- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (47 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Spotkanie w sprawie budowy Trasy Kaszubskiej
Tak przebiegać będzie Trasa Kaszubska pomiędzy Szemudem a Gdynią.
W czwartek mieszkańcy Gdyni będą mogli zapytać o wszystkie kwestie dotyczące ruszającej budowy Trasy Kaszubskiej. Do tej pory najwięcej kontrowersji budzi budowa (lub nie) ekranów akustycznych i nowe węzły na obwodnicy.
Do tej pory najwięcej emocji budził możliwy brak ekranów akustycznych, które miały powstać w rejonie Dąbrowy .
Mieszkańcy walczą o ekrany przy obwodnicy.
Zakres inwestycji, która gotowa ma być w 2021 roku, jest jednak znacznie większy. W jej ramach powstanie m.in. węzeł Nowowiczlińska na obwodnicy Trójmiasta, który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie. Obwodnica zyska dodatkowe pasy ruchu oraz kładkę dla pieszych, wybudowane zostanie też przedłużenie ul. Rdestowej do Chwaszczyna.
- Dzięki temu zmniejszy się ruch na gdyńskim fragmencie obwodnicy i ul. Morskiej, a także na trasie przez Redę, Rumię i Wejherowo - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Dostosujemy się również terminami planowanych przez nas inwestycji, takich jak budowa węzła Karwiny, aby wszystkie prace drogowe były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców - podkreśla.
Łącznie budowa 40-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu państwa i UE 1 mld 490 mln zł. Do tego trzeba doliczyć także koszty wykupu gruntu.
Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:
- z Szemudu do Luzina - zbuduje Budimex za 335,8 mln zł do połowy 2021 r.
- z Luzina do Bożepola Wielkiego - zbuduje PORR za 338 mln zł do I kwartału 2021 r.
- z Gdyni do Szemudu - wybuduje Polaqua za 817 mln zł do końca lipca 2021 r.
Nie będzie realizowany odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożepola do Lęborka. Ten fragment drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie ma wiążących terminów realizacji.
Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 20 kilometrów (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także zbudowany od podstaw Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.
Odcinek Szemud - Luzino
Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony
Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.
Opinie (198) 6 zablokowanych
-
2019-03-13 07:02
Opinia wyróżniona
(9)
Trasa kaszubska tak,ale jeszcze powinni poszerzyć obwodnicę o co najmniej 2 pasy,tunel na Puckiej w Gdyni i kolej na Obłuze...ehhh..rozmarzyłem się)
- 152 22
-
2019-03-13 11:32
jasne a z tych wszystkich 8 pasów będą wszyscy wjeżdząć w miasto...
- 2 0
-
2019-03-13 08:46
i co Ci da szersza obwodnica?
Więcej samochodów zmieści się w korku?
Będzie można szybciej się rozbić o barierki?
W karambolu będzie uczestniczyło 30 aut a nie 5?
W razie wypadku i tak wszystkie pasy będą stały, w obie strony, bo kierowczyki lubią sobie popatrzeć jak komuś nie wyszło.- 11 5
-
2019-03-13 08:26
mokry sen? sven?
- 1 1
-
2019-03-13 07:58
A co słychac na temat Obwodnicy Północnej tj. OPAT? (2)
czy Via Maris jak rządzący wolą...
- 10 6
-
2019-03-13 09:00
tu masz odpowiedź i stanowisko szczurka oraz stepy
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Droga-Czerwona-obojetna-dla-Gdyni-n124677.html
- 3 0
-
2019-03-13 08:13
Horała złamał łopatę i inwestycja stanęła
- 12 6
-
2019-03-13 07:09
północnym dzielncom musi wystarczyć rondo na Puckiej:) (2)
- 19 0
-
2019-03-13 10:40
gdzie zrobisz TUNEL na Puckiej ????
i od razu widać, że albo z Gdańska albo Słoik ... to naPiSał :)))))))))))))))))))))))))))))))))
- 3 4
-
2019-03-13 09:55
A to w Głównej SKM zawraca? Zmień szkodliwe nawyki transportowe.
- 4 3
-
2019-03-13 08:59
Opinia wyróżniona
Drogowiec (1)
Bez obwodnicy metropolitalnej to tylko bedzie jeden wielki korek na obwodnicy.Lato 2023 zapowiada sie jako koszmar gorny taras giga korek ,Pkm nie do grana nie z elektryfikowana .obudzcie sie wlodarze bez obwodnicy to sie nie rozladuje przy tak wielkim natezeniu wjezdzajacych z kazdej ze stron swiata
- 23 2
-
2019-03-13 10:11
Czyli mają zrównać miasta z ziemią na parking czy wprowadzić opłaty za wjazd?
- 0 4
Wszystkie opinie
-
2019-11-08 20:43
Gnatko
Wizualizacja trasy zrobiona jest bardzo ładnie, lecz projektanci zapomnieli o zbudowaniu przejść przez drogi dla zwierzyny leśnej. na całej trasie od Gdyni do Lęborka nie widzę ani jednego przejścia w dużych terenach leśnych. To wielki błąd !!!
- 0 0
-
2019-06-22 19:24
Sciezka rowerowa
Prose o sciezke rowerowa na łopianowej bo nie mam gdzie jwerkiem jezdzic
- 0 0
-
2019-03-13 07:06
(25)
Wiara w to, że trasa kaszubska odkorkuje Morską w Gdyni, Rumię, Rede i Wejherowo jest niczym nie uzasadniona. Trasa ta bowiem nie jest żadną alternatywą dla mieszkańców tych miast, zatem nadal będą oni jeździć jak dotychczas.
- 93 85
-
2019-03-20 14:53
Dla Wejherowa trasa Kaszubska będzie obwodnica.
- 0 0
-
2019-03-13 12:56
Głupek (1)
Jeszcze raz, głupek.
- 1 3
-
2019-03-13 16:38
już nam się przedstawiłeś, teraz czekamy na merytoryczny przekaz
- 2 0
-
2019-03-13 10:41
(1)
Cos mi sie wydaje ze jadac z Wejherowa do Gdyni i odwrotnie, korzystniej bedzie jechac Trasa Kaszubska , przez Luzino, szybciej na pewno.
- 4 0
-
2019-03-13 16:13
Raczej nie..
A jeśli już to przez Szemud, nie Luzino.
- 0 0
-
2019-03-13 09:29
Jest. Uwierz mi będę jeździł w stronę zachodu kraju Kaszubska mijajac (2)
z przyjemnością całe małe Trojmiasto, z milionem świateł przejść i rożnego rodzaju ograniczeń. Takie samo zdanie ma większość kierowców poruszających w tamtym kierunku. Nadal masz wątpliwości ?
- 11 1
-
2019-03-13 09:31
(1)
cały czas powtarzam, że dla waszej dwunastki to dobre rozwiązanie, dla reszty mieszkańców trasa ta jest kompletnie bez znaczenia...
- 5 4
-
2019-03-13 10:54
Ma znaczenie
Będzie mniej aut tranzytowych. Mniejszy ruch oznacza lepszą płynność i mniej spalin :) . Poza tym będzie bliżej z obwodnicy do Lęborka i dalej na zachód. Małe Trójmiasto odetchnie nieco.
- 9 0
-
2019-03-13 07:14
(6)
Ale mój drogi tłumoczku... czy ty myślisz że po drogach jeżdżą tylko mieszkańcy? Nie widziałeś nigdy na ulicy żadnej ciężarówki ani busa? Nie wspomnę o turystach czy tych, którzy poprostu są tędy tylko dlatego że inaczej droga nie prowadzi? Weź się najpierw zastanów A potem coś napisz. Mieszkańcy owszem pojadą sobie tak jak do tej pory, a tranzyt pójdzie bokiem.
- 49 12
-
2019-03-13 07:20
(5)
twój tata zawsze rozpoczyna dyskusję z tobą od wyzwisk?
a teraz wskaż mi proszę statystyki jaki jest udział ruchu tranzytowego, ktory wlewa się do Wejherowa od strony Lęborka w całym ruchu od Wejherowa do Gdyni. Podobnie w drugą stronę. Kto normalny pojedzie z Tczewa do Pucka przez Boże Pole?- 19 15
-
2019-03-13 07:27
Z Tczewa do Lęborka. Z Elbląga do słupska. Z Gdyni do Lęborka. (4)
- 23 4
-
2019-03-13 07:30
(3)
Ile samochodów dziennie jeździ z Tczewa do Lęborka? Cztery? Siedem?
Trasa będzie się kończyć w Bożym Polu zatem nie z każdego miejsca w Gdyni bedzie sensownym użyć trasę kaszubską żeby tam dojechać.- 8 17
-
2019-03-13 07:51
(2)
Aleś się uparł jak osioł przy swoim głupim i nawet nie dopuszczasz innej myśli. Jeździsz z Wejherowa do Rumi więc Cię to nie przekonuje, bo wkurzony jesteś że nie skorzystasz i nie pojedziesz. Ale ty nie kumasz że połowa ruchu tej głównej drogi krajowej pojedzie sobie inną trasą A ty jak król będziesz mógł sobie sunac po swojej starej trasie.
- 31 6
-
2019-03-13 09:15
nie chcę psuć wam dyskusji
ale może obydwoje po prostu zerknijcie na prognozy ruchu GDDKiA. O ile zielona coś tam jeszcze odciąży (i tu interlokutor ma poniekąd rację - ułamek, bo zdecydowanie dominujący udział mają mieszkańcy), to tranzyt po tzw metropolitarnej stanowiłby ok 2% ruchu
- 7 2
-
2019-03-13 07:59
Tylko połowa? Myślałem, że 7/8... rozczarowujace
- 7 7
-
2019-03-13 07:15
ale tranzyt was ominie, nie rozumiem, że tego nie rozumiesz (8)
- 17 6
-
2019-03-13 07:25
(7)
Jaka część tranzytu? Ile samochdów jadących obwodnicą na północ kieruje się do Lęborka i dalej na zachód?
- 6 13
-
2019-03-13 07:32
(2)
Sporo. Tylko ty jeszcze słodko śpisz jak oni już o 5 jadą bo nie chce stać w korkach. Wiem bo tez specjalnie wvzesniej jade zeby szybciej czmychnac. Już chyba zapomniałeś o paraliżu tych miast w wakacje ? I kto wtedy te korki powoduje?
- 19 5
-
2019-03-13 07:37
(1)
W wakacje ruch jest na półwysep. Nikt nie pojedzie do Władysławowa przez Boze Pole.
DK 6 jeżdżę bardzo często i ruch na niej w porównaniu do DK1, DK2, DK7 czy DK8 jest znikomy. Obwodnica Słupska jest pusta pomimo jednego pasa.- 8 13
-
2019-03-13 08:52
największy ruch na obwodnicy generują tiry jadące do portu, latem turyści na półwysep, to jasne jak słońce dla każdego kto tu mieszka. Ruch w kierunku Lęborka od strony południowej jest w porównaniu z tym raczej niewielki, dlatego priorytetem powinna być budowa OPAT do Redy z nitką do portu
- 19 1
-
2019-03-13 07:33
45,23% (1)
aktualne badania
- 6 5
-
2019-03-13 08:02
Czyli 40 tysięcy samochodów z obwodnicy jedzie dalej so Lęborka? Poproszę o źródło tego badania.
- 6 9
-
2019-03-13 07:38
Zadaj pytanie tak (1)
Ile samochodów jadących do Lęborka wybiera jazdę obwodnica? Myśle ze obecnie jakieś 96% z nich.
- 13 4
-
2019-03-13 08:00
Czyli ile sztuk? 11 czy mniej?
- 5 5
-
2019-03-13 07:45
to droga krajowa baranku, już dawno powinna być to autostrada
- 6 0
-
2019-03-14 07:12
a obwodnica metropolitarna? (2)
a kiedy obwodnica metropolitarna?
- 2 1
-
2019-03-14 20:45
jest 100 razy bardziej potrzebna
niż Trasa Kaszubska z Karwin do Chwaszczyna
- 0 1
-
2019-03-14 17:17
a to pytanie do prezesa Kaczyńskiego raczej
- 0 1
-
2019-03-13 23:20
Wielkopolska tam jest wiecznie czerwone (2)
Na tej ulicy na ksżdym skrzyżowaniu powinien stać krawężnik w białych rękawicach. To jest najbardziej nie zsynchronizowana ulica na tej planecie.
- 4 0
-
2019-03-14 20:43
Tristar
za 170 mln zł - ta suma starczyłaby na 10 policjantów, po 6 tys miesięcznie każdy na 236 lat; rozumiem, że Tristar posłuży dłużej i stąd ten wybów
- 0 0
-
2019-03-14 11:24
Ale ponoć mamy Tristar
- 0 0
-
2019-03-14 16:58
99% komentarzy z narzekaniami - naród niewolników (3)
- 1 2
-
2019-03-14 20:37
to prawda, dawno już
gryzonia powinniśmy pogonić; zgnuśniał do cna
- 0 0
-
2019-03-14 17:16
to głównie trolle (1)
tych co przegrali wybory samorządowe
- 1 0
-
2019-03-14 20:35
jak ktoś przegrał,
to jest trollem ? a zatem strollowana drużyna Bayernu schodziła wczoraj ze spuszczonymi głowami z boiska; acha, trolle opozycji, czyli poko, poko również nietęgo wyglądają
- 0 0
-
2019-03-14 20:31
spotkanie właśnie się zakończyło
z racji dużego wpływu inwestycji na ruch lokalny mnóstwo pytań dotyczyło infrastruktury drogowej również tej nie objętej inwestycją , a więc podlegającej UM w Gdyni; jakież zaskoczenie - na spotkaniu nie było ani jednego przedstawiciela władz miasta, a nawet reprezentanta z Zarządu Dróg i Zieleni; przedstawiciel GDDKiA konsekwentnie powtarzał, że drogowe inwestycje nieobjęte programen "Trasa Kaszubska" nie będą przez niego omawiane - adresatem są włodarze Gdyni; dokładnie tak samo jak na spotkaniu informacyjnym 3 lata temu; to przecież nieistotne jak będą się poruszać w czasie dwuletniej inwestycji i po jej zakończeniu mieszkańcy takich niechcianych przez prezydenta Szczurka : Dąbrowy, Karwin i Kaczych Buków - nie przymierzając jakieś 25 tys. mieszkańców
- 2 0
-
2019-03-13 09:35
A Lębork ? Dalej pozostanie w ciemnej D...e ? (2)
Proszę Państwa , Lębork powinien się rozwijać . Nie posiadając dobrej komunikacji szanse na rozwój spadają kilkukrotnie . Nie zamiatajcie Państwo Lęborka na osobną kupe .
- 15 2
-
2019-03-14 11:29
Niech się Lębork nie boi. Jak to ma być w PP to nigdy nie powstanie
- 0 0
-
2019-03-13 21:01
po co rozwijać to miejsce
- 1 3
-
2019-03-13 07:02
cały ruch z tej trasy wpadnie na zakorkowane dziurawe gdyńskie drogi? (16)
łucyk spec od inwestycji, polecam mega rondo na Puckiej i wirtualne światła dla pieszych na Dabka.
- 111 52
-
2019-03-13 08:03
co za bzdury PiSzesz ?!!! (2)
właśnie Trasa Kaszubska spowoduje skierowanie obecnego teraz całego ruchu na ZACH. przez Gdynię i Wejherowo ..... - omijając Gdynię na Lębork
- 24 9
-
2019-03-13 09:50
(1)
Taaa, jasne. Ubędzie 5 tysięcy z Chylonii, dojdzie 20 tysięcy na Wielkopolskiej.
- 13 8
-
2019-03-14 08:13
KACK to nie Gdynia - to ukryta opcja niemiecka / słoiki
:)))
- 1 1
-
2019-03-13 09:24
W jakim celu do Gdyni? Właśnie z przyjemnością ominie (2)
aby wjechać bezpośrednio na Obwodnice
- 8 4
-
2019-03-13 18:06
Obwodnica zatka się na amen (1)
Jedynie Metropolitalna może ją uratować, co tam z jej budową słychać?
- 1 2
-
2019-03-13 19:31
To jest temat zamknięty na zawsze. Na szczęście.
- 0 0
-
2019-03-13 15:35
Bufowa tkzw Pijackiej
Z Puckiej do Rumi jako alternatywa dla Hutniczej i Morskiej .
- 0 0
-
2019-03-13 08:19
wczoraj jechałem Pucką (2)
i powiem szczerze że to rondo to prowizorka prowizorki, ciekawe ile toto kosztowało (ile projekt a ile wykonanie) i ciekawe ile lat będzie to stało (trzeba przecież zrobić analizy, konsultacje, wizualizacje itp. itd.)
- 22 3
-
2019-03-13 15:29
Ale tą prowizorkę już ochrzszczono i nadano imię rondo łucyka hahaha
- 4 0
-
2019-03-13 09:04
szczurek obiecał turbo rondo a co powstało? oto wycinek z jego programu wyborczego punkt 20:
19/ Rozbudowa ul. Unruga na odcinku od zjazdu z Estakady Kwiatkowskiego do ulic Bosmańskiej/Śmidowicza;
20/ Budowa ronda turbinowego u zbiegu ulic: Unruga, Puckiej i Złotej;
21/ Modernizacja ulic: Uranowej, Metalowej, Rogali oraz bocznych od ul. Złotej;
22/ Remont ul. płk. Dąbka;- 12 2
-
2019-03-13 12:28
no...
Bo zapewne wszyscy pojadą do miasta, a nie na obwodnicę, jeżeli jadą do Gdańska albo dalej na południe.....
Rozumiem, trzeba coś napisać, nie ważne że bez sensu.....- 6 1
-
2019-03-13 10:59
Tak, prosto na Rdestową pod okna mieszkańców.
- 6 4
-
2019-03-13 08:09
153 metry nowej drogi rowerowej powstanie w Gdyni w 2019 r, jeszcze ksiązkomat. to mało:)))??? (1)
- 21 5
-
2019-03-13 09:10
bzdura :)
- 3 3
-
2019-03-13 07:56
łucyk jest tak samo "sprawny" jak jego mentor szczurek:)
- 22 8
-
2019-03-13 07:12
I nie zapomnij o super sondzie na Trójmiasto.pl
I tak jakoś wszystko kula się do przodu
- 14 1
-
2019-03-13 07:03
(12)
Ciekawe kiedy zrobią spotkanie z mieszkańcami Lęborka by im wyjaśnić czemu trasa została skrócona w najbardziej Ch... Owym odcinku i omija ich miasto...
- 110 3
-
2019-03-14 05:57
W takich sprawach PiS umywa ręce.
- 0 1
-
2019-03-13 10:57
CZy to sprzeciw? (1)
Zobacz co stało się w Kartuzach. Tam tranzyt samochodów ciężarowych i autobusów zmuszony jest do robienia objazdów, bo mieszkańcom kilku domów usytuowanych w pobliżu zaprotestowało odnośnie szkodliwości działania spalin i hałasu ( i słusznie). Po co zatem robić ten sam błąd? Mieszkańcy będą mieli trochę dalej ale za to ekologiczniej ! Coś za coś. Trzeba wybrać albo jesteśmy małą wsią i miasteczkiem albo się rozwijamy a wtedy jesteśmy zmuszani do życia w warunkach wzmożonego ruchu i hałasu. Albo żyjemy w błogim ekologicznie środowisku ( co nie zawsze jest takie oczywiste zwłaszcza w kontekście kopciuchów w małych miejscowościach palących śmiecie w piecach.
- 3 4
-
2019-03-13 14:32
utknąłeś w XX wieku
rozwój już dawno nie na tym polega, aby puszczać tiry najkrótszą drogą wbrew wszystkim
- 3 0
-
2019-03-13 09:27
Dlatego ze Lębork wiecznie miał ALE. Zamiast ciagle narzekac (1)
cały czas coś Wam nie pasowało to wariant północny to południowy to jakiś gad (ochrona środowiska) i macie bubel. Niestety inni tez ucierpieli a Pisiory to wykorzystały i uwalili aż do Słupska kasę. Zadowoleni ?
- 10 2
-
2019-03-13 11:33
Lębork ma ALE Browar
- 5 0
-
2019-03-13 08:44
Po to, by Trójmiasto nie zostało zalane dodatkowym potokiem aut na blachach GLE. (4)
Już i tak wystarczająco korkują Trójmiasto.
- 11 19
-
2019-03-13 11:26
Niezbyt ogarniasz rzeczywistość, GLE i tak przyjedzie do GD, to GD nie będzie miało jak pojechać szybko dalej do zs, zko, gs
- 7 1
-
2019-03-13 09:04
(2)
Słaba argumentacja Kolego/Koleżanko... czyżbyś miał obawy przed ułatwieniem dojazdu do pracy ludziom którzy umieją ciężko i uczciwie pracować, są mniej roszczeniowi i zwyczajnie często uprzejmi?
Chyba ta trasa w założeniu ma połączyć Trójmiasto i Szczecin i w ramach długo oczekiwanej inwestycji najbardziej niebezpieczny i wąski odcinek na całym ponad 300 kilometrowym odcinku jest pomijany, wyrzucany z inwestycji! Absurd!- 21 3
-
2019-03-13 09:58
(1)
Są roszczeniowi, Roszczą sobie prawo do pozostawienia samochodu poza pasem drogowym na moim prywatnym trawniku, co już wielokrotnie przerabiano w praktyce. Z Lęborka kolej dojeżdża, z dobrym taktem i sprawniej niż samochód. Każdy, kto kiedykolwiek jeździł na Szczecin wie, że za Lęborkiem ruch w zasadzie zamiera.
- 10 5
-
2019-03-13 11:20
dlatego że droga robi się szersza, istnieje możliwość w miarę bezpiecznego wyprzedzenia i nie trzeba powolutku jechać za tirem który blokuje prawie całą drogę. A na odcinku Bożepole-Lębork to raczej marne szanse na takie manewry!
Pozdrawiam mimo niepogody- 8 0
-
2019-03-13 09:01
Posłowie z Słupska z PiSu obiecują wstawiennictwo w sprawie S6 i jest kupa. (1)
Szczypińska od 2 kadencji obiecywała i guzik zrobiła.
- 10 5
-
2019-03-13 09:26
szczypińska nie żyje ale za to krzywonos z PO wiel robi dla pomorza:)))
Aziewicz i plocke też budują że hoho:)))))))
- 9 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.