• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sposoby na korki na Estakadzie Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zdaniem części kierowców najwięcej korków na Estakadzie generują blokujący lewy pas kierowcy. Zdaniem części kierowców najwięcej korków na Estakadzie generują blokujący lewy pas kierowcy.

Rozpoczęcie drugiego etapu remontu przegubów Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni spowodowało po raz kolejny olbrzymie korki. Zdaniem kierowców można je ograniczyć. Potrzebne jest jednak wprowadzenie nowych rozwiązań i większa kultura wśród kierujących.


Kierowcy radzą sobie z gdyńskimi korkami, nie zawsze w sposób legalny.

Organizacja ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego podczas drugiego etapu remontu. Organizacja ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego podczas drugiego etapu remontu.

Czy chętnie wpuszczasz kierowców zmieniających pas przy zwężeniu drogi?


Przypomnijmy, że od niedzieli zamknięta została dla ruchu jezdnia Estakady w kierunku Obwodnicy Trójmiasta na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego, na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej, został wprowadzony ruch dwukierunkowy. Zmiany zaskoczyły cześć kierowców, przyzwyczajonych do nakazów i zakazów sprzed miesiąca.

Korki wciąż nie ustępują i tak pozostanie prawdopodobnie do września, kiedy ma się zakończyć remont.

- Pierwsze dni są zawsze trudne. Kierowcy przyzwyczają się bowiem do nowej organizacji ruchu. Sporo samochodów stoi w korku po zmianach na zjeździe z estakady od strony Obwodnicy Trójmiejskiej. Liczymy, że z każdym dniem będzie lepiej - zaznacza Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora gdyńskiego ZDiZ.

Nie wszyscy kierowcy dają tym zapewnieniom wiarę i szukają nowych rozwiązań. Jedna z propozycji mieszkańców to udostępnienie na czas remontu obrazu online z Estakady Kwiatkowskiego i przyległych ulic mieszkańcom.

- Wracam SKM z Gdańska nie jak do tej pory godzinę, ale dwie. Czy miasto nie mogłoby się zastanowić nad kamerami internetowymi pokazującymi stan korków? Mieszkańcy mogliby w telefonie lub w pracy sprawdzić, czy lepiej pokonać połowę trasy SKM czy zaryzykować stanie w korku w autobusie. To mogłoby pomóc także kierowcom - sugeruje w liście do naszej redakcji pan Paweł.

Urzędnicy odpowiadają, że dostęp do sytuacji na gdyńskich ulicach można uzyskać, trafiając na odpowiednie strony w internecie.

- Chociażby na stronę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na stronie instytucji można zobaczyć obraz z kamer zainstalowanych na węźle Trasy Kwiatkowskiego i obwodnicy. Dodatkowo w internecie funkcjonują strony, gdzie można wizualnie sprawdzić natężenie ruchu na drogach. Rozwiązań, o których pisze czytelnik, nie będziemy wprowadzali - tłumaczy Maciej Karmoliński.

Inni zwracają uwagę na blokowanie lewych pasów przez TIR-y, bądź samochody ciężarowe. W czasie pierwszego etapu remontu obowiązywał zakaz wjazdu samochodów ciężarowych powyżej 10 ton na estakadę. Teraz, w związku z tym, że zmieniła się organizacja ruchu, takiego zakazu już nie ma.

- Korek się wydłuża, bo samochody mogące zmieścić się na dwóch pasach muszą zmieścić się na jednym. Wszystko przez ciężarówki blokujące lewy pas. Bez tego ruch odbywa się o wiele płynniej, o czym sam nie raz się przekonałem. W Europie jazda na "zamek" oraz wykorzystanie wszystkich pasów do samego końca jest standardem. Czemu nie może tak być w Polsce? Ustawmy tam znaki nakazujące taką jazdę, codziennie patrol policji i sytuacja na estakadzie od razu się polepszy - apeluje z kolei pan Michał.

Ta propozycja podoba się urzędnikom z ZDiZ i niewykluczone ze zostanie wykorzystana.

- To ciekawy pomysł, który mógłby pomóc kierowcom. Musimy skonsultować tę kwestię z policją. Jeśli rzeczywiście okaże się, że takie oznakowanie jest potrzebne, na pewno umieścimy stosowne znaki przy zwężeniach - zapowiada Karmoliński.

Remont ma potrwać do 10 września. Pod koniec czerwca, po zakończeniu drugiego etapu prac, robotnicy zejdą z Estakady Kwiatkowskiego, na czas festiwalu Open'er. Później wrócą w okolice ul. Unruga.

Przyczyna korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Golf chce zmienić pas ruchu 150 metrów przed jego końcem. Boi się, że na końcu pasa nikt go nie wpuści.



Estakada Kwiatkowskiego podczas pierwszego etapu remontu przegubów.


Prace przy remoncie Estakady Kwiatkowskiego nie należą do najłatwiejszych.

Miejsca

Opinie (162) 2 zablokowane

  • Najlepszy sposób to (4)

    nie jeździć tamtędy. Wstyd ta estakada i te remonty wieczne. Znów przetarg na najniższą cenę wygrał?

    • 9 5

    • no tak . Nie inaczej

      ...bo to Polska

      • 2 1

    • Nie, wygrali znow ci co zawsze.

      • 0 0

    • .... (1)

      fajnie się mówi nie jeździć.... ja mieszkam przy samej estakadzie i gdziekolwiek chciałabym jechać, to z każdej strony muszę stać w korku, który zresztą mam pod oknami....

      • 1 0

      • Są sposoby na ominięcie z każdej strony tylko trzeba znać rozkład miasta i trochę cwaniactwa i jakoś tam da się jeździć:)

        Ja zawsze omijam Morską przez Działdowska Dreszera i wyjeżdżam koło Akademii Morskiej

        Omijam Estakadę Kwiatkowskiego szerokim Łukiem mieszkam na Fikakowie a codziennie dojeżdżam w okolice estakady w max 20min

        rady omijać wielkopolska , morską, estakadę , Hutniczą, Al zwyciestwa objeżdzam przez Klifa:)

        • 0 1

  • Jak tak dalej pójdzie, to ludzie w końcu nie wytrzymają i dojdzie do masowych samobójstw na estakadzie (3)

    • 10 2

    • (2)

      Masz rację, ja uż dzisiaj o tym myślałam... ;p

      • 0 0

      • sandra, to może się umówimy na estakadzie? (1)

        • 1 0

        • ok ;D od poniedziałku do piątku o 7 tam jestem :D

          • 0 0

  • (2)

    To jest nie do wytrzymania... a nie każdy ma niestety możliwość dojechania do pracy rowerem...jak to wszyscy proponują.

    • 8 2

    • z lenistwa Ci się nie chce (1)

      • 0 8

      • To może odpowiedz mi jak mam z Dąbrowy na Oksywie dojechać rowerem i mieć potem na tyle siły,żeby pracować 10 godzin? :)

        • 14 0

  • lepiej gnić w korku

    powodzenia

    • 2 3

  • ile kosztowała ta nieczynna estakada rowerowa z nikąd do nikąd szczurka? 2miliony? (2)

    • 23 2

    • (1)

      Ok 10 mln. A co, stac mas

      • 0 0

      • "my tą estakadą otwieramy oczy niedowiarkom"

        a Miś Szczurek dalej ma poparcie i wygra kolejny raz

        • 0 0

  • To kiedy mają to zrobić?w mrozy?żeby po miesiącu pękało?
    myśleć barany,za komuny jeżdziliscie autobusami,to teraz do kiosku musicie jechać 15 letnim autem?ruszyć swoje tyłki.

    • 8 3

  • Wiadukty lub inne tumele

    Miasto mogło by zainwestować w wiadukty zamiast przejazdów kolejowych lub tunel taki jak w wejherowie .I nie było by korków a jeśli to mocno upłynniło by to ruch.Ale na takie inwestycje może doczekają nasze dzieci tak jak jaczekałem na dokończenie kwiatkowskiego do obwodowej.

    • 9 0

  • Widać dlaczego nie umiemy jeździć

    45% odpowiedziało
    tak, ale tylko tym, którzy nie próbują tego wykorzystywać zmieniając pas w ostatniej chwili

    Ja zawsze wykorzystuję pas do końca, i krew mnie zalewa jak widzę że ktoś próbuje wbić się na np prawy pas jak mógłby kilkadziesiąt czy nawet kilkaset metrów pojechać jeszcze lewym który się dalej kończy. W ten sposób blokuje dwa pasy. Jazdy na zamek nadal trzeba ludzi uczyć, edukować bo wystarczy kilka aut które nie pojadą do końca i korek zwiększa się o kilkanaście aut

    • 25 4

  • TUNEL PUCKA-CHYLOŃSKA I KORKÓW NIE BĘDZIE

    • 23 1

  • obwodnica północna (1)

    Jeśli by była wybudowana północna obwodnica aglomeracji z węzłami na hutniczej to wogóle nie byłoby koreczków , no ale czekamy na nią - plany już są mam tylko nadzieję że nie będą jej budować 30 lat tak jak estakadę

    • 13 2

    • OPAT OPAT OPAT budowac

      poniewaz buduja ja od 1946 roku i konca nie widac

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane