• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śrutem w Spacerową i Świętokrzyską. Będzie bezpieczniej

Maciej Korolczuk
6 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Drogowcy liczą, że po uszorstnieniu na górnym odcinku ul. Świętokrzyskiej kierowcy będą jeździć bezpieczniej. Drogowcy liczą, że po uszorstnieniu na górnym odcinku ul. Świętokrzyskiej kierowcy będą jeździć bezpieczniej.

Niemal 1,4 km szorstkiej nawierzchni ma pomóc kierowcom w poruszaniu się newralgicznymi odcinkami ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie GdańskaSpacerowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Śrutowanie jezdni rozpocznie się we wtorek w nocy i potrwa przez cztery kolejne noce. Choć roboty będą prowadzone na całej szerokości jezdni, zachowana zostanie ich przejezdność.



Czy odczułeś lepszy komfort jazdy po śrutowaniu jezdni na Słowackiego?

Po raz pierwszy w Gdańsku uszorstnianie nawierzchni zastosowano w sierpniu 2017 r. na leśnym odcinku ul. Słowackiego z Matarni w kierunku Wrzeszcza. Kierowcy chwalili zmiany. Niemal z dnia na dzień spadły tam statystyki wypadków i kolizji. Inwestycję drogowców docenili też gdańscy policjanci. Teraz przyszła kolej na dwie następne trasy, będące czarnymi punktami na mapie Gdańska. To ulica Świętokrzyska i Spacerowa. O planach drogowców informowaliśmy przed dwoma miesiącami.

- Na ul. Świętokrzyskiej nawierzchnia jezdni będzie śrutowana na 600-metrowym odcinku od ul. Guderskiego do ulicy Beskidzkiej. Prace prowadzone będą w nocy z 6 na 7 i z 7 na 8 listopada br. - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Z kolei na ul. Spacerowej śrutowanie obejmie odcinek o długości 770 metrów na wysokości leśniczówki. Prace prowadzone będą w nocy z 8 na 9 i z 9 na 10 listopada br. Roboty odbywać się będą na całej szerokości jezdni przy zachowaniu ich przejezdności w godzinach 22-5.
Jak zastrzegają drogowcy, podane terminy mogą ulec zmianie ze względu na złe warunki atmosferyczne. Do prawidłowego przeprowadzenia procesu śrutowania nawierzchnia jezdni musi być sucha. Na szczęście prognozy synoptyków są optymistyczne i w najbliższych dniach opady nie są spodziewane.

  • Odcinek Spacerowej przewidziany do śrutowania.
  • Odcinek Świętokrzyskiej przewidziany do śrutowania.

Na czym polega technologia śrutowania?



To zwiększenie szorstkości, a tym samym przyczepności nawierzchni jezdni poprzez zastosowanie urządzeń wyrzucających z siebie metalowy śrut, który uderzając z odpowiednią siłą w nawierzchnię tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana śrutowaniu nawierzchnia zwiększa swoją przyczepność, co ma wpływ na podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Należy jednak pamiętać, że podstawą bezpieczeństwa jest dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze, a także zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.

Na rozstrzygnięty przed miesiącem przetarg odpowiedziały cztery firmy. Najkorzystniejszą z ofert złożyła firma Blastrem z Elbląga. Za swoją pracę otrzyma od miasta 171 tys. zł.

Pozostałe oferty przewyższały wysokość środków, jakim dysponuje GZDiZ (195,1 tys. zł) i wyniosły kolejno 195,6 tys. zł, 266 tys. zł oraz 519 tys. zł. Dla porównania - ubiegłoroczne prace na nieco dłuższym 2-kilometrowym odcinku Słowackiego kosztowały 240 tys. zł.

Jak wyglądało śrutowanie jezdni na Słowackiego?

Opinie (126) 2 zablokowane

  • jak już śrutują to oby solidnie

    żeby za chwilę po wybraniu najtańszej oferty nie było plagi wybitych szyb przednich...

    • 14 1

  • ! (1)

    Fotoradar - będzie taniej i bezpieczniej .

    • 13 4

    • Przy obowiązujących przepisach mandaty z fotoradarów płacą naiwni. Od lilku lat pomiar i zdjęcie z takiej puszki nie są żadnym dowodem

      • 1 1

  • śrutem w urzędników

    :)

    • 9 8

  • Na głupotę niektórych kierowców nic nie pomoże.

    • 19 3

  • uszorstnienie (1)

    siedzę z anglikiem i on próbuje odmienić to słowo :)

    • 18 1

    • Se wymyśliły urzędniki trudne słowo ;-)

      • 4 1

  • A może by tak u nas ???

    Śrutem jak śrutem ale gdy byłem w innych krajach zaobserwowałem inną nawierzchnię jezdni jak u nas.A były to wystające drobne kamyczki z asfaltu,ale tylko na problematycznych odcinkach jezdni.

    • 9 3

  • Ludzie to....sami se dokończcie

    Co zmieni fotoradar, próg zwalniający cz inne tego typu ...priorytet to opony, zawieszenie, sprawne hamulce i otwarty umysł - wszystko!

    • 11 4

  • A (2)

    Może by tak śrutem w dekle jeźdźcom bez głowy? Wyjdzie taniej...Jakoś ponad 20 lat nigdy nie miałem tam uślizgu , jadąc góra/ dół 5 dni w tygodniu o każdej porze....

    • 16 1

    • Dla większości z nich to był pierwszy raz...

      • 5 1

    • Ja też od 20 przejeżdźam tamtędy.

      Nie kumam. Gorsze odcinki są w Trójmieście.

      • 2 0

  • Teraz pojadą szybciej i dzwoń będzie podobny w skutkach lub większy!!!

    • 15 0

  • raz bariera w poprzek z lewj za 50 m z prawej

    slalom,tylko slalom spowolni naszych oszołomów szos, na Słowackiego uszorstkowili , walą mniej ale dalej koziołkują latają po barierkach lądują do góry kołami itd, itp

    • 10 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane