• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprawdzamy postępy na budowie Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta

Michał Brancewicz
28 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (112)

Film dzięki uprzejmości użytkownika Krzysztofer z kanału Youtube.

Na pierwszym odcinku Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta roboty toczą się od ponad trzech miesięcy i efekty są widoczne. Na drugim też już się rozpoczęły, ale jedynie w okolicach węzła Gdańsk Południe. Wykonawca wciąż czeka na zezwolenie na budowę głównej trasy, co ma nastąpić w marcu.




Myślisz, że oba odcinki Obwodnicy Metropolitalnej powstaną na czas?

Pierwszy odcinek OMT: prace pełną parą



Minęły trzy miesiące od oficjalnego rozpoczęcia prac na pierwszym odcinku Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Ma on długość 16,3 km i łączy węzeł Chwaszczyno (powstał w ramach budowy Trasy Kaszubskiej) z węzłem Żukowo. Prace prowadzi tu firma Budimex, a kontrakt opiewa na 715,2 mln zł.

Przebieg i podział zadań na budowie Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Przebieg i podział zadań na budowie Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.
Efekty robót są już widoczne gołym okiem. Korytarz nowej ekspresówki coraz wyraźniej się zarysowuje, co widać na filmie z postępów na budowie w okolicach węzła Chwaszczyno. Jego autorem jest Krzysztofer, publikujący na kanale youtube


  • Pierwszy odcinek OMT (węzeł Chwaszczyno - węzeł Żukowo). Roboty skupiają się m.in. na pracach ziemnych i wymianie gruntów, budowie obiektów mostowych oraz przebudowie kolizji z sieciami infrastruktury technicznej.
  • Pierwszy odcinek OMT (węzeł Chwaszczyno - węzeł Żukowo). Roboty skupiają się m.in. na pracach ziemnych i wymianie gruntów, budowie obiektów mostowych oraz przebudowie kolizji z sieciami infrastruktury technicznej.
  • Pierwszy odcinek OMT (węzeł Chwaszczyno - węzeł Żukowo). Roboty skupiają się m.in. na pracach ziemnych i wymianie gruntów, budowie obiektów mostowych oraz przebudowie kolizji z sieciami infrastruktury technicznej.
  • Pierwszy odcinek OMT (węzeł Chwaszczyno - węzeł Żukowo). Roboty skupiają się m.in. na pracach ziemnych i wymianie gruntów, budowie obiektów mostowych oraz przebudowie kolizji z sieciami infrastruktury technicznej.
  • Pierwszy odcinek OMT (węzeł Chwaszczyno - węzeł Żukowo). Roboty skupiają się m.in. na pracach ziemnych i wymianie gruntów, budowie obiektów mostowych oraz przebudowie kolizji z sieciami infrastruktury technicznej.
Praca wre na całej długości wspomnianego odcinka.

- Roboty skupiają się m.in. na pracach ziemnych i wymianie gruntów, budowie obiektów mostowych oraz przebudowie kolizji z sieciami infrastruktury technicznej - wylicza Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Drugi odcinek OMT: Wycinka przy węźle Południe i oczekiwanie na ZRID



Zastanawia jednak zastój na drugim odcinku Obwodnicy Metropolitalnej. Co prawda wykonawca otrzymał zezwolenie na przebudowę węzła Gdańsk Południe i pierwsze prace już się tam toczą, ale wciąż nie uzyskał tzw. ZRID-u (Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) na budowę głównej trasy o długości 16 km - od Żukowa do węzła Gdańsk-Południe.

  • Pierwszy odcinek OMT (węzeł Chwaszczyno - węzeł Żukowo). Roboty skupiają się m.in. na pracach ziemnych i wymianie gruntów, budowie obiektów mostowych oraz przebudowie kolizji z sieciami infrastruktury technicznej.
  • Pierwszy odcinek OMT (węzeł Chwaszczyno - węzeł Żukowo). Roboty skupiają się m.in. na pracach ziemnych i wymianie gruntów, budowie obiektów mostowych oraz przebudowie kolizji z sieciami infrastruktury technicznej.
  • Pierwszy odcinek OMT (węzeł Chwaszczyno - węzeł Żukowo). Roboty skupiają się m.in. na pracach ziemnych i wymianie gruntów, budowie obiektów mostowych oraz przebudowie kolizji z sieciami infrastruktury technicznej.
  • Pierwszy odcinek OMT (węzeł Chwaszczyno - węzeł Żukowo). Roboty skupiają się m.in. na pracach ziemnych i wymianie gruntów, budowie obiektów mostowych oraz przebudowie kolizji z sieciami infrastruktury technicznej.
  • Pierwszy odcinek OMT (węzeł Chwaszczyno - węzeł Żukowo). Roboty skupiają się m.in. na pracach ziemnych i wymianie gruntów, budowie obiektów mostowych oraz przebudowie kolizji z sieciami infrastruktury technicznej.
- Ostatni ZRID powinniśmy otrzymać w marcu i wówczas prace będą mogły od razu ruszyć - zapowiada Piotr Michalski. - Warto też dodać, że pierwsze roboty przy węźle Gdańsk Południe już się rozpoczęły.
W okolicy węzła pracują geodeci, trwa wycinka drzew i krzewów. Wcześniej teren został przeszukany przez saperów.

Wykonawcą zadania drugiego wartego 826,5 mln zł jest konsorcjum: Mirbud SA i Kobylarnia SA.

Obwodnica Metropolitalna gotowa w 2025 r.



Według wciąż obowiązujących harmonogramów oba odcinki Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta mają być gotowe w kwietniu 2025 r. Łączny koszt jej budowy wyniesie 1,54 mld zł.

  • Drugi odcinek OMT (okolice węzła Gdańsk Południe). Pracują geodeci, trwa wycinka drzew i krzewów. Wcześniej teren został przeszukany przez saperów.
  • Drugi odcinek OMT (okolice węzła Gdańsk Południe). Pracują geodeci, trwa wycinka drzew i krzewów. Wcześniej teren został przeszukany przez saperów.
  • Drugi odcinek OMT (okolice węzła Gdańsk Południe). Pracują geodeci, trwa wycinka drzew i krzewów. Wcześniej teren został przeszukany przez saperów.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (112)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane