• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sposoby na korki na Estakadzie Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zdaniem części kierowców najwięcej korków na Estakadzie generują blokujący lewy pas kierowcy. Zdaniem części kierowców najwięcej korków na Estakadzie generują blokujący lewy pas kierowcy.

Rozpoczęcie drugiego etapu remontu przegubów Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni spowodowało po raz kolejny olbrzymie korki. Zdaniem kierowców można je ograniczyć. Potrzebne jest jednak wprowadzenie nowych rozwiązań i większa kultura wśród kierujących.


Kierowcy radzą sobie z gdyńskimi korkami, nie zawsze w sposób legalny.

Organizacja ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego podczas drugiego etapu remontu. Organizacja ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego podczas drugiego etapu remontu.

Czy chętnie wpuszczasz kierowców zmieniających pas przy zwężeniu drogi?


Przypomnijmy, że od niedzieli zamknięta została dla ruchu jezdnia Estakady w kierunku Obwodnicy Trójmiasta na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego, na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej, został wprowadzony ruch dwukierunkowy. Zmiany zaskoczyły cześć kierowców, przyzwyczajonych do nakazów i zakazów sprzed miesiąca.

Korki wciąż nie ustępują i tak pozostanie prawdopodobnie do września, kiedy ma się zakończyć remont.

- Pierwsze dni są zawsze trudne. Kierowcy przyzwyczają się bowiem do nowej organizacji ruchu. Sporo samochodów stoi w korku po zmianach na zjeździe z estakady od strony Obwodnicy Trójmiejskiej. Liczymy, że z każdym dniem będzie lepiej - zaznacza Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora gdyńskiego ZDiZ.

Nie wszyscy kierowcy dają tym zapewnieniom wiarę i szukają nowych rozwiązań. Jedna z propozycji mieszkańców to udostępnienie na czas remontu obrazu online z Estakady Kwiatkowskiego i przyległych ulic mieszkańcom.

- Wracam SKM z Gdańska nie jak do tej pory godzinę, ale dwie. Czy miasto nie mogłoby się zastanowić nad kamerami internetowymi pokazującymi stan korków? Mieszkańcy mogliby w telefonie lub w pracy sprawdzić, czy lepiej pokonać połowę trasy SKM czy zaryzykować stanie w korku w autobusie. To mogłoby pomóc także kierowcom - sugeruje w liście do naszej redakcji pan Paweł.

Urzędnicy odpowiadają, że dostęp do sytuacji na gdyńskich ulicach można uzyskać, trafiając na odpowiednie strony w internecie.

- Chociażby na stronę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na stronie instytucji można zobaczyć obraz z kamer zainstalowanych na węźle Trasy Kwiatkowskiego i obwodnicy. Dodatkowo w internecie funkcjonują strony, gdzie można wizualnie sprawdzić natężenie ruchu na drogach. Rozwiązań, o których pisze czytelnik, nie będziemy wprowadzali - tłumaczy Maciej Karmoliński.

Inni zwracają uwagę na blokowanie lewych pasów przez TIR-y, bądź samochody ciężarowe. W czasie pierwszego etapu remontu obowiązywał zakaz wjazdu samochodów ciężarowych powyżej 10 ton na estakadę. Teraz, w związku z tym, że zmieniła się organizacja ruchu, takiego zakazu już nie ma.

- Korek się wydłuża, bo samochody mogące zmieścić się na dwóch pasach muszą zmieścić się na jednym. Wszystko przez ciężarówki blokujące lewy pas. Bez tego ruch odbywa się o wiele płynniej, o czym sam nie raz się przekonałem. W Europie jazda na "zamek" oraz wykorzystanie wszystkich pasów do samego końca jest standardem. Czemu nie może tak być w Polsce? Ustawmy tam znaki nakazujące taką jazdę, codziennie patrol policji i sytuacja na estakadzie od razu się polepszy - apeluje z kolei pan Michał.

Ta propozycja podoba się urzędnikom z ZDiZ i niewykluczone ze zostanie wykorzystana.

- To ciekawy pomysł, który mógłby pomóc kierowcom. Musimy skonsultować tę kwestię z policją. Jeśli rzeczywiście okaże się, że takie oznakowanie jest potrzebne, na pewno umieścimy stosowne znaki przy zwężeniach - zapowiada Karmoliński.

Remont ma potrwać do 10 września. Pod koniec czerwca, po zakończeniu drugiego etapu prac, robotnicy zejdą z Estakady Kwiatkowskiego, na czas festiwalu Open'er. Później wrócą w okolice ul. Unruga.

Przyczyna korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Golf chce zmienić pas ruchu 150 metrów przed jego końcem. Boi się, że na końcu pasa nikt go nie wpuści.



Estakada Kwiatkowskiego podczas pierwszego etapu remontu przegubów.


Prace przy remoncie Estakady Kwiatkowskiego nie należą do najłatwiejszych.

Miejsca

Opinie (162) 2 zablokowane

  • Przerwa w remoncie na Open'era -

    żeby się całkiem nie ośmieszyć wśród przyjezdnych. Szkoda, że opinią mieszkańców miasto się tak nie martwi.

    • 4 0

  • Sposoby na korki

    1) Przeanalizować częstotliwość sygnalizacji drogowej na poszczególnych skrzyżowaniach i wprowadzić zmienne dostosowanie częstotliwości w zależności od natężenia ruchu (miał być chyba Tristar)
    2) Zwiększyć częstotliwość kursowania SKM + więcej pociągów do Wejherowa
    3) Umieszczenie kilku kamer na Marskiej i estakadzie ogólnie dostępnych aby była możliwość sprawdzenia jaki jest aktualnie ruch na drodze (jest kilka serwisów internetowych ale czasem mają nieaktualne dane, zaś GDDKiA pokazuje obraz z estakady ale nie z centrum miasta lecz już na zjazdach)
    4) Dążyć do modernizacji zjazdów na obwodnice aby były dwupasmowe (zaplanować już wszystko przy kolejnych remontach)

    • 0 0

  • a postawić u góry na estakadzie tow. Benkowskiego dać mu dwie chorągiewki

    i niech przez tydzień macha i kieruje ruchem ! - przede wszystkim wyjdzie mu to na zdrowie nie będzie gnuśniał w urzędzie, a przy okazji przekona się i zobaczy jakiego narobił w mieście bajzlu i jest jego autorem !.

    • 3 0

  • Jak odkorkować Estakadę?

    Zburzyć.

    • 1 0

  • jazda na zamek to oczywiste ale u nas nie jest propagowana. (1)

    To nie jest zadanie dla policji (tablice informacyjne w miejscach wiadomych - jak najbardziej tak), prędzej dla telewizji, radia - no ale w tvp zobaczysz 6 telenowel, 10 programów pseudo rozrywkowych o tym samym scenariuszu od 10 lat ( bardzo porywające) i do tego 1000 reklam. czasu na coś użytecznego i pomysłu brak. No ale abonament ma za niska ściągalność ....

    • 1 1

    • i po co pisac takie bzdury wogle nie na temat.tu temat o rybce to piszesz o jakiś grzybkach...po co zbaczasz na siłę z tematu??,co ma do tego abonament i poziom ściągalności???człowieku...lecz się!

      • 0 1

  • może byście daty podali i odcinki wyłączone z ruchu... jakiś plan...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane