- 1 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (130 opinii)
- 2 Uziemił się przez skradziony miernik (52 opinie)
- 3 Działkowcy przez to będą mieli problemy? (93 opinie)
- 4 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (92 opinie)
- 5 Kim jest Aleksandra Kosiorek, nowa prezydent Gdyni? (742 opinie)
- 6 Cyberpolicjanci mają nową siedzibę (85 opinii)
Stacje ładowania aut na prąd powstaną w Gdańsku
Gdańsk zbuduje trzy stacje ładowania samochodów elektrycznych. Choć inwestycja jest realizowana z myślą o pojazdach służbowych dla urzędników, do specjalnej ładowarki swoje auto będzie mógł podłączyć każdy posiadacz takiego pojazdu.
- O wyborze lokalizacji decydowały trzy czynniki: koszt doprowadzenia zasilania od złącza energetycznego, możliwość dozorowania i stałego monitoringu tych miejsc oraz instytucje, które zakupią pojazdy elektryczne i będą je testowały - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który koordynuje budowę stacji.
Czytaj też: Gdańsk zamówi auta elektryczne. Czy to początek eko zmian w Trójmieście?
Ze stacji będzie mógł jednak skorzystać każdy posiadacz auta na prąd. Miasto nie planuje bowiem pobierać opłat ani limitować dostępu do specjalnego "gniazdka". Nadmiernego zainteresowania nie należy się jednak spodziewać - w ubiegłym roku w Gdańsku zarejestrowanych było tylko 24 pojazdów elektrycznych oraz 15 hybryd.
- Ze stacji skorzystać będzie mógł każdy bez wyjątku. Utrzymanie urządzeń oraz opłaty za prąd regulować będzie gmina - zapewnia Kaczmarek.
Stacje ładowania gotowe mają być najpóźniej do 29 sierpnia br. O wyborze wykonawcy decyduje cena. Musi on też zagwarantować trzyletnie świadczenie usługi serwisowej urządzeń.
Zapomnijmy o benzynie - apeluje gdański inżynier.
Przeczytaj także historię inżyniera, który w Gdańsku przerabia samochody spalinowe na elektryczne.
Miejsca
Opinie (154) 6 zablokowanych
-
2014-04-26 09:04
po co? (12)
Zabawa w wydawanie dla wizerunku. Kolejny ECS.
- 66 58
-
2014-04-26 09:11
A po to... (11)
że są ludzie, którzy zastanawiają się nad kupnem elektrycznego samochodu. Takich ludzi jak ja, będzie z roku na rok co raz więcej, a barierą kupna na chwilę obecną są właśnie gniazdka.
- 32 20
-
2014-04-26 10:04
(1)
a ile kosztuje takie auto?
- 6 1
-
2014-04-26 13:20
w pyte +jeszcze troche ;]
- 6 3
-
2014-04-26 10:37
znaczy ze bardzo dobrze ci sie powodzi skoro myslisz o elektryku.. moje szczere gratulacje...
ja niestety biedny jestem i nie stac mnie na inne auto niz benzynowe... ale w pradzie przyszlosc...
- 9 5
-
2014-04-26 13:54
jeśli jesteś eko i masz full kasy to ok (7)
ale nas na takie samochody nie stać!!!! zakup małego elktryka to kilkanaście tysi róznicy do benzyny (i już w tym momencie zakup jest nieopłacalny)
Baterie są leasingowane, a wiec kolejny koszt miesięczny od 300 do 400zł.
Nie widzę plusów dla takich samochodów ponieważ po 5latach trzeba wymienić akumulatory na nowe, a póki co utylizacja jest bardzo droga i nieekologiczna.
Zostają nam samochody z silnikami spalinowymi i tutaj trzeba się skupić na ich ulepszaniu.- 4 10
-
2014-04-26 17:03
a kogo to obchodzi, przekwalifikuj sie i do roboty nierobie (6)
- 2 7
-
2014-04-26 18:50
tylko frajer (5)
kupi eko samochód i bedzie szpan za grube tysiące na wiosce
- 3 8
-
2014-04-26 19:59
jak cie biedaku nie stac to co sie plutasz ze zaradniejsi moga sobie na taki wydatek pozwolic??? (4)
- 1 6
-
2014-04-26 21:36
Ekhem (2)
Radze poczytac czym w istocie jest elektryczne auto. Ok i tak nie poczytacie: wielka bateria ktora kiedys trzeba bedzie zutylizowac. Bardziej ekologiczne jest kupienie golfa 2 w dieslu o jezdzenie nim przez 5 lat.
- 6 1
-
2014-04-27 10:01
to kup sobie i lej olej z biedronki
- 1 2
-
2014-04-27 15:44
Dlatego chwałą bogu niedługo takim palantom podniosą stawki tak, że się skończy smrodzenie po mieście
- 0 0
-
2014-04-27 16:06
to niech zaradniejsi za swoje tankuja
- 0 0
-
2014-04-26 09:06
pierdu pierdu niech lepiej zezwola na silniki diesla ktore pala 3 litry (4)
po co ja blokuja w produkcji?
- 57 32
-
2014-04-26 11:41
3L to propaganda samych producentow.
- 14 5
-
2014-04-26 15:34
Wsadź sobie leb do rury wydechowej z tego diesla,
bo i tak już spaliny Ci zatruły mózg.
- 8 12
-
2014-04-26 19:54
taaaa
3 litry w mieście. chyba w cinquecento:)
- 13 6
-
2015-04-05 14:20
I diesle dają chooroby - głównie rak
Najwięcej na pomorzu jest chorych.
- 0 0
-
2014-04-26 09:10
Mam rower elektryczny. (6)
Czy również będę mógł ładować tam akumulator ? O jakiś transformatorek zatroszczę się we własnym zakresie (znam się na tym), więc podajcie tylko jakie będzie napięcie na wyjściu.
- 41 2
-
2014-04-26 12:18
Jak znasz się na tym to zmierzysz
- 17 0
-
2014-04-26 13:55
będziesz parkował rowerek
przez 8godzin aby go naładować???
To już lepiej użyj pedałów- 8 5
-
2014-04-26 15:37
Zawsze jest z gniazdka po 230V, każdy to wie. (2)
Toż samochody EV i rowery EV oraz akumulatory rozruchowe spalinowców ładujemy ze zwykłego gniazdka.
- 2 6
-
2014-04-26 18:53
to nie są zwykłe gniazdka
one są niezwykłe i musza mieć akcept uni ojropejskiej i wszystkich świętych
- 4 2
-
2014-04-26 22:31
haha
A prostownik to taki przyrząd do prostowania włosów? Oczywiście że 14V na wyjściu prądu stałego
- 1 1
-
2014-04-26 21:37
Napiecie to
30 000 GV
- 3 1
-
2014-04-26 09:15
Fajne,ale tylko na miasto i jak się ma sponsora! (10)
Kilka faktów:
-zużycie energii na 100km to przeciętnie 15-25 kWh dla małego/średniego auta.
-pakiet akumulatorów przeciętnego auta ma ładunek energii od 30 do 90 kWh
-zasięg auta około 100-200 km
A co do ładowania:
-ładowarka standardowa: moc 10kW, czas ładowania 5-10 godzin
-ładowarka szybka: moc 45 kW, czas ładowania 2-3 godziny
Życzę powodzenia na trasie, gdy zabraknie prądu!
(BTW: ilu, nawet tych mających domki, ma przyłącze energetyczne 50-100 kW, z możliwością przyłączenia szybkiej ładowarki?)- 44 32
-
2014-04-26 09:21
Mało tego
szybsze ładowania skraca czas użytkowania akumulatorów (ich żywotność).
- 23 1
-
2014-04-26 09:29
No i jeszcze warto wspomnieć o kosztach baterii (2)
Koszt akumulatorów to około połowy ceny auta. Przy czym takie akumulatory po 4 latach jazdy nadają się już do wymiany wiec.... kupujesz nowy samochód i po 4 latach chcesz go sprzedać tyle że nikt go nie kupi bo żeby nim jeździć musiałby wpakować w niego połowę wartości nowego samochodu. Świetna inwestycja.
- 16 12
-
2014-04-26 13:57
jak kupujesz
nowy samochodzik elektryczny to się nie martwisz o baterie bo one są leasingowane okolo 300zł za miesiąc
KOszty są tak duże, ze tylko bogacze mogą sobie pozwolić na wywalanie pieniędzy w błoto.- 6 1
-
2014-04-28 10:43
nie masz wogóle pojecia a sie wypowiadasz
Co ty myślisz, że instalują tam akumulatory takie jak masz w swoim blachosmrodzie ? Tamte akumulatory mają gwarancje 10 lat a działają jeszcze dłużej np. w takim hybrydowym Priusie
- 0 2
-
2014-04-26 09:56
(5)
Obecny hit rynkowy elektryczna Tesla Model S:
http://www.teslamotors.com
Ma następujące parametry:
Zasięg: 300 mil (ok. 480 km)
Przyspieszenie do 100km/h: 4.2 s
Bateria: 85 kWh
Gwarancja na baterie: 8 lat, bez limitu kilometrów- 17 5
-
2014-04-26 10:08
Cena, czas ładowania i jaka wartość zmniejszenia się pojemności baterii uważa się za normę nie podlegającą gwarancji?
- 10 0
-
2014-04-26 10:20
Fajna zabawka...dla milionerów. (3)
Ceny w USA:
(w Polsce jak nic będą o 50% wyższe)
Najtańszy Model S z 40 kWh bateriami to wydatek 57400 USD.
Przy średniej prędkości 55 mph (amerykańskie standard) ma zasięg 258 km i rozpędza się do 60 mph w 6.5 s, osiągając maks. 177 km/h.
Za 10 tys. USD ekstra mocniejsze baterie 60 kWh zwiększą zasięg do 370 km, przyspieszenie spadnie do 5.9 s, a prędkość maks. wyniesie 193 km/h.
Tesla Model S - cena i specyfikacjaTesla Model S - cena i specyfikacja
Dopłacając do modelu podstawowego dumne 20 tys. USD otrzymamy 80 kWh akumulatory, będące w stanie wydłużyć zasięg do 482 km i prędkość zwiększyć do 201 km/h, zaś przyspieszać będzie w 5.6 s. To oczywiście same wersje silnikowe, bo będzie jeszcze odmiana usportowiona Performance z 85 kWh zestawem baterii i prędkością zwiększoną do 209 km/h.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czyli ten samochodzik, o którym napisano powyżej (85kWh), to spokojnie >100tys USD!- 10 0
-
2014-04-26 11:56
tak jak pierwsze samochody (2)
pierwsze komputery pierwsze telefony pierwsze ....
JAK WSZYSTKO!!
drogie jest to co nowe i dopiero wchodzi co cie o to głowa boli, bogaci pokupują produkcja się rozkręci to i ceny spadną, przynajmniej nie będziemy wąchać spalin i zatykać uszu od hałasu dziurawych tłumików- 11 5
-
2014-04-26 12:18
Prywatne samoloty też są tylko dla wybranych bogaczy...
a większość sie ciśnie w komunikacji zbiorowej. Podobnie jest właśnie z pojazdami elektrycznymi i akurat nic w tej dziedzinie się szybko nie zmieni chyba ze chce się poruszać małym, niewygodnym pojazdem o krótkim zasięgu.
- 8 1
-
2014-04-26 12:28
Tyle, ze elektryczne samochody to zadna nowosc. Kombinuje sie w tym kierunku praktycznie od poczatku motoryzacji, poki co bez sukcesow. Tzn. sukces jeden jest - melexy. Najwidoczniej tylko w tym segmencie naped elektryczny ma praktyczny sens.
- 11 2
-
2014-04-26 09:16
Zamiast stacjo ladowania dla ekologow miasto powinno budowac tak potrzebne parkingi
- 30 31
-
2014-04-26 09:17
Ja nie zrobię obejścia??? (2)
Potrzymaj mi piwo...
- 63 1
-
2014-04-26 10:01
Najnowsze badania z University of Onion (1)
Dowodza ze najczesciej wypowiadanym zdaniem przed wypadkiem jest ,,potrzymaj mi piwo '' :D
- 22 2
-
2014-04-28 01:02
przepraszam chyba pobrudzilem panu dres
- 0 0
-
2014-04-26 09:18
(8)
aby wyprodukować prąd trzeba spalić węgiel (najczęściej) lub dokonać reakcji atomowej. To oczywiście zanieczyszcza środowisko ale sam samochód już nie. Tego nikt nie bierze pod uwagę ale wg trendów panujących w UE jest się ekologicznym.
Poza tym skoro taki samochód jest ekologiczny i neutralny dla środowiska dlaczego jego cena nie jest niższa od ceny samochodu spalinowego?? Wtedy spalinowy odszedłby do lamusa. Odpowiedzcie sobie sami dlaczego tak jest- 56 26
-
2014-04-26 09:32
Po pierwsze energia atomowa jest znacznie czystsza od węglowej. Po drugie sprawność elektrowni i silnika elektrycznego jest o wiele większa niż silnika spalinowego. Energia elektryczna jest czystsza. Kłopot pojawia się w postaci akumulatorów których wytworzenie i utylizacja mało mają wspólnego z ochroną środowiska.
- 26 9
-
2014-04-26 09:33
(1)
lepiej, jak zanieczyszczenie koncentruje się koło elektrowni, niż ma zalegać w skupiskach ludzkich. Doczekamy myślę całkiem niedługo czasów, gdy spalinowy silnik w pojazdach stanie się anachronizmem. Gdyby nie kwestia ładowania baterii, już dawno silniki elektryczne wyparłyby spalinowe. Czy ktoś wyobraża sobie Segwaya odpalanego na kopa?
- 12 4
-
2014-04-26 12:22
Gdyby nie kwestia ładowania... ale własnie to ładowanie jest olbrzymim minusem
Jak już ten problem rozwiążą to luz ale do tego czasu nie co sobie zawracać głowy.
- 7 1
-
2014-04-26 10:10
kiedyś samochód spalinowy wart był tyle co cały tabun koni
sam sobie odpowiedz dlaczego tak było/jest
- 7 3
-
2014-04-27 09:58
Piszesz BREDNIE !!!
Nie masz najmniejszego pojecia o produkcji energii elektrycznej a duzo sie madrkujesz. BREDNIE WYGADUJESZ!!!
- 3 4
-
2014-04-28 07:15
(1)
Aby wyprodukować paliwo do silnika spalinowego, trzeba je wydobyć, przetransportować z drugiego końca świata, przerobić w rafinerii, dostarczyć do stacji benzynowej. Nawet jeśli potrzeby podobnej ilości energii do ww. i do wyprodukowania i przesłania energii elektrycznej w ilości potrzebnej do naładowania takiego samochodu, to myślę,że i tak warto ponieważ sprawność napędu elektrczynego samochodu jest znacznie wyższa niż silnika spalinowego.
- 1 0
-
2014-04-28 11:16
Ale dlaczego porównujesz sprawność silnika spalinowego
i napędu elektrycznego? Porównaj sprawność od paliwa do ruchu. Czyli np elektrownia+silnik w samochodzie w porównaniu do silnika spalinowego. Możesz jeszcze dorzucić wydobycie paliwa jego transport plus (dla elektryka) przesył elektrownia-stacja ładowania.
- 0 1
-
2014-05-09 13:54
Na wytworzenie paliwa potrzeba dużo więcej prądu
niż do jazdy elektrycznym autem na tym odcinku, dlatego też silnik spalinowy jest gorący.
- 0 0
-
2014-04-26 09:19
Zastanówcie się ! (4)
"tak, przecież ich auta nie zatruwają środowiska"
Zastanówcie się nad źródłem prądu do tych aut (gdzieś ten prąd się produkuje a wraz ze wzrostem zapotrzebowania produkuje się go więcej). Nad ilością akumulatorów i ich żywotnością (w kontekście odpadów cyklicznie trafiających do środowiska).
Dlaczego znów dzieli się ludzi na lepszych i gorszych ?
Dlaczego znów robione jest to za pieniądze podatników ?
A czy w przetargu w którym decyduje cena również uwzględniona jest cena za serwis czy będzie przestrzeń na "odrobienie z nawiązką" ?- 37 18
-
2014-04-27 10:00
brednie wypisujesz (2)
w ciagu dnia uzytkujesz auto elektryczne a jak spisz - pojazd sie laduje z sieci. Wplywa to korzystnie na eksploatacje sieci gdyz noca wystepuje tzw nadwyzka energetyczna. Ale co tam... ty wiesz lepiej co i jak
- 5 1
-
2014-04-27 10:58
człeniu (1)
nigdzie nie wspomniałem o porze ładowania ...
czytaj ze zrozumieniem !
jeszcze raz ci wyjaśnię w odniesieniu do twojego komentarza:
niezależnie od pory (czasu) prąd w sieci elektroenergetycznej musi się w niej pojawić ze ŹRÓDŁA (być dostarczanym na bieżąco)
o stratach w wytwarzaniu, zamianie, przesyle, magazynowaniu energii elektrycznej nie będę pisał ...- 0 0
-
2014-04-27 15:58
Uwzględnij koszt (finansowy i ekologiczny) wydobycia ropy naftowej, jej transportu, przetwarzania na paliwo (jakie straty energii i emisja gazów do atmosfery), transportu paliwa, dystrybucji paliwa, sprawności silników spalinowych, marne możliwości odzysku energii hamowania. Okazuje się, że pojazdy elektryczne jednak są lepsze.
- 1 0
-
2014-04-27 10:53
prąd jest przecież z gniazdka, ze ściany
- 0 0
-
2014-04-26 09:21
Auta na wodór to jest przyszłość (8)
politycy blokują zmiany, a takie samochody już są produkowane i jeżdżą w Niemczech i USA
- 46 9
-
2014-04-26 09:35
Uwielbiam samochody w kórych jednego dnia tankuję a w nocy... (5)
... ulatnia się połowa zbiornika paliwa.
- 6 8
-
2014-04-26 09:38
masz na myśli złodziejaszków z Pobiedziska ? (4)
oni biorą całość a nie połowę baku
- 12 3
-
2014-04-26 10:12
Nie. (3)
Mam na myśli fakt że wodór bardzo trudno się magazynuje bo zwyczajnie przenika przez ściany zbiornika.
- 9 6
-
2014-04-26 10:15
(1)
przez ścianki jak Koperfild vel Copperfield ?
- 3 10
-
2014-04-26 10:43
Nie.
Jak najmniejszy atom w przyrodzie który nie ma problemu aby pod ciśnieniem przecisnąć się przez ścianki zbiornika zbudowanego z wielkich cząsteczek miedzy którymi są wolne przestrzenie.
- 7 4
-
2014-04-26 14:02
nie problem z paliwem
tylko z silnikem który wystarcza na 5 lat.
a to jest koszt nowego samochodu wiec nikt o zdrowych zmysłach nie kupi takiego badziewia- 2 3
-
2014-04-26 15:41
Auta na żródło ogniwo paliwowe z wodoru
są autami elektrycznymi.
- 5 0
-
2014-04-27 14:00
nie zgadzam się
auta na wodór to znów kolejne paliwo. Pojazdy elektryczne generalnie są super rozwiązaniem - ciche, nie ma się za bardzo co psuć, dobre przyspieszenie. Sam mam skuter elektryczny to coś wiem o tym. Jedynym problemem są akumulatory i jest to problem do rozwiązania, tylko trzeba chcieć. Gdyby teraz nastąpił jakiś poważny kryzys paliwowy, to w 3 lata by go ostatecznie rozwiązali i jeździlibyśmy wszyscy elektrykami.
- 2 1
-
2014-04-26 09:22
Pod przykrywką "dla każdego" robi sie coś za nasze pieniądze bez korzyści dla nas (8)
Napisaliście, ze w Gdańsku jest zarejestrowanych aż :) 24 elektrycznych samochodów. Znacie kogoś kto taki ma prywatnie? Wiem, ze Radio Gdansk, że np Energa. To ile z tych 24 aut mają obywatele?
- 49 12
-
2014-04-26 11:59
(3)
przerób swój zarejestruj i możesz ładować za free :D
- 6 8
-
2014-04-26 12:10
Czytaj ze zrozumieniem (2)
Za chwile jazda bogatsza firma kupi sobie elektryczne auto, odpisze sobie leasing od podatku po czym na koszt gdańskich podatników bedą sobie ładować auta za darmoche! A wam mówią, ze tu o ekologię chodzi wiec sie zgadzacie to finansować. Właśnie dlatego nas tak władza dyma!!!
- 11 4
-
2014-04-26 12:27
Ładowanie nie bedzie za darmochę. (1)
- 3 6
-
2014-04-26 13:13
Czytałeś?
Ze stacji będzie mógł jednak skorzystać każdy posiadacz auta na prąd. Miasto nie planuje bowiem pobierać opłat ani limitować dostępu do specjalnego "gniazdka".
- 3 0
-
2014-04-26 15:46
(2)
ja mam 3 szt.
Pzdr
D.- 1 1
-
2014-04-26 18:59
czego 3 szt.? (1)
majtek czy pampersów
- 1 1
-
2014-04-26 21:40
3 rowery
Z Decathlonu i wsciekly wyraz twarzy
- 2 0
-
2014-04-26 18:04
jak straz miejska czy inna "komorka" bedzie jezdzic, tanio, bez smrodu i cicho to jest korzysc.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.