- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (323 opinie)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (185 opinii)
- 3 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (63 opinie)
- 4 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (159 opinii)
- 5 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (293 opinie)
- 6 Nabrzeże Hanzy - nowość na Wyspie Spichrzów (161 opinii)
Spotkanie w sprawie budowy Trasy Kaszubskiej
Tak przebiegać będzie Trasa Kaszubska pomiędzy Szemudem a Gdynią.
W czwartek mieszkańcy Gdyni będą mogli zapytać o wszystkie kwestie dotyczące ruszającej budowy Trasy Kaszubskiej. Do tej pory najwięcej kontrowersji budzi budowa (lub nie) ekranów akustycznych i nowe węzły na obwodnicy.
Do tej pory najwięcej emocji budził możliwy brak ekranów akustycznych, które miały powstać w rejonie Dąbrowy .
Mieszkańcy walczą o ekrany przy obwodnicy.
Zakres inwestycji, która gotowa ma być w 2021 roku, jest jednak znacznie większy. W jej ramach powstanie m.in. węzeł Nowowiczlińska na obwodnicy Trójmiasta, który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie. Obwodnica zyska dodatkowe pasy ruchu oraz kładkę dla pieszych, wybudowane zostanie też przedłużenie ul. Rdestowej do Chwaszczyna.
- Dzięki temu zmniejszy się ruch na gdyńskim fragmencie obwodnicy i ul. Morskiej, a także na trasie przez Redę, Rumię i Wejherowo - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Dostosujemy się również terminami planowanych przez nas inwestycji, takich jak budowa węzła Karwiny, aby wszystkie prace drogowe były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców - podkreśla.
Łącznie budowa 40-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu państwa i UE 1 mld 490 mln zł. Do tego trzeba doliczyć także koszty wykupu gruntu.
Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:
- z Szemudu do Luzina - zbuduje Budimex za 335,8 mln zł do połowy 2021 r.
- z Luzina do Bożepola Wielkiego - zbuduje PORR za 338 mln zł do I kwartału 2021 r.
- z Gdyni do Szemudu - wybuduje Polaqua za 817 mln zł do końca lipca 2021 r.
Nie będzie realizowany odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożepola do Lęborka. Ten fragment drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie ma wiążących terminów realizacji.
Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 20 kilometrów (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także zbudowany od podstaw Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.
Odcinek Szemud - Luzino
Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony
Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.
Opinie (198) 6 zablokowanych
-
2019-03-13 08:23
czuć różnićę jak się wjeżdża samochodem do Gdyni, drogi to pobojowisko, (1)
- 23 8
-
2019-03-13 10:05
Zanim zaczniesz trolować, może faktycznie wjedź z Sopotu do Gdyni ;)
- 2 2
-
2019-03-13 08:26
jestem za
jeżeli w Polsce buduje się chociaż 1 km drogi jestem ZA
- 17 1
-
2019-03-13 08:41
Proszę tak się Postępuje - a w Rumi Kradną ziemię pod budowe drogi i nikt nikogo nie pyta ( ul Kazimierska/Nowa Kazimierska)
- 3 4
-
2019-03-13 08:44
Już prawie 75 lat budują OPAT i końca nie widać
- 14 1
-
2019-03-13 08:44
jeszcze nigdy budowa nowej drogi nie zmniejszyła korków. (8)
Oczywiście mówię tu o perspektywie 3-4 lat a nie kilku tygodni od otwarcia.
Przykłady?
Stara/Nowa Słowackiego, tunel pod Martwą Wisłą- 15 20
-
2019-03-13 09:03
(1)
Większej bzdury nigdy nie słyszałem...
- 8 4
-
2019-03-13 10:07
To poczytaj, poedukuj się, posłuchaj. Bo na razie jesteś na etapie popuszczania pasa jako rzekomo skutecznego lekarstw na otyłość, czyli jakieś pół wieku za rozwiniętymi państwami. Gdańsk po tych wszystkich inwestycjach spadł w statystykach średniej prędkości poruszania się samochodem po mieście... za Sopot.
- 0 4
-
2019-03-13 09:44
(2)
Czy ja wiem weź pod uwagę że aut cały czas przybywa druga sprawa nie wiesz jaki by był ruch bez w.w dróg. Twoim tokiem myślenia po co szerokie chodniki i więcej komunikacji miejskiej skoro każdy dojedzie tylko conajwyzej z opóźnieniem
- 4 1
-
2019-03-13 10:10
(1)
Zagadka: dlaczego u nas aut przybywa i jest ich już zdecydowanie więcej niż odpowiadających nam miastach za zachodnią granicą? I gdzie ten proces się kończy?
- 2 6
-
2019-03-13 10:47
Mity, mity :)
To akurat nie jest prawda. To pobożne życzenia wyrażane najczęściej przez media promujące kulturę "eko", "liberalną" czy jak ją tam zwał. Ale promujące ją na podstawie wybiórczych i wygodnych dla nich danych. Zmniejszanie się floty samochodów w krajach zachodnich jest po prostu mitem wpędzającym nas w jakieś głupie poczucie winy. Dowody, proszę bardzo, poniżej linki. Polecam szczególnie ten drugi - to oficjalne dane Eurostatu (raport 2018, czyli aktualny), z których można wyczytać ciekawe rzeczy, w tym wykorzystanie diesli w krajach zachodnich (tak, tych strasznych, trujących diesli, których w Polsce jest ok. 30 proc, a w Austrii 57 proc.). Warto zweryfikować poglądy i nie wyłapywać wybiórczych informacji, które media podają tak, jak im wygodnie.
http://www.demand.ac.uk/wp-content/uploads/2017/03/25-EC1-Tobias-Kuhnimhof.pdf
https://www.acea.be/uploads/statistic_documents/ACEA_Report_Vehicles_in_use-Europe_2018.pdf- 8 0
-
2019-03-13 09:46
co za brednie.
- 1 1
-
2019-03-13 11:01
Bzdura
Opowiadać o tym, że Słowackiego nie zmniejszyła korków mogą tylko gimby, które w czasach wąskiej Słowackiego jeszcze w pieluchy waliły.
- 10 0
-
2019-03-13 17:56
To po co powstała A1?
- 1 0
-
2019-03-13 08:48
Partnerstwo publiczno-prywatne (1)
Czy ktoś w to wejdzie?
- 10 1
-
2019-03-13 11:24
Birdfinger Kaczyński
- 2 0
-
2019-03-13 08:48
opat opat opat - budujcie OPAT (5)
Gdynia weżsię do roboty
- 19 5
-
2019-03-13 09:40
(4)
Budowa Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej nie leży w jurysdykcji miasta Gdyni. Obwodnica jest drogą krajową.
- 6 3
-
2019-03-13 09:42
To niech budują jako zwykłą drogę. (3)
proste
- 3 3
-
2019-03-13 09:47
jesteś niedouczony
proste
- 3 1
-
2019-03-13 10:49
czyżby pisał to p. Horała z łopatą w dłoni (1)
oraz swoimi koleżkami, którzy w ten sposób próbowali ją wybudować. Jak się dostał do sejmu to teraz o niej cicho sza
- 2 3
-
2019-03-13 10:54
Dobrze mu dogadałeś!
Ten Horała to już ćwierć wieku Gdynią rządzi i wszystkie inwestycje blokuje!
- 2 0
-
2019-03-13 08:59
Opinia wyróżniona
Drogowiec (1)
Bez obwodnicy metropolitalnej to tylko bedzie jeden wielki korek na obwodnicy.Lato 2023 zapowiada sie jako koszmar gorny taras giga korek ,Pkm nie do grana nie z elektryfikowana .obudzcie sie wlodarze bez obwodnicy to sie nie rozladuje przy tak wielkim natezeniu wjezdzajacych z kazdej ze stron swiata
- 23 2
-
2019-03-13 10:11
Czyli mają zrównać miasta z ziemią na parking czy wprowadzić opłaty za wjazd?
- 0 4
-
2019-03-13 09:06
Wiem że moje wnuczki będą swiadkami dalszych konsultacji w tym zakresie ....
- 15 1
-
2019-03-13 09:13
nowy węzeł przy Polifarbie
a potem księżycowa droga, którą Szczurek obiecał naprawić wiele lat temu, ale nawet projekt modernizacji nie powstał, wstyd!
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.