka w tej okolicy powinna istnieć już przynajmniej od kilku lat. Nie możemy nigdy traktować obecnego etapu rozwoju miasta za docelowy i musimy go zmieniać z poszanowaniem historii i tradycji, a taką jest kontynuowanie procesu zbliżania się miasta do wody i zaspokajania potrzeb jego mieszkańców - dodaje Spieglanin.
Warto zauważyć, że opinia FRAG-u nie będzie miała większego wpływu na postępowanie w ministerstwie. Urzędnicy będą bowiem sprawdzali wydaną przez WKZ decyzję pod kątem spełnienia procedur formalnych, a nie zalet i wad konstrukcji przez Motławę. Pismo stowarzyszenia może być jedynie potraktowane jako sugestia, aby nie zwlekać z wydaniem decyzji dla umożliwienia jej budowy.
Dotychczas planowano, że rozpoczęcie budowy kładki nastąpi jeszcze w tym roku i potrwa do maja przyszłego, aby uruchomić ją przed sezonem turystycznym. Tym samym pomysł kładki zmaterializowałby się ponad dekadę po tym, jak rozpoczęto o niej dyskusję.
Wizualizacja zwycięskiego projektu kładki z 2013 r.
Miejsca
Opinie (132) 1 zablokowana
-
2015-05-18 10:24
Lepszy byłby tunel a nie przegroda na motławie, a jachty i statki są super własnie przy żurawiu. (6)
- 16 10
-
2015-05-18 11:04
(4)
tunel to abstrakcja - to kilka razy drozsze, bedzie blokowac ruch statków (tak bo ma byc na dnie) - wymaga regularnego czyszczenia przeszklen I w dodatku nic w nim nie bedzie widac. Abstrakcja
- 4 2
-
2015-05-18 11:21
(2)
Dlatego powinien być prom. Ale nie ciężki wolny wycieczkowiec jak obecnie pływają pod nazwą "tramwaju wodnego", czy ten pływający co 15 minut do Muzeum Morskiego, tylko mały zwinny promik jak w Kopenhadze:
https://youtu.be/AcXUIDF_Alw- 1 2
-
2015-05-18 12:36
I prom będzie kursował po północy
czy nakażesz wszystkim okolicznym mieszkańcom spać o tej porze?
- 3 1
-
2015-05-18 12:56
Zwinny czy nie i tak będzie powolny
To jak prom sobie radzi pokazała np noc muzeum. Gdy ludzie rezygnowali i szli na około. Bo nawet jakby zwiększyć szybkość jego, to cumowania się nie pominie, a do tego jeszcze dochodzi ilość ludzi, którzy zostaną zabrani za 1 razem.
Nawet najszybszy statek w 5 minut nie obróci, bo ludzie nie lubią czekać.- 2 1
-
2015-05-18 12:11
A po co przeszklony w brudnej Motławie.
Tunel taki jak pod Tamizą w Greenwich. Wykonać zbrojoną rurę o średnicy 4m. Pogłębić dno, zatopić rurę, umocować i wypompować wodę.
- 3 1
-
2015-05-18 13:07
przegroda to jest dla mieszkańców
chcesz sobie statkiem pod sam Żuraw podp[ływać, to sobie czekaj na otwarcie mostu egoisto, a mieszkańcom daj w końcu możłiwość dojśc na Stare i Główne Miasto
- 3 3
-
2015-05-18 10:26
Budować. Gnać cebularzy.
Wszelkie stowarzyszenia czy towarzystwa to organizacje istniejące tylko w jednym wiadomym celu.
Jak cos ma być robione to proteścik i trzeba jakoś ich udobruchać.- 7 22
-
2015-05-18 10:27
SOnda tendencyjna brak w niej pytania czy jesteś przeciw kładce!
- 16 1
-
2015-05-18 10:28
kładka powinnna
składać się horyzontalnie, tak jak jest w ustce. Poza tym zgadzam się, że powinna być bardziej stonowana. Ale musi się tam znaleźć !!!!!!!!
- 6 8
-
2015-05-18 10:34
(5)
Głupota - kładka zepsuje zabytkową strukturę miasta. Kładka ma służyć mieszkańcom i turystom dla ich wygody a nie dla oszołomów o ptasich móżdżkach wydumanych widzimisię. Konserwatorzy w wielu przypadkach jak i ich poplecznicy pozostają daleko z tyłu za biegnącą kulturą do przodu. Ci jak zwykle cofają się i blokują rozwój miasta. Miasto ma się rozwijać i być przyjazne dla ludzi a życie w średniowieczu to wszystko niweczy. Jeśli są tak wielkie rozbieżności społeczność Gdańska w referendum na temat swego miasta powinna się wypowiadać.
- 15 15
-
2015-05-18 10:37
Nie chcę kładki psującej widok wśród zabytków. (1)
- 5 6
-
2015-05-18 11:16
Psujesz wygląd zabytków swoją fizjonomią, dlatego zostajesz wydalony z miasta.
- 0 5
-
2015-05-18 12:21
Jaką zabytkową strukturę? To co uważamy za zabytek jest w ogromnej większości powojenną rekonstrukcją. W obrębie głównego miasta żaden obiekt, oprócz kościoła św. Mikołaja nie przetrwał wojny w całości. Okolice kładki to pruskie kamienice / jak ta z Kubickim / albo zbudowane po wojnie od parterów "kamieniczki" Targu Rybnego. Kiedyś gdy działały promy, nawet jadący z plaży na Stogach, wysiadali przy ul. Wiesława i pieszo, potem promem docierali na ul. Wałową i dalej do centrum. Akurat w Gdańsku nie brakuje miejsc, z których można kontemplować widoki nie zasłaniane przez kładkę.
- 4 3
-
2015-05-18 12:52
(1)
A dlaczego mieszkaniec np. Moreny dla którego dokładam się z podatków aby wygodnie dojechał nowym tramwajem, ma w referendum zabronić mi, mieszkańcowi Angielskiej Grobli bym też szybciej i wygodniej mógł dostać się do centrum. To może wypowiadajmy się w sprawie każdej zmiany komunikacyjnej blokując się nawzajem.
- 2 0
-
2015-05-18 15:24
Do jakiego centrum? Co masz niby skomunikowane w okolicach Targu Rybnego. Weź nie ściemniaj że mieszkasz na Angielskiej Grobli.
- 3 2
-
2015-05-18 10:46
kładka
Jestem przeciw kładce w tym miejscu. Podobno rozpatrywany jest projekt tunelu pod Motławą metodą " zatapialną ".
- 15 10
-
2015-05-18 10:58
Jeżeli powstanie to będzie jedyna mądra decyzja ostatnich lat w Gdańsku !
- 9 17
-
2015-05-18 11:27
Tylko tunel (7)
Tunel nie byłby wiele droższy niż kładka a będzie wilk syty i owca cała - to pogodzi obie strony sporu. Nie będzie żadnego blokowania żeglugi a piesi bez przeszkód dotrą na drugą stronę rzeki. Kładka jak będzie otwarta to piesi będą musieli czekać a jak zamknięta to statki będą czekać.
- 10 8
-
2015-05-18 11:46
(3)
A ja z kolei byłbym za łukiem, odrzuconym z konkursu. Wizja śmiała, w żaden sposób nie utrudniająca żadnego ruchu na wodzie, do tego z wspaniałą panorama na miasto. Same plusy ale rzecz odpadła już w fazie początkowej konkursu. Pytanie czemu, no przecież nie kasa bo tu miasto szasta na lewo i prawo bez opamiętania.
- 2 1
-
2015-05-18 20:01
(2)
czyli jednak hejter z bpbk
- 0 1
-
2015-05-18 21:51
(1)
A ty kretyn z Budyniolandu.
- 1 0
-
2015-05-18 22:53
wow skąd wiedziałes?
- 0 0
-
2015-05-18 12:32
(1)
W przedwojennym Gdańsku, co najmniej cztery mosty były zwodzone. Przez wszystkie przechodziła linia tramwajowa. I co? To że tramwaj albo statek czekał na wolną drogę nikogo nie dziwiło.A ruch na wodzie był wielokrotnie większy i to nie jedynie rekreacyjny jak dziś. Jacyś inteligentniejsi wtedy żyli, czy co?
- 2 0
-
2015-05-18 21:58
Małe ale jednak łgarstwo.
Tramwaje szły głównie Długim Targiem a następnie Mostem Zielonym, Stągiewną i Mostem Stągiewnym.
Alternatywnie, wzdłuż Toruńskiej i mostami wzdłuż tej ulicy.
Różnica taka, że po Toruńskiej szły jakieś ogony komunikacyjne, zaś linia została wstrzymana w latach 20-tych i była jedynie linia techniczną..
Zatem nie 4 mosty a jedynie 2, były mostami kluczowymi.- 1 0
-
2015-05-18 12:35
Danzigerze przecież wiesz ,że tunele w śródmieściu będą zasypywane. Przecież są takie koncepcje , a ty tu z tunelem! Wyobrażasz sobie gdzie byłoby wejście do tunelu żeby zejść poniżej dna Motławy, jaką miałby długość. Chyba,że planujesz schody a to ja dziękuję.
- 1 0
-
2015-05-18 11:33
Dlaczego ...
delikatna konstrukcja kładki z projektu, zastąpiła toporna wizja kładki z wizualizacji ????
- 6 0
-
2015-05-18 11:36
(1)
W tym zdaniu mamy totalną "przeginkę" - Zdaniem FRAG-u "kładka jest naturalnym elementem miast portowych"
Gdańska Motława przestałą pełnić funkcję portową wraz z "wyzwoleniem" w marcu 1945, więc użyty argument jest manipulacją.
P.S. Cały FRAG to dyskutanci z skyscrapercity, więc swe wizje mają mocno tendencyjne.
Zaorać, zniszczyć, zbudować ale nie myśleć co!.- 17 4
-
2015-05-18 16:12
skoro Motława nie ma już funkcji portowych to w czym będzie przeszkadzać kładka? nie chcesz chyba powiedzieć że żeglarzy bęzdie więcej niż pieszych turystów? jak tak uważasz to załóż swoje stowarzyszenie o nietendencyjnych wizjach a nie tylko hejtujesz.
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.