• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śrutem w Spacerową i Świętokrzyską. Będzie bezpieczniej

Maciej Korolczuk
6 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Drogowcy liczą, że po uszorstnieniu na górnym odcinku ul. Świętokrzyskiej kierowcy będą jeździć bezpieczniej. Drogowcy liczą, że po uszorstnieniu na górnym odcinku ul. Świętokrzyskiej kierowcy będą jeździć bezpieczniej.

Niemal 1,4 km szorstkiej nawierzchni ma pomóc kierowcom w poruszaniu się newralgicznymi odcinkami ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie GdańskaSpacerowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Śrutowanie jezdni rozpocznie się we wtorek w nocy i potrwa przez cztery kolejne noce. Choć roboty będą prowadzone na całej szerokości jezdni, zachowana zostanie ich przejezdność.



Czy odczułeś lepszy komfort jazdy po śrutowaniu jezdni na Słowackiego?

Po raz pierwszy w Gdańsku uszorstnianie nawierzchni zastosowano w sierpniu 2017 r. na leśnym odcinku ul. Słowackiego z Matarni w kierunku Wrzeszcza. Kierowcy chwalili zmiany. Niemal z dnia na dzień spadły tam statystyki wypadków i kolizji. Inwestycję drogowców docenili też gdańscy policjanci. Teraz przyszła kolej na dwie następne trasy, będące czarnymi punktami na mapie Gdańska. To ulica Świętokrzyska i Spacerowa. O planach drogowców informowaliśmy przed dwoma miesiącami.

- Na ul. Świętokrzyskiej nawierzchnia jezdni będzie śrutowana na 600-metrowym odcinku od ul. Guderskiego do ulicy Beskidzkiej. Prace prowadzone będą w nocy z 6 na 7 i z 7 na 8 listopada br. - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Z kolei na ul. Spacerowej śrutowanie obejmie odcinek o długości 770 metrów na wysokości leśniczówki. Prace prowadzone będą w nocy z 8 na 9 i z 9 na 10 listopada br. Roboty odbywać się będą na całej szerokości jezdni przy zachowaniu ich przejezdności w godzinach 22-5.
Jak zastrzegają drogowcy, podane terminy mogą ulec zmianie ze względu na złe warunki atmosferyczne. Do prawidłowego przeprowadzenia procesu śrutowania nawierzchnia jezdni musi być sucha. Na szczęście prognozy synoptyków są optymistyczne i w najbliższych dniach opady nie są spodziewane.

  • Odcinek Spacerowej przewidziany do śrutowania.
  • Odcinek Świętokrzyskiej przewidziany do śrutowania.

Na czym polega technologia śrutowania?



To zwiększenie szorstkości, a tym samym przyczepności nawierzchni jezdni poprzez zastosowanie urządzeń wyrzucających z siebie metalowy śrut, który uderzając z odpowiednią siłą w nawierzchnię tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana śrutowaniu nawierzchnia zwiększa swoją przyczepność, co ma wpływ na podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Należy jednak pamiętać, że podstawą bezpieczeństwa jest dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze, a także zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.

Na rozstrzygnięty przed miesiącem przetarg odpowiedziały cztery firmy. Najkorzystniejszą z ofert złożyła firma Blastrem z Elbląga. Za swoją pracę otrzyma od miasta 171 tys. zł.

Pozostałe oferty przewyższały wysokość środków, jakim dysponuje GZDiZ (195,1 tys. zł) i wyniosły kolejno 195,6 tys. zł, 266 tys. zł oraz 519 tys. zł. Dla porównania - ubiegłoroczne prace na nieco dłuższym 2-kilometrowym odcinku Słowackiego kosztowały 240 tys. zł.

Jak wyglądało śrutowanie jezdni na Słowackiego?

Opinie (126) 2 zablokowane

  • Tam będzie lepiej jak poszerzą Spacerową.

    • 8 3

  • Bezpieczniej?

    Akurat. Jak poczują, że mogą trochę docisnąć pedał gazu, to docisną dwa razy mocniej ... i tyle będzie bezpieczeństwa. Bezpieczna jazda tylko w jakimś stopniu zależy od nawierzchni, ale tak naprawdę wszystko zaczyna się w głowie kierowcy. Jak jest głupi to i śrutowanie nie pomoże.

    • 17 0

  • taaa najlepiej nastawić fotoradarów, progów i rowerzystów będzie lepiej. Ja proponuję zrobić paliwo po 20 dychy za litr to dopiero będzie bezpiecznie i korki znikną. Będzie cudownie i wspaniałe To taki sam d**ilny pomysł jak z fotoradarami itp.

    • 4 10

  • Zamiast kupic takie samochody na wlasnosc to placa setki tysiecy za kilka dni pracy.

    W czasie wolnym Gdansk moglby wypozyczac takie auta z zaloga do innych miast i na tym zarabiac.
    Nie pojmuje przedsiebiorczosci obecnej wladzy.

    • 6 6

  • Najlepiej naj(...)ć progi zwalniające (4)

    szary Kowalski i tak zapłaci za zniszczone swoje zawieszenie!

    • 12 10

    • I kilka durnych zwężeń na odcinku 300m...

      • 4 2

    • czemu ja mam byc karany za klilu d**ili? (1)

      fotoradar , drukarka mandatów po 50 zł jak bilety autobusowe 2 osoby do obsługi. Bedzie kasa i będzie bezpieczniej. Przy tylu d**ilach miliony leżą na ulicach. Zachód sobie z tym poradził. Nawet Czesi jada 50 jak jest 50

      • 8 1

      • Wymyśl takie progi, które wyskakują tylko na pędziwiatrów, to będziesz słynny, jak Nobel...

        • 5 0

    • Jak właśnie na nowym odcinku Planetarnej. d**ilizm pierwszej wody.

      • 3 3

  • No nareszcie!

    Już dawno trzeba to było zrobić ale lepiej późno niż wcale.

    • 4 9

  • (2)

    Wariaci i tak beda dachowac co chwila. Szkoda pieniedzy

    • 13 2

    • ja się nie martwię..Odra szybciej zabija ;) (1)

      • 1 2

      • Odra w rok zabija mnieje, niż "kierowniki" w 1 dzień

        • 0 0

  • Na Spacerowej to niewiele pomogło

    • 8 0

  • tytuł!

    pachnie sensacją !!!

    • 6 3

  • (1)

    Wsztscy hejtują ze mózg że fotoradary. Tak najlepiej doprowadzić drogę do takiego stanu żeby nie dało się nią jeździć, jak przy prędkości aktualnej nie będzie dało sie utrzymać auta w ryzach to postawić bardziej rygorystyczne ograniczenie i fotoradar, niech budżet sie zasili a przy okazji nie wydawać na remonty. Oczywiście są i będą ludzie którzy przekraczają prędkość, i nie zmieni tego dodatkowy fotoradar, czy inne ograniczenie najlepszy przyklad słowackiego, gdzie kiedyś nie było dnia bez conajmiej jednej lub więcej kolizji, po srutowaniu ludzie zaczęli wolniej jeździć? Niesadze.. Także takie rozwiazania też są potrzebne.

    • 3 14

    • Są i będą

      I będzie ich to bardzo drogo kosztować. Także po tym odróżnia się państwo prawa od bantustanu.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane