• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sposoby na korki na Estakadzie Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zdaniem części kierowców najwięcej korków na Estakadzie generują blokujący lewy pas kierowcy. Zdaniem części kierowców najwięcej korków na Estakadzie generują blokujący lewy pas kierowcy.

Rozpoczęcie drugiego etapu remontu przegubów Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni spowodowało po raz kolejny olbrzymie korki. Zdaniem kierowców można je ograniczyć. Potrzebne jest jednak wprowadzenie nowych rozwiązań i większa kultura wśród kierujących.


Kierowcy radzą sobie z gdyńskimi korkami, nie zawsze w sposób legalny.

Organizacja ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego podczas drugiego etapu remontu. Organizacja ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego podczas drugiego etapu remontu.

Czy chętnie wpuszczasz kierowców zmieniających pas przy zwężeniu drogi?


Przypomnijmy, że od niedzieli zamknięta została dla ruchu jezdnia Estakady w kierunku Obwodnicy Trójmiasta na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego, na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej, został wprowadzony ruch dwukierunkowy. Zmiany zaskoczyły cześć kierowców, przyzwyczajonych do nakazów i zakazów sprzed miesiąca.

Korki wciąż nie ustępują i tak pozostanie prawdopodobnie do września, kiedy ma się zakończyć remont.

- Pierwsze dni są zawsze trudne. Kierowcy przyzwyczają się bowiem do nowej organizacji ruchu. Sporo samochodów stoi w korku po zmianach na zjeździe z estakady od strony Obwodnicy Trójmiejskiej. Liczymy, że z każdym dniem będzie lepiej - zaznacza Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora gdyńskiego ZDiZ.

Nie wszyscy kierowcy dają tym zapewnieniom wiarę i szukają nowych rozwiązań. Jedna z propozycji mieszkańców to udostępnienie na czas remontu obrazu online z Estakady Kwiatkowskiego i przyległych ulic mieszkańcom.

- Wracam SKM z Gdańska nie jak do tej pory godzinę, ale dwie. Czy miasto nie mogłoby się zastanowić nad kamerami internetowymi pokazującymi stan korków? Mieszkańcy mogliby w telefonie lub w pracy sprawdzić, czy lepiej pokonać połowę trasy SKM czy zaryzykować stanie w korku w autobusie. To mogłoby pomóc także kierowcom - sugeruje w liście do naszej redakcji pan Paweł.

Urzędnicy odpowiadają, że dostęp do sytuacji na gdyńskich ulicach można uzyskać, trafiając na odpowiednie strony w internecie.

- Chociażby na stronę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na stronie instytucji można zobaczyć obraz z kamer zainstalowanych na węźle Trasy Kwiatkowskiego i obwodnicy. Dodatkowo w internecie funkcjonują strony, gdzie można wizualnie sprawdzić natężenie ruchu na drogach. Rozwiązań, o których pisze czytelnik, nie będziemy wprowadzali - tłumaczy Maciej Karmoliński.

Inni zwracają uwagę na blokowanie lewych pasów przez TIR-y, bądź samochody ciężarowe. W czasie pierwszego etapu remontu obowiązywał zakaz wjazdu samochodów ciężarowych powyżej 10 ton na estakadę. Teraz, w związku z tym, że zmieniła się organizacja ruchu, takiego zakazu już nie ma.

- Korek się wydłuża, bo samochody mogące zmieścić się na dwóch pasach muszą zmieścić się na jednym. Wszystko przez ciężarówki blokujące lewy pas. Bez tego ruch odbywa się o wiele płynniej, o czym sam nie raz się przekonałem. W Europie jazda na "zamek" oraz wykorzystanie wszystkich pasów do samego końca jest standardem. Czemu nie może tak być w Polsce? Ustawmy tam znaki nakazujące taką jazdę, codziennie patrol policji i sytuacja na estakadzie od razu się polepszy - apeluje z kolei pan Michał.

Ta propozycja podoba się urzędnikom z ZDiZ i niewykluczone ze zostanie wykorzystana.

- To ciekawy pomysł, który mógłby pomóc kierowcom. Musimy skonsultować tę kwestię z policją. Jeśli rzeczywiście okaże się, że takie oznakowanie jest potrzebne, na pewno umieścimy stosowne znaki przy zwężeniach - zapowiada Karmoliński.

Remont ma potrwać do 10 września. Pod koniec czerwca, po zakończeniu drugiego etapu prac, robotnicy zejdą z Estakady Kwiatkowskiego, na czas festiwalu Open'er. Później wrócą w okolice ul. Unruga.

Przyczyna korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Golf chce zmienić pas ruchu 150 metrów przed jego końcem. Boi się, że na końcu pasa nikt go nie wpuści.



Estakada Kwiatkowskiego podczas pierwszego etapu remontu przegubów.


Prace przy remoncie Estakady Kwiatkowskiego nie należą do najłatwiejszych.

Miejsca

Opinie (162) 2 zablokowane

  • Jazda na zamek! (5)

    Dlaczego część kierowców nie dojeżdża do końca swojego pasa tylko wbija się w parędziesiąt metrów przed zwężeniem??
    Blokujecie w ten sposób dwa pasy!

    Tak samo do asów jeżdżących lewym pasem 40km/h i zostawiającym 200m do poprzedzającego samochodu. Jedziesz wolniej niż samochody na prawym pasie to zjedź na ten pas i daj się bezpiecznie wyprzedzić!

    I do dzisiejszego debila z terenowego mercedesa na obwodnicy. Gdzie się tak kretynie spieszyłeś, że musiałeś siedzieć mi na zderzaku mimo, że widziałeś że nie mam miejsca na zjechanie ani na przyspieszenie bo sznur samochodów na obydwu pasach!

    Ludzie, opanujcie się i myślcie za kierownicą! Czy warto ryzykować swoje i innych zdrowie lub życie dla tych kilku sekund???

    • 34 2

    • (1)

      bo ci tzw samozwanczy regulatorzy co to psuja cala idee jazdy na zamek, to poznajdywali prawojazdy w paczkach czipsow. popatrz na ich zaciete ryje.

      • 7 1

      • .

        W PRL masowo robiono prawo jazdy w LOK, latem na obozach na ... poligonie. No i takich mamy kierowców...

        • 3 0

    • Jazda na zamek nic nie zmieni, a tylko rodzi podziały, bo ludzie w autobusach stają się mieszkańcami drugiej kategorii, bo jadąc na zamek jedzie raz 18 metrowy TIR z prawego i raz 4 metrowa osobówka z lewego (przelicz sobie ile czasu będziesz stać na lewym a ile na prawym jeśli przed Tobą stoi 50 aut ... ludzie bądźcie sobie przyjaciółmi każdy chce dotrzeć do domu w podobnym czasie

      • 3 4

    • Nie ma pojęcia "jazdy na zamek" w kodeksie drogowym! (1)

      Co za bzdura! Jazda na zamek to wymysł cwaniaczków i piratów drogowych!

      • 0 4

      • Twoim zdaniem, w sytuacji gdy pas się kończy, kierowca nim jadący powinien go zmienić:

        a) 50 metrów wcześniej
        b) 500 metrów wcześniej
        c) 5 km wcześniej
        d) 50 km wcześniej.
        Odpowiedzi nie musisz uzasadniać.

        • 1 0

  • Spójrzcie na wyniki ankiety.

    Ręce opadają polscy kierowcy.

    • 4 3

  • "- To ciekawy pomysł, który mógłby pomóc kierowcom. Musimy skonsultować tę kwestię z policją. Jeśli rzeczywiście okaże się, że takie oznakowanie jest potrzebne, na pewno umieścimy stosowne znaki przy zwężeniach - zapowiada Karmoliński. "

    no patrzcie, ameryke odkryl. smieszne jest to, ze nie dosc ze nie umiemy jezdzic na zamek, to jeszcze potrzebujemy do tego specjalnych znakow. prawka znalezione w paczkach laysow

    • 4 0

  • Najlepiej jak kierowcy będą robić wgląd...

    - Chociażby na stronę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na stronie instytucji można zobaczyć obraz z kamer zainstalowanych na węźle Trasy Kwiatkowskiego i obwodnicy -
    podczas kierowania autem i wtedy jo.

    • 1 0

  • Budowac OPAT OPAT OPAT

    Budowac OPAT OPAT OPAT

    • 7 2

  • Gdynia (1)

    Moim zdaniem najlepszą metodą jest NATYCHMIASTOWA DYMISJA PREZYDENTA.

    • 19 4

    • Spoko. Juz ja tego @uja podsumuje przy najblizszych woborach za te remonty.

      • 1 0

  • tiry powinny jeździć po 20 kiedy na Estakadzie jest już pusto

    a remont powinien trwać całą dobę

    • 16 0

  • Zlikwidować kontrole drogowe tych skorumpowanych pajaców.

    Odkorkujemy estakade jak te durne psy przestaną straszyc kierowców za zakrętem-twu.......

    • 3 2

  • Cwaniaczki z Policji stoja po drugiej stronie i łapią na radar a 200 metrów od nich po drugiej stronie TIR blokuje pas.

    Ale im się nie chce zabrać do normalnej roboty więc mają to gdzieś. A w końcu za nasze pieniądze pracują. POZABIERAĆ IM TE MOTOCYKLE NIECH NA PIECHOTĘ ŁAŻĄ LENIE Z POLICJI

    • 4 2

  • OPAT & PKM

    BUDOWAĆ OPAT, PRZYWRÓCIĆ POCIĄGI NA OKSYWIE I OBŁUŻE.

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane