• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprawdziliśmy postęp prac na budowie Trasy Słowackiego

Maciej Naskręt
14 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Zobacz budowę lotniskowego i miejskiego odcinka Trasy Słowackiego.



Sprawdziliśmy postęp prac na lotniskowym i wrzeszczańskim odcinku Trasy Słowackiego. Drogowcy na razie brną w ziemi. Jest za to dobra informacja dla kierowców: pod koniec roku we Wrzeszczu zobaczymy gotowy, ok. 500-metrowy odcinek trasy.



Lotniskowy odcinek Trasy Słowackiego. Lotniskowy odcinek Trasy Słowackiego.
Wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego. Wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego.
Pełną parą toczą się prace na dwóch z czterech odcinków Trasy Słowackiego, której budowę zleca miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Na odcinku lotniskowym, który powstanie między Węzłem Matarnia zobacz na mapie Gdańskaportem lotniczym zobacz na mapie Gdańska trwa usuwanie warstwy organicznej gleby. Zakończyła się też wycinka drzew tuż przy ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w pobliżu osiedla Matarnia - trwają tam prace porządkowe.

- Przy budowie 2,8-kilometrowego fragmentu Trasy Słowackiego pracuje ok. 30-40 osób, głównie przy użyciu sprzętu ciężkiego. Najtrudniejszym zadaniem na tym odcinku będzie przebudowa przejazdu kolejowego tuż przy ul. Szybowcowej zobacz na mapie Gdańska. Jednak nie jest to trudny w budowie fragment drogi - wyjaśnia Witold Orłowski, dyrektor Biura Realizacji Projektu Trasy Słowackiego na odcinku lotniskowym z GIK.

Trasę Słowackiego między Rębiechowem a Matarnią buduje firma Wakoz z Luzina za ok. 31 mln zł. Droga do lotniska ma być gotowa późną jesienią tego roku.

Na dolnym fragmencie trasy we Wrzeszczu, przy ul. Srebrniki zobacz na mapie Gdańska, gdzie za niespełna 19 miesięcy będzie przebiegać miejski odcinek Trasy Słowackiego, trwają prace gruntowe. Tam, podobnie jak na odcinku lotniskowym, trwa usuwanie wierzchniej warstwy gleby.

Czy budowa Trasy Słowackiego we Wrzeszczu zmniejszy korki w tej części miasta?

Do wyburzenia na odcinku wrzeszczańskim Trasy Słowackiego pozostały dwa budynki mieszkalne - przy ul. Srebrniki oraz obok al. Grunwaldzkiej. Rozbiórkę tego ostatniego będzie można zobaczyć m.in w piątek i sobotę. Na całym wrzeszczańskim odcinku wynajęta przez GIK firma uporała się z zadrzewieniem, które rosło w świetle przeszłej drogi - krzewy i drzewa zostały wycięte.

Natomiast w okolicach ul. Chrzanowskiego pracują saperzy. Na szczęście dla mieszkańców okolicznych domów nie odkrywają bomb burzących. Jednak zmorą podczas prac minerskich są liczne metalowe śmieci (wiadra, odłamki narzędzi ogrodniczych), zalegające 1-2 metry pod ziemią.

Dobra informacja dla kierowców. Do końca tego roku ma być gotowy fragment drogi między ul. Potokową a ul. Srebrniki. Ma on umożliwić - m.in. podczas Dnia Wszystkich Świętych - dogodny dojazd do cmentarza komunalnego "Srebrzysko".

Podczas Euro 2012 dwujezdniową Trasą Słowackiego pojedziemy od lotniska w pobliże dawnego garnizonu wojskowego we Wrzeszczu. Natomiast do końca 2012 r. ma być gotowa estakada nad al. Grunwaldzką i połączenie z al. Rzeczpospolitej.

Wrzeszczański odcinek trasy to zadanie konsorcjum Hydrobudowy Polska, PBG i Aprivii, które oszacowane zostało na kwotę 159 mln zł.

Trasa Słowackiego to przedsięwzięcie, które obejmuje budowę dwujezdniowej drogi na odcinku od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska (Droga Zielona). Dalej od ul. Marynarki Polskiej do nieistniejącego jeszcze Węzła Ku Ujściu zaplanowano odcinek z tunelem pod Martwą Wisłą. Dla obu fragmentów trwa właśnie procedura przetargowa.

- Otwarcie kopert z ofertami dla odcinka tunelowego nastąpi 27 kwietnia tego roku, a 9 maja poznamy propozycje wykonawców na budowę ponad 2-kilometrowego odcinka Drogi Zielonej - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Miejsca

Opinie (143) ponad 10 zablokowanych

  • optymizm ludzi bijący z tej ankiety powala (1)

    wręcz kłóci się z realizmem

    • 7 3

    • dokładnie.... zapominają, że jak wybudują słowaka to zaczną naprawiać grunwaldzką, a jak skończą naprawiać grunwaldzką to trzeba będzie poprawiać słowaka.... i tak w koło macieju

      by żyło się lepiej!!!

      • 4 1

  • A na co będziecie narzekać jak wybudują ? (1)

    • 9 3

    • to niejest narzekanie tylko konkretna krytyka pokazujaca nieudacznictwo urzedasów

      Tak robia wszyscy na całym swiecie poto by pokazac ludziom jak kłamia politycy i urzedasy poazujaca ze oni nic nierobią tylko kase zgarniaja!!I poto by tacy jak ty otworzyli oczy zeby cos zmienic i poprawic trzeba ludzi rozliczac ztego co robia !!
      Bo są powody skoro unas wszystko sie robi 100razy wolniej to niejest topowód do zadowolenia!! I przynaleznosc tu nema znaczenia .A przykłady trzeba brac od lepszych anie gorszych .Polacy to najbardziej naiwny naród naswiecie i POlitycy to doskonale wykorzystuja bo łykaja kazda bajeczke dlatego własnie wtym kraju wszystki idzie wtepie slimakowym a nie jak wJaponi błyskawicznym!

      • 1 2

  • Dla optymistów przytaczam art z 2001 r!!! (5)

    Słowackiego dłuższa

    "29 października 2001 (5 opinii)
    Kierowcy mogą już korzystać z kolejnego, rozbudowanego odcinka ul. Słowackiego. Od soboty dwoma dwupasmowymi jezdniami można dojechać do ul. Potokowej.

    Do końca 2002 r. ma zakończyć się remont równoległej, starej części jezdni z której będzie można swobodnie korzystać przez całą zimę. W ten sposób zostanie zakończony II etap prac związanych z przebudową Słowackiego. Dotychczas miasto wydało na ten cel 22,4 mln zł.

    - Mam nadzieję, że zostaniemy zapamiętani jako "rada od dróg" - powiedział podczas otwarcia prezydent Paweł Adamowicz.

    Adamowicz wyraził również nadzieję, że w przyszłym roku rozpocznie się przebudowa ulicy Słowackiego w Matarni. Miasto prowadzi negocjacje z IKEA POLSKA SA, która miałaby partycypować w kosztach inwestycji.

    Plany przebudowy ul. Słowackiego pojawiły się już 20 lat temu. Decyzję o inwestycji Zarząd Miasta Gdańska przyjął dopiero w styczniu 1996 r. Dotychczas udostępniono do użytku 3,2 km przebudowanej ulicy Słowackiego. W kolejnych etapach ma zostać oddanych kolejne 6,4 km."

    To oznacza, że od 2001 roku nie zrobiono kompletnie NIC.

    • 32 8

    • A teraz wycinają drzewa...

      • 1 1

    • Dokładnie to własnie zasługa optynistów z PO i tym podobnych

      Dziki własnie tym speudo optynistom czyli ludziom którym na niczym niezalerzy wtym kraju jestesmy zasciankiem europy!!Bo nic sie nierobi!
      Ale my wszyscy na tym tracimy zyskuja tylko urzedasy pierdzacy w stołki i wymyslajacy kolejne wymówki .W Niemczczech albo w Japoni juz dawno było by po wszystkich a dzisiaj to by konczyli budowac kolejna 10 inwestycje wielkosci Słowackiego!!

      • 4 3

    • Ale widzisz pewną różnicę

      między nadzieją Adamowicza, a podpisanym kontraktem?

      • 3 0

    • Nieprawda (1)

      Wyżej zacytowałeś artykuł o otwarciu odcinka "leśnego".. w 2001r. (co tam że mamy 2011..) A w miedzy czasie zbydowany 2 wiadukt w ciągy ul Słowackiego nad Obwodnicą i przebudowano wgl cały węzeł. A o tym nikt juz nie myśli..

      Co do tej budowy tez jakoś źle napisany..Bo przebudowa kolo IKEI skończyły sie chyba w 2004. Tak czy inaczej po jejściu do Unii.. tam juz UE dawała nam kase;]

      • 2 0

      • Jaka nieprawda!?!?!?!

        Jaka nieprawda!?!?!?! Gdyby nie IKEA i budowa Matarni to nic by tam nie ruszyło, obawiam się, że przebudowa węzła leży raczej w gestii Generanel Dyrekcji Dróg Krajowych, a my tu rozmawiamy o dokonaniach tzw "BUDYNIA vel Boba Budowniczego", a te sie zakończyły w 2001 r.

        • 2 1

  • jestem pełen podziwu dla uważających, że estakady eliminują korki (4)

    a ich nie przesuwają

    ruch na estakadach generuje hałas a drogi "szybkiego" ruchu krają miasto na kawałki

    dużo ważniejsza jest budowa tramwaju na Morenę i PKM
    W USA i Kanadzie odchodzi się od budowy dróg szybkiego ruchu w miastach a estakady się likwiduje, odzyskując przestrzeń dla mieszkańców

    Wystarczy zobaczyć jak Vancouver dzięki temu ma coraz lepsze miejsce w rankingach jakości życia
    miasta powinny być dla ludzi a nie dla samochodów

    • 23 10

    • Trzeba przesuwać korki, jak najbardziej za miasto, zakorkowanie wynika z braku płyności ruchu, zamiast jechać połowę czasu spędzasz na światłach.

      • 0 3

    • racja...

      ...widzialem juz w wielu miastach Wlk. Brytanii i Holandii wyburzone estakady, ruch kierowany jest na obwodnice, a w miejscach po wyburzeniach powstaja skwerki i deptaki

      • 3 0

    • niezłe porównanie do vancuver

      Obecnie w Vancuver jest wielokrotnie więcej estakad niż w całym 3 mieście, dzięki temu jest mniej korków w centrum miasta,
      na co mi przestrzen skoro wokólpełno aut stoi w korku i smrodzi????

      • 2 3

    • porównujmy się do Bangladeszu

      a nie do panstw najbogadszych

      • 2 2

  • Po co estakada? (1)

    Tak jak na skrzyżowaniu Łostowickiej z Kartuską, wystarczą światła.

    • 9 8

    • po to zeby te wiesniaki

      spoza Gdanska co przyjezdzaja na weekendowe zakupy nie tarasowaly skrzyzowan. bo to jezdzic nie umie a do miasta sie pcha.

      • 10 1

  • Wycinka drzew i poszerzanie drogi na odcinku gornym, zwlaszcza na kredyt... (2)

    ...jest calkowicie bez sensu. Nie ma takiej potrzeby. Problemem nie jest przepustowosc drogi, tylko brak ujscia w kierunku miasta.
    A tak przy okazji, droga na odcinku od torow byla remontowana, zapewne tez na kredyt. Czy to aby nie jest niegospodarnosc? Teraz wlasnie rozebrali nowo zbudowane chodniki....

    • 10 7

    • Też już kiedyś o tym

      pisałem. Jak rozumiem mowa o odcinku tzw. lotniskowym? Tam od czasu zamknięcia Słowackiego mało co jeździ. Jedynie do tych paru firm co tam są i trochę osiedli. Po co tam po dwa pasy w każdą stronę? Tego chyba nawet projektant nie wie.

      • 5 4

    • Maja dużo kasy

      i robią jeszcze więcej - zbudowano nowe boisko i uporządkowano teren przy szkole, którą w ok. półtora roku później zlikwidowano i zburzono. Dziś stoi tam nowe osiedle mieszkaniowe (ogrodzone, hehe). Po boisku i szkole nie pozostał nawet pył. A cała akcja trwała ok. 3 lata...Niektórzy zastanawiają się do dziś, skąd taki pośpiech. P.S. Zapisy na mieszkania w tym osiedlu zbierano ZANIM zapadła ostateczna decyzja o likwidacji szkoły! Ostateczna OFICJALNA, żeby nie było...

      • 1 0

  • ja tam nie chce prorokowac (1)

    ale po euro to oni juz nie skoncza tej trasy :/

    • 12 6

    • Ratunku

      Niektórzy urodzili się w PRL i mentalnie w nim zostali. Na pewno po Euro wyłączą maszyny, zostawią łopaty i pójdą sobie do domu. Jest coś takiego jak umowa i termin wykonania. Ignorancja!

      • 4 0

  • budować trzeba (1)

    ale korki są i będą.Czy znacie jakie duże miasto na świecie gdzie nie ma korków?

    • 5 1

    • wszystko zależy od logistyki, tzn światła co 50 m muszą być ustawione tak żeby przejechać więcej niż 50m tzw zieloina fala . nie wiem czy w gdansku tekie coś istnieje ?!

      • 1 2

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • bo niby ty to OGIER jestes, co??? (1)

      hahahahahah

      • 2 0

      • ale to było w pozytywnym znaczeniu

        • 1 0

    • iiiiiHAHAHA

      patataj patataj patataj

      • 0 0

  • "az" 500 metrow! wow! normlanie mam orgazm! po roku grzebania AZ 500 m! (1)

    re we lac ja

    • 9 10

    • a skad te lapki w dol???

      ??

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane